Honda G300 moottorin kärjetön sytytys

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Vääpeli
Viestit: 59
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
Viesti:

Honda G300 moottorin kärjetön sytytys

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

Päivää masinistit. Itselläni on työnalla otsikon mukainen moottori, josta kipinä on hukassa. Ko. moottorissa on kärjetön sytkä ja olen mielestäni haarukoinut vian siihen CDI-boksiin. Yrittäessäni tilata siihen uutta boksia, minulle ilmotetaan maahantuojalta, ettei sellaista ole enää saatavilla. Ko. moottori on työvalolla varustettu. Hankin sitten työvalottoman moottorin kelan ja CDI-boksin, jotka vaatisivat toisenlaisen vauhtipyörän. Nyt kysyisinkin arvon masinisteilta, onko joku mahdollisesti joskus korjannut ko. tyypin moottoria ja mahtaisiko jollain olla käytössä moottori, jossa ei tuota valoa ole mutta sytytys olisi CDI. Jos tästä olisi vielä mahdollisuus saada kuva, niin voisin modata oman vauhtipyörän vastaamaan tätä valotonta mallia. Valollisen ja valottoman ero on magnettien lukumäärässä v-pyörän sisällä.
Luolamies
Viestit: 152
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2010 10:25 pm
Viesti:

Re: Honda G300 moottorin kärjetön sytytys

Viesti Kirjoittaja Luolamies »

Empä oo ihan varma, mutta saattas olla tommonen kone yhdessä hydr.koneikossa tuolla varaston kulmalla.
Tukitaan asiaa ja laitetaan kuva jos mainittu malli.

Vääpeli kirjoitti:Päivää masinistit. Itselläni on työnalla otsikon mukainen moottori, josta kipinä on hukassa. Ko. moottorissa on kärjetön sytkä ja olen mielestäni haarukoinut vian siihen CDI-boksiin. Yrittäessäni tilata siihen uutta boksia, minulle ilmotetaan maahantuojalta, ettei sellaista ole enää saatavilla. Ko. moottori on työvalolla varustettu. Hankin sitten työvalottoman moottorin kelan ja CDI-boksin, jotka vaatisivat toisenlaisen vauhtipyörän. Nyt kysyisinkin arvon masinisteilta, onko joku mahdollisesti joskus korjannut ko. tyypin moottoria ja mahtaisiko jollain olla käytössä moottori, jossa ei tuota valoa ole mutta sytytys olisi CDI. Jos tästä olisi vielä mahdollisuus saada kuva, niin voisin modata oman vauhtipyörän vastaamaan tätä valotonta mallia. Valollisen ja valottoman ero on magnettien lukumäärässä v-pyörän sisällä.
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Pyttylä
Viestit: 612
Liittynyt: To Loka 09, 2008 8:37 pm
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pyttylä »

Mulla on F400 jyrsimessä G200 Moottori CDI sytkällä, kun satun kohdalle, niin vakoilen vähän, että minkälaiset systeemit siellä on...
- Miks ostaa ehjää, jos risan saa halvemmalla? -
Konekansalainen
Vääpeli
Viestit: 59
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

Kyseinen kela on kärjellisestä sytytyksestä. Helpointahan olisi, kun moottorin voisi muuttaa kärjelliseksi mutta kampiakselilla ei ole nokkaa kärkiä varten. Näitä koneita on valmistettu ainakin viidellä - kuudella eri sytytysversiolla. Tämä moottori on F800 - jyrsimessä.

JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Vääpeli
Viestit: 59
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

Kiito JP tiedosta.
Vääpeli
Viestit: 59
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

Eipä sopinut se JP:n ehdottama moottori, oli kiinnityksiltään erillainen. Koneeseen olisi valottoman moottorin kela ja CDI-boksi, nyt täytyisi vielä saada kuva vaihtipyörän magneeteista, jotta osaa ottaa oikeat pois. Nyt on vielä liian paljon magneetteja ja kipinä edelleen hukassa :(
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

ipexi
Viestit: 809
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
Paikkakunta: Tikkakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ipexi »

On hinnat kohallaan, vanhasta p.sta

:P
-Antsa-
Viestit: 291
Liittynyt: La Tammi 07, 2012 2:30 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Antsa- »

Jaa.. Noi Hondan G-sarjan koneet ovat kyllä todella kestäviä ja luotettavia. Todennäköisesti noi huuto.netin koneetkin ovat tekniikaltaan erittäin hyväkuntoisia jos niitä on vähääkään huollettu.
Joordis
Viestit: 1511
Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 6:13 am
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joordis »

Tuolta löytyy ihan uutta osaa - omaan 70-luvulta peräisin olevaan Hondaan löytyi kaikki tarvittava...

http://www.boats.net/parts/search/Honda ... parts.html

Vuosimalli kun on tiedossa - oletan että vanhempi kuin -97 malli, niin jo löytyy G300 mallejakin
Äkkiä kun itse selasin, niin tietysti jotain coil assya ei enää saa, mutta noitakin varmaaan on monta erilaista. Räjäytyskuvat on hyviä, niillä helposti löytyy tarvittava osa.
Vääpeli
Viestit: 59
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

Kiitos JP:lle taas vinkistä. Viestiketjun alussa olleeseen koneeseen ei enää löydy CDI-boksia suoraan mistään. Ko. koneessa lampullinen boksi ja vauhtipyörä. Lamputtomaan saa kyllä ja hint pyörii 200€ paremmalla puolella. Hollannissa on iso varasto muttei sieltäkään löytynyt. En sitten tiedä, onko hinta kallis vai ei, jos sähkölaitteet on kunnossa.
Vääpeli
Viestit: 59
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

Saatetaampa tämäkin ketju päätökseen. Koneeseen ei tosiaankaan löytynyt enää oikeanlaista coil assya tai CDI-boksia mutta tilaamani valottoman moottorin sytytysosat sain toimimaan, kun poistin vauhtipyörästä ylimääräiset magneetit ja jätin vain sytyksen vaatiman magneetin paikoilleen. Nyt täytyy vain laittaa vastapaino irrotetun magneetin tilalle, ettei ole turhia heittoja.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa