Honda G300 moottorin kärjetön sytytys
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
- Viesti:
Honda G300 moottorin kärjetön sytytys
Päivää masinistit. Itselläni on työnalla otsikon mukainen moottori, josta kipinä on hukassa. Ko. moottorissa on kärjetön sytkä ja olen mielestäni haarukoinut vian siihen CDI-boksiin. Yrittäessäni tilata siihen uutta boksia, minulle ilmotetaan maahantuojalta, ettei sellaista ole enää saatavilla. Ko. moottori on työvalolla varustettu. Hankin sitten työvalottoman moottorin kelan ja CDI-boksin, jotka vaatisivat toisenlaisen vauhtipyörän. Nyt kysyisinkin arvon masinisteilta, onko joku mahdollisesti joskus korjannut ko. tyypin moottoria ja mahtaisiko jollain olla käytössä moottori, jossa ei tuota valoa ole mutta sytytys olisi CDI. Jos tästä olisi vielä mahdollisuus saada kuva, niin voisin modata oman vauhtipyörän vastaamaan tätä valotonta mallia. Valollisen ja valottoman ero on magnettien lukumäärässä v-pyörän sisällä.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ma Huhti 05, 2010 10:25 pm
- Viesti:
Re: Honda G300 moottorin kärjetön sytytys
Empä oo ihan varma, mutta saattas olla tommonen kone yhdessä hydr.koneikossa tuolla varaston kulmalla.
Tukitaan asiaa ja laitetaan kuva jos mainittu malli.
Tukitaan asiaa ja laitetaan kuva jos mainittu malli.
Vääpeli kirjoitti:Päivää masinistit. Itselläni on työnalla otsikon mukainen moottori, josta kipinä on hukassa. Ko. moottorissa on kärjetön sytkä ja olen mielestäni haarukoinut vian siihen CDI-boksiin. Yrittäessäni tilata siihen uutta boksia, minulle ilmotetaan maahantuojalta, ettei sellaista ole enää saatavilla. Ko. moottori on työvalolla varustettu. Hankin sitten työvalottoman moottorin kelan ja CDI-boksin, jotka vaatisivat toisenlaisen vauhtipyörän. Nyt kysyisinkin arvon masinisteilta, onko joku mahdollisesti joskus korjannut ko. tyypin moottoria ja mahtaisiko jollain olla käytössä moottori, jossa ei tuota valoa ole mutta sytytys olisi CDI. Jos tästä olisi vielä mahdollisuus saada kuva, niin voisin modata oman vauhtipyörän vastaamaan tätä valotonta mallia. Valollisen ja valottoman ero on magnettien lukumäärässä v-pyörän sisällä.
-
- Viestit: 6680
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: To Loka 09, 2008 8:37 pm
- Paikkakunta: Pyhtää
- Viesti:
Mulla on F400 jyrsimessä G200 Moottori CDI sytkällä, kun satun kohdalle, niin vakoilen vähän, että minkälaiset systeemit siellä on...
- Miks ostaa ehjää, jos risan saa halvemmalla? -
Konekansalainen
Konekansalainen
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6680
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6680
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
-
- Viestit: 6680
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: La Tammi 07, 2012 2:30 pm
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
-
- Viestit: 1511
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 6:13 am
- Paikkakunta: Mustasaari
- Viesti:
Tuolta löytyy ihan uutta osaa - omaan 70-luvulta peräisin olevaan Hondaan löytyi kaikki tarvittava...
http://www.boats.net/parts/search/Honda ... parts.html
Vuosimalli kun on tiedossa - oletan että vanhempi kuin -97 malli, niin jo löytyy G300 mallejakin
Äkkiä kun itse selasin, niin tietysti jotain coil assya ei enää saa, mutta noitakin varmaaan on monta erilaista. Räjäytyskuvat on hyviä, niillä helposti löytyy tarvittava osa.
http://www.boats.net/parts/search/Honda ... parts.html
Vuosimalli kun on tiedossa - oletan että vanhempi kuin -97 malli, niin jo löytyy G300 mallejakin
Äkkiä kun itse selasin, niin tietysti jotain coil assya ei enää saa, mutta noitakin varmaaan on monta erilaista. Räjäytyskuvat on hyviä, niillä helposti löytyy tarvittava osa.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
- Viesti:
Kiitos JP:lle taas vinkistä. Viestiketjun alussa olleeseen koneeseen ei enää löydy CDI-boksia suoraan mistään. Ko. koneessa lampullinen boksi ja vauhtipyörä. Lamputtomaan saa kyllä ja hint pyörii 200€ paremmalla puolella. Hollannissa on iso varasto muttei sieltäkään löytynyt. En sitten tiedä, onko hinta kallis vai ei, jos sähkölaitteet on kunnossa.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
- Viesti:
Saatetaampa tämäkin ketju päätökseen. Koneeseen ei tosiaankaan löytynyt enää oikeanlaista coil assya tai CDI-boksia mutta tilaamani valottoman moottorin sytytysosat sain toimimaan, kun poistin vauhtipyörästä ylimääräiset magneetit ja jätin vain sytyksen vaatiman magneetin paikoilleen. Nyt täytyy vain laittaa vastapaino irrotetun magneetin tilalle, ettei ole turhia heittoja.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa