International 844XL hydrauliikka?
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Marras 02, 2008 6:23 pm
- Viesti:
International 844XL hydrauliikka?
Onko kyseisessä traktorissa hydrauliikassa imusiivilää? Onko se puhdistettava tai vaihdettava ja missä kohtaa se on? Näkyvissä ei oo sen näköstä tötteröä...
Ja uskaltaako kyseissä traktorissa käyttää normaalia hydrauliöljyä, esim Neste Hydrauli 32 vaikka ohjekirja suosittelee käyttämään ainoastaan IH-Hy-Tran öljyä?
Ja uskaltaako kyseissä traktorissa käyttää normaalia hydrauliöljyä, esim Neste Hydrauli 32 vaikka ohjekirja suosittelee käyttämään ainoastaan IH-Hy-Tran öljyä?
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Tuossa minun 845XL ssä on oikeallapuolen konetta kaksi putsaroa +imusiivilä sama paketti kuin jossain 956-1056 malleissa,siinä on hydrauliikka erillään omalla öljyllä, muutami tiedän tästä lähipiiristä ihan kuormain käytössä pallvelleita joilla on ajettu ja ajetaan joko yleis hydrauliikka oililla tai universaalilla 10/30, tämäki minulla oleva pitää unversaalit mitä tuosta vaihtamaan muuhun kun siihen tottunut,oikea hydrauli oili kiistämäättä paras vaihto ehto mutta ei tartte olla hydrania,tai onko tuossa enää paljon hinnassa eroo, monta konetta samoilla työkoneilla aika vaikee pitää yhdessä sitä toisessa vain tätä!
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Marras 02, 2008 6:23 pm
- Viesti:
Nyt ei meinaa jaksaa nostaa kolmisiipisiä paluuauroja ellei huudata yli 2000 rpm? Ennen nosti tyhjäkäynnilläkin ongelmitta? Vai mahtaisko olla venttiilistössä jotain vikaa?
Pari kertaa tehnyt samaa myös ohjauksen kanssa, eli ratti ei pyöri ellei paina reippaasti kierroksia?
Mahtaisko pumppu olla ehtoopuolella, vai esimerkiksi venttiilistössä jotain häikkää, ja miten tuota ny lähtis selvittelemään?
Pari kertaa tehnyt samaa myös ohjauksen kanssa, eli ratti ei pyöri ellei paina reippaasti kierroksia?
Mahtaisko pumppu olla ehtoopuolella, vai esimerkiksi venttiilistössä jotain häikkää, ja miten tuota ny lähtis selvittelemään?
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
- Paikkakunta: Juuka
- Viesti:
-
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Marras 02, 2008 6:23 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
Mitenkähän saksan natikoiden märkäjarrut on rakennettu ? Ymmärrän, että niissä on tavallaan rengasmäntä, jota painetaan polkimella, öljyperustaista nestettä välittäjänä käyttäen. Siihen suositellaan Hy-Tran öljyä. Sitten 844XL:ssä on erillinen hydrauliikkasäiliö, joka varmaankaan ei ole yhteydessä vaihdelaatikkoon tai perävaihteeseen. Tuossa taitaa olla kaksikin säiliötä jossakin hytin alla. Sitten on olemassa vaihteisto, johon suositellaan 80W-90 vaihteistoöljyä. Samoin erillisessä tilassa olevat planeettavaihteet - taka-akselien tyvessä, niihin suositellaan 80W-90 öljyä. Neste Premiumgear Utto sopinee kaikkiin noihin vaihteisiin (GL-4) , mutta tuo HY-Tran hydrauliikka oli isännälle hankala paikka, meiltäkin kun haki trukkinostimen, niin huuhteli sen sylinterin, vaikka meillä käytettiin esimerkiksi Wetolia tai Donaks märkäjarruöljyä. Kärryjä ei ottanut lainaksi perusteena öljyjen sekoittuminen.
