Nelipyöräinen 1502?
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nelipyöräinen 1502?
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
on, useampi tunti valmeteja, aika jänniä härpäkkeitä. Kaikennäköisiä videoita ajalta val15-vbm valmeteihin asti. jopa kertomus 05 sarjan kehityksestä (på svenska tosin) mm. 502s vetää 3 metristä simultaa, valmet 500 valmistus jne jneopelman kirjoitti:Onko sulla pitempikin pätkä tuosta filmistä jossain?
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
- Viesti:
Pistähän kohokohtia nettiin jos pystytvalmet_500 kirjoitti:on, useampi tunti valmeteja, aika jänniä härpäkkeitä. Kaikennäköisiä videoita ajalta val15-vbm valmeteihin asti. jopa kertomus 05 sarjan kehityksestä (på svenska tosin) mm. 502s vetää 3 metristä simultaa, valmet 500 valmistus jne jneopelman kirjoitti:Onko sulla pitempikin pätkä tuosta filmistä jossain?
Aja millä ajat. Ja valametillä loput.
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Parempi kun en laita. Katellaan joskus jossain tapahtumassa vaikka nuhviteltallaopelman kirjoitti:Pistähän kohokohtia nettiin jos pystytvalmet_500 kirjoitti:on, useampi tunti valmeteja, aika jänniä härpäkkeitä. Kaikennäköisiä videoita ajalta val15-vbm valmeteihin asti. jopa kertomus 05 sarjan kehityksestä (på svenska tosin) mm. 502s vetää 3 metristä simultaa, valmet 500 valmistus jne jneopelman kirjoitti:Onko sulla pitempikin pätkä tuosta filmistä jossain?
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juujuu, yksi niistä protoista videollahankkijamies kirjoitti:Oliko 502 S-versio?
Vai onko oliko tuo kirjotusvirhe?
Niiden pohjalta kehitettiin sitten 602, vahvistamalla niitä paikkoja jotka 502-S versioissa ratkesi, kuten mm. kytkinakselit.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 7533
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Muu historia, tekniikka ja kohtaloMOP kirjoitti:Rautpohjan tehtaalla oli talon sisäisessä ajossa tolla kopilla oleva Valmet näpeät 30 vuotta sitten. Ei ehkä niinkään kauan. Näin sen monesti siinä tehtaa seutuvilla. Ja liikui se joskus Tourulassakin. Muistelen, että protopaja oli Tourulassa vielä silloin.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Perus 502 turbolla. Sitä en osaa varmaksi sanoa onko jo 311CS vai 310B"S" moottorina niissä. kaikkikaikessa hienosti vinkuuhankkijamies kirjoitti:Olikos se siis 502,jossa oli turbo?
Vai olikos siinä jotain muuta erikoista?
Käsittääkseni koneita tehtiin sarja ja myytiin isännille kokeiluun melkohalvalla, ja jatketulla takuulla, sekä sanoin "pankaa ne töihin, katsotaan ja korvataan kun paukkuu". Lopulta lienevät olleet tekniikaltaan likipitäen 602:ia muutosten jälkeen.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 595
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onko sinulla mahdollisuus kertoa lisää, vaikka yv:nä jos ei julkisesti pysty? Ihan palan tiedonjanostaJusi kirjoitti:Tutut nurkat ja kuski tossa videossa.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 749
- Liittynyt: La Joulu 31, 2005 6:20 pm
- Viesti:
Vuodelta 1971 tai 72 muistan jonkun 6-sylinterisen 4-pyöräisen proton, jota testattiin ajamalla traktorin valuja Rautpohjasta Suolahden uudelle tehtaalle. Moottori oli muistaakseni Perkinsin kuutonen, omat kuutoset olivat tuolloin kehitteillä. Eli taisi olla voimansiirron testausta raskaassa kuljetustehtävässä.
Proton lempinimi taisi olla Urho.
Proton lempinimi taisi olla Urho.
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 417
- Liittynyt: To Helmi 22, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 2506
- Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
- Viesti:
Nyt, kun näihin "protoihin" päästiin niin tuli tuossa mieleen, että miksihän ne valmetilla käyttivät ulkolaista etuakselia neliovedoissa kotimaan koneissa ja yleensäkkin?
Nimitäin, kun Munktellista Valtraan kirjasssa kerrotaan, että vetävä etuakseli suunniteltiiin Tourulassa (-81), mutta valmistettiin Brasiliassa. Sinne ensimmäiseen neliveto malliin Valmet 118-4 (118hv).
Oliko ajankohta jo kymmenisen vuotta liian myöhäinen kotimaan markkinoille? vai mikä oli syynä, että vetävää akselia ei kuitenkaan tehty itse kotimaan koneisiin jo aiemmin? Tuo v.81 on/oisi ollut ehken jo liian myöhäinen ajankohta silloisiin koneisiin rueta tekemään?? ja mitkä oisi olleet kustannukset ym. vaan aiemmin jos oisi aloittaneet niin...
Kiitoksia mielenkiintoisesta ja varmasti harvinaisesta videosta
Nimitäin, kun Munktellista Valtraan kirjasssa kerrotaan, että vetävä etuakseli suunniteltiiin Tourulassa (-81), mutta valmistettiin Brasiliassa. Sinne ensimmäiseen neliveto malliin Valmet 118-4 (118hv).
Oliko ajankohta jo kymmenisen vuotta liian myöhäinen kotimaan markkinoille? vai mikä oli syynä, että vetävää akselia ei kuitenkaan tehty itse kotimaan koneisiin jo aiemmin? Tuo v.81 on/oisi ollut ehken jo liian myöhäinen ajankohta silloisiin koneisiin rueta tekemään?? ja mitkä oisi olleet kustannukset ym. vaan aiemmin jos oisi aloittaneet niin...
Kiitoksia mielenkiintoisesta ja varmasti harvinaisesta videosta
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 8:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 10:27 am
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
- Viesti:
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Semrush [Bot] ja 57 vierailijaa