MF 165 vaihdelaatikko

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Fuji
Viestit: 254
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
Viesti:

MF 165 vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Fuji » Pe Heinä 13, 2012 10:43 pm

Pitäisi irroittaa vaihdelaatikko, mitä toimenpiteitä pitää tehdä ennenkuin irroittaa ruuvit siitä vaihdekeppien takaa?
Ilmeisesti kuvassa näkyvä hydrauliputki pitää katkaista?

Kuva
(Kuva on Shyden sivuilta linkitetty)

MP
Viestit: 648
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 8:09 pm
Paikkakunta: rannikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MP » Pe Heinä 13, 2012 11:37 pm

Jep,takimmaisesta liittimestä.Miksi avaat?
John Deere B
IH Farmall M
IH Farmall FC-C
MH 744 D6
Ferguson TEF20
Ferguson 35
MF 35X
MF 65
MF 65 MP
MF 65 MP
MF 135
MF 135 MP
MF 185 MP
MF 690

Fuji
Viestit: 254
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fuji » La Heinä 14, 2012 8:25 am

Otan tämän laatikon ja mp-pumpun ja laitan toiseen traktoriin,jossa mp ei toimi. Liekkö mp-pakan levyjen vaihto hankala operaatio? Kannattaako pumppuun laittaa korjaussarja varmuuden vuoksi? Tässä traktorissa oli ihan toimiva mp n. 20 vuotta sitten, kun se tietyistä syistä jäi parkkiin pressun alle.

se.pienitalli
Viestit: 2440
Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja se.pienitalli » La Heinä 14, 2012 6:23 pm

Minkä kuntoinen se pressun alla ollut Mf oli? Saiko sen käymään lyhyeksikin aikaa?
Eli voiko sen vaihteiston ja nostolaitteen toimimisen koittaa?

Onko tuo avattu vaihteisto seisoneesta traktorista? Eli onko Mf purku on jo alussa?

Toimivan moottorin ja ehjien renkaiden vaihtaminen seisoneeseen koneeseen olis helpoin homma,
jos takapää on käyttökelpoinen.

Fuji
Viestit: 254
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fuji » La Heinä 14, 2012 8:38 pm

Siitä pressun alla olleesta traktorista on takapää poikki. Moottori kunnostetaan ja vaihdelaatikko otetaan myös ja mp-pumppu.

Takapää on tämän näköinen.
Kuva

Multipowerin pumppu vielä paikoillaan.
Kuva

Vaihdelaatikko irroitettuna.
Kuva

vaniljacreme
Viestit: 3264
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme » La Heinä 14, 2012 10:10 pm

miten takapää voi ratketa tuolla tavalla? :shock:

jarsi
Viestit: 1317
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
Paikkakunta: Ludvika Sweden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarsi » Su Heinä 15, 2012 12:45 am

Mp pumppuun ei kylläkään ole minkäälaisia korjaus-sarjoja ,, ja seuraavaksi on vain hyvä tietää että pika vaihteissa on kitkalevyt aina loppuun ajetut jopa niin loppuun että pitää se päätykiekkokin vaihtaa ja se maksaa hieman enempi kuin MP-pakan kitka levyt koska niitä ei saakaan mistä vaan.
Kirstun vaihto on nopein korjaus,,
Vihjeenä : Käy toki mittaamassa paineet molemmista MP pumpuista hyd.liikkeissä on liittimet sekä mittarit ja se käyttää nopeesti, niin että ett suotta töitä tee niinkuin monta kertaa tulee tehtyä.
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net

tapsa
Viestit: 3422
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa » Su Heinä 15, 2012 12:22 pm

Jos laatikon ottaa kokonaan irti, niin ei multipower-pakan levyjen uusiminen hirmuisen iso homma ole. Levyjä saa kohtuuhintaan ainakin LH-osalta. Pumppuun sai korjaussarjoja noin 4 v sitten, mutta tuskin enää. Tiivistesarjoja kyllä saa. Pumppukaan ei ole kauhean kallis jos traktori tulee hyötykäyttöön, harrastetraktoriin melko kallis.

Fuji
Viestit: 254
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fuji » Su Heinä 15, 2012 8:23 pm

Vaihdelaatikon purkaminen kävi yllättävän helposti. Luulin, että laakerit olisivat tiukemmassa, mutta nehän lähtikin ilman voimatoimia.
Pakka näyttää tältä, kitkalevyt eivät ole pahemmin kuluneet.
Kuva

hydromasteri
Viestit: 2
Liittynyt: Su Heinä 15, 2012 10:48 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hydromasteri » Su Heinä 15, 2012 10:51 pm

yllättävän hyvässä kunnossa näkyis olevan vaihelaatikko ja kitkalevyt ! :D

MOP
Viestit: 5938
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP » Ma Heinä 16, 2012 9:00 am

Arvaus/veikkaus: Vaihdelaatikokko on särkynyt noin pahasti, kun tasauspyörästön lukko on juuttunut päälle, ja väkisin jarruilla käännetty. Näin on joskus käynyt.

se.pienitalli
Viestit: 2440
Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja se.pienitalli » Ma Heinä 16, 2012 9:42 am

Fuji
Kertoisitko "uteliaille" mikä on rikkonut Mf peräkotelon?

Miulle tuli mieleen kolari, eli joku on törmännyt traktorin takapyörään.

Ajomies
Viestit: 21051
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies » Ma Heinä 16, 2012 9:56 pm

Yksi tuttu oli hankkinut 165 fergun joka katkennut suunilleen samalla lailla, ja oli kuulemma jollain isolla levyllä puskiessä antanut periksi.
Ainakin vauhtia pitää olla kun omilla ferguilla olen katkonut vetovarret, ja on pompanneet etupyörät yli metrin korkeuteen, mutta ei noin huonosti sentään ole käynnyt.....onneksi.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

Fuji
Viestit: 254
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fuji » Ma Heinä 16, 2012 11:35 pm

Itse en ollut puikoissa, mutta muistaakseni tuossa oli nuo kannen pultit etupäästä jääneet jostain syystä hieman löysälle tai löystyneet. Kiveä kiskoessa oli sitten ratkennut pultin kohdalta alaspäin. Jälkeenpäin tutkiessa oli havaittavissa aiemmin tullutta hiusmurtumaa tuossa pultin kohdalla.

tapsa
Viestit: 3422
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa » Ti Heinä 17, 2012 8:05 am

Itse tein 175:een multipower rempan. Luisti matalilla kierroksilla. Se oli vanhempaa mallia ja pumppu olisi maksanut puolitoistatuhatta, joten vaihdoin vain tiivisteet.( Siihen pumppuun sai vielä muutama vuosi sitten korjaussatsin, mutta ei enää. Se oli kyllä luettelossa edelleen). Kitkalevyissä oli kaikissa pintaa jäljellä vaikka oli luistanut jo muutamana kesänä. Vaihdoin kaikki tiivisteet ja kitkalevyt. Hyvin ottaa. Pienilläkin kierroksillä nykäisee vaihtaessa. ja taas selvitään muutama vuosi

Fuji
Viestit: 254
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fuji » Pe Elo 03, 2012 10:42 pm

Tunnistaako joku kuvan prikan, sisähalkaisija 4,5 senttiä?
Mf 165 MP traktorista se on jostain, epäilen vaihdelaatikkoa. Olen yrittänyt etsiä osaa räjäytyskuvista, muttei ole sattunut silmään.
Kuva

MFV8
Viestit: 937
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MFV8 » Pe Elo 03, 2012 11:26 pm

Keväällä oli yksi 165 MP loota auki, en varmaksi muista mutta olisko tuo ollut MP:n nopean ja hitaan rattaan välinen päittäislaakeri kytkinakselilla, osa nro. 186567M1

Satasarjalainen
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satasarjalainen » Pe Joulu 07, 2012 12:30 pm

tapsa kirjoitti:Itse tein 175:een multipower rempan. Luisti matalilla kierroksilla. Se oli vanhempaa mallia ja pumppu olisi maksanut puolitoistatuhatta, joten vaihdoin vain tiivisteet.( Siihen pumppuun sai vielä muutama vuosi sitten korjaussatsin, mutta ei enää. Se oli kyllä luettelossa edelleen). Kitkalevyissä oli kaikissa pintaa jäljellä vaikka oli luistanut jo muutamana kesänä. Vaihdoin kaikki tiivisteet ja kitkalevyt. Hyvin ottaa. Pienilläkin kierroksillä nykäisee vaihtaessa. ja taas selvitään muutama vuosi
Minulla on uudemman mallinen (tämän viestiketjun kuvassa vanhan mallinen?) Multi-Power-pumppu ylimääräisenä. Kunnosta ei tiedä, käsin pyörittäessä vaikuttaa tiiviiltä. Oli kiinni purkaamolta hankkimassani välityspyörästössä, jota tarvitsin kun asensin vakiovaihteiseen 165S Massikkaan suurtehopumpun.

hankkijamies
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hankkijamies » Pe Joulu 07, 2012 4:11 pm

Kertokaapas mikä tuo asteikko tuossa öljyn mittatikun reiassa on kiinni?
Kun en ole tuollasen nähny ku ohjekirjassa.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Sampo-Rosenlew 360-1976
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985

Fuji
Viestit: 254
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fuji » Pe Joulu 07, 2012 6:39 pm

Se on työntövarsitunnustelun herkkyyden säätövipu.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], valtsu864 ja 50 vierailijaa