Että mikä öljy niitä märkiä levyjarruja natikassa huuhtelee ja jäähdyttää ? Hydrauliikkaöljykö ? Vai pelkästään se alle litran määrä siellä poljinsäiliössä ?
Tietenkin Ackela Hy-Tran Ultra on helpoin valinta, sopinee myös niihin vaihdelaatikkoon ja perävaihteeseen. Sekoittuminen ei kuulemma ole hyvä asia, eli omat työkoneet varmaan tarvii varata. Ei se nyt niin hankalaa ehkä ole, yksi kärry ja lana ehkä voisi olla aihetta huuhdella.
Harvaksi kuluneeseen Fordiin on turha noita aitoja Hy-tran öljyjä laittaa, kuumaviskositeetti näyttää olevan puolet Neste Utto Premiumista. Nesteen öljyssä on mainittu luokitukset Case MS 1206,1207,1209. Lienevätkö nämä juuri ne natikan HY-Tranin merkinnät.
-SS-
Että mikä öljy niitä märkiä levyjarruja natikassa huuhtelee ja jäähdyttää ? Hydrauliikkaöljykö ? Vai pelkästään se alle litran määrä siellä poljinsäiliössä ?
Tietenkin Ackela Hy-Tran Ultra on helpoin valinta, sopinee myös niihin vaihdelaatikkoon ja perävaihteeseen. Sekoittuminen ei kuulemma ole hyvä asia, eli omat työkoneet varmaan tarvii varata. Ei se nyt niin hankalaa ehkä ole, yksi kärry ja lana ehkä voisi olla aihetta huuhdella.
Harvaksi kuluneeseen Fordiin on turha noita aitoja Hy-tran öljyjä laittaa, kuumaviskositeetti näyttää olevan puolet Neste Utto Premiumista. Nesteen öljyssä on mainittu luokitukset Case MS 1206,1207,1209. Lienevätkö nämä juuri ne natikan HY-Tranin merkinnät.
-SS-
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
Otsikon koneessa ja muissa vastaavissa Saksan natikoissa märkäjarrut ovat öljykylvyssä taka-akselikoteloissa samassa alennusvaihteen kanssa. Se tila on akselitiivisteellä eristetty muusta vaihteistosta. Ei sekoitu hydrauliikasta tai mistään muusta. Jos rengasmännän tiivisteet pitävät niin poljinsylinterin säiliö on erillinen öljytila. Samaa Hytrania on toki ollut suositus joka paikkaan. Pelko öljyjen sekoittumisesta on tainnut tulla englannin natikoista, joita Suomessa on paljon enemmän kuin saksan vastaavia. Kun saman konsernin laitteista on kyse niin Hytranin tärkeys on koskenut koko mallistoa.
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
Alunperin jarrut ovat alennusvaihteen öljyissä, mutta rakennetta on muutettu niin etttä
ne ovat vaihteistoöljyssä, mielestäni XL;ssä on niin. Saksalaisten jarrut ei vaadi märkäjarru öljyä.
Hydrauliikassa ei ole imusuodinta. Pumppuna siinä on kaksoispumppu, josta toinen on ohjaukselle.
ne ovat vaihteistoöljyssä, mielestäni XL;ssä on niin. Saksalaisten jarrut ei vaadi märkäjarru öljyä.
Hydrauliikassa ei ole imusuodinta. Pumppuna siinä on kaksoispumppu, josta toinen on ohjaukselle.
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
Kiitos tietoudesta, näin epäilinkin asian olevan. Hytrania ajattelin hankkia, jos se ei reagoi haitallisesti fordeissa käytettyjen tusinaöljyjen kanssa.
Hydrauliikkapumppu on kuin 502 valmetissa moottorin sivussa.
Moottoriöljyä otin Caseen tarjouksesta Neste Turbo+ Nex oli vähän niin kuin asiakasesittely, tokkopa natikan moottori tuosta hajoaa. Piti kyllä ihan vaan tavan dieselmoottoriöljyä tuo on synteettistä. Mähnäsin nesteen nettikaupassa.
