tunturi super sport? (vaihteisto häikkää tällä kertaa)
-
- Viestit: 2126
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
tunturi super sport? (vaihteisto häikkää tällä kertaa)
Pikkuveli meni rikkomaan isän tunturi super sport?:ista eturattaan akselin boorit . Olisikos ideoita miten kannattais korjata vanhus? hitsaamalla? vai hankkimalla jostain uuden akselin?
Viimeksi muokannut tono, Su Huhti 22, 2007 2:26 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
-
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
- Viesti:
Eturattaan akseli purkautuu sisään päin. Uusi vanha akseli olisi toki hyvä. Minä hitsaisin rattaan siististi kiinni, niin että hitsin saa rälläköityä auki. Ei mopon vääntö niin lujaa hitsiä tarvitse.
Sen rattaan pitää sitten olla suorassa.
Ja kerro, miten ihmeessä pikkuveljesi sai ne boorit paskaks?
Sen rattaan pitää sitten olla suorassa.
Ja kerro, miten ihmeessä pikkuveljesi sai ne boorit paskaks?
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Suur-Sammatti
- Viesti:
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Kyl mä ny sen tiiän. On noita itelläkin ollut Tarkoitin vaan, kun vetarin stefa ottaa lämmöstä itseensä, niin voi alkaa vuotamaan. Joten sitten ei tarvi kun öljyä lisäillä Ja öljyn lasku roppu on koneen alla...exso kirjoitti:Öljyn vaihtoon se ei vaikuta kun roput on toisella puolella konetta.
Juho Haapakorpi
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Tuolta voisi kysellä. Uutta en listalta löytänyt, mutta purkuosana varmaankin. http://www.mc-scatter.com/catalog/index.php
-
- Viestit: 2126
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
-
- Viestit: 7330
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Tuo hitsaaminen oli hyvä konsti aikoinaan, kun mopoja ropattiin kavereiden kanssa. Märkä rätti vaan rattaan ja laatikon väliin ja migillä ulkopuolelta lyhyt palko ja heti hitsaamisen jälkeen vettä rätille lisää. Ei mene stefa ja on nopea ja halpa korjaus.
Lyhyt hitsi kestää ja on helppo avata taas rälläkällä.
Siinä akselin vaihdossa kun on oma hommansa ja laatikon neulalaakereiden kanssa saa olla tarkkana. Tietysti, jos kone halutaan ennallistaa, ni akselin vaihtoon vaan, jolloin hoitsi ensiavuksi, että poika pääsee ajamaan. Osia saa kyllä.
Kokemuksista on tosin kolmattakymmentä vuotta aikaa. Nyt ostin Pappa-Tunturin wanhojen muistojen verestämiseksi. Pappa on juuri hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. Uudet tarrat ja muuta osaa ostettu. Pitää vielä vetästä pintavärit ja eikun ajamaan.
Lyhyt hitsi kestää ja on helppo avata taas rälläkällä.
Siinä akselin vaihdossa kun on oma hommansa ja laatikon neulalaakereiden kanssa saa olla tarkkana. Tietysti, jos kone halutaan ennallistaa, ni akselin vaihtoon vaan, jolloin hoitsi ensiavuksi, että poika pääsee ajamaan. Osia saa kyllä.
Kokemuksista on tosin kolmattakymmentä vuotta aikaa. Nyt ostin Pappa-Tunturin wanhojen muistojen verestämiseksi. Pappa on juuri hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. Uudet tarrat ja muuta osaa ostettu. Pitää vielä vetästä pintavärit ja eikun ajamaan.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 1292
- Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 5:34 pm
- Viesti:
Tuossapa minun super sportin kuva, se oli ihan romu mutta entisöin sen tuommoiseksi: http://www.pottupellossa.com/galleria/d ... ?pos=-9138 . Onko muilla sitä ongelmaa, että vetarin stefaa ei saa vuotamattomaksi. Olen kokeillut vaikka minkalaista stefaa mutta vuoto ei lopu.
