Nelipyöräinen 1502?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Nelipyöräinen 1502?

Viesti Kirjoittaja Admin »

Tämmönen löyty arkistoista:

http://www.youtube.com/watch?v=r5Oz7Ejs04k

Kutosen ääni ainakin :shock: :shock:
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
opelman
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja opelman »

Onko sulla pitempikin pätkä tuosta filmistä jossain?
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

opelman kirjoitti:Onko sulla pitempikin pätkä tuosta filmistä jossain?
on, useampi tunti valmeteja, aika jänniä härpäkkeitä. Kaikennäköisiä videoita ajalta val15-vbm valmeteihin asti. jopa kertomus 05 sarjan kehityksestä (på svenska tosin) 8) mm. 502s vetää 3 metristä simultaa, valmet 500 valmistus jne jne
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
opelman
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja opelman »

valmet_500 kirjoitti:
opelman kirjoitti:Onko sulla pitempikin pätkä tuosta filmistä jossain?
on, useampi tunti valmeteja, aika jänniä härpäkkeitä. Kaikennäköisiä videoita ajalta val15-vbm valmeteihin asti. jopa kertomus 05 sarjan kehityksestä (på svenska tosin) 8) mm. 502s vetää 3 metristä simultaa, valmet 500 valmistus jne jne
Pistähän kohokohtia nettiin jos pystyt ;)
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

opelman kirjoitti:
valmet_500 kirjoitti:
opelman kirjoitti:Onko sulla pitempikin pätkä tuosta filmistä jossain?
on, useampi tunti valmeteja, aika jänniä härpäkkeitä. Kaikennäköisiä videoita ajalta val15-vbm valmeteihin asti. jopa kertomus 05 sarjan kehityksestä (på svenska tosin) 8) mm. 502s vetää 3 metristä simultaa, valmet 500 valmistus jne jne
Pistähän kohokohtia nettiin jos pystyt ;)
Parempi kun en laita. Katellaan joskus jossain tapahtumassa vaikka nuhviteltalla 8)
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Oliko 502 S-versio?
Vai onko oliko tuo kirjotusvirhe?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

hankkijamies kirjoitti:Oliko 502 S-versio?
Vai onko oliko tuo kirjotusvirhe?
Juujuu, yksi niistä protoista videolla :wink:
Niiden pohjalta kehitettiin sitten 602, vahvistamalla niitä paikkoja jotka 502-S versioissa ratkesi, kuten mm. kytkinakselit.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
MOP
Viestit: 7533
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Rautpohjan tehtaalla oli talon sisäisessä ajossa tolla kopilla oleva Valmet näpeät 30 vuotta sitten. Ei ehkä niinkään kauan. Näin sen monesti siinä tehtaa seutuvilla. Ja liikui se joskus Tourulassakin. Muistelen, että protopaja oli Tourulassa vielä silloin.
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

MOP kirjoitti:Rautpohjan tehtaalla oli talon sisäisessä ajossa tolla kopilla oleva Valmet näpeät 30 vuotta sitten. Ei ehkä niinkään kauan. Näin sen monesti siinä tehtaa seutuvilla. Ja liikui se joskus Tourulassakin. Muistelen, että protopaja oli Tourulassa vielä silloin.
Muu historia, tekniikka ja kohtalo :?:
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Olikos se siis 502,jossa oli turbo?
Vai olikos siinä jotain muuta erikoista?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

hankkijamies kirjoitti:Olikos se siis 502,jossa oli turbo?
Vai olikos siinä jotain muuta erikoista?
Perus 502 turbolla. Sitä en osaa varmaksi sanoa onko jo 311CS vai 310B"S" moottorina niissä. kaikkikaikessa hienosti vinkuu 8)
Käsittääkseni koneita tehtiin sarja ja myytiin isännille kokeiluun melkohalvalla, ja jatketulla takuulla, sekä sanoin "pankaa ne töihin, katsotaan ja korvataan kun paukkuu". Lopulta lienevät olleet tekniikaltaan likipitäen 602:ia muutosten jälkeen.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Jusi
Viestit: 595
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusi »

Tutut nurkat ja kuski tossa videossa.
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Jusi kirjoitti:Tutut nurkat ja kuski tossa videossa.
Onko sinulla mahdollisuus kertoa lisää, vaikka yv:nä jos ei julkisesti pysty? Ihan palan tiedonjanosta :)
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Pellervo
Viestit: 749
Liittynyt: La Joulu 31, 2005 6:20 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pellervo »

Vuodelta 1971 tai 72 muistan jonkun 6-sylinterisen 4-pyöräisen proton, jota testattiin ajamalla traktorin valuja Rautpohjasta Suolahden uudelle tehtaalle. Moottori oli muistaakseni Perkinsin kuutonen, omat kuutoset olivat tuolloin kehitteillä. Eli taisi olla voimansiirron testausta raskaassa kuljetustehtävässä.
Proton lempinimi taisi olla Urho.
Make
Viestit: 1346
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Jusi kirjoitti:Tutut nurkat ja kuski tossa videossa.
Juu. Tuolla oli paljon protoja 70 luvun puolivälissä käytössä. Niitä tuli ihmeteltyä, kun ne pyörivät meidänkylän vuokramailla. Olihan siellä oikeakin 1502 aika pitkäänkin.
verkumies
Viestit: 417
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 7:04 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verkumies »

Yksi proto oli 1102K, todella pitkällä nokalla oleva 6-sylinterinen mutta perushytillä, vähäinkuin ylipitkä 1102.
MF 135 mp 1967
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
Ripel
Viestit: 2506
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ripel »

Nyt, kun näihin "protoihin" päästiin niin tuli tuossa mieleen, että miksihän ne valmetilla käyttivät ulkolaista etuakselia neliovedoissa kotimaan koneissa ja yleensäkkin?
Nimitäin, kun Munktellista Valtraan kirjasssa kerrotaan, että vetävä etuakseli suunniteltiiin Tourulassa (-81), mutta valmistettiin Brasiliassa. Sinne ensimmäiseen neliveto malliin Valmet 118-4 (118hv).
Oliko ajankohta jo kymmenisen vuotta liian myöhäinen kotimaan markkinoille? vai mikä oli syynä, että vetävää akselia ei kuitenkaan tehty itse kotimaan koneisiin jo aiemmin? Tuo v.81 on/oisi ollut ehken jo liian myöhäinen ajankohta silloisiin koneisiin rueta tekemään?? ja mitkä oisi olleet kustannukset ym. :roll: vaan aiemmin jos oisi aloittaneet niin...

Kiitoksia mielenkiintoisesta ja varmasti harvinaisesta videosta 8)
opelman
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja opelman »

Tuossapas tuon 1102k proton kuva.
Kuva
Tuosta oli muuten koneviestissä juttua viime vuoden loppupuolelle ja monesta muustakin valmetin protosta.
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
Joona.S
Viestit: 174
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 10:27 am
Paikkakunta: Pohjois-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joona.S »

Uskaltaako se mestari paljastaa jotta mistä on saanu haalittua moisia aarteita itelleen , ei kaite ihan uleisessä ja julkisessa myynnissä oo ollu video tallenteet ?
Make
Viestit: 1346
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Vielä kaivelin muistin sokkeloita filmin talosta: Näky oli kuin muurahaispesästä, kun tuo koko Valmetrivistö oli samalla pellolla kylvötöissä. Taisi pyöriä kymmenkunta Valmettia yhtaikaa.
Siellä oli muuten sinapinvärinen luiskanokkainenkin Valmet.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Semrush [Bot] ja 57 vierailijaa