International 844XL hydrauliikka?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

vaniljacreme kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 1:04 pm Täytyy tutkailla asiaa. Se voi olla kuusiokolokin sen verran vaan katoin että kanta on pyöreä reunoilta. Onkohan tuossa samanlainen tiiviste systeemi kuin suodattimissa? En googlella mitään tietoa löydä koko kikkareesta.
Kuvaa katselin; siinäon peltipurkki jonka yläreuna on taitettu, tiivisteenä O-rengas ura yläosassa (jalassa)
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

roopenpoika kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 1:33 pm
vaniljacreme kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 1:04 pm Täytyy tutkailla asiaa. Se voi olla kuusiokolokin sen verran vaan katoin että kanta on pyöreä reunoilta. Onkohan tuossa samanlainen tiiviste systeemi kuin suodattimissa? En googlella mitään tietoa löydä koko kikkareesta.
Kuvaa katselin; siinäon peltipurkki jonka yläreuna on taitettu, tiivisteenä O-rengas ura yläosassa (jalassa)
Onko sulla käyttöohje Sensoraulikista.
vaniljacreme
Viestit: 4741
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

Juu käyttöohje on ja osaan jopa käyttää. Penkin vieressä olevasta vivusta nostolasku nips naps ja nostokorkeus valitaan sillä isommalla vivulla. Nyt kylmänä pikku vivusta ei kummosia tapahdu vanhalla nostoasetuksella. Vetää sen nostoasetusvivun ylemmäs nousee varret, mutta paikat kun lämpiää ne nousee sitten liian ylös ja uusi säätö.
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Vailitsin asentosäädöllä, nostaako takasäädöllä ylösasti.
Masinisti2
Viestit: 93
Liittynyt: Su Loka 13, 2019 10:37 am
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja Masinisti2 »

vaniljacreme kirjoitti: Ti Joulu 05, 2023 3:50 pm kysellääs täältä mihinkä reikään kippikärryn yksitoiminen sylinteri pitäisi kytkeä? takana siis kaksi kaksitoimista lohkoa ja ohjekirja ei kerro mikä noista toimisi yksitoimisena.
Itsellä IH 845Xl -94 ja kippiä olen käyttänyt periaatteessa missä vain noista liittimistä, eli 2 kpl kaksitoimista lohkoa. Riippuu sitten missä liittimessä on kuinka nostovivun liikesuunta on , nostaako vipua vetämällä taaksepäin vai alaspäin. Ja kipin lasku sitten päinvastoin.
Tuon Sens-o-hydraulik systeemi on sitten oma maailmansa, ei ihan selkeimmästä päästä, Vaikka itsellä ollut tuo kone, käytettynä ostettu, yli 15 vuotta, niin täytyy tunnustaa ettei sen kaikkia ominaisuuksia ole vieläkään oppinut, Eniten häiritsee se, että noitten vipujen / säätimien pienikin korjausliike saattaa tehdä nostovarsissa suuria muutoksia. No, pärjätty on ja kyntämisessä kyllä sanoisin ihan toimivaksi kun kaikki säädöt oppii. Ja nostotehoakin riittävästi, ainakin mitä itse tarvinnut, ehkä 4-siipiset aurat raskaimmat.
vaniljacreme
Viestit: 4741
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

kuusiokoloavaimella aukeaa tuo painesäätimen kotelo. eli siis onko se tiiviste siinä jalassa yhtä tympeässä paikassa kuin suodattimissa vai siinä kupissa joka irtoaa? kun tuon kupin aukaisee mitä sieltä ilmestyy vai bongahtaako jotakin silmille samantien? vai onko se vain sen sihdin kuppi? täytyy odotella että pakkanen hellittää ei kehtaa kyllä aukoa nyt menee o-rengas aivan varmasti rikki.
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Ei sieltä mitään silmille tule, siellä on vain sormenkokoinen sihti ja paineensäätöventtiili
tiivistys ei ole ollenkaan niin hankala kuin suodattimessa.
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Kellunta on 844:ssä todella tiukkojen lovien takana. Vipu pitää työntää toisen käyttösuunnan asennon "yli". Pää täristen painat, ja plomps. Että voi varautua esimerkiksi kuorma päällä säätäessä todella vauhdikkaaseen trampoliinihyppelyyn.