Suodatinpaketit ovat vähän monimutkaiset, on kaksi bosch polttoainepatruunaa, kaksi tai oliko kolme hydrauliikkapatruunaa, moottoriöljy ja jäähdytysneste, ilmanputsarissa kaksi patruunaa sisäkkäin, hytissä jokin roskasihti.
-SS-
Hydrauliikkapumppu on kuin 502 valmetissa moottorin sivussa.
Moottoriöljyä otin Caseen tarjouksesta Neste Turbo+ Nex oli vähän niin kuin asiakasesittely, tokkopa natikan moottori tuosta hajoaa. Piti kyllä ihan vaan tavan dieselmoottoriöljyä tuo on synteettistä. Mähnäsin nesteen nettikaupassa.
Suodatinpaketit ovat vähän monimutkaiset, on kaksi bosch polttoainepatruunaa, kaksi tai oliko kolme hydrauliikkapatruunaa, moottoriöljy ja jäähdytysneste, ilmanputsarissa kaksi patruunaa sisäkkäin, hytissä jokin roskasihti.
-SS-
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
Britti märkäjarru versioissa ei ole erikseen hydrauli öljy vaan kaikki samaa vaihteisto perä öljytilaa jossa jarrutkin
Noita ms12 alkuisia luokkia katsoen on nesteen mj öljyjä uskallettu em käyttää
Noita ms12 alkuisia luokkia katsoen on nesteen mj öljyjä uskallettu em käyttää
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 9:41 am
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
Casen hydraulisuodatin maksaa jotain 70e kappale ja niitä menee 3 kpl ainakin 845xl. Vinkkinä autodocilta näyttäisi saavan vastaavaa mannin suodatinta vain 22e kpl. Säästö se on pienikin.
Hytran taitaa olla sinkitöntä öljyä. Mainosläpyskän perusteella se hytranin ihme taitaa olla puolta parempi veden sitomiskyky. Liekkö siinä perää että jarrupinnat oilisivat vesiliukoisella liimalla kiinni.
Itse vaihdoin viimeksi gear mj46 nyt olisi vaihto taas edessä ja sisään menee todennäköisesti wetol w:tä tai nesteen öljyä. MS-luokkien pitäisi olla alaspäin yhteensopivia vaikka speksinä olisi se vanha B6.
Hytran taitaa olla sinkitöntä öljyä. Mainosläpyskän perusteella se hytranin ihme taitaa olla puolta parempi veden sitomiskyky. Liekkö siinä perää että jarrupinnat oilisivat vesiliukoisella liimalla kiinni.
Itse vaihdoin viimeksi gear mj46 nyt olisi vaihto taas edessä ja sisään menee todennäköisesti wetol w:tä tai nesteen öljyä. MS-luokkien pitäisi olla alaspäin yhteensopivia vaikka speksinä olisi se vanha B6.
-
- Viestit: 515
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:05 pm
- Paikkakunta: Entinen Jalasjärvi
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
Mitä minun vanhat silmäni näkevätkään, onko -SS- laittanut punapellisen Saksalaisen traktorin? Olen seuraillut tätä keskustelupalstaa melkein 15 vuotta ja olen saanut sellaisen käsityksen ettei -SS- voi ajaa muulla kuin 5000 - 7000 Fordilla. Eipä sillä, olen itse ajanut 32 vuotta 5000 ja nyt ollut 19 vuotta Case 845 enkä sanoisi sen paljon huonompi olevan kuin tuo Ford. Toivotan sinulle -SS- huolettomia päiviä Casen kanssa, itselläni nuo 19 vuotta ovat ainakin olleet.
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
Juu ostin kiinteistön, jossa sattui olemaan melko ajamaton 844XL. Ja kauppoihin päästiin maatalousirtaimiston kera.
Ja kyllä, olen lukenut käyttöohjekirjaa kaksi kertaa eteenpäin ja kerran taaksepäin. Sensodraulic on vielä hämärän peitossa, muut laitekokonaisuudet paitsi ajovoimanotto ovat nyt jo melko hyvin selvillä.
