Nelipyöräinen 1502?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Juice
Viestit: 2056
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 7:08 pm
Paikkakunta: Vindala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juice »

Mistä pätkästä tuo video on otettu, kun siinä on selostus englanniksi? Tuskin nyt protokoneita on missään dokumentissa mainostettu. Vai onko vahingossa joku kuvannut?
jusape kirjoitti:Jostain syystä, Comprex-ahdin ei ole vaan yleistynyt, vaan taisi jäädä vain Valmetin kokeiluksi.
Kehitysmahdollisuuksia tuolla olisi kenties ollutkin, jos olisivat (pystyneet?, resurssit??) jatkamaan kehittelyä?
Mazdahan noiden kanssa oli tekemisissä autopuolella.
opelman
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja opelman »

Nii ois kiva tietää filmien nimet jos sattuu jossain niitä olemaan. Niin vois kerätä talteen ;)
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
Avatar
mike
Viestit: 5326
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mike »

Palstalla muutama vuosi sitten, joku kirjoitteli omistaneensa 4 sylinterisen V602:n, prototyyppi kaiketi ollut tuokin.
Edit, löytyi:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 1b02a2bf04

x05:sta keskustelua, nostetaan tänne
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 7cc2747e93
Viimeksi muokannut mike, Ma Huhti 16, 2012 10:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SamiT
Viestit: 6793
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Comprexin ongelmat ovat julma hinta ja ahtimen pitkittäiskanavien nokeentuminen sekä isot ulkomitat. Hukkaporttiturbo tekee vähintään saman halvemmalla ja helpommalla. Mulla ei ole kokemusta tuosta 1203:sta comprexilla, ollut Holset-turbo jo entisen omistajan aikana kiinni. Tässä ainakin vetoa yläkierroksilla, 2500 kierroksen kohdalla veto makeimmillaan kun ahdin tuuppaa painetta kunnolla eikä pumppu vielä leikkaa ruokintaa kun säädetty 2800 kierrokseen.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Kohtuullisen korkealla siellä varvit pyörii....
Kestävyys pidemmän päälle alkaa olla uhattuna??
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Juice kirjoitti:Mistä pätkästä tuo video on otettu, kun siinä on selostus englanniksi? Tuskin nyt protokoneita on missään dokumentissa mainostettu. Vai onko vahingossa joku kuvannut?
jusape kirjoitti:Jostain syystä, Comprex-ahdin ei ole vaan yleistynyt, vaan taisi jäädä vain Valmetin kokeiluksi.
Kehitysmahdollisuuksia tuolla olisi kenties ollutkin, jos olisivat (pystyneet?, resurssit??) jatkamaan kehittelyä?
Mazdahan noiden kanssa oli tekemisissä autopuolella.

Missä mallissa, oliko tuotannossa?
Minä en ainakaan äkkiseltään muista.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Sammy
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 7:09 pm
Paikkakunta: Sippola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sammy »

^626 Dieseleissä tuota Comprexia muistaakseni oli 90-luvun alkupuoliskolla. Olikohan lisäksi silloin 80-luvun alkupuoliskolla Opelilla jotain kokeilua tuon käyttöön (Diesel-Senator?)
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Suoraan sanottuna, en ole ikinä kuullutkaan moisista, vaikka autoja/koneita 27vuotta ruuvannut......
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
8400
Viestit: 9813
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Niissä mazdan pakuissa oli comprex ahtimia.
337
Viestit: 759
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 1:22 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 337 »

8400 kirjoitti:Niissä mazdan pakuissa oli comprex ahtimia.
Sammya komppaan, 626:ssa oli varmasti mutta en muista että pakuissa olisi ollut comprexia. En vastaankaan kinaa jos varmempaa tietoa on. Opel käytti a-vectrassa jotakin turboa mutta eikös se ollut tavallinen solmu?
stls
Viestit: 1077
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stls »

Sammy kirjoitti:^626 Dieseleissä tuota Comprexia muistaakseni oli 90-luvun alkupuoliskolla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_F_engine#R-series
sytty
Viestit: 876
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 5:27 pm
Paikkakunta: oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sytty »

jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Eipä ole vastaan tullut (ropaamaan joutunut) eikä varmaan paljoa maassa ole.
(enkä edes halua koskea moiseen keksintöön....)
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
opelman
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja opelman »

Noissa kalentereissa on protoista kuvia. Ainakin 702:nen kun on putki keskellä konepeltiä. Tuotanto malleissa sivussa.
http://history.valtra.com/index.php?opt ... =3&lang=fi
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 »

..kyllähän niitä kaikkia föönejä koneisiin laitellaan......mutta comprexissa on kyllä unohtumaton soundi......
Eräällä tutulla oli vallu jolla ajeli mm. soraa isolla auton perästä tehdyllä kärryllä. Kun kärryssä oli kuorma päällä, tyynellä ilmalla kuuli noin 3-4 kilometrin päästä että sieltä se "viheltävä valmetti" tulee.....
Ferkku
Viestit: 5144
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Tuossa se soundi, jos joku ei vielä tiedä millainen se on:
http://www.youtube.com/watch?v=o6ZyzI1hP0s

Mazda: http://www.youtube.com/watch?v=UlJDnyni ... re=related
opelman
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja opelman »

Tuossa on vielä 1203 ääntä http://www.youtube.com/watch?v=ZmzmOYG5gAc
Kyllähän tuo ihan hirvee ulina on. Kun jotain hammaslääkärin poraa työnnettäisiin.
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
Fiat640
Viestit: 3831
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat640 »

opelman kirjoitti:Tuossa on vielä 1203 ääntä http://www.youtube.com/watch?v=ZmzmOYG5gAc
Kyllähän tuo ihan hirvee ulina on. Kun jotain hammaslääkärin poraa työnnettäisiin.
On se hirveä. Ääni kuuluu kauan ennen ko rattoria näkkyy :lol:
VD5
Viestit: 1875
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VD5 »

Fiat640 kirjoitti:
opelman kirjoitti:Tuossa on vielä 1203 ääntä http://www.youtube.com/watch?v=ZmzmOYG5gAc
Kyllähän tuo ihan hirvee ulina on. Kun jotain hammaslääkärin poraa työnnettäisiin.
On se hirveä. Ääni kuuluu kauan ennen ko rattoria näkkyy :lol:
Täällä Pirkanmaan seudulla oli aikanaan 80-luvulla jollakin kalkitusurakoitsijalla tuommoinen 1203 kalkkivaunun edessä. Kone oli aina valkoisen pölyn peitossa, mutta oli se silloin suurin koskaan näkemäni Valmetti kuitenkin. Muistan kun pikkukillinä aina ihmettelin, että miksi se yhdistelmä pitää niin kummallista ääntä kulkiessaan. Volina kuului kauan, ennen kuin kone ilmestyi mutkan takaa näkyviin. Nyt jälkeenpäin on selvinnyt syy tuohon ääneen :D .
opelman
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja opelman »

Mikähän lie tuo tuossa videolla ihan lopussa oleva neliveto? ei näytä oikein miltään valmistuneelta mallillta.
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jussi77, Mazaman ja 60 vierailijaa