Sivu 3/6

Lähetetty: La Loka 06, 2012 1:13 pm
Kirjoittaja Superdextaaja
Pitäähän tuohon satsata jonkin verran omaa aikaansa ja työtään ja kuluja roimasti, ennenkuin välistä vetäminen on tapahtunut. Olisiko parempi viedä nuokin kamat suoraan hakkuriin, ettei kukaan pärjäisi taloudellisesti ja haudataan jonnekin salaa maahan, ettei kukaan kaiva edes metalleja ylös?

Lähetetty: La Loka 06, 2012 9:21 pm
Kirjoittaja savinen
Näin kyllä todella monessa paikassa toimitaan. tavara laitetaan ennemmin romuksi kuin että jos joku vaikka halvalla ostaisi. Ettei kukaan vaan saisi mitään rahallista hyötyä.

Lähetetty: Su Loka 07, 2012 11:06 am
Kirjoittaja 50R
Juuri tuota asennetta en henkilökohtaisesti ymmärrä, että puhutaan välistävetämisestä. Eikös rehellinen kauppa, joka on molemman osapuolen hyväksi näkemä, ole aina täysin hyväksyttävä. Mahdollinen "voitto" kaupassa ei useinkaan ole se, miltä se hinnassa näyttää. Täytyy ottaa huomioon, että esim. huutokaupassa, varsinkin Kalkussa , kaiki myytävä on "romua". Aina ei satu priimaa ja toimivaa saamaan ja se riski jää huutajalle. Huutokaupassa ei ole valitusoikeutta. Aikoinaan ostin Kalkussa kärkiauran huutajalta moninkertaisella hinnalla, millä hän sai aurat, huutamalla muistaakseni kuuden auran nipussa. Sain valita mieleiseni ja kun tarvitsin vain yhden, olin kauppaan varsin tyytyväinen. Koneet sitten onkin toinen juttu. Kerran meklari suorastaan huomautti, että traktorit ei sitten välttämättä ole kunnossa. Osassa ei edes öljyjä ollut moottorisssa. Saattaa saada täysin romun tai hyvällä tuurilla loistoyksilön. Kuka sitten uskaltaa ottaa riskin. Se sitten onkin eri mies. En kyllä jaksa kadehtia.

Lähetetty: Su Loka 07, 2012 11:58 am
Kirjoittaja MF165Multi
Yritimme joskus 70-luvulla nöösinä ostaa katsi maastoauton Kalkusta, mutta kun siitä puuttui laturi. Eli ei ollut heti ajokunnossa. Ostin sitten peräjälkeen neljä Land Roveria, jotka toimi kaikki hyvin.

Mietin nyt ostaa pikkukuormuri ZILin tai vastaavan aivan vaan lähiajoon ja metsäkelkan kuljettamiseksi, missä hintoissa ZILit tai vastaavat pyörii? Minne ne oikeen menee, kun ei näy myytävänä palstoilla? Taidan katsoa vääriä sivustoja. :?

Lähetetty: Su Loka 07, 2012 1:59 pm
Kirjoittaja Olympianisti
MF165Multi kirjoitti:Yritimme joskus 70-luvulla nöösinä ostaa katsi maastoauton Kalkusta, mutta kun siitä puuttui laturi. Eli ei ollut heti ajokunnossa. Ostin sitten peräjälkeen neljä Land Roveria, jotka toimi kaikki hyvin.

Mietin nyt ostaa pikkukuormuri ZILin tai vastaavan aivan vaan lähiajoon ja metsäkelkan kuljettamiseksi, missä hintoissa ZILit tai vastaavat pyörii? Minne ne oikeen menee, kun ei näy myytävänä palstoilla? Taidan katsoa vääriä sivustoja. :?
Zilien hinnat pyöri hieman korkeammalla tänä syksynä, halvin 750 kallein 2200euroa. Halvimmissa oli jotain pientä vikaa, ajoa haittaavaa. Yksi zili tosiaan tuli tänne Rantasalmellekkin, sillä hintaa oli 1550 euroa. Hieman korkeaksi hinta nousi, mutta harrastuksethan maksaa :lol: Kipua lievitti uudet eturenkaat sekä täydet bensatankit (340L), lisäksi autoon oli vaihdettu uudet jarruletkut yms.. Ryypyn antamisen jälkeen pörähti käyntiin. Ainut että startti on toimintasavunsa laskenut pihalle.. Jos on kellä tietoa mistä löytäisi uuden startin?

Krazien hinnat pyöri siellä 3-4 tuhannen kieppeillä, melkein ajamattomia yksilöitä.. Gazeja tai uraleja ei tänä syksynä ollut.

Ja ei nuo ihan pikkukuormureita ole, täyttä rautaa! Zilinkin omapaino reilut 6000kg. Krazista puhumattakaan :lol:

Lähetetty: Su Loka 07, 2012 9:37 pm
Kirjoittaja kolmetonnine
MF165Multi kirjoitti:Yritimme joskus 70-luvulla nöösinä ostaa katsi maastoauton Kalkusta, mutta kun siitä puuttui laturi. Eli ei ollut heti ajokunnossa. Ostin sitten peräjälkeen neljä Land Roveria, jotka toimi kaikki hyvin.

Mietin nyt ostaa pikkukuormuri ZILin tai vastaavan aivan vaan lähiajoon ja metsäkelkan kuljettamiseksi, missä hintoissa ZILit tai vastaavat pyörii? Minne ne oikeen menee, kun ei näy myytävänä palstoilla? Taidan katsoa vääriä sivustoja. :?
Virossa katselin keväällä jossain Tarton lähistöllä maatalon pihassa ziliä jossa oli hiab tai vastaava puutavarakuormain, lava poistettu sekä laitettu pankot ja sermi. Putki tuli pihalle hytin takaa eli lienee dieselöity tms. Harmi etten tajunnut ottaa puhelimella kuvaa... :roll: Mutta olis komia täpinöintivehje jos sellaisen rakentaisi :D

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 12:58 am
Kirjoittaja MF165Multi
Olympianisti kirjoitti: Ja ei nuo ihan pikkukuormureita ole, täyttä rautaa! Zilinkin omapaino reilut 6000kg. Krazista puhumattakaan :lol:
Kiitoksia hintatiedoista, mulle tällainen rauta kanssa! Jo pesästä lähteet lapset muistaa, että haimme vaikkapa Scania 141:llä joulukuusen ja monia muita reissuja ympäri Suomen Karjalaa myöten. Juttua ohessa, luulen että pärjään yhden läpivetävän kanssa.

http://www.mf165multi.net/index.php?Page=Rekkajuttuja

Pihassa olisi jo aikoja sitten kunnon maastokelpoinen kuormuri, on nyt vain tilan ahtautta, mutta katsotaan tuonnempana. On niissä kuulema ongelmia, mutta kaikki ovat elämän haasteita. Nyt on aikaa enemmän värkätä.

T: venäläisen maastokuormurin tuleva omistaja

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 8:38 am
Kirjoittaja Olympianisti
MF165Multi kirjoitti:
Olympianisti kirjoitti:
T: venäläisen maastokuormurin tuleva omistaja
Nyt on oikea asenne 8)

Mielenkiintoisia juttuja muuten sivuillasi :!:

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 10:54 am
Kirjoittaja V361
Älä ota Ziliä, se on loppujenlopuksi aika mopo, tosin kyllä pärjää tykinvetäjänä esim automaattilaatikkoiselle Scanialle 6-0 kun mennään maastoon.

Ota Kratz, saat 3 tuumaa vahvemmat puut ajamalla poikki kun mitä Zilillä menee...

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 11:57 am
Kirjoittaja 50R
Zilin saa rekisteriinkin, mutta krzia ei taida saada. On liian leveä siviilikäyttöön.

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 1:56 pm
Kirjoittaja Superdextaaja
Minkälainen tekniikka on Krazeissa verrattuna Ziliin? Olishan nuo kohtuuhintaisia metsäkoneaihioita itselle. Bensaa kannattaisi varmaan muuttaa asumaan ja ostamaan jonnekin itäraja-aseman lähelle. Armeijassahan noiden kyydissä sai istua hytissä ja lavalla kesäsä talvesa. Zili oli ainakin ihan ihme peli menemään lumessa ja missä vaan, ilmanpainesäätö renkaisiin hytistä. Jouset taisi olla lähinnä kosmetiikkaa.

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 2:49 pm
Kirjoittaja MOP
Parasta aikaa on yks kaveri hakemassa sitä huutamaansa kalliimpaa länkkäriä traktorilavetilla Valtran vetämänä Laukaaseen. Morjestakaa jos näette.

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 6:11 pm
Kirjoittaja savinen
Ratsi on 15 litraisella diiseli vinkkelillä varustettu ja aikalailla krouvimpaa tekoa kun tsilttonit, tietty se sitten näkyy painossakin. Papalle juuri hommattiin kun pitäis mettä ajo vehjettä alkaa rakennella. Ihastuin vaan niin paljon siihen ratsiin et tulee suru kun siitä otetaan akselit ja jakolaatikko pois. On sillä niin äijää päästellä vaikka löpöä aika rankasti meneekin läpi

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 6:30 pm
Kirjoittaja alukka
Krazseissa sillei minusta että -1990 ja uudemmat saa laillisesti rekisteriin, koska kapeemmat akselit. Oli huutokaupassa heti hintaa vähintää 1500e vähemmän jos oli 89 tai vanhempi.
Zilissä on "tehot" aika korkeilla kierroksilla. Itellä zilin takaosa pääsee vetäväksi mehtäkärriksi. 8)

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 7:47 pm
Kirjoittaja Olympianisti
alukka kirjoitti:Krazseissa sillei minusta että -1990 ja uudemmat saa laillisesti rekisteriin, koska kapeemmat akselit. Oli huutokaupassa heti hintaa vähintää 1500e vähemmän jos oli 89 tai vanhempi.
Zilissä on "tehot" aika korkeilla kierroksilla. Itellä zilin takaosa pääsee vetäväksi mehtäkärriksi. 8)
Eikös kaikki krazit ole ylileveitä, muutamia tunnetusti saatu suomen kilpiinkin, mutta niitä on kavennettu melkein sen 20cm :D

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 7:56 pm
Kirjoittaja savinen
Mun mielestä kanssa kaikki nämä 255b mallit on saman levyisillä akseleilla. Niistä 260 mallin akseleista en sit tiedä kun en koskaan ole moista livenä edes nähnyt.

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 8:49 pm
Kirjoittaja HL-Zetor
Eikös Krazit ole 2720 vai oliko 2750mm leveitä. :roll:
Työkoneeksi vois joku hyväksyä rekisteröinnin, tai sitte ei.

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 9:24 pm
Kirjoittaja Juice
Uusimmassa vanhat koneet lehdessä oli yhden jutun yhteydessä juttua krazista joka oli monien vaiheiden jälkeen laitettu kilpiin.

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 9:30 pm
Kirjoittaja savinen
Vaan jos kuorma-autoksi rekisteröi on noi käyttö verot jo liki tonnin ihan vaan siitä ilosta että sinulla on kyseinen laite kilvissä. Saishan sillä kaikki naiset mutta ainakaan itellä ei ole noin löysää rahaa tonnia. Kyllä on tämä suomen autoverotus niin perseestä!

Lähetetty: Ma Loka 08, 2012 9:35 pm
Kirjoittaja ihmehitsari
savinen kirjoitti:Vaan jos kuorma-autoksi rekisteröi on noi käyttö verot jo liki tonnin ihan vaan siitä ilosta että sinulla on kyseinen laite kilvissä. Saishan sillä kaikki naiset mutta ainakaan itellä ei ole noin löysää rahaa tonnia. Kyllä on tämä suomen autoverotus niin perseestä!
Saattapi olla hyväkin, korkea verotus meinaan.
Eihän sitä jouitais muutako tyydyttämään naisten tarpeita jos matalalla veroasteella elelisi, aatteleppa sitä.