NH 6640+kverneland es-85 4 paluuaurat

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
wurtti
Viestit: 21
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 5:15 pm
Viesti:

NH 6640+kverneland es-85 4 paluuaurat

Viesti Kirjoittaja wurtti »

onko toivoton yhdistelmä?
osaisko joku kommentoida tuleeko perässä/ jaksaako nostolaite nostaa?
olisiko jollain omakohtaisia kokemuksia?
:?:
meijerikkö
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meijerikkö »

Kai se niitä vetää. Tarvii kyllä aika paljon painoo
nokalle tai siis paljon. Nostamiseen apusylinteri
molemmille puolille. En haluaisi masentaa... :(
Paalari
Viestit: 2029
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paalari »

Onkos se sama vehe kuin TS-100.
Jos, niin vähän on lyhyt ja kelvä. Tarvii ainakin lujasti rautaa nokalle, jollei kuormainta ole.
Itellä 4 siipiset E-160 kääntövältit ja tulevat paremmin vanhan 955 natikan perässä.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
Coynty mies
Viestit: 759
Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Coynty mies »

apusylinteri taitaa olla vakiona joten pitäis jaksaa nostaa. jos pumpuissa paineet.
kaksi tuttua veti överum paluuauroja 7610mk2+kuormain kauhalla
nehän on vain turbollisia mutta onhan 40 hyvin vaihteita joten eiköhän sopiva löydy jos ei välttämättä mikään urakkavaihde.

nokka kyllä kevyt joten puntteja täyteen ja pitää tankin täynnä niin saa silläkin painoa etupäähän.

ts-90 on vastaavampi.

vetovarret on sitte kovilla muuten kestää jos löytis jostain 7840 varret olis järeemmät. tietysti vähän vahviketta alapuolelle etukäteen. suositus.
wurtti
Viestit: 21
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 5:15 pm
Viesti:

etupainot ford

Viesti Kirjoittaja wurtti »

sattuskohan niin hyvää tuuria että olis jollaki jääny painoja lojumaan nurkkiin? olisin antanut niille uuden kodin?
Savaloja
Viestit: 1141
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

Meillä on TS90 ja samanlainen Kverneland mutta sarka-aura. On sitä ihan optimiolosuhteissa vedetty ilman painojakin mutta jos oikeasti haluaa kyntää niin vaatii sen pari sataa kiloa rautaa keulalle jo tuolla sarka-mallillakin. Enpä usko että tulee muita ongelmia kunhan keulan saa pysymään maassa.

Niitä painoja on ainakin joskus saanut edullisesti etukuormaimia asentavista firmoista, kun asentavat kuormaimen uuteen rattoriin niin painoja jää heille. Naapuri oli ostanut Valluun jostain uusia Nyykkärin painoja romuraudan hinnalla, ja vielä valmiiksi muokattuna Valluun sopivaksi.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
-SS-
Viestit: 15654
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Ei kai sitä kokoonsa suurempaa voi päkistää. Pitkään ajoivat täällä kolmisiipisillä ja oli kummiinkin 120 hv kuusisylinteristä jontikkaa sun muuta. Tuhannen kilon etunostolaitepuntti vasta toi ne nelisiipiset kuvioihin, silti epätasaisilla päisteillä on kuin keinutuoli hiljalleen kääntyilisi.

-SS-
nixu
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
Paikkakunta: pohjois-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nixu »

Jos on pehmeäpohjaisia maita. Ongelmat tulevat viimeistään päisteessä, kun pitäisi nostaa aurat ylös, takapyörät painuvatkin vain kohti kiinaa.
Ei siinä luulisi kivennäismailla olevan ongelmia jos jostain löytää tarpeeksi rautaa keulalle.
Kävisiköhän siihenkin uudemman hollannin kaareva painoteline johon sopii yli 1000kg painoja.
Onhan se sitten hyvä syy lähteä raktorikaupoille jos ei kulekkaan.
JussiK
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 8:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Riippuu paljon maalajeista. Nuo äsässän jutut ei kosketa meikäläisen maalajeja. Nelisiipisiä sarka kvernejä vedettiin ongelmitta 6600 takatuuppari fordilla. ES-85 kääntökvernejä vedettiin 90-90 fiiatilla, nyttemmin 6320 peuralla ja tulee vaikka tyhjäkäynnillä peräs... Jos jaksaa nostaa ja nokka pysyy maas niin uskoisin onnistuvan poislukien jäykät savet.

Ps.
kärkipalat kestää 2-300ha ja sitten kääntö :wink:
wurtti
Viestit: 21
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 5:15 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wurtti »

no joka tapauksessa aurat on nyt tilattu.
hypitään sitte syksymmällä lippalakki ruttuun jos tilanne niin vaatii...
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Ainahan sieltä aurojen rungosta saa pilleillä taik laikkakoneella siipiparin pois.... :oops:

Kattele tukevaa rautalevyä vaan jo valmiiksi, ja telineen jos tekee sellaisen joka tulee huomattavasti keulaa edemmäs jossa painot sitten on, jää kokonaispaino maltillisemmaksi...

Joskus muuten turbotin yhen 6640llan, pumppu hoidettiin ja suuttimet samalla, tehomittauksessa sitten tapista saatiin jotain 105hv ( 5litran 4pata ),
kun uudehko TM 120 ( 7,5L ja 6 kone ) antoi 102,4hv, ja dyno oli AGRITEKIN ja VTT:llä tarkistetaan vuosittain
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
nixu
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
Paikkakunta: pohjois-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nixu »

Noo.. kulkiko ne aurat kunnialla?
Savaloja
Viestit: 1141
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

JussiK kirjoitti:Riippuu paljon maalajeista. Nuo äsässän jutut ei kosketa meikäläisen maalajeja. Nelisiipisiä sarka kvernejä vedettiin ongelmitta 6600 takatuuppari fordilla. ES-85 kääntökvernejä vedettiin 90-90 fiiatilla, nyttemmin 6320 peuralla ja tulee vaikka tyhjäkäynnillä peräs... Jos jaksaa nostaa ja nokka pysyy maas niin uskoisin onnistuvan poislukien jäykät savet.
Täälläpäin setämies kynti -80 luvulla MF165 ja 3-siipisillä Fiskarsseilla. En minä sitä kattomassa käynyt, ajattelin vain joskus omiin 165 kokemuksiin perustuen, että oisin ite voinut hyppiä sitä lippalakkia ruttuun.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Paljonkohan kevenee kun kääntöauran 8kpl siipiä vaihtaa muovisiin?
ih684
Viestit: 513
Liittynyt: Ke Syys 22, 2010 11:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ih684 »

Jos käteisellä maksat niin lompakko kevenee ehken parikymmentä grammaa riippuen setelin suuruudesta, ei mulla muuta... :lol:
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

Savaloja kirjoitti:
JussiK kirjoitti:Riippuu paljon maalajeista. Nuo äsässän jutut ei kosketa meikäläisen maalajeja. Nelisiipisiä sarka kvernejä vedettiin ongelmitta 6600 takatuuppari fordilla. ES-85 kääntökvernejä vedettiin 90-90 fiiatilla, nyttemmin 6320 peuralla ja tulee vaikka tyhjäkäynnillä peräs... Jos jaksaa nostaa ja nokka pysyy maas niin uskoisin onnistuvan poislukien jäykät savet.
Täälläpäin setämies kynti -80 luvulla MF165 ja 3-siipisillä Fiskarsseilla. En minä sitä kattomassa käynyt, ajattelin vain joskus omiin 165 kokemuksiin perustuen, että oisin ite voinut hyppiä sitä lippalakkia ruttuun.
165 on kooltaan ja teholtaankin hyvin samaa kokoluokkaa 4000 fordin kans ja meil aina vedetty 3 siipisiä fiskarsseja.. hyvin kulkee ei ongelmaa.. no ehkä tänä vuonna jos ois enempi ollu kynnettävää ku ollu niin märkää..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

ih684 kirjoitti:Jos käteisellä maksat niin lompakko kevenee ehken parikymmentä grammaa riippuen setelin suuruudesta, ei mulla muuta... :lol:
Eheheheh, aikamoinen kasa tulee jopa vitosen seteleistä
wurtti
Viestit: 21
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 5:15 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wurtti »

syksyn saldo... 550kg rautaa keulalla... menee... jos menee! enemmän sais olla. apusylinteri piti hommata että joksoi nostaa aurat kunnolla ilmaan jos siipiin tai kuorimiin jäi vähän maata. ja pisteenä i:N päälle molemmat vetovarret piti hitsata ja vahvistaa.... yllätys yllätys saattoi joku viisas mainita täällä asiasta ;)
Fiat640
Viestit: 3831
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat640 »

Oos lakki kuinka rutussa?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Semrush [Bot] ja 52 vierailijaa