Siksi käytän kippiä taakse päin ja laskussa työnnän varovasti eteen päin, niin lava tulee hiljaa alas.

Kelluntaa olen tarvinnut lähinnä joidenkin hankalien liittimien kytkemiseen, saa paineettomaksi traktorin pään varmasti.

-SS-
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Make kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 3:54 pm Jarrunestesäiliö. Voi joskus olla tiukassa. Meillä oli joskus korkista katkennut kansiosa pois. Kanisterin korkki sopi siihen tilalle.
Lämmittämällä kantta irtoaa helposti. Liian usein on koko säiliö katkaistu korvakkeistaan, kun väännetty putkitonkeilla. Ei ihme, että tarvikekaupassa se on suosittu osa. Perusongelma on se, että vanhemmiten ei säiliöstä näe selvästi nestepinnan tasoa.

-SS-
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja -SS- »

roopenpoika kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 9:20 am Öljyn laatu liian jäykkä, pitää olla Hy-tran
Hytranillakin varsin tahma on tuo hydrauliikka. Lämmin talli keskieurooppalaiselle koneelle on omiaan, XL- ohjaamon lämmityslaitekin hukkaa lämmöt jonnekin etupalkkeihin. Niin on mukavampi lähteä valmiiksi huoneenlämpöisellä natikalla liikkeelle.

Samanlainen Fordikin oli omilla 86A/B - öljyillä, 80W-90 vaihteistoöljyillä. Nyt täyssynteettisellä laskee ja nousee Foortin varret odottelematta, eikä moottori sammahda kytkintä nostaessa vapaalla.

-SS-
vaniljacreme
Viestit: 4741
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

-SS- kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 11:36 pm
roopenpoika kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 9:20 am Öljyn laatu liian jäykkä, pitää olla Hy-tran
Hytranillakin varsin tahma on tuo hydrauliikka. Lämmin talli keskieurooppalaiselle koneelle on omiaan, XL- ohjaamon lämmityslaitekin hukkaa lämmöt jonnekin etupalkkeihin. Niin on mukavampi lähteä valmiiksi huoneenlämpöisellä natikalla liikkeelle.

Samanlainen Fordikin oli omilla 86A/B - öljyillä, 80W-90 vaihteistoöljyillä. Nyt täyssynteettisellä laskee ja nousee Foortin varret odottelematta, eikä moottori sammahda kytkintä nostaessa vapaalla.

-SS-
niin eli oisko tuo hy tran sittenkin syynä tässä enemmän kuin sihdit. oikein kesäkäytöstä kokemuksia ole, muistaakseni pelasi eri tavalla kun kävin muinoin katsomassa ja kokeilemassa traktoria. mulla ei lämmintä tallia ole kylmänä lähdöt. mietin tuota magneettilämmittimen hankkimista pistäisi lisähydrauliikka säiliön kylkeen lämmittämään.
vaniljacreme
Viestit: 4741
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

käytin sen kotelon auki ja sihdit oli ainakin ulkopinnoiltaan puhtaat. kiertääkö öljyt sen sihdin läpi miten eli tuleeko niiden sisältä ulos vai ulkoapäin sisään?pystyyköhä ne kiertämällä avaamaan? tuo hy tran öljy on kuin siirappia näillä keleillä. varmaan -10 asteista kun availin. hetki taas vierähti että alkoi pelaamaan niinkuin kuuluu.
Yrjö
Viestit: 1482
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

