NH 6640+kverneland es-85 4 paluuaurat
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su Elo 13, 2006 5:15 pm
- Viesti:
NH 6640+kverneland es-85 4 paluuaurat
onko toivoton yhdistelmä?
osaisko joku kommentoida tuleeko perässä/ jaksaako nostolaite nostaa?
olisiko jollain omakohtaisia kokemuksia?
osaisko joku kommentoida tuleeko perässä/ jaksaako nostolaite nostaa?
olisiko jollain omakohtaisia kokemuksia?
-
- Viestit: 1127
- Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2029
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
apusylinteri taitaa olla vakiona joten pitäis jaksaa nostaa. jos pumpuissa paineet.
kaksi tuttua veti överum paluuauroja 7610mk2+kuormain kauhalla
nehän on vain turbollisia mutta onhan 40 hyvin vaihteita joten eiköhän sopiva löydy jos ei välttämättä mikään urakkavaihde.
nokka kyllä kevyt joten puntteja täyteen ja pitää tankin täynnä niin saa silläkin painoa etupäähän.
ts-90 on vastaavampi.
vetovarret on sitte kovilla muuten kestää jos löytis jostain 7840 varret olis järeemmät. tietysti vähän vahviketta alapuolelle etukäteen. suositus.
kaksi tuttua veti överum paluuauroja 7610mk2+kuormain kauhalla
nehän on vain turbollisia mutta onhan 40 hyvin vaihteita joten eiköhän sopiva löydy jos ei välttämättä mikään urakkavaihde.
nokka kyllä kevyt joten puntteja täyteen ja pitää tankin täynnä niin saa silläkin painoa etupäähän.
ts-90 on vastaavampi.
vetovarret on sitte kovilla muuten kestää jos löytis jostain 7840 varret olis järeemmät. tietysti vähän vahviketta alapuolelle etukäteen. suositus.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su Elo 13, 2006 5:15 pm
- Viesti:
etupainot ford
sattuskohan niin hyvää tuuria että olis jollaki jääny painoja lojumaan nurkkiin? olisin antanut niille uuden kodin?
-
- Viestit: 1141
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Meillä on TS90 ja samanlainen Kverneland mutta sarka-aura. On sitä ihan optimiolosuhteissa vedetty ilman painojakin mutta jos oikeasti haluaa kyntää niin vaatii sen pari sataa kiloa rautaa keulalle jo tuolla sarka-mallillakin. Enpä usko että tulee muita ongelmia kunhan keulan saa pysymään maassa.
Niitä painoja on ainakin joskus saanut edullisesti etukuormaimia asentavista firmoista, kun asentavat kuormaimen uuteen rattoriin niin painoja jää heille. Naapuri oli ostanut Valluun jostain uusia Nyykkärin painoja romuraudan hinnalla, ja vielä valmiiksi muokattuna Valluun sopivaksi.
Niitä painoja on ainakin joskus saanut edullisesti etukuormaimia asentavista firmoista, kun asentavat kuormaimen uuteen rattoriin niin painoja jää heille. Naapuri oli ostanut Valluun jostain uusia Nyykkärin painoja romuraudan hinnalla, ja vielä valmiiksi muokattuna Valluun sopivaksi.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
-
- Viestit: 15654
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
- Paikkakunta: pohjois-savo
- Viesti:
Jos on pehmeäpohjaisia maita. Ongelmat tulevat viimeistään päisteessä, kun pitäisi nostaa aurat ylös, takapyörät painuvatkin vain kohti kiinaa.
Ei siinä luulisi kivennäismailla olevan ongelmia jos jostain löytää tarpeeksi rautaa keulalle.
Kävisiköhän siihenkin uudemman hollannin kaareva painoteline johon sopii yli 1000kg painoja.
Onhan se sitten hyvä syy lähteä raktorikaupoille jos ei kulekkaan.
Ei siinä luulisi kivennäismailla olevan ongelmia jos jostain löytää tarpeeksi rautaa keulalle.
Kävisiköhän siihenkin uudemman hollannin kaareva painoteline johon sopii yli 1000kg painoja.
Onhan se sitten hyvä syy lähteä raktorikaupoille jos ei kulekkaan.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 8:28 pm
- Viesti:
Riippuu paljon maalajeista. Nuo äsässän jutut ei kosketa meikäläisen maalajeja. Nelisiipisiä sarka kvernejä vedettiin ongelmitta 6600 takatuuppari fordilla. ES-85 kääntökvernejä vedettiin 90-90 fiiatilla, nyttemmin 6320 peuralla ja tulee vaikka tyhjäkäynnillä peräs... Jos jaksaa nostaa ja nokka pysyy maas niin uskoisin onnistuvan poislukien jäykät savet.
Ps.
kärkipalat kestää 2-300ha ja sitten kääntö
Ps.
kärkipalat kestää 2-300ha ja sitten kääntö
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su Elo 13, 2006 5:15 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Ainahan sieltä aurojen rungosta saa pilleillä taik laikkakoneella siipiparin pois....
Kattele tukevaa rautalevyä vaan jo valmiiksi, ja telineen jos tekee sellaisen joka tulee huomattavasti keulaa edemmäs jossa painot sitten on, jää kokonaispaino maltillisemmaksi...
Joskus muuten turbotin yhen 6640llan, pumppu hoidettiin ja suuttimet samalla, tehomittauksessa sitten tapista saatiin jotain 105hv ( 5litran 4pata ),
kun uudehko TM 120 ( 7,5L ja 6 kone ) antoi 102,4hv, ja dyno oli AGRITEKIN ja VTT:llä tarkistetaan vuosittain
Kattele tukevaa rautalevyä vaan jo valmiiksi, ja telineen jos tekee sellaisen joka tulee huomattavasti keulaa edemmäs jossa painot sitten on, jää kokonaispaino maltillisemmaksi...
Joskus muuten turbotin yhen 6640llan, pumppu hoidettiin ja suuttimet samalla, tehomittauksessa sitten tapista saatiin jotain 105hv ( 5litran 4pata ),
kun uudehko TM 120 ( 7,5L ja 6 kone ) antoi 102,4hv, ja dyno oli AGRITEKIN ja VTT:llä tarkistetaan vuosittain
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
- Paikkakunta: pohjois-savo
- Viesti:
-
- Viestit: 1141
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Täälläpäin setämies kynti -80 luvulla MF165 ja 3-siipisillä Fiskarsseilla. En minä sitä kattomassa käynyt, ajattelin vain joskus omiin 165 kokemuksiin perustuen, että oisin ite voinut hyppiä sitä lippalakkia ruttuun.JussiK kirjoitti:Riippuu paljon maalajeista. Nuo äsässän jutut ei kosketa meikäläisen maalajeja. Nelisiipisiä sarka kvernejä vedettiin ongelmitta 6600 takatuuppari fordilla. ES-85 kääntökvernejä vedettiin 90-90 fiiatilla, nyttemmin 6320 peuralla ja tulee vaikka tyhjäkäynnillä peräs... Jos jaksaa nostaa ja nokka pysyy maas niin uskoisin onnistuvan poislukien jäykät savet.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ke Syys 22, 2010 11:21 am
- Viesti:
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
165 on kooltaan ja teholtaankin hyvin samaa kokoluokkaa 4000 fordin kans ja meil aina vedetty 3 siipisiä fiskarsseja.. hyvin kulkee ei ongelmaa.. no ehkä tänä vuonna jos ois enempi ollu kynnettävää ku ollu niin märkää..Savaloja kirjoitti:Täälläpäin setämies kynti -80 luvulla MF165 ja 3-siipisillä Fiskarsseilla. En minä sitä kattomassa käynyt, ajattelin vain joskus omiin 165 kokemuksiin perustuen, että oisin ite voinut hyppiä sitä lippalakkia ruttuun.JussiK kirjoitti:Riippuu paljon maalajeista. Nuo äsässän jutut ei kosketa meikäläisen maalajeja. Nelisiipisiä sarka kvernejä vedettiin ongelmitta 6600 takatuuppari fordilla. ES-85 kääntökvernejä vedettiin 90-90 fiiatilla, nyttemmin 6320 peuralla ja tulee vaikka tyhjäkäynnillä peräs... Jos jaksaa nostaa ja nokka pysyy maas niin uskoisin onnistuvan poislukien jäykät savet.
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su Elo 13, 2006 5:15 pm
- Viesti:
syksyn saldo... 550kg rautaa keulalla... menee... jos menee! enemmän sais olla. apusylinteri piti hommata että joksoi nostaa aurat kunnolla ilmaan jos siipiin tai kuorimiin jäi vähän maata. ja pisteenä i:N päälle molemmat vetovarret piti hitsata ja vahvistaa.... yllätys yllätys saattoi joku viisas mainita täällä asiasta
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Semrush [Bot] ja 52 vierailijaa