Nelipyöräinen 1502?
-
- Viestit: 1387
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 4:55 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Vaan epäilenpä, jotteivat tule isompaan julkisuuteen.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 7:05 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Ketjun aloittaja vastannee tähän paremmin, jos vastaa....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tekijäinoikeuslaki.kkuula kirjoitti:Harmi jos ei tule enemmälti julkisuuteen! Olisi varmasti mielenkiintoista materiaalia.
Passaako kysyä mikä estää materiaalin esittämisen edes osin julkisesti?
Katellaan joskus nuffiteltalla tapahtumissa
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 749
- Liittynyt: La Joulu 31, 2005 6:20 pm
- Viesti:
Jotain arvausta tuosta vetävän etuakselin teon aloittamisesta.
Suomessa ei varmaankaan kannattanut alkaa tehdä pieniä sarjoja etuvetoakseleita koska ulkomailta sai edullisemmin tavaraa useammiltakin valmistajilta, valuuttaa kun jo alkoi olla tuontikomponentteihin.
Brasilia oli eri tilanteessa, osien tuonti oli valuuttapulan takia mahdotonta, kaikki oli tehtävä itse. Ja taisivat olla ne määrätkin isompia. Muistan joskus kuulleeni, että Brasiliaan sai tuontilisenssin vain proton osille, mutta sarjaan päästäkseen piti tehdä itse tai teettää paikallisilla valmistajilla.
Suomessa ei varmaankaan kannattanut alkaa tehdä pieniä sarjoja etuvetoakseleita koska ulkomailta sai edullisemmin tavaraa useammiltakin valmistajilta, valuuttaa kun jo alkoi olla tuontikomponentteihin.
Brasilia oli eri tilanteessa, osien tuonti oli valuuttapulan takia mahdotonta, kaikki oli tehtävä itse. Ja taisivat olla ne määrätkin isompia. Muistan joskus kuulleeni, että Brasiliaan sai tuontilisenssin vain proton osille, mutta sarjaan päästäkseen piti tehdä itse tai teettää paikallisilla valmistajilla.
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Jotain tuon suuntaista asia lienee ollut, piirrustukset saa viedä, mutta koneet on valmistettava ko. maassa liki alusta loppuun....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 1338
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
- mike
- Viestit: 5311
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Olin joskus kymmenkunta vuotta sitten Tourulassa parkissa, kun jokin noita protopajan 6- tai 8-tuhatta sarjan koneita ajeli hiljakseen siinä tiellä. Koneen ääni kiinnitti huomion kun outoa volinaa piti liikkuessaan, oli ehkä Comprex ahtimella tai joku hydrovaihteisto kokeilu.
Noita vanhempia 60-80 luvun koneita on ollut maatiloilla koeajossa Jyväskylän ympäristössä, ainakin Vaajakoskella.
Noita vanhempia 60-80 luvun koneita on ollut maatiloilla koeajossa Jyväskylän ympäristössä, ainakin Vaajakoskella.
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Jostain syystä, Comprex-ahdin ei ole vaan yleistynyt, vaan taisi jäädä vain Valmetin kokeiluksi.
Kehitysmahdollisuuksia tuolla olisi kenties ollutkin, jos olisivat (pystyneet?, resurssit??) jatkamaan kehittelyä?
Kehitysmahdollisuuksia tuolla olisi kenties ollutkin, jos olisivat (pystyneet?, resurssit??) jatkamaan kehittelyä?
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
Olisko ollu että ei konneet kestäneet semmosta voiman lisäystä mikä tuola saatiin aikaan. Jostaki kuullu myös että olis tullu maksamaan liikaa rattorit tuola comprexilla.jusape kirjoitti:Jostain syystä, Comprex-ahdin ei ole vaan yleistynyt, vaan taisi jäädä vain Valmetin kokeiluksi.
Kehitysmahdollisuuksia tuolla olisi kenties ollutkin, jos olisivat (pystyneet?, resurssit??) jatkamaan kehittelyä?
-
- Viestit: 1653
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
mulla semmonen käsitys että aika kultaa muistot. onhan se comprexi hieno ja harvinainen, mutta nykyäivänä ihan turha.
ahtimet on kehittyneet. moottorit on kehittyneet. aika monta neloskonetta löytyy mikä pieksee 1203:n comprex koneen 10-0.
monihan vaihtoi normaali ahtimen melkeen uutena 1203:een. veto puuttui ylhäältä.
----------
onhan niitä kaiken näkösiä mekaanisia-ahtimia nykydieseleissä, esim. mersussa.
turbomoottorista traktorikäytössä ei mun mielestä oo alaväännöstä puutetta? vai onko jollain?
ahtimet on kehittyneet. moottorit on kehittyneet. aika monta neloskonetta löytyy mikä pieksee 1203:n comprex koneen 10-0.
monihan vaihtoi normaali ahtimen melkeen uutena 1203:een. veto puuttui ylhäältä.
----------
onhan niitä kaiken näkösiä mekaanisia-ahtimia nykydieseleissä, esim. mersussa.
turbomoottorista traktorikäytössä ei mun mielestä oo alaväännöstä puutetta? vai onko jollain?
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke Joulu 02, 2009 7:55 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Keksivät turboon hukkaportin, sillä turboahdin saatiin hyötysuhteeltaan paremmaksi kuin comprex.retku kirjoitti:mulla semmonen käsitys että aika kultaa muistot. onhan se comprexi hieno ja harvinainen, mutta nykyäivänä ihan turha.
ahtimet on kehittyneet. moottorit on kehittyneet. aika monta neloskonetta löytyy mikä pieksee 1203:n comprex koneen 10-0.
monihan vaihtoi normaali ahtimen melkeen uutena 1203:een. veto puuttui ylhäältä.
----------
onhan niitä kaiken näkösiä mekaanisia-ahtimia nykydieseleissä, esim. mersussa.
turbomoottorista traktorikäytössä ei mun mielestä oo alaväännöstä puutetta? vai onko jollain?
Niko Savolainen
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
- Viesti:
Ai meinaat että nelipyöräinen 1502 ois ollut 1302? mitään lisätietoa tästä ihmeestä?Make kirjoitti:Tuon ihmetellyn protokoneen tyyppi on 1302
Tuossa koneviestin jutussa luki että brasiliassa valmet esitteli vuonna 1973 6-pyttysen 1102 valmetin. Meinannekko sitten sitä 1102K mallia.
valmet 706 http://www.farmphoto.com/image.aspx?n=7 ... s=original
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
-
- Viestit: 1653
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
***brassi valmet oli mwm koneella ja 1102 laatikolla.opelman kirjoitti:Ai meinaat että nelipyöräinen 1502 ois ollut 1302? mitään lisätietoa tästä ihmeestä?Make kirjoitti:Tuon ihmetellyn protokoneen tyyppi on 1302
Tuossa koneviestin jutussa luki että brasiliassa valmet esitteli vuonna 1973 6-pyttysen 1102 valmetin. Meinannekko sitten sitä 1102K mallia.
valmet 706 http://www.farmphoto.com/image.aspx?n=7 ... s=original
-
- Viestit: 1338
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joskus muinoin kysyin tästä aiheesta foorumillamme, sekä valmetti-palstalla.
Silloin tämän proton olemassa olo tulkittiin täysin tuulesta temmatuksi, joten nyt porukka näki, että ei silmäni valehdelleet
VDB:n piti kehitellä oma etuakseli nähtävästi siksi, että brasilian valtio ei antanut tuontilupaa osto-akseleille. Sama hommahan oli MWM moottorissa, joka valmistettiin ja kasattiin brasiliassa valmeteihin valmiiksi. Sisun saaminen valmetin nokalle, oli sekin tuskien takana brasiliassa.
Silloin tämän proton olemassa olo tulkittiin täysin tuulesta temmatuksi, joten nyt porukka näki, että ei silmäni valehdelleet
VDB:n piti kehitellä oma etuakseli nähtävästi siksi, että brasilian valtio ei antanut tuontilupaa osto-akseleille. Sama hommahan oli MWM moottorissa, joka valmistettiin ja kasattiin brasiliassa valmeteihin valmiiksi. Sisun saaminen valmetin nokalle, oli sekin tuskien takana brasiliassa.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 2506
- Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
- Viesti:
Kirjassa kerrotaan, että paikallisen valmistusasteen kohottaminen oli tärkeää. Tästä syystä käytettiin MWM moottoreita jotka olivat etukammiokoneita ja valmistaja halusi pysyä tässä rakenteessa. Valmetin "painostuksella" ja kokemuksella 68 puolivälissä saatiin käytöön kaksi suoraruiskumoottoria 3 syl. 52hv ja 4syl. 70hv samalla tekniikka uudistettiin vastaamaan mallia 565/500 mallimerkinnäksi tuli VdB 60id ja Vdb 80id
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Injecao direta koneet olivat myös MWM koneita, Sisu tuli vasta myöhemmin Vdb:n nokalle.Ripel kirjoitti:Kirjassa kerrotaan, että paikallisen valmistusasteen kohottaminen oli tärkeää. Tästä syystä käytettiin MWM moottoreita jotka olivat etukammiokoneita ja valmistaja halusi pysyä tässä rakenteessa. Valmetin "painostuksella" ja kokemuksella 68 puolivälissä saatiin käytöön kaksi suoraruiskumoottoria 3 syl. 52hv ja 4syl. 70hv samalla tekniikka uudistettiin vastaamaan mallia 565/500 mallimerkinnäksi tuli VdB 60id ja Vdb 80id
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ambasador, Google [Bot], Jorde, Peksu123 ja 53 vierailijaa