vaniljacreme kirjoitti: To Joulu 07, 2023 7:17 pm tuo hy tran öljy on kuin siirappia näillä keleillä. varmaan -10 asteista kun availin. hetki taas vierähti että alkoi pelaamaan niinkuin kuuluu.
Oman kokemuksen pohjalta HY-Tran ei pitäisi olla vielä -20 asteessakaan siirappia. Eihän siinä toimi silloin edes jarrut jos öljy menee noin jäykäksi.
Lisäys. Tarkoitin jarrujen toimimattomuutta pakkasessa malleissa joissa jarrunesteenä on hy-tran öljy.
Viimeksi muokannut Yrjö, To Joulu 07, 2023 9:44 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kubota B 5001 DT
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Olisiko tuo yleisesti myynnissä oleva Ackela Hy-Tran ultraction , mustapunaiset kanisterit, Petronas valmistajana, niin että jos onkin jotakin kopiotuotetta. Onko merkkituotteena saatavissa jotakin aitoa International Hy-Tran öljyä.

Minulla on mahdollisuus lähteä lämpimästä tallista sekä Fordilla että Casella, siksi en ole tuohon öljyasiaan kiinnittänyt enempää huomiota. Sen tiedän, että vanhaisäntä ei saanut ollenkaan toista Casen suodatipötikkää pitämään. Nyt siellä on jotakin putkitiivistehamppua kurkistamassa valmiiksi mehivästä saumasta, ei kyllä tee mieli lähteä availemaan.

Hyttiä lukuunottamatta tuo 844XL on vanhanaikainen, kömpelö, loppuviimeksi laiska ja suuriruokainen. Nostolaite ei anna monimutkaisuudestaan huolimatta mitään lisäarvoa jokapäiväiseen käyttöön, 8 tonnin Pehtoorin viljakuorma ei nouse kippiin, jos kärry on takaperin luiskassa, ja 5600 Fordissa on 20% isompi hydrauliikan tuottokin. Sitä päivää pelkään, että jokin tiiviste pettää hy-Tran jarrumännässä tai poljinsylinteri alkaa vuotaa. Minusta mekaaninen tanko tai vaijeri jarruun on kenttäkelpoisempi ratkaisu maatalouteen.

Siis nämä ovat siis täysin omia mielipiteitäni, saan Ford-tyylillä enemmän aikaan ja Casen hienosta penkistä huolimatta käy selän päälle se hytin poikkiraudan yli kurkkiminen ihme kierossa asennossa koska polvea ei voi viedä oikealle, vaihdetankokangen takia.

-SS-
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

vaniljacreme kirjoitti: Ke Joulu 06, 2023 9:24 am Se on hy trania. Kuukauden vanhaa.
[/quo

Paljonko meni öljyä vaihdossa.
vaniljacreme
Viestit: 4741
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

Akcela hy tran öljyä tämä on ja casen myyjältä haettua. Ihan aitoa aitoa ei taida myynnissä edes olla. Punaista väriltään tämä. Hydrauliikkaan meni melkein sen 40litraa. Ohjeiden mukaan täytin ekana lisäsäiliön täyteen, moottori käymään että Nostolaitekansi täytyy, sammutus ja lisäsäiliö täyteem uudelleen. Suodattimet esitäytin ennen asennusta.
vaniljacreme
Viestit: 4741
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

-SS- kirjoitti: To Joulu 07, 2023 8:47 pm Olisiko tuo yleisesti myynnissä oleva Ackela Hy-Tran ultraction , mustapunaiset kanisterit, Petronas valmistajana, niin että jos onkin jotakin kopiotuotetta. Onko merkkituotteena saatavissa jotakin aitoa International Hy-Tran öljyä.

Minulla on mahdollisuus lähteä lämpimästä tallista sekä Fordilla että Casella, siksi en ole tuohon öljyasiaan kiinnittänyt enempää huomiota. Sen tiedän, että vanhaisäntä ei saanut ollenkaan toista Casen suodatipötikkää pitämään. Nyt siellä on jotakin putkitiivistehamppua kurkistamassa valmiiksi mehivästä saumasta, ei kyllä tee mieli lähteä availemaan.

