MF 35X 4 syl syöttöpumppu vuotaa polttoöljyä
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 9:49 am
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
MF 35X 4 syl syöttöpumppu vuotaa polttoöljyä
MF 35 x neljäsylinterisellä koneella syöttöpumppu vuotaa polttoöljyä. Kyseessä siis jakajapumppu. Pumpun takaosassa varsinaisen rungon alapuolella on molemmin puolin syöttöpumppua iso mutteri. Paremmin näkyvällä puolella, siis ulkopuolella on keskellä tätä isoa mutteria (joka kooltaan on luokkaa 30 mm) pieni luokkaa 10 mm mutteri. Jossakin kuvassa olen nähnyt että keskeltä isoa mutteria lähtee putki, mutta tässä on silloin pelkkä tulppa paikalla.
Mikä näitten funktio on, ja uskaltaako lähteä avaamaan ilman että jousia ja muuta tavaraa lentää pihalle? Syy miksi haluan avata tuota kohtaa on se, että ulomman puolen suuren mutterin alta vuotaa polttoainetta ulos muutaman desilitran vuorokausivauhdiolla. Tarttis siis saada tilkittyä jotenkin.
Onko kellään neuvoja antaa?
Mikä näitten funktio on, ja uskaltaako lähteä avaamaan ilman että jousia ja muuta tavaraa lentää pihalle? Syy miksi haluan avata tuota kohtaa on se, että ulomman puolen suuren mutterin alta vuotaa polttoainetta ulos muutaman desilitran vuorokausivauhdiolla. Tarttis siis saada tilkittyä jotenkin.
Onko kellään neuvoja antaa?
-
- Viestit: 7751
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
-
- Viestit: 824
- Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
- Paikkakunta: Kanta Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 8:13 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 9:49 am
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
Kiitos vinkeistä sampo10. En ole vielä avannut tuota isoa ennakkosäätimen pulttikantaa, mutta teen sen kun kerkiän. Oleellinen tieto on se, että saa irti ja takaisin kotikonstein ilman että paikkoja menee hajalle.
Traktorin punaisessa konepellissä lukee tehtaan maalaamana 35X, tasauspyörän lukkoa ei traktorissa ole ja koneessa on neljä sylinteriä. Jokaisella sylinterillä on oma hehkutulppansa. Traktori on minulla ollut vuodesta 1998 enkä ole peltiosia siihen vaihtanut. En myöskään usko että joku ennen minua olisi konepeltiä pistänyt vaihtoon. Aivan samalla tavalla on lokasuojien maali kulunut ja haalistunut kuin konepellinkin.
Hyvin kestävä peli tämä on ollut. Uusin juuri laturin ja muut sähköt sekä jäähdyttimen siihen, aikaisemmin olen startin ja hehkut uusinut, mutta muuten tekniikka on toiminut kovasta käytöstä huolimatta. Vasempaan jarruun vuotaa öljyä, minkä takia jarrut ottaa toispuoleisesti. Kuinka paha homma on vetoakselin stefan vaihto? Pärjääkö ruuvaamalla vai joutuuko krymppirenkaita tms irrottelemaan?
Traktorin punaisessa konepellissä lukee tehtaan maalaamana 35X, tasauspyörän lukkoa ei traktorissa ole ja koneessa on neljä sylinteriä. Jokaisella sylinterillä on oma hehkutulppansa. Traktori on minulla ollut vuodesta 1998 enkä ole peltiosia siihen vaihtanut. En myöskään usko että joku ennen minua olisi konepeltiä pistänyt vaihtoon. Aivan samalla tavalla on lokasuojien maali kulunut ja haalistunut kuin konepellinkin.
Hyvin kestävä peli tämä on ollut. Uusin juuri laturin ja muut sähköt sekä jäähdyttimen siihen, aikaisemmin olen startin ja hehkut uusinut, mutta muuten tekniikka on toiminut kovasta käytöstä huolimatta. Vasempaan jarruun vuotaa öljyä, minkä takia jarrut ottaa toispuoleisesti. Kuinka paha homma on vetoakselin stefan vaihto? Pärjääkö ruuvaamalla vai joutuuko krymppirenkaita tms irrottelemaan?
-
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Loka 13, 2011 9:29 am
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 9:49 am
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
Jaaha, mistä sen valmistenumeron kuuluisi löytää? Yleensähän tuollaiset numerot ovat lyötynä johonkin, mutta pikavilkaisulla en tällaista löytänyt.
Valu-osissa on omat numeronsa, tässä muutama jos kiinnostaa:
Moottorin lohko syöttöpumpun alta: 302299
Taka-akseli vasen puoli: 185251M2
Laatikko oikea puoli laatikon öljymittatikun edestä: 183-255-M ja sitten 5 tai G. Betoniroiske aiheuttaa epävarmuuden.
Tietääkö joku muuten miten vetoakselin stefat saa vaihdettua? Riittääkö että avaa pyörän päästä vai pitääkö avata tasauspyörästön kohdalta? Pärjääkö ihan ruuvaamalla vai tarvitaanko tähän kaasupillit ja väkivaltaa?
Valu-osissa on omat numeronsa, tässä muutama jos kiinnostaa:
Moottorin lohko syöttöpumpun alta: 302299
Taka-akseli vasen puoli: 185251M2
Laatikko oikea puoli laatikon öljymittatikun edestä: 183-255-M ja sitten 5 tai G. Betoniroiske aiheuttaa epävarmuuden.
Tietääkö joku muuten miten vetoakselin stefat saa vaihdettua? Riittääkö että avaa pyörän päästä vai pitääkö avata tasauspyörästön kohdalta? Pärjääkö ihan ruuvaamalla vai tarvitaanko tähän kaasupillit ja väkivaltaa?
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 7:22 pm
- Paikkakunta: hankasalmi
- Viesti:
Vetoakselin teppanoiden vaihtoon riittää irroitus pyörän päästä ja sitten tarvitaan iso hydraulipuristin ja sopiva halkaistava vaste jossa pyöreä reikä joka mahtuu sinne vetoakselin laipan ja laakeripesän väliin jotta saa painettua pyörän laakerin irti ja vaihdettua stefan. On muuten sitten kovassa se laakeri jos ei ole aikaisemmin irroitettu koska tuo laakeri pitää vetakselin paikoillaan.
Fordson super major -64
Fordson super dexta -63
Nh ts100 -03
pari Ih 585xl:ää
Fordson super dexta -63
Nh ts100 -03
pari Ih 585xl:ää
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 8:13 pm
- Viesti:
Näitä siirtokuvia-nimi tarroja -liimakkeita löytyy -saa ostaa kaupasta
mm :Multi Poves-Turpo -Super -Ferkuson system ym, eikun liimaamaan
Eikä niitä nimiä ole maalattu tehtaalla vaan liimattu konepeltiin
Kaikki 4 sylinteriset Ferkuson -MF 35 on valmistettu -56-59 vuosina
Moottori on sama 23C ,poikkeuksena sylinteri kansi jota sai myös 4 hehkulla
Tuo vetoaksilan tefa löytyy panjo putkesta
Eikä vaari mitään laakerin irrroitusta vetoaksilalta
mm :Multi Poves-Turpo -Super -Ferkuson system ym, eikun liimaamaan
Eikä niitä nimiä ole maalattu tehtaalla vaan liimattu konepeltiin
Kaikki 4 sylinteriset Ferkuson -MF 35 on valmistettu -56-59 vuosina
Moottori on sama 23C ,poikkeuksena sylinteri kansi jota sai myös 4 hehkulla
Tuo vetoaksilan tefa löytyy panjo putkesta
Eikä vaari mitään laakerin irrroitusta vetoaksilalta
-
- Viestit: 658
- Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 8:09 pm
- Paikkakunta: rannikko
- Viesti:
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Onko se tyyppikilpi siitä kojetaulusta kaasuvivun vierestä lähtenyt?Fredrik_Ek kirjoitti:Jaaha, mistä sen valmistenumeron kuuluisi löytää? Yleensähän tuollaiset numerot ovat lyötynä johonkin, mutta pikavilkaisulla en tällaista löytänyt.
Valu-osissa on omat numeronsa, tässä muutama jos kiinnostaa:
Moottorin lohko syöttöpumpun alta: 302299
Taka-akseli vasen puoli: 185251M2
Laatikko oikea puoli laatikon öljymittatikun edestä: 183-255-M ja sitten 5 tai G. Betoniroiske aiheuttaa epävarmuuden.
Tietääkö joku muuten miten vetoakselin stefat saa vaihdettua? Riittääkö että avaa pyörän päästä vai pitääkö avata tasauspyörästön kohdalta? Pärjääkö ihan ruuvaamalla vai tarvitaanko tähän kaasupillit ja väkivaltaa?
Mielenkiinnolla vaan että millon on valmistettu tiä vaikka olis kultamaha
oikein
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 9:49 am
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
Jonkinlaisia tarroja tekstit ja traktorikuvat näyttävät olevan. Hyvin on muuten pysynyt kiinni kun ei mistään repsota. Kuluneita ovat. Alkuperäisiä täytyvät olla, sillä tuota yksilöä ei ole maalattu uudelleen. Poikkeuksena penkki, ja sen olen itse putsannut ja maalannut kun oli ruosteessa.
