Winneri

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

luukinen
Viestit: 462
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Winneri

Viesti Kirjoittaja luukinen » To Elo 30, 2012 4:18 pm

Ostin sitte puolivahingossa vinneri fiiun, eikä tullu ohjeita mukana. Eli mitä öljyä mihinki ja kuinka paljo. Mitä muuta Siistin näkönen kone saa nähä tekkeekö mittään.
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121

8400
Viestit: 7183
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 » To Elo 30, 2012 5:55 pm

Eiköhän sinne mene vaihteistoon ja perään märkäjarruöljy, samaa etuakseliin ja etunapoihin tai etunapoihin 80w/90 GL-5. Olikos näissä jarrujen käyttö öljyllä niinku vanhemmissa? Sinne jarruöljysäiliöön voi laittaa automaattiöljyä tai jotain lievää hydr. öljyä.

luukinen
Viestit: 462
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen » To Elo 30, 2012 6:47 pm

Työntövarrenkorvakon vieressä mittatikku, onko muualla erikseen öljyjä. perä, hydr, vaihteisto
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121

trattori
Viestit: 468
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 5:05 pm
Paikkakunta: E-P
Viesti:

Viesti Kirjoittaja trattori » To Elo 30, 2012 8:21 pm

Kyllä ne kaikki yhdessä on. Vaihdelaatikko, perä, nostolaite, voimanotto ja ohjaus. En ole muita aukkoja löytänyt ja ajanut olen.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/4 ... directlink

Käytä suurennusta.

luukinen
Viestit: 462
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen » To Elo 30, 2012 8:42 pm

Kiitokset trattorille. Muita vinkkejä tai huomioitavaa vinneristä (120vm91)
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121

Hege
Viestit: 559
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 3:11 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hege » To Elo 30, 2012 8:51 pm

Ihan mielenkiinnosta, meneekö ovi kiinni ilman voimankäyttöä?

Käytiin pari vuotta takaperin kolmea tai neljää F140 ajamassa ja niissä kaikissa sai ovea vetästä julmetun kovaa että meni kiinni. Tunteja noissa tais olla 7000 - 12000. Ostamatta jäivät kyllä muista syistä.

Alfons
Viestit: 1310
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:27 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfons » To Elo 30, 2012 10:08 pm

Oliko hutulta winneri?

luukinen
Viestit: 462
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen » To Elo 30, 2012 10:15 pm

Oli hutulta ja ovia saa paiskata ihan tosissaan että menee kiinni
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121

luukinen
Viestit: 462
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen » Pe Elo 31, 2012 9:47 am

Miten tuota nostolaitetta käytetään (koskaan oo viiatilla töitä tehny)?
Eli kaks vipua (kaarella liikkuu) ja klik klak juttu.
Miten tarkoitettu käytettäväksi?
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121

Fiat640
Viestit: 3831
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat640 » Pe Elo 31, 2012 12:30 pm

Mitä tarkoitat tuolla käytöllä?

Jos ei ole muuttunu niin normi käytössä mukautumisherkkyys (vai mikä se oli tuossa vanhassa kuskin puoleinen vipu?) taakse ja sillä toisela sitten sääellään korkeus. Sitten klik-klakki on se pika käyttö.
Sen onko sitten systeemit muuttunu tuohon vinneriin saa jotku muut kertoa. Eikai sole ko kokeilet vaikka tyhjänä että mitä missäki asennossa tapahtuu. Ei siinä pitäis mitään hajota
:wink:

edit: aloin itekki miettiin miten menee vanhemmissa nuo että onko vivut missä järjestyksessä. Jotenki son helppoa silloin ko on ite kopissa käyttää ja selittää mutta eipä tuo täälä aina onnistu :roll:

forssu
Viestit: 1916
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu » Pe Elo 31, 2012 4:26 pm

Ulommaisella nostolaite nousee ja laskee vivun mukaan.
Penkin puoleisella pelaa vetovastus säätö. Vipu saa olla alhaalla jolloin nostolaite pelaa normalisti.
Liklakilla nostolaite nousee ylös ja laskee ulommaisella vivulla säädettyyn korkeuteen.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90

luukinen
Viestit: 462
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen » Pe Elo 31, 2012 4:29 pm

Päivän ajellu ja nuinhan se tuntus toimivan mitä forssu kirjoittaa.
Hyvän tuntunen peli.
Ulos otto pyörii koko ajan pysähtyy kyllä ku jotain vastusta, mutta akselia ei saa paikoilleen jos ei sammuta?
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121

trattori
Viestit: 468
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 5:05 pm
Paikkakunta: E-P
Viesti:

Viesti Kirjoittaja trattori » Pe Elo 31, 2012 7:18 pm

On siina ratista oikealla nelivetonappulan alla painike, jolla pysäytetään pyöriminen siksi aikaa, että saa nivelakselin paikoilleen. Nivelakselia en ole Winnerissä vielä käyttänyt, isoista renkaista johtuen voimanotto on aika korkealla.

Valokytkin ja tuulilasinpyyhkimen kytkin ovat turhan pitkiä. Kintaat osuu niihin rattia käännellessä.

Fiat640
Viestit: 3831
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat640 » Pe Elo 31, 2012 7:28 pm

forssu kirjoitti:Ulommaisella nostolaite nousee ja laskee vivun mukaan.
Penkin puoleisella pelaa vetovastus säätö. Vipu saa olla alhaalla jolloin nostolaite pelaa normalisti.
Liklakilla nostolaite nousee ylös ja laskee ulommaisella vivulla säädettyyn korkeuteen.
Joo siis vetovastushan se tosiaan on tuossaki vanhassaki fiiussa siinä vivussa :oops:

luukinen
Viestit: 462
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen » Pe Elo 31, 2012 8:06 pm

Ei pysähy siitä napista ulosotto. Liekkö rikki sitte valo kyllä syttyy kojelautaan mutta muuta ei tapahu. Pysähtyy kyllä sillainki että laittaa ajovoimanoton päälle
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121

forssu
Viestit: 1916
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu » Pe Elo 31, 2012 8:52 pm

Olisikohan alkavaa hydraulipakka vikaa ulos otossa... Vai lähteekö edes pyörimään kuorman kanssa?
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90

8400
Viestit: 7183
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 » Pe Elo 31, 2012 8:56 pm

Ulosotonpakan jarru kulunu loppuun.

luukinen
Viestit: 462
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen » Pe Elo 31, 2012 9:14 pm

Siis muuten toimii, mutta jarru ei pidä
Tai sitte on sähköhäiriö että ei toimi koko jarru.
Pakka kyllä toimii ja pitää
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121

8400
Viestit: 7183
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 » Pe Elo 31, 2012 10:43 pm

Jarru kulunu. Grandi sarjassa se on ihan olematon se jarru, luulis että se on winnereissä samaa perua. Onko winnerissä siis napilla ulosotto ja toisella napilla se jarru??

luukinen
Viestit: 462
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen » La Syys 01, 2012 9:57 am

Kaks nappia on, jarrun napista ei vaan tapahdu muuta ku syttyy jarrunkuva kojetauluun
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: esaukko, jake55, masankp, Paalari ja 33 vierailijaa