Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

fordsonalias
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Marras 27, 2018 6:09 pm
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja fordsonalias »

Vastaan itte, sinnehän sopii esim 903 valametin tiiviste. Löytyy vaan yleensä nopeemmin noita raktorin osia kun mettäkoneen yleensä tilaus tavaraa.
Avatar
gastbaan
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2014 1:34 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja gastbaan »

Mistä ootte ostaneet korjauspaloja telastoon? Olofsfors telat linkit ja lenkit loppu ja tarveis hitsuu urakkaan ryhtyä lähiaikoina.
Ei ole näitä ennen korjailtu niin ja laput hyvät niin voisi vaikka kaikki pistää uusiksi. Tuollaisille osille lähinnä tarve: https://www.finnraiva.fi/korjausosat.htm
jsj
Viestit: 407
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 7:25 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja jsj »

Metsätyöltä ostin kaksiin teloihin ja Ponsselta yksiin. Saahan niillä teloille jatkoaikaa jos on aikaa ja intoa hitsailla.
mwm
Viestit: 90
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:31 pm
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja mwm »

Punamustasta 840 valmetista meni kardaanin ristikko sököksi. Onko kukaan vaihtanut, löytyykö
tarvikeena? Näyttäs olevan made in USA, joten tuumakokoa ja laakerikupit on kahdella pultilla kiinni.
fordsonalias
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Marras 27, 2018 6:09 pm
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja fordsonalias »

Eihän nuo tainnu ihan mahdottomia maksaa. Itte oon ostanu tykkä Oy ja pj koneelta.
bushnell
Viestit: 136
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 9:51 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja bushnell »

mistä löytyisi mittalaite vanhaan motoon, norcar 600H. entinen ei pelaa on ollut pasi lääninpäällä korjattavana 3 kk eikä taida siellä tulla kuntoon .norcarissa ponssen 60 koura. jostain pitäisi löytää kokonaan uusi mittalaite?
Naapuri
Viestit: 277
Liittynyt: Su Elo 22, 2010 8:20 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Naapuri »

Ei kokemusta mutta voisi kokeilla näitä metsäkonepurkaamoita.Luulisi ettei mittalaitteita roskiin heitetä.Vaikka:
https://www.metsakonehuolto.net/?metsak ... rkuosat,24
bushnell
Viestit: 136
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 9:51 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja bushnell »

pitäs rakentaa kantokäsittely laite norcariin pumppu löytyy, pitäis laitta vissiin ventiilit pumpulle, sekä annosteluventtiili mittalaitteelta, onko jollain tietoa miten rakennetaan
Vallumaister
Viestit: 611
Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Vallumaister »

Tarvii sähköisen suuntaventtiilin ja vastaventtiili säiliöön pumppuun ja kouraan, onko Ponssen mittalaite vai joku muu?
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti

http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
bushnell
Viestit: 136
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 9:51 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja bushnell »

logmit mittalaite jossa on urea valmius.
Vallumaister
Viestit: 611
Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Vallumaister »

Mittalaitteelta sähköt pitää vetää jos ei jo ole
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti

http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
bushnell
Viestit: 136
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 9:51 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja bushnell »

juu pitää kytkeä varmaan sahanappiin ja katkaisija milloin ureaa ei tarvita,sitä mietin että varmaan pitää olla joku säädettävä venttiili että saa sopivan ruiskutuspaineen?
Naapuri
Viestit: 277
Liittynyt: Su Elo 22, 2010 8:20 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Naapuri »

Vanhan sisäpuolelta sileän telan sisällä pyörät tuppaa pyörimään tyhjää.Miten olette korjanneet?Riittääkö jos hitsaa korkean palon vai oletteko hitsanneet esim harjateräksen kappaleita telan sisäpuolelle ?
Vallumaister
Viestit: 611
Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Vallumaister »

bushnell kirjoitti: To Huhti 06, 2023 11:03 pm juu pitää kytkeä varmaan sahanappiin ja katkaisija milloin ureaa ei tarvita,sitä mietin että varmaan pitää olla joku säädettävä venttiili että saa sopivan ruiskutuspaineen?
Nii pitää olla propo venttiili et määriä saa säätää, luulisin et motomitissä on lähdöt valmiina urealle ettei tarvii kikkailla
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti

http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
Vallumaister
Viestit: 611
Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Vallumaister »

Naapuri kirjoitti: Pe Huhti 07, 2023 9:27 am Vanhan sisäpuolelta sileän telan sisällä pyörät tuppaa pyörimään tyhjää.Miten olette korjanneet?Riittääkö jos hitsaa korkean palon vai oletteko hitsanneet esim harjateräksen kappaleita telan sisäpuolelle ?
Harjaterästä vaan, olen nähnyt kun asiakas hitsasi piikkejä niin pyörä oli kuin salaoja kauhalla kaivettu :x
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti

http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
ropo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 12:17 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja ropo »

Sampo 1046X herätelty viimetalven jäljiltä tulevan syksyn hankintasavotoille.
Mistä johtuu tai mitä pitää säätää kun on ilmennyt että hydraulipumpun säätö ei ilmeisesti toimi oikein. Liikerata kuormain puomisuorana jos lähtee nostamaan ja samalle vetää kouraa lähemmäksi niin moottorin menee polvilleen. Samaan aikaan jos vielä jotain kouran toimintoa käyttää niin sammuu vaikka täysilltä kierroksilla.
matmus
Viestit: 172
Liittynyt: To Huhti 10, 2014 8:31 pm
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja matmus »

Löytyisikö kuvaa pumpun kilvestä? Sampon hydrauliikasta ei tietoa, mutta veikkaisin seuraavaa. Pumppu negatiivisella sähkösäätimellä ja nyt ohjaus ei toimi niin pumppu täydellä kulmalla koko ajan, mikä saa dieselin kyykkäämään.
ropo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 12:17 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja ropo »

matmus kirjoitti: Su Elo 13, 2023 6:49 pm Löytyisikö kuvaa pumpun kilvestä? Sampon hydrauliikasta ei tietoa, mutta veikkaisin seuraavaa. Pumppu negatiivisella sähkösäätimellä ja nyt ohjaus ei toimi niin pumppu täydellä kulmalla koko ajan, mikä saa dieselin kyykkäämään.
Voin huomenna ottaa kuvan. Muistelen että joku Bosch rexroth pumppu olisi. Juu siltähän se vaikuttaa että pumppu on täydellä kulmalla. Mikä sen aiheuttaa?
Vallumaister
Viestit: 611
Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Vallumaister »

Mittaa paineet nyt alkuun
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti

http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
ropo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 12:17 am
Viesti:

Re: Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.

Viesti Kirjoittaja ropo »

Vallumaister kirjoitti: Su Elo 13, 2023 11:11 pm Mittaa paineet nyt alkuun
Paineet on kohdallaan. Lepo 26bar ja maksimi 210bar
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 54 vierailijaa