Erikoinen kolmipistekiinnitys (Kilpi)
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
Erikoinen kolmipistekiinnitys (Kilpi)
Maakunnissa kulkiessani törmäsin rytättyyn lumilinkoon, missä oli erikoisempi kiinnitys. En tiedä onko tehtaan jäljiltä, enkä tiedä millaisen vastakappaleen tuo tarvitsee, että toimii/pysyy.
Onko muilla kokemusta / näkemystä?
Onko muilla kokemusta / näkemystä?
Viimeksi muokannut cimo, Ma Kesä 27, 2022 2:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Touko 03, 2012 11:04 am
- Viesti:
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: To Touko 14, 2009 7:17 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Touko 03, 2012 11:04 am
- Viesti:
Heh, eikö tuo ole jokaisella, jolla on enemmän kuin 1 työkone?popo99 kirjoitti:Kuvia?lorvi kirjoitti:Ei mikään erikoinen, kilpi pikakytkentä.
Minulla kaikisaa koneissa etunostolaitteissa sekä takana. 2 kytkentälaitetta olen tehnyt itse kun on niin helppo tehdä.
En luovu, on niin nopea, helppo ja yksinkertainen ratkaisu.
Tuossa yksi kuva aluksi
Valmet 565 -93
Valmet 7** Valtra J-610/J-70
Valmet 7** Valtra J-610/J-70
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1066
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2012 5:43 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 5124
- Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Ja tuo betonimyllyhän kannattaisi INTEGROIDA myös samaan syssyyn samoille sähköille.Vompatti kirjoitti:Ompa hieno projekti, sähkökäyttöinen lumilinko
Niin kyllä tuo ko. pikakiinnitys kuitenkin taitaa melko harvinainen olla kun en ainakaan "kentällä" ole nähnyt kuin kerran työkoneita "koukuilla" ???
Varmaan nopea ja kätevä, luulis niitä enemmänkin olevan isännillä ja emännillä ?
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Touko 03, 2012 11:04 am
- Viesti:
Minä karsin kaikista myymistäni koneista koukut pois, kun ei niillä ostajalle ole arvoa, kun ei ole kilpi kytkintä.juhani008 kirjoitti: Niin kyllä tuo ko. pikakiinnitys kuitenkin taitaa melko harvinainen olla kun en ainakaan "kentällä" ole nähnyt kuin kerran työkoneita "koukuilla" ???
Varmaan nopea ja kätevä, luulis niitä enemmänkin olevan isännillä ja emännillä ?
Moni on innostunut kun on käytännössä nähnyt miten kätevä se on mutta itsekin ihmettelen miksei se aikoinaan saanut tuulta purjeisiin Kärkkäisen veljesten kovasta ponnistelusta huolimatta, eikä hintakaan ollut esteenää, halpa oli.
Yleensäkin traktoreissa on minun nähdäkseni vähänlaisesti pikakytkimiä ja se kolmiomalli olikin jo sitten hintaluokaltaan kallis tuohon kilpi-kytkimeen varrattuna. Kilpi kytkimessä on myös mahdollisuus "kelluvaan" kytkentään mikä ainakin vaikkapa pöyhimissä toimii hyvin.
Valmet 565 -93
Valmet 7** Valtra J-610/J-70
Valmet 7** Valtra J-610/J-70
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: To Heinä 19, 2007 8:56 pm
- Paikkakunta: keski-uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
http://www.modulmet.com/12 Pätevän olonen systeemi. Ja näkkyy olevan muitaki systeemejä tuola firmala
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: To Touko 14, 2009 7:17 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1887
- Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 3:11 pm
- Paikkakunta: Paskat...Härmä
- Viesti:
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: To Syys 09, 2010 7:53 am
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Touko 03, 2012 11:04 am
- Viesti:
Kolmattakymmentä vuotta ollut minulla 3 kpl käytössä,1 orig. ja 2 itse tehtyä kopioa, myös etunostolaitteissa(kaksitoimiset) eikä minkäänlaista kestävyysongelmaa ole ollut enkä ole kuullut että keltään olisi kone karannut kiinnikkeistä.Mikki kirjoitti:Aika paljon tulee tuon ylälukituksen kielelle rasitusta, jos kaikki ylöspäin kohdistuvat voimat on kielen varassa?