-
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Siisti vehje.Vallu502 kirjoitti:entisöin sen tuommoiseksi
Onko tuo kuinka tarkkaan entisöity? Näen piirteitä 80-luvun alusta, mutta on vähän vanhempiakin, kuten esim mittaristo ja etuiskareitten suojakumit, mutta en muista kovin tarkaan noita vähän vanhempia malleja. Voi olla hyvinkin tarkka entisöinti.
Mulla on tällainen alkuperäiskuntoinen 1981. Ollut mulla uudesta saakka (ei myynnissä).
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 7641
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Suur-Sammatti
- Viesti:
Eikös Super Sport tullu markkinoille -76 vai -77.Sportissa oli tarjolla aikoinaan myös kovakromattu ilmäjäähdytteinenmoottori.Mulla oli -76 puhallinenjäähdytteinen Sport.Mopo voi hyvin ja liikkuu edelleen,meni kummipojan kautta kaverille ajopeliksi.Joskus vuosia sitten kun Super Sportin koneen avasin niin neulalaakereiden tilalla oli isot rullalaakerit,ei hävinny niin kuin ne pikkuneulat.Kokeile laittaa vaseliinia stefan uraan kun seuraavan vaihdat,joskus auttaa.
-
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2126
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
hmmm, tuo meidän tunturi taitaakin olla sitten pelkkä sport, koska on puhallin jäähdytteinen ja "kotelomainen" runko.Dexta ja 3600 kirjoitti:Super Sport tuli -77. Vanhemmat olivat pelkkiä Sportteja. Niissä oli käytössä rinnakkain puhallinjäähdytteisiä ja kovakromi pyttyisiä
Täytyy hommata ensin uusi eturatas ja ehkä hitsata sitten hammaspyörä siihen kiinni, kun tuota ajoa tulee muutama kymmenen kilometriä vuodessa.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
-
- Viestit: 735
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Velipojan Tuntsa oli vm-75.Kovakromipytty,oli eka vuosimalli tuolla tankilla.Paljon laiskempi vehje,kuin muutamaa vuotta vanhemmat sportit... Vm-74 oli vielä"lonttoposkitankki",mustat pehmukkeet tankin sivuissa ja päällä.Tais olla niin,että joka vuosimallia oli kahta väriä.ylioyja kirjoitti:Aikasemmin.topik kirjoitti:Noi viimajäähdytteiset tuli markkinoille -76 sitä ennen oli puhallinjäähdytteisiä.
.
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: La Joulu 24, 2005 12:05 am
- Paikkakunta: Orimattila
- Viesti:
Hieno on. Tuossahan on selviä yhtymäkohtia seuraajaan tikruun. Minulla oli joku sekasikiö superrontti: kotelorunko, monoiskari, kolme vaihdetta (1,2 ja vapaa ), puhallinjäähdytys....Jarkko kirjoitti:Siisti vehje.Vallu502 kirjoitti:entisöin sen tuommoiseksi
Onko tuo kuinka tarkkaan entisöity? Näen piirteitä 80-luvun alusta, mutta on vähän vanhempiakin, kuten esim mittaristo ja etuiskareitten suojakumit, mutta en muista kovin tarkaan noita vähän vanhempia malleja. Voi olla hyvinkin tarkka entisöinti.
Ai että tuli hienoja muistoja mieleen.
-
- Viestit: 3951
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: tunturi super sport?
Kyselepä Kuopiosta : Voimakone, p. 0500 - 576750 tai voimakone@kolumbus.fitono kirjoitti:Pikkuveli meni rikkomaan isän tunturi super sport?:ista eturattaan akselin boorit . Olisikos ideoita miten kannattais korjata vanhus? hitsaamalla? vai hankkimalla jostain uuden akselin?
Nettisivut: www.elisanet.fi/voimakone
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 450DT, Google [Bot], MOP, SPS1975 ja 57 vierailijaa