Mazdahan noiden kanssa oli tekemisissä autopuolella.jusape kirjoitti:Jostain syystä, Comprex-ahdin ei ole vaan yleistynyt, vaan taisi jäädä vain Valmetin kokeiluksi.
Kehitysmahdollisuuksia tuolla olisi kenties ollutkin, jos olisivat (pystyneet?, resurssit??) jatkamaan kehittelyä?
Nelipyöräinen 1502?
-
- Viestit: 2056
- Liittynyt: La Tammi 12, 2008 7:08 pm
- Paikkakunta: Vindala
- Viesti:
Mistä pätkästä tuo video on otettu, kun siinä on selostus englanniksi? Tuskin nyt protokoneita on missään dokumentissa mainostettu. Vai onko vahingossa joku kuvannut?
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
- Viesti:
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Palstalla muutama vuosi sitten, joku kirjoitteli omistaneensa 4 sylinterisen V602:n, prototyyppi kaiketi ollut tuokin.
Edit, löytyi:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 1b02a2bf04
x05:sta keskustelua, nostetaan tänne
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 7cc2747e93
Edit, löytyi:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 1b02a2bf04
x05:sta keskustelua, nostetaan tänne
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 7cc2747e93
Viimeksi muokannut mike, Ma Huhti 16, 2012 10:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Comprexin ongelmat ovat julma hinta ja ahtimen pitkittäiskanavien nokeentuminen sekä isot ulkomitat. Hukkaporttiturbo tekee vähintään saman halvemmalla ja helpommalla. Mulla ei ole kokemusta tuosta 1203:sta comprexilla, ollut Holset-turbo jo entisen omistajan aikana kiinni. Tässä ainakin vetoa yläkierroksilla, 2500 kierroksen kohdalla veto makeimmillaan kun ahdin tuuppaa painetta kunnolla eikä pumppu vielä leikkaa ruokintaa kun säädetty 2800 kierrokseen.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Kohtuullisen korkealla siellä varvit pyörii....
Kestävyys pidemmän päälle alkaa olla uhattuna??
Kestävyys pidemmän päälle alkaa olla uhattuna??
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Juice kirjoitti:Mistä pätkästä tuo video on otettu, kun siinä on selostus englanniksi? Tuskin nyt protokoneita on missään dokumentissa mainostettu. Vai onko vahingossa joku kuvannut?
Mazdahan noiden kanssa oli tekemisissä autopuolella.jusape kirjoitti:Jostain syystä, Comprex-ahdin ei ole vaan yleistynyt, vaan taisi jäädä vain Valmetin kokeiluksi.
Kehitysmahdollisuuksia tuolla olisi kenties ollutkin, jos olisivat (pystyneet?, resurssit??) jatkamaan kehittelyä?
Missä mallissa, oliko tuotannossa?
Minä en ainakaan äkkiseltään muista.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 7:09 pm
- Paikkakunta: Sippola
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Suoraan sanottuna, en ole ikinä kuullutkaan moisista, vaikka autoja/koneita 27vuotta ruuvannut......
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 1:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_F_engine#R-seriesSammy kirjoitti:^626 Dieseleissä tuota Comprexia muistaakseni oli 90-luvun alkupuoliskolla.
-
- Viestit: 876
- Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 5:27 pm
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Eipä ole vastaan tullut (ropaamaan joutunut) eikä varmaan paljoa maassa ole.
(enkä edes halua koskea moiseen keksintöön....)
(enkä edes halua koskea moiseen keksintöön....)
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
- Viesti:
Noissa kalentereissa on protoista kuvia. Ainakin 702:nen kun on putki keskellä konepeltiä. Tuotanto malleissa sivussa.
http://history.valtra.com/index.php?opt ... =3&lang=fi
http://history.valtra.com/index.php?opt ... =3&lang=fi
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
-
- Viestit: 6663
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
- Viesti:
..kyllähän niitä kaikkia föönejä koneisiin laitellaan......mutta comprexissa on kyllä unohtumaton soundi......
Eräällä tutulla oli vallu jolla ajeli mm. soraa isolla auton perästä tehdyllä kärryllä. Kun kärryssä oli kuorma päällä, tyynellä ilmalla kuuli noin 3-4 kilometrin päästä että sieltä se "viheltävä valmetti" tulee.....
Eräällä tutulla oli vallu jolla ajeli mm. soraa isolla auton perästä tehdyllä kärryllä. Kun kärryssä oli kuorma päällä, tyynellä ilmalla kuuli noin 3-4 kilometrin päästä että sieltä se "viheltävä valmetti" tulee.....
-
- Viestit: 5144
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Tuossa se soundi, jos joku ei vielä tiedä millainen se on:
http://www.youtube.com/watch?v=o6ZyzI1hP0s
Mazda: http://www.youtube.com/watch?v=UlJDnyni ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=o6ZyzI1hP0s
Mazda: http://www.youtube.com/watch?v=UlJDnyni ... re=related
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
- Viesti:
Tuossa on vielä 1203 ääntä http://www.youtube.com/watch?v=ZmzmOYG5gAc
Kyllähän tuo ihan hirvee ulina on. Kun jotain hammaslääkärin poraa työnnettäisiin.
Kyllähän tuo ihan hirvee ulina on. Kun jotain hammaslääkärin poraa työnnettäisiin.
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
On se hirveä. Ääni kuuluu kauan ennen ko rattoria näkkyyopelman kirjoitti:Tuossa on vielä 1203 ääntä http://www.youtube.com/watch?v=ZmzmOYG5gAc
Kyllähän tuo ihan hirvee ulina on. Kun jotain hammaslääkärin poraa työnnettäisiin.
-
- Viestit: 1875
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Täällä Pirkanmaan seudulla oli aikanaan 80-luvulla jollakin kalkitusurakoitsijalla tuommoinen 1203 kalkkivaunun edessä. Kone oli aina valkoisen pölyn peitossa, mutta oli se silloin suurin koskaan näkemäni Valmetti kuitenkin. Muistan kun pikkukillinä aina ihmettelin, että miksi se yhdistelmä pitää niin kummallista ääntä kulkiessaan. Volina kuului kauan, ennen kuin kone ilmestyi mutkan takaa näkyviin. Nyt jälkeenpäin on selvinnyt syy tuohon ääneen .Fiat640 kirjoitti:On se hirveä. Ääni kuuluu kauan ennen ko rattoria näkkyyopelman kirjoitti:Tuossa on vielä 1203 ääntä http://www.youtube.com/watch?v=ZmzmOYG5gAc
Kyllähän tuo ihan hirvee ulina on. Kun jotain hammaslääkärin poraa työnnettäisiin.
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jussi77, Mazaman ja 60 vierailijaa