vaseliinin käytöstä..
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 10:32 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Mitäs rasvaa sinne etuveto vetareitten gummien sisälle piti laittaa?
Oliks se jotai molybdeenisulfidi pohjasta vai miä?
Meinaan vaan jos niitä tossa purkaa niin rasvat kuiteskin menee vaihtaen,eikä viittis niitä pikkutuubeja ostella kokosäkillistä,ennemmin ostais kokopurkillisen,tietäs vaan mistä ja mitä?
Oliks se jotai molybdeenisulfidi pohjasta vai miä?
Meinaan vaan jos niitä tossa purkaa niin rasvat kuiteskin menee vaihtaen,eikä viittis niitä pikkutuubeja ostella kokosäkillistä,ennemmin ostais kokopurkillisen,tietäs vaan mistä ja mitä?
-
- Viestit: 5124
- Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Onkohan tuo 22:n €:n Bahco ostamisen arvoinen ?
http://tuotteet.etra.fi/fi/g14855677/ba ... ssi-400-gr
Vai paraneeko asiat jos ojentaa kauppiaalle 15 € edellistä enemmän euroja ?
http://tuotteet.etra.fi/fi/g14855693/ba ... n-kayttoon
Vaiko proffessori tittelit omaava Mato 35 €:lla ?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/803210/0
Yksi yleisvaseliini Lincolni on ja sille pitäis saada tappirasva frendi !
Onks kellään tota 22:n euron Bahcoo ???
http://tuotteet.etra.fi/fi/g14855677/ba ... ssi-400-gr
Vai paraneeko asiat jos ojentaa kauppiaalle 15 € edellistä enemmän euroja ?
http://tuotteet.etra.fi/fi/g14855693/ba ... n-kayttoon
Vaiko proffessori tittelit omaava Mato 35 €:lla ?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/803210/0
Yksi yleisvaseliini Lincolni on ja sille pitäis saada tappirasva frendi !
Onks kellään tota 22:n euron Bahcoo ???
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hinnaneroha ei ole kuin
Mato 32 €
Bahco 27 €
Kun bahcon hinnat alv 0.
Matoja on pari, pelaavat.
Mato 32 €
Bahco 27 €
Kun bahcon hinnat alv 0.
Matoja on pari, pelaavat.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 5124
- Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Tämä on taas aiheellinen aihe tähän aikaan...
Tulipa rasvattua ensimmäistä kertaa sitten 80luvun tuo "perhos-sampo". Jostain syystä jäi viime syksynä rasvaamatta parin laakerin vaihdon yhteudessä. Mutta nyt pyörii huomattavasti kevyemmin. Ihan persu halvinta mahollista keltasta vaseliinia, ei se laatu vaan määrä näin vähillä ajuillaa...
Muutoin tulee nuo huoltoa vaativat koneet rasvattua kerran tai pari vuoteen, edelliset huolettomat huoltajat eivät ole pahemmin rasvailleet ja sen huomaa... Jopa 4e kun se tuubi taisi maksaa. Liekkö sitten vielä markka aikaan ollut niin kallista, ettei ole raskittu käättää...
Tulipa rasvattua ensimmäistä kertaa sitten 80luvun tuo "perhos-sampo". Jostain syystä jäi viime syksynä rasvaamatta parin laakerin vaihdon yhteudessä. Mutta nyt pyörii huomattavasti kevyemmin. Ihan persu halvinta mahollista keltasta vaseliinia, ei se laatu vaan määrä näin vähillä ajuillaa...
Muutoin tulee nuo huoltoa vaativat koneet rasvattua kerran tai pari vuoteen, edelliset huolettomat huoltajat eivät ole pahemmin rasvailleet ja sen huomaa... Jopa 4e kun se tuubi taisi maksaa. Liekkö sitten vielä markka aikaan ollut niin kallista, ettei ole raskittu käättää...
-
- Viestit: 2962
- Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
- Viesti:
Eikös se niin ole, että laakereita, jne pintoja, joissa koneistus on erinomaista luokkaa, rasvatessa riittää molybdeeni tai grraffittikalvo sinne sisälle pitkäksi aikaa.
Jos taasen jotain kusisia akselinpätkiä, joiden koneistuksesta ei ole tietoa, tai jotka ovat mahdollisesti jo joskus leikanneet, aivan sama, mitä pa5kaa sinne tunkee estämään ruostumista, koska ne leikanneet kohdat kuitenkin ovat "koholla" metalli metallia vasten aina seuraavaan koneistukseen tai romukauppiaan laariin asti.
Eli graffitti- ja molybdeenikamat on hyviä, mutta jos vehje on jo hajoitettu, ei niistä ole mitään syytä maksaa enempää sitä ruosteenestoa tehtäessä.
Jos taasen jotain kusisia akselinpätkiä, joiden koneistuksesta ei ole tietoa, tai jotka ovat mahdollisesti jo joskus leikanneet, aivan sama, mitä pa5kaa sinne tunkee estämään ruostumista, koska ne leikanneet kohdat kuitenkin ovat "koholla" metalli metallia vasten aina seuraavaan koneistukseen tai romukauppiaan laariin asti.
