Lukeeko joku spam-viestejä?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

kaitsur
Viestit: 2366
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
Paikkakunta: Oulun eteläinen
Viesti:

Lukeeko joku spam-viestejä?

Viesti Kirjoittaja kaitsur »

Katselin uutista missä käsiteltiin rahanpesua netin välityksellä.
http://www.keskipohjanmaa.net/gen/418111.asp
Aloin ihmetteleen, että niitäkö tosiaan joku lukee ja joku on vielä niin naivi, että haksahtaa niitten viesteihin.
Tulee jotenkin mieleen verkostomarkkinointiin langenneet, helppoa rahaa ilman työntekoa hakevat.
Piruuttani hain Thunderbird sähköposti-ohjelman Roskapostit-kansiosta Flowerland sanalla viestejä, olihan noita kasi kappaletta, just samoja kuin tuossa uutisessa mainittiin.
On muuten mainio lisä postiohjelmaan tuo spam-filtteri.
________________________________________________
Same Explorer 65 -86
PerttiA
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 7:48 pm
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PerttiA »

Kyllä niitä vieläkin riittää, jotka tulevat innoissaan näyttämään saamaansa englanninkielistä viestiä, josta sanakirjan avulla ovat sen verran saaneet selville, että rahaa olisi rutkasti tiedossa...
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Mä käytän työkoneen Operassa sen roskapostisuodatusta. Katson roskaposteiksi merkattujen mailien otsikot ja lähettäjän nimen. Jos kaikki on ok, hiiri roskapostikansion päälle ja "tyhjennä roskapostit".

Kotikoneella olen alkanut tarkistamaan tulevat mailit ensin webbimailin kautta. Sama homma, jos lähettäjä ja otsikko viittaa roskapostiin, poistan ne avaamatta.

Pitää kuitenkin olla tarkkana. Joskus tulee ihan oikeaakin postia englanninkielellä.
ylioyja
Viestit: 7661
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Osaisko joku selittää mulle, mikä on sen jonkun taka-ajatus
joka haluaa masinistipalstalle Shakiraviestejä?
Tai kenen etu on lähetellä mulle potenssilääkemainoksia?
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

En ole vielä saanut yhtään roskapostia tai virusta. Viisi vuotta olen käyttänyt Linuxia, nykyinen on SuSE Linux ja sähköposti K-Mail. Aivan oikeasti mietin miksi jotkut haluavat viruksia, kankeita viruksentorjuntaohjelmia, maksaa nettiyhteydessä viruksentorjunnoista kun käyttöjärjestelmä ei edes kykene hoitamaan kovalevyä, erillisellä ohjelmalla eheytettävä silloin tällöin ettei menisi kovin hitaaksi. Ei kunnollinenkäyttöjärjestelmä takkuile tai mene änkyrään.
Kaiken huippuna että maksetaan tällaisesta suolainen hinta ja jokaisesta lisäohjelmasta vielä suolaisemmin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], hamsteri, hoosuu, zukka ja 54 vierailijaa