--
-
- Viestit: 2286
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Jos ajokuntoinen, niin muusta kunnosta ja ulkoasusta riippuen 1000-2000 euroa. Jos oikein huonokuntoinen, niin alle 1000 euroa, jos viimeisen päälle entisöity, niin 2000 ei riitä.
Rekisteröinnistä: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 50a5a08a11
Rekisteröinnistä: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 50a5a08a11
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Se valmistenumero on sama kuin moottorin numero, paitsi jos lohko on joskus vaihdettu. Kyllä sen silti saa rekisteröityä jos pystyy selvittämään omistajat 10 v. taaksepäin tai joku kirjoitaa todistuksen omistaneensa sen väh. 10 v. Jos löytyy vanha rekisterinumero ARK saattaa lyötyä riittävästi tietoja.
-
- Viestit: 2286
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Ostin vehkeen joka oli ollut viimeksi rekisterissä 1969. Omistaja kirjoitti luovutuskirjan, mutta ei muistanut rek.numeroa. Yritin akesta, ilmoittivat ettei heillä ole niin vanhojen tietoja. Todellisuudessa ei ollut tietokoneella. Jostakin muistaakseni 80 luvulta alkoi nämä rekisterit. Tiesin omistajan nimen ja osoitteen, ei auttanut kieltäytyi täti etsimästä, sanoi että että se on niin suuri työ etsiä sellaista ja vain omistajalle annetaan tällaisia tietoja. Ei auttanut vaikka selitin että olen ostanut sen.
Vähän aikaa tuumailua, soitin uudelleen ja sain toisen naisen puhelimeen ja taas kerroin ostaneeni tällaisen laitteen. Tämä sanoi hetkinen, eikä kestänyt kuin minuutti tai kaksi niin hän ilmoitti rek. numeron ja kysyi lähetämmekö kopion rekisteriotteesta. Sanoin kiitos kyllä, maksoi n. 200 mk.
Seuraava vaihe oli hankkia kaikkien kuolinpesän osakkaiden allekirjoitukset. Myyjä oli yksi veljeksistä ja hankki muiden nimet.
Oletin että olisin saanut alkuperäisen rek. numeron mutta ehtivät merkata eri numeron enkä viitsinyt enää lähteä muuttamaan.
Vähän aikaa tuumailua, soitin uudelleen ja sain toisen naisen puhelimeen ja taas kerroin ostaneeni tällaisen laitteen. Tämä sanoi hetkinen, eikä kestänyt kuin minuutti tai kaksi niin hän ilmoitti rek. numeron ja kysyi lähetämmekö kopion rekisteriotteesta. Sanoin kiitos kyllä, maksoi n. 200 mk.
Seuraava vaihe oli hankkia kaikkien kuolinpesän osakkaiden allekirjoitukset. Myyjä oli yksi veljeksistä ja hankki muiden nimet.
Oletin että olisin saanut alkuperäisen rek. numeron mutta ehtivät merkata eri numeron enkä viitsinyt enää lähteä muuttamaan.
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Ma Huhti 24, 2006 9:56 pm
- Paikkakunta: Tukholma
- Viesti:
Katso Oscar's Fordson Pagesmeizer kirjoitti:Mistä kohtaa moottoria alan ettiin numeroa?
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Numero pitäisi löytyä myös akun ja moottorin välisessä "tuliseinässä" niitein kiinni olevasta laatasta. En ole varma, löytyykö sitä kaikista vuosimalleista, mutta mun omassani ainakin on (tosin maalattu umpeen).AndersA kirjoitti:Katso Oscar's Fordson Pagesmeizer kirjoitti:Mistä kohtaa moottoria alan ettiin numeroa?
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Se moottorin numero on lohkon yläreunassa edessä oikealla ruiskutuspumpun alipainesäätimen yläpuolella, noin 5 cm lohkon etureunasta pystysuorassa olevassa sileäpintaisessa korokkeessa. Toivottavasti löyttyy. Siellä ARK: ssa on tosiaan kaikensorttista väkeä, jos sattuu laiska tai oikein laiska täti mikään asia ei luista, mutta on siellä oikein avuliaitakin, niinkuin kai joka paikassa. Onnea ja harkintaa Majorin hankintaan.
-
- Viestit: 2286
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2286
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 5331
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
No sepä hyvä, että on nyt ainakin yksi majori, jossa on tuo kilpi! Kun niin usein puhutaan vain moottorissa olevasta numerosta! Vai oliko se sun majori nyt majori, vai dexta, kun puhut molemmista sekaisin! ...Jarkko kirjoitti:Numero pitäisi löytyä myös akun ja moottorin välisessä "tuliseinässä" niitein kiinni olevasta laatasta. En ole varma, löytyykö sitä kaikista vuosimalleista, mutta mun omassani ainakin on (tosin maalattu umpeen).AndersA kirjoitti:Katso Oscar's Fordson Pagesmeizer kirjoitti:Mistä kohtaa moottoria alan ettiin numeroa?
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
Kyllä mun käsittääkseni on ihan laadukasta rompetta...meizer kirjoitti:Onko tuolla Ih-osassa laatu tavaraa. Jotkut osat tuntuu melko arvokkaalta.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 2286
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2286
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 5331
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Kyllä se pitäisi majoristakin löytyä myös tuliseinästä, toinen juttu, onko se kilpi kaikissa majoreissa. Majorin sarjanumeroiden sijainti on selostettu hyvin tässä http://fordson.freeweb.nl/manuals/brian ... _major.pdf jo aikaisemmin mainitulta sivuilta löytyvässä dokumentissa.meizer kirjoitti:Kyseessä olikin, kaiketi :Fordson Dexta 957 E's 1957-1964JURO kirjoitti:Ne numerot jotka löysin, oli toinen superista ja toinen powerista. Tuo kuva tulipellistä hieman ihmetytää koska siinä on Ford Köln ja luulin että majorit ovat englantilaisia.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Mauri Tähkä, riude, tommipommi, zukka ja 72 vierailijaa