Eli graffitti- ja molybdeenikamat on hyviä, mutta jos vehje on jo hajoitettu, ei niistä ole mitään syytä maksaa enempää sitä ruosteenestoa tehtäessä.
-
- Viestit: 232
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:07 pm
- Viesti:
Mulla tuossa noita vanhoja huonolla pidolla olleita traktoreita 50-60 luvuilta niin olen huoletta rasvannut ne sillä mitä on sattunut olemaan....huomioitavaa että toisenpuolen olkatappiin ja pyöränlaakeriin on saattanut huveta koko tuubi vaseliinia eli aika kuivia ovat olleet ja melkoista paskaa niistä on ulos pursunnut....
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Rasvauksella on myös se merkitys, että laakereihin mennyt vesi, pöly tai kura saadan ulos. Sen takia vaikkapa hankmon rasvaamisessa prässillä painetaan niin kauan, että puhdas vaseliini tulee ulos.
Sama painepesun jälkeen mille tahansa koneelle tai ulkosäilytyksessä oleville koneille.
Sama painepesun jälkeen mille tahansa koneelle tai ulkosäilytyksessä oleville koneille.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Iso osa maatalouden rasvauksista tapahtuu kaiken maailman tappi niveliin, eli kuormaimen tappeja puslia yms. Eli ei niille aina ole ihan sama mitä käyttää Etukuormaimiin, ja muihin kovassa rasituksessa oleviin tappeihin on tullut käytettyä semmoisia violetin väristä mitälie litium tappirasvaa...
Omissa hommissa taas on perus keltainen vaseliini riittänyt, kun riittävän useaan painassee nippaansa. Eipä noita nipallisia koneita olekkaan kuin dexta, niittokone ja tuo perhos sampo, sekä peräkärry. Mutta kappas kun ei kukaan aiemmin ole välittänyt noitakaan rasvailla...
Katsoin edellis sivulta, niin tasan 2v sitten edellis kerran tullut kommentoitua vaseliinin käytöstä.
Omissa hommissa taas on perus keltainen vaseliini riittänyt, kun riittävän useaan painassee nippaansa. Eipä noita nipallisia koneita olekkaan kuin dexta, niittokone ja tuo perhos sampo, sekä peräkärry. Mutta kappas kun ei kukaan aiemmin ole välittänyt noitakaan rasvailla...
Katsoin edellis sivulta, niin tasan 2v sitten edellis kerran tullut kommentoitua vaseliinin käytöstä.
-
- Viestit: 232
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:07 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
ite mitä oon nippoja rasvaillu niin oon huomannu että kaikki vaseliinit ei vaan uppoa.sit vaihtanu merkkiä ja johan alkaa uppoomaan ja tursuamaan. pari vuotta sitten oli pieni kaivuri lainassa niin ukko yritti saada teloja kiristettyä mut ei uponnu millään vaseliini. kokeiltiin mun prässillä ja uppos. sit sanoin et oon huomannu ettei kaikki vaan mene. seuraavana päivänä ukko oli ostanu eri vaseliinia samaan prässiin ja homma toimi kaivurin kanssa.
edittiä 2012 tullu kirjotettua tää sama eri sanoilla..
edittiä 2012 tullu kirjotettua tää sama eri sanoilla..
-
- Viestit: 1131
- Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 10:12 am
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
-
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su Syys 11, 2011 10:48 am
- Viesti:
Pyöränlaakereihin pitäis käsittääkseni laittaa ihan normaalia keltaista perus vassua.
Niveliin molyä.
Punaista tappirasvaa voi laittaa hitaasti pyöriviin laakereihin ja tuskin se autonkaan pyöränlaakereissa mitään tuhoa aiheuttaa.
Just tota punaista hain laatikon kun se käy kaikkiin paikkoihin.
Tai ainakin siihen lopputulemaan pähkäilyjen jälkeen päädyttiin.
Meitä oli asiaa miettimässä kolme maatalouskoneasentajan paperit omaavaa että jotain opittua ja kerrottua asiaa oli taustalla.
Niveliin molyä.
Punaista tappirasvaa voi laittaa hitaasti pyöriviin laakereihin ja tuskin se autonkaan pyöränlaakereissa mitään tuhoa aiheuttaa.
Just tota punaista hain laatikon kun se käy kaikkiin paikkoihin.
Tai ainakin siihen lopputulemaan pähkäilyjen jälkeen päädyttiin.
Meitä oli asiaa miettimässä kolme maatalouskoneasentajan paperit omaavaa että jotain opittua ja kerrottua asiaa oli taustalla.
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 451
- Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 1:10 am
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
-
- Viestit: 451
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 9:03 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Jospa se vihreä vasukka on niitä öljysheikin tekeleitä, silloinhan se on käypästä vaivaan kuin vaivaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ari, Google [Bot], jussi_oulu, karir, mtalo, Semrush [Bot] ja 74 vierailijaa