Hyvä pakettiauto?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
machineman
Viestit: 127
Liittynyt: Ma Loka 19, 2009 11:43 am
Viesti:

Hyvä pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja machineman »

Seurasin tuota Mersun Vito keskustelua ja kysynkin nyt Teiltä, hyvät Masinistit ; Mikä on se hyvä pakettiauto?

Ensi kuussa olisi tarkoitus sellainen hankkia seuraavin ehdoin;
- kolmen hengen ohjaamo
- hyvä etenemiskyky talvellakin (etuveto / neliveto)
- hyvä hinta/laatusuhde
- varaosat / huollot kukkaroystävälliset
- hinta alle 10t€

(Tarjouksiakin otan vastaan sitten toukokuun puolessavälissä)
Buster
Viestit: 402
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 6:22 pm
Paikkakunta: Kauhava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Buster »

Fiat Ducato,Peugeot Boxser,Citroen Jumper
fordman
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 4:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordman »

Chevy van
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Buster kirjoitti:Fiat Ducato,Peugeot Boxser,Citroen Jumper
Tämä on vanha tarina:
Karhu ja jänis kilpailivat, kumpi sanoo nopeammin kolme puun nimeä. Karhu aloitti ja lausui hitaasti: "Honka, mänty, petäjä."
Jänis luikautti nopeasti: "Haap´, lepp`, koivu."
80-90fiat
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 1:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 80-90fiat »

volokkarin transportter ehdottomasti 2.5l koneella! 2.4l kone ei niin kestävä.... (vanhempi malli) uudenpaa mallia ei taida saaha alle 10000€ :roll:
fiatagri 80-90dt turbo
aniemi
Viestit: 3442
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aniemi »

Mää nyssitte tiärä... olen tuolla vitolla ajanu 6 vuodessa ~160kkm, ei siinä mitää ylittekäymätöntä vikaa ole ollu.. eikä vieläkään ole mistää ruostunu siinä määrin puhki jotta meno olis loppunu... eihän mikää auto nykyään enää kestä ilman huoltoo niinku aikonaan W123-sarjan mersu... ja vanhat hiaset... :roll:
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
jakke ja sepi
Viestit: 164
Liittynyt: Su Kesä 05, 2011 5:03 pm
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jakke ja sepi »

Chevy Vani.
Se on voittaja jolla on eniten romua.

Massey Ferguson 65
Ford F100
Jeep grand Cherokee Limited 5.2
Plymouth Fury 1961
Desoto 1929
Ford 4d 1936

040-5210066 Mika
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

chevy vani.. tietysti.. jos mult kysyt.. mut citroen jumper sit jollei vania.. hyvin on työkaluna toiminu jumper vm08. nyt reilut 113tkm on hyvä ajaa ja tilaa kolmelle.. transporterkin hyvä mut jos paljon ajelee kolme päällä ni ahdas on..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Nuuhis
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 9:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuuhis »

Sprintteri/LT vaikuttais suht laadukkaalta tekeleeltä.
Eikä tilanpuute yllätä missään kohdin.
Jumunen
Viestit: 4348
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jumunen »

Transitissa on väljät tilat kolmelle ja tavaratilaakin löytyy. Vakiomallin sijaan suosittelen pitkää/puolikorkeaa. Niitä löytyy kymppitonnilla ihan valita asti.
Coynty mies
Viestit: 759
Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Coynty mies »

eikös chevyt ja lt/sprintterit oo takavetoja???? ja haussa oli etuveto tai neliveto! taitaa econolinessä olla vahvempi voimansiirto kuin gm tuotteissa????? näin kuullut kiihdytysautoilijoilta.

noi boxerit aika karuja tietysti maku asia ja se että mihin on tyytyväinen!!!
patskula

Viesti Kirjoittaja patskula »

Toyota Hiace. Saat alta kymppitonnin 2000 -luvun puolella tehtyjä ja alle 200 000 ajettuja.
Ota Toyota, et kadu.
fordman
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 4:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordman »

Chevy Vanista on myös nelivetoversio.
9240
Viestit: 144
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 8:22 pm
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9240 »

Itse pidän noita peugeotin boxereita vuodesta 07 eteenpäin hyvinä, eli sillä uudella korimallilla. Vaikka ei kaikkia noita topicin aloittajan ehtoja hinnan suhteen täytäkkään. (halvimmat alkaa pyörimään 10t€ luokassa)

Ohjaamo todella laadukasta työtä verrattuna edeltäjiinsä, mm; jäähdytetty hansikaslokero, kojelaudasta nouseva kirjoitusteline ja hanttimiehen selkänojasta kaatuva pöytä/kirjoitusteline. Jakeluhommissa ykkösvehje, varsinkin jos ripeällä 3litran koneella.

Tarvikeosien yleistyttyä viimeaikoina osien hinnat pudonneet.
Etuveto eikä lähde helpolla puskemaan kun on painava keula.

Koppia saatavana monen pituisena ja korkuisena, lisäksi hytin päällä etupäässä kätevä tila pikkutavaraa varten. Helppo kuormata todella täyteenkin koska ei liian kupera yläosastaan.

Lisäksi ajettavuus mielestäni huippuluokkaa sen kokoluokan autoksi.


Tämän uskallan sanoa noin 300tkm ajokokemuksen perusteella. Jos nyt olisin itse katsomassa uudehkoa/uutta pakettiautoa, niin melkein menisin suoraan tekemään kaupat tuollaisesta.
Mf 65 x 2, 178, 185, 188 turbo 4wd, 3115, 9240.
VD5
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VD5 »

fordman kirjoitti:Chevy Vanista on myös nelivetoversio.
Niinhän on Sprinteristäkin. Jos tilaa tarvitsisin pakettiautoon hyvän etenemiskyvyn lisäksi, niin ostaisin neliveto Sprinterin. Esim. tuollaisen:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/4665098

Jos tarvitsisin etenemiskykyistä pickup:ia suurempaa lavamallia, voisi se olla tuollainen:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/4649318

Jos taas tavaratilan koolla ei niin olisi väliä, valinta osuisi neliveto Transporteriin.

Lisättäköön vielä, että noita neliveto Sprintereitäkin alkaa saada tuohon kymppitonnin haminoille. Järkevintä saattaisi olla kuorma-autoksi rekisteröidyn haku Saksasta. Tietysti edellyttää C-kortin omistamista....
Viimeksi muokannut VD5, Ti Huhti 03, 2012 9:42 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
VD5
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VD5 »

patskula kirjoitti:Toyota Hiace. Saat alta kymppitonnin 2000 -luvun puolella tehtyjä ja alle 200 000 ajettuja.
Ota Toyota, et kadu.
Hiacen osto kaduttaa siinä vaiheessa, jos sillä joutuu itse ajamaan....
rotocut
Viestit: 133
Liittynyt: Ti Loka 03, 2006 9:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rotocut »

Vania ei ainakaan jos haluat edullisia kilsoja. Rempaa piisaa ja polttoainetta palaa. Noh ei kait sitä kai kukaan tosisaan vaihtoehdoksi tarjonutkaan :lol:
alukka
Viestit: 199
Liittynyt: To Loka 13, 2011 9:29 am
Paikkakunta: Keski-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alukka »

Missä ransitissa on hytissä tilaa? :D

Fiat ducatosta sen verran kokemusta että toisella vm:01. 2,8 JTD ajettu 330000 ilman koneesee ja vaihelaatikkoon kajoamista, joitakin niveliä menny ja iskarin yläpään laakereita, eli perus kulutus osaa. Ducaton yläpään laakerit saa kestämään kun sorvaa ite sinne pesät ja laittaa kunnon painelaakeri ja rasvanipat.
Toisella ducatolla vm01 1,9td ajettu 194000km pelkkiä kulutus osia kanssa.

Ducatoissa kun muistaa että jakopää remontin tekee ajallaan niin aikas varmoja mylläjä ja minusta kulkee talvikelissä aikas hyvin. 2000 luvun alkupuolen kamppeet mahtuu jo siihen sinun hinta haarukkaan hyvinkin. Ducato ihan hyvä peli tiellä mukava ajaa ja ohjaamossa tilaa oikeasti.
patskula

Viesti Kirjoittaja patskula »

VD5 kirjoitti:
patskula kirjoitti:Toyota Hiace. Saat alta kymppitonnin 2000 -luvun puolella tehtyjä ja alle 200 000 ajettuja.
Ota Toyota, et kadu.
Hiacen osto kaduttaa siinä vaiheessa, jos sillä joutuu itse ajamaan....
Mersun osto kaduttaa jokatapauksessa muutama kuukauden sisällä....
patskula

Viesti Kirjoittaja patskula »

Eversti kirjoitti:
Buster kirjoitti:Fiat Ducato,Peugeot Boxser,Citroen Jumper
Tämä on vanha tarina:
Karhu ja jänis kilpailivat, kumpi sanoo nopeammin kolme puun nimeä. Karhu aloitti ja lausui hitaasti: "Honka, mänty, petäjä."
Jänis luikautti nopeasti: "Haap´, lepp`, koivu."
Täälläpäin tuo loppu meni siten, että "Lepp Kuus Koi" :)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], TuomasJ ja 48 vierailijaa