Vielä en ole uskaltanut käynnistää, tyhjennettiin tankki ja nyt on kieppi dieselletkua uutta olemassa, odottamassa pujottelua. Oli siirtopumpulle menevä letku löpön kostuttama, ja läiskä lattialla.
Suodattimet ja öljyt ovat seuraavaksi ohjelmassa, vaikka ne eivät pahan näköiset olleet. Vähällä ajolla ollut 3-4 vuotta.
-SS-
Ja kyllä, olen lukenut käyttöohjekirjaa kaksi kertaa eteenpäin ja kerran taaksepäin. Sensodraulic on vielä hämärän peitossa, muut laitekokonaisuudet paitsi ajovoimanotto ovat nyt jo melko hyvin selvillä.
Vielä en ole uskaltanut käynnistää, tyhjennettiin tankki ja nyt on kieppi dieselletkua uutta olemassa, odottamassa pujottelua. Oli siirtopumpulle menevä letku löpön kostuttama, ja läiskä lattialla.
Suodattimet ja öljyt ovat seuraavaksi ohjelmassa, vaikka ne eivät pahan näköiset olleet. Vähällä ajolla ollut 3-4 vuotta.
-SS-
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2016 6:02 pm
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
-86 844XL Sens-o-draulicissa käytetty vuosia 10w-30 yleisöljyä. Muuten toimii moitteetta, mutta talvella kun kylmänä on hiukan
Hy-traania kankeempaa ja tuo hydraulinen sens-o-draulic esiohjaus vaatii 1-10min lämmittelyä pakkasesta riippuen ennen kuin nostolaite toimii kunnolla.
824:ssa on sihti nostolaitekotelossa imuputken lähdössä, 844 ei ole tullut kurkattua.
844 Vaihteistoon kuuluu 80w-90 GL-4, en sotkis sinne stouta, uttoja enkä hy-traania.
845 jossa painevoitelu kuuluupi Hy-tran vaihteistoon.
Hy-traania kankeempaa ja tuo hydraulinen sens-o-draulic esiohjaus vaatii 1-10min lämmittelyä pakkasesta riippuen ennen kuin nostolaite toimii kunnolla.
824:ssa on sihti nostolaitekotelossa imuputken lähdössä, 844 ei ole tullut kurkattua.
844 Vaihteistoon kuuluu 80w-90 GL-4, en sotkis sinne stouta, uttoja enkä hy-traania.
845 jossa painevoitelu kuuluupi Hy-tran vaihteistoon.
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
40km/h laatikkoon kuuluu Hyd-rain, myös 844XL voi olla sellainen.
-
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ke Syys 22, 2010 11:21 am
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
Miksi 40km/h laatikkoon ei käy UTTO öljy? Onko ne liian jäykkiä vai mikä?
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
Neljänkympin laatikossa on painevoitelu, ja öljymäärää on pienennetty, ei ainakaan 80/90 ole sopivaa.
-
- Viestit: 3490
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: kerimäki
- Viesti:
Re: International 844XL hydrauliikka?
laitetaas SS iltalukemista,jos ei vielä sulla ole
Ekassa linkissä aika täydelllinen räjäytyskuva,jos sattus ettei ulos otto pyst päällä niin siellä on kahdessa paikassa säätöä..
Toisesta linkistä löytyy sit kaikkee,esim sähkökuvia
https://docs.google.com/file/d/0ByJoJWG ... kycDg/edit
http://www.ihcparts.nl/technische-informatie-1
Ekassa linkissä aika täydelllinen räjäytyskuva,jos sattus ettei ulos otto pyst päällä niin siellä on kahdessa paikassa säätöä..
Toisesta linkistä löytyy sit kaikkee,esim sähkökuvia
https://docs.google.com/file/d/0ByJoJWG ... kycDg/edit
http://www.ihcparts.nl/technische-informatie-1
MF 3060
scania R144 460 koukku
--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
scania R144 460 koukku
--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 57 vierailijaa