Oikean polven kohdalta löytyi alumiinilätkän alareunasta lyötynä seuraava merkkisarja: SDF 163438
Oikean polven kohdalta löytyi alumiinilätkän alareunasta lyötynä seuraava merkkisarja: SDF 163438
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 8:13 pm
- Viesti:
Kyllä näihin imusarja hehkullisiin vaihrettiin 4 hehkun kansia
Sai ostaa ja oli saatavana uuremman mallin kansia ns .pakkasmoottorin
Imusarja hehku oli Kultamahassa sekä -58 mallissa osittain
Pääsääntöisesti kaikki -59 oli 4 hehkutulpalla
Tohon aikaan monestikkin traktori saattoi olla vuosia käytössä ennen kuin
rekisteröitiin,elikkä rekisteri otteen käytöönotto päivä ei ole valmistus vuosimalli
Konepeltin huolto kannen avaus oli paino napeilla ,imusarja hehkullisissa
Nämä käänettävät huolto kannen vivut tuli viimmeiseen malliin
Tuo sarjanumero on tuossa pelti lapussa joka koetaluun niitattu
Mutta sattanut vuosien varella irrota-karota
Onhan joku voinut rakentaa purku osista
Osia otettu silloin monesta eri koneesta
Näitä 4 sylinterisiä meni purkuun huomattava määrä
Sai ostaa ja oli saatavana uuremman mallin kansia ns .pakkasmoottorin
Imusarja hehku oli Kultamahassa sekä -58 mallissa osittain
Pääsääntöisesti kaikki -59 oli 4 hehkutulpalla
Tohon aikaan monestikkin traktori saattoi olla vuosia käytössä ennen kuin
rekisteröitiin,elikkä rekisteri otteen käytöönotto päivä ei ole valmistus vuosimalli
Konepeltin huolto kannen avaus oli paino napeilla ,imusarja hehkullisissa
Nämä käänettävät huolto kannen vivut tuli viimmeiseen malliin
Tuo sarjanumero on tuossa pelti lapussa joka koetaluun niitattu
Mutta sattanut vuosien varella irrota-karota
Onhan joku voinut rakentaa purku osista
Osia otettu silloin monesta eri koneesta
Näitä 4 sylinterisiä meni purkuun huomattava määrä
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1369
- Liittynyt: Su Syys 17, 2006 8:47 pm
- Paikkakunta: Isokyrö
- Viesti:
59-mallihan tuo numeron mukaan on, elikkäs sama, kuin tässä vasemmanpuoleinen: http://kuvablogi.com/nayta/1311128/ Se, mikä on takuullavarmaa, on, ettei -59 mallisessa ole alunperin sitä X-kirjainta (eikä muissakaan nelimäntäisissä, eikä alkupään 3-mäntäisissäkään, kuten moni jo onkin maininnut.)Fredrik_Ek kirjoitti:Jonkinlaisia tarroja tekstit ja traktorikuvat näyttävät olevan. Hyvin on muuten pysynyt kiinni kun ei mistään repsota. Kuluneita ovat. Alkuperäisiä täytyvät olla, sillä tuota yksilöä ei ole maalattu uudelleen. Poikkeuksena penkki, ja sen olen itse putsannut ja maalannut kun oli ruosteessa.
Oikean polven kohdalta löytyi alumiinilätkän alareunasta lyötynä seuraava merkkisarja: SDF 163438
Ferguson 20, 2kpl MF-35, MF-148, MF-565, "MF-543", MF 3060E ,
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 7330
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Joo, vuosimalli on ihan varmasti 59. Konepellin tarrat on vaan uusittu matkan varrella, sillä ne alkuperäiset ei kestä aurinkoa ja niistä häviää tekstit vuosien saatossa ja vain kromipohjaväri jää jäljelle.
Oikea tarra tuohon on Massey Ferguson 35.
Ja X malli tuli myyntiin vuonna 62 ja siinä oli aina 3 pyttynen Perkins diesel ja tasauspyörästön lukko.
Juuri tuo tasasupyörästön lukko on paras tuntoimerkki, jolla erottaa X-mallin muista kolmivitosista. Toinen ero oli jonkin verran isompi moottoriteho, mutta sitä ei helposti erota, jos ei samana päivänä aja kahta eri versiota.
Oikea tarra tuohon on Massey Ferguson 35.
Ja X malli tuli myyntiin vuonna 62 ja siinä oli aina 3 pyttynen Perkins diesel ja tasauspyörästön lukko.
Juuri tuo tasasupyörästön lukko on paras tuntoimerkki, jolla erottaa X-mallin muista kolmivitosista. Toinen ero oli jonkin verran isompi moottoriteho, mutta sitä ei helposti erota, jos ei samana päivänä aja kahta eri versiota.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Matsikka, Pataässä, Semrush [Bot] ja 39 vierailijaa