Hyttiä lukuunottamatta tuo 844XL on vanhanaikainen, kömpelö, loppuviimeksi laiska ja suuriruokainen. Nostolaite ei anna monimutkaisuudestaan huolimatta mitään lisäarvoa jokapäiväiseen käyttöön, 8 tonnin Pehtoorin viljakuorma ei nouse kippiin, jos kärry on takaperin luiskassa, ja 5600 Fordissa on 20% isompi hydrauliikan tuottokin. Sitä päivää pelkään, että jokin tiiviste pettää hy-Tran jarrumännässä tai poljinsylinteri alkaa vuotaa. Minusta mekaaninen tanko tai vaijeri jarruun on kenttäkelpoisempi ratkaisu maatalouteen.

Siis nämä ovat siis täysin omia mielipiteitäni, saan Ford-tyylillä enemmän aikaan ja Casen hienosta penkistä huolimatta käy selän päälle se hytin poikkiraudan yli kurkkiminen ihme kierossa asennossa koska polvea ei voi viedä oikealle, vaihdetankokangen takia.

-SS-
Mä olen samaa mieltä noista jarruista ainakin. Jos pettää niin melkonen savotta on alkaa korjailemaan. Jarrupääsylinteri taitaa vaatia työsylinterin kautta ilmauksen ja ne ilmausruuvit on varmasti naps poikki menevää tavaraa.

Mun mielestä yllättävän notkea traktori aikakin takapotkuna ei paljoa ford 4000 häviä kun katsotaan että tämä kumminkin puolet isompi.

Mutta jos joku vaihdossa tyrkyttäisi siistiä lämmintä 4000 fordia joka takuu varmasti kunnostettu ja pelaa vaihtaisin samantien.sinänsä hyvä kuva traktorista jäi ja nostolaite jumpankin tarvittaessa osaa tehdä.
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

vaniljacreme kirjoitti: Pe Joulu 08, 2023 4:38 am Akcela hy tran öljyä tämä on ja casen myyjältä haettua. Ihan aitoa aitoa ei taida myynnissä edes olla. Punaista väriltään tämä. Hydrauliikkaan meni melkein sen 40litraa. Ohjeiden mukaan täytin ekana lisäsäiliön täyteen, moottori käymään että Nostolaitekansi täytyy, sammutus ja lisäsäiliö täyteem uudelleen. Suodattimet esitäytin ennen asennusta.
Oikein toimittu, Näin etäkorjauksena ei taida ongelma selvitä, pitäisi päästä vierelle.
vaniljacreme
Viestit: 4741
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

osaako kukaan sanoa mihin suuntaan se öljy tuolla painesäätimen sihdeissä liikkuu? jos se tulee sen sihdin sisältä ulospäin tottakai se ulkopuolelta näyttää puhtaalle. vanhat öljyt valutin kyllä pois niin hyvin kun nyt pystyi ja uudet on punaisen väriset yhä.
Masinisti2
Viestit: 93
Liittynyt: Su Loka 13, 2019 10:37 am
Viesti:

Re: International 844XL hydrauliikka?

Viesti Kirjoittaja Masinisti2 »

vaniljacreme kirjoitti: Pe Joulu 08, 2023 3:26 pm osaako kukaan sanoa mihin suuntaan se öljy tuolla painesäätimen sihdeissä liikkuu? jos se tulee sen sihdin sisältä ulospäin tottakai se ulkopuolelta näyttää puhtaalle. vanhat öljyt valutin kyllä pois niin hyvin kun nyt pystyi ja uudet on punaisen väriset yhä.
Näin äkkiseltään ajatellen ulkoa sisäänpäin on kulkusuunta, vannomaan en mene&? :) Tällöin suodatettava "moska" jää sinne suodattimen sisäpuolelle.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa