--

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

--

Viesti Kirjoittaja meizer »

--
Viimeksi muokannut meizer, La Heinä 02, 2016 12:53 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Jos ajokuntoinen, niin muusta kunnosta ja ulkoasusta riippuen 1000-2000 euroa. Jos oikein huonokuntoinen, niin alle 1000 euroa, jos viimeisen päälle entisöity, niin 2000 ei riitä.

Rekisteröinnistä: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 50a5a08a11
JURO
Viestit: 3445
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JURO »

Se valmistenumero on sama kuin moottorin numero, paitsi jos lohko on joskus vaihdettu. Kyllä sen silti saa rekisteröityä jos pystyy selvittämään omistajat 10 v. taaksepäin tai joku kirjoitaa todistuksen omistaneensa sen väh. 10 v. Jos löytyy vanha rekisterinumero ARK saattaa lyötyä riittävästi tietoja.
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer »

--
Viimeksi muokannut meizer, La Heinä 02, 2016 11:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JURO
Viestit: 3445
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JURO »

Ohjekirja kertoo että meistetty moottorin etusivuun, en muista kummalla puolella mutta yritän huomenna etsiä.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Ostin vehkeen joka oli ollut viimeksi rekisterissä 1969. Omistaja kirjoitti luovutuskirjan, mutta ei muistanut rek.numeroa. Yritin akesta, ilmoittivat ettei heillä ole niin vanhojen tietoja. Todellisuudessa ei ollut tietokoneella. Jostakin muistaakseni 80 luvulta alkoi nämä rekisterit. Tiesin omistajan nimen ja osoitteen, ei auttanut kieltäytyi täti etsimästä, sanoi että että se on niin suuri työ etsiä sellaista ja vain omistajalle annetaan tällaisia tietoja. Ei auttanut vaikka selitin että olen ostanut sen.
Vähän aikaa tuumailua, soitin uudelleen ja sain toisen naisen puhelimeen ja taas kerroin ostaneeni tällaisen laitteen. Tämä sanoi hetkinen, eikä kestänyt kuin minuutti tai kaksi niin hän ilmoitti rek. numeron ja kysyi lähetämmekö kopion rekisteriotteesta. Sanoin kiitos kyllä, maksoi n. 200 mk.
Seuraava vaihe oli hankkia kaikkien kuolinpesän osakkaiden allekirjoitukset. Myyjä oli yksi veljeksistä ja hankki muiden nimet.
Oletin että olisin saanut alkuperäisen rek. numeron mutta ehtivät merkata eri numeron enkä viitsinyt enää lähteä muuttamaan.
AndersA
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2006 9:56 pm
Paikkakunta: Tukholma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AndersA »

meizer kirjoitti:Mistä kohtaa moottoria alan ettiin numeroa?
Katso Oscar's Fordson Pages
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

AndersA kirjoitti:
meizer kirjoitti:Mistä kohtaa moottoria alan ettiin numeroa?
Katso Oscar's Fordson Pages
Numero pitäisi löytyä myös akun ja moottorin välisessä "tuliseinässä" niitein kiinni olevasta laatasta. En ole varma, löytyykö sitä kaikista vuosimalleista, mutta mun omassani ainakin on (tosin maalattu umpeen).
JURO
Viestit: 3445
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JURO »

Se moottorin numero on lohkon yläreunassa edessä oikealla ruiskutuspumpun alipainesäätimen yläpuolella, noin 5 cm lohkon etureunasta pystysuorassa olevassa sileäpintaisessa korokkeessa. Toivottavasti löyttyy. Siellä ARK: ssa on tosiaan kaikensorttista väkeä, jos sattuu laiska tai oikein laiska täti mikään asia ei luista, mutta on siellä oikein avuliaitakin, niinkuin kai joka paikassa. Onnea ja harkintaa Majorin hankintaan. :P
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer »

--
Viimeksi muokannut meizer, La Heinä 02, 2016 11:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Lohko (kuva taitaa olla Dextasta, mutta suurinpiirtein tuossa, JUROn selityksen mukaan vain pystyasennossa, omastani en ole tarkistanut):
Kuva
Akun ja moottorin välinen "tuliseinä":
Kuva
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Voi se numero olla startin lähellä vauhtipyörän kopassakin. Niin vanhemmissa, kaikista löytyy numero!
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Siis suurinpiirtein tuosta (kuvat taas Dextasta):
Kuva
Kuva
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer »

--
Viimeksi muokannut meizer, La Heinä 02, 2016 11:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tane II
Viestit: 5331
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane II »

Jarkko kirjoitti:
AndersA kirjoitti:
meizer kirjoitti:Mistä kohtaa moottoria alan ettiin numeroa?
Katso Oscar's Fordson Pages
Numero pitäisi löytyä myös akun ja moottorin välisessä "tuliseinässä" niitein kiinni olevasta laatasta. En ole varma, löytyykö sitä kaikista vuosimalleista, mutta mun omassani ainakin on (tosin maalattu umpeen).
No sepä hyvä, että on nyt ainakin yksi majori, jossa on tuo kilpi! Kun niin usein puhutaan vain moottorissa olevasta numerosta! Vai oliko se sun majori nyt majori, vai dexta, kun puhut molemmista sekaisin! :roll:... :wink:
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

meizer kirjoitti:Onko tuolla Ih-osassa laatu tavaraa. Jotkut osat tuntuu melko arvokkaalta.
Kyllä mun käsittääkseni on ihan laadukasta rompetta...
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
JURO
Viestit: 3445
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JURO »

Ne numerot jotka löysin, oli toinen superista ja toinen powerista. Tuo kuva tulipellistä hieman ihmetytää koska siinä on Ford Köln ja luulin että majorit ovat englantilaisia.
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer »

--
Viimeksi muokannut meizer, La Heinä 02, 2016 11:36 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer »

--
Viimeksi muokannut meizer, La Heinä 02, 2016 11:34 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tane II
Viestit: 5331
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane II »

meizer kirjoitti:
JURO kirjoitti:Ne numerot jotka löysin, oli toinen superista ja toinen powerista. Tuo kuva tulipellistä hieman ihmetytää koska siinä on Ford Köln ja luulin että majorit ovat englantilaisia.
Kyseessä olikin, kaiketi :Fordson Dexta 957 E's 1957-1964
Kyllä se pitäisi majoristakin löytyä myös tuliseinästä, toinen juttu, onko se kilpi kaikissa majoreissa. Majorin sarjanumeroiden sijainti on selostettu hyvin tässä http://fordson.freeweb.nl/manuals/brian ... _major.pdf jo aikaisemmin mainitulta sivuilta löytyvässä dokumentissa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Mauri Tähkä, riude, tommipommi, zukka ja 72 vierailijaa