Eihän perus yksitoimisessa tule kielelle kun vetovarsien paino.
Valmet 565 -93
Valmet 7** Valtra J-610/J-70
Valmet 7** Valtra J-610/J-70
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 10722
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Minulla oli traktori yhdellä työmaalla taajamassa, missä tein maantasailuhommia useamman päivän. Yhtenä aamuna oli vetovarren tapeista viety sokat. Mitään muuta ei ollut tehty, tapitkin paikallaan. Jotakin ilkivaltaa lie, kun kallistuksensäätäjän veivissä ollut varasokka ei ollut kelvannut. Onneksi tappien ja sokkien tarkastaminen ennen töihin ryhtymistä on ollut tapana ja tuli huomattua. Olisi takakuormaaja pudonnut muuten ikävästi.Fiat640 kirjoitti:Voihan se karata tuossa normaali kiinnityksessä kone yhtä lailla. Talvela tipahti lingon toinen puoli kiitos ikh:n sokkien
Kätevän näköinen laitos tämä pikakytkentälaite
-
- Viestit: 7788
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Joku nostolaitteisiin kiinnitettävä hankmo tai äes,oli aikanansa semmoinen,jossa ei sokat kestäneet vetokartun päissä,vai oliko sitten vika kuskissa kun,väkisin teki jyrkkiä käännöksiä.Fiat640 kirjoitti:Voihan se karata tuossa normaali kiinnityksessä kone yhtä lailla. Talvela tipahti lingon toinen puoli kiitos ikh:n sokkien
Kasvinsuojeluruisku palautui kerran lainasta,pumpun peti oli siitä vääntynyt sellaiseen kummaan kippuraan,minä sitä sitten tenttasin että,mitenkä tuo on tuommoinen,ei meinannut ensin vastausta tulla,kaveri katteli nokan varttaan pitkin,lippalakki silmillä,kengänkärkiään,potki välillä sepelin murusia menemään,vaan kun,aikani siinä kuulustelin,vähän kerrallansa tiukentaen äänensävyäni,niin tulihan se vastaus,sellaisen pienen itkua enteilevän huokaisun kanssa:
"No.....ku.......ääääh.........tota........se putos.......
Niin meillä on tuollainen kilpi pikakytkentälaite kanssa,ei tosin ole nyt käytössä,oli aikoinaan käytössä verkun perässä,kiinnityskoukut oli lanassa,lumilingossa ja takakuormaimessa.
Hyvä värkki jollain tapaa,tosin osa käyttäjistä kun,eivät millään saaneet älliinsä että,se kytkentälaite voi hyvin olla traktorissa kiinni koko ajan,eikä sitä punnerreta pois silloin kun,työväline irroitetaan,se ei esimerkiksi haittaa perävaunun käyttöä,paitsi jonkun yleisperävaunun nivelakselin kanssa pitää varoa,toisaalta sen akselin saa rikki,myös jo,pelkillä vetovarsilla,jos ei pidä varaansa.
Hydraulinen työntövarsi ja hydraulinen kallistus on hyviä varusteita tuon pikakytkimen kanssa,lisäksi tasaiset pihamaat,missä kytkeä koneita irti ja takaisin traktorin perään.
Viimeksi muokannut Sirkkeli ja 8 sormea, To Heinä 05, 2012 5:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: To Syys 09, 2010 7:53 am
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
lorvi kirjoitti:Kolmattakymmentä vuotta ollut minulla 3 kpl käytössä,1 orig. ja 2 itse tehtyä kopioa, myös etunostolaitteissa(kaksitoimiset) eikä minkäänlaista kestävyysongelmaa ole ollut enkä ole kuullut että keltään olisi kone karannut kiinnikkeistä.Mikki kirjoitti:Aika paljon tulee tuon ylälukituksen kielelle rasitusta, jos kaikki ylöspäin kohdistuvat voimat on kielen varassa?
Eihän perus yksitoimisessa tule kielelle kun vetovarsien paino.
Tarkoitin juurikin siis kaksitoimisia nostolaitteita, kun eihän siihen muuten kuormaa tule.
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 9:59 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa