Kauhee latausjännite, mutta lamppu palaa
-
- Viestit: 7660
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Kauhee latausjännite, mutta lamppu palaa
Mikääs ny on pojan Nisssanilla:
Latausvalo palaa, akulta mitattu jännite tyhjäkäynnillä reilu 13, kierroksilla
menee yli 16 voltin. Vaikka laittaa valot, lisävalot, takalasilämmittimen.
Ja jos en ny ihan väärin muista, edellinen laturi, josta autosähkäri ei saanu
selvää vaan myi ton korjatun sen tilalle, teki suunnilleen saman tempun.
Puolisen vuotta ollu tää laturi käytössä, mutta eipä oo kuittia tallella.
Ymmärtäskö tästä joku jotain?
Latausvalo palaa, akulta mitattu jännite tyhjäkäynnillä reilu 13, kierroksilla
menee yli 16 voltin. Vaikka laittaa valot, lisävalot, takalasilämmittimen.
Ja jos en ny ihan väärin muista, edellinen laturi, josta autosähkäri ei saanu
selvää vaan myi ton korjatun sen tilalle, teki suunnilleen saman tempun.
Puolisen vuotta ollu tää laturi käytössä, mutta eipä oo kuittia tallella.
Ymmärtäskö tästä joku jotain?
-
- Viestit: 3886
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
-
- Viestit: 7660
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 28155
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Jos....
Tarkasta että maadotus toimii, ainakin itselläni fergun laturi hevosteli juuri samalla tavoin, ja oli huono kosketus koneen kylkeen, pikkusen rapsuttelua ja johan alko pelittämään.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3490
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: kerimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 3886
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
-
- Viestit: 762
- Liittynyt: To Tammi 26, 2006 8:06 pm
- Paikkakunta: kainuu
- Viesti:
kenttädiodi rikki jolloin säätimelle menee pienempi tunnistusjännite kuin päävirtadiodeilta tulee, jolloin säädin nostaa jännitteen liian ylös. Merkkivalo palaa käydessä koska virta kiertää virtalukon kautta lampulle ja sieltä matalampi jännitteiseen merkkilampun napaan laturilla(kenttädiodit). Seuraus: akku kiuhuttaa nesteet, lamput ei kestä normaalisti ym, joten kannattaisi korjata.
-
- Viestit: 7660
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 3691
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
- Paikkakunta: pohjois-suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 7660
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
Se mutterin alle tuleva on varmaan maa, ja toinen niistä kahdesta on herätevirran piuha ja toinen latauspiuha. Mikäli laturissa on sisäinen säädin, kuten varmaan on.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 7660
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
Joo, kyllä se kuoren kautta toki maadottaa sen, mutta joissakin on sitten erikseen vielä maadotusjohto jonkin pultin alla. Tuntus kyllä silloin, että kaks johtoo riittää, kun maadotus pelkästään rungon kautta. No kertokoon joku enemmän näitten kanssa pelannut...ylioyja kirjoitti:Kiitti yrityksestä, Torsti, mutta tosta mutteriliitäntäisestä mää oon kokolailla varma.
Uskon maadotuksen tapahtuvan kuoren kautta.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 1232
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
- Paikkakunta: Nyby
- Viesti:
Nissan laturissa mikälie merkiltäänkään on kaksi ohuempaa ja paksu akulle menevä johto.Japseissa yleensäkkin.
Yhtä mitsun laturia hämmästelty samaa asiaa jotta mitä ja millon ohuempiin kuuluu tulla.Virtaa lähinnä.Kun ei pala lamppu ollenkaan eikä lataakkaan.
Muutenkin kovin omituinen systeemi siinä.
Yhtä mitsun laturia hämmästelty samaa asiaa jotta mitä ja millon ohuempiin kuuluu tulla.Virtaa lähinnä.Kun ei pala lamppu ollenkaan eikä lataakkaan.
Muutenkin kovin omituinen systeemi siinä.
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Eikö tuo liene niij, jotta yksi ohuempi on tuleva eli herätevirta (eli säätöjännite oikeesti), toinen on kierroslukumittarin pulssilähtö (taisi olla "W" tjsp.) Paksu johto ( japanilaisessa autossa yli yhden säikeen johto on paksu) on virtajohto akulle.
Akun ja rungon sekä moottorin ja rungon välinen maadoitus on syytä tarkistaa ja poistaa hapettumat.
Akun ja rungon sekä moottorin ja rungon välinen maadoitus on syytä tarkistaa ja poistaa hapettumat.
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
-
- Viestit: 667
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:58 pm
- Paikkakunta: karvia
- Viesti:
Generaattorilta kierrosluku? Ettei se tieto tule sytytykseltä?
Ja merkittävin ero 10€ yleismittarilla ja 200€ flukella on hintalappu, ja teksti kyljessä, ja fluken laajemmat mitta-asteikot. viisarimittarit on pareet unohtaa hyllylle pölyttymään. Mittaustulos epämääräinen, iso, epäkäytännöllinen. Museoarvoa.
Nii, siihen ongelmaan: Uusi diodisilta maksaa älyttömästi, enkä muista ulkoo onko tuossa vaihdettavia diodeita. Kenttädiodeita varmaan saa, päädiodit voi olla enemmän jo hakusessa. Mahdolliseltahan tuo kenttädiodin kärähtäminen on, mutta kuitenkin syyttäisin jännitteensäädintä. tosin ihan mutu perusteella... usein hajonnut kenttädiodi tekee sen tempun että moottori vaatii vähän kierroksia ennenkuin merkkivalo sammuu, taikka sitte se latauksen valo jää hehkumaan.
Ihmeelliseltä va tuntuu, että kaksi generaattoria hajoaa samalla tavalla. Oliskohan se seuraus jostain muusta? Jotain tarvii tehdä, 12 V akun latausjänniteen ehdoton maksimi on 15V, niin minulle on opetettu. Eli 2.5V per kenno, eli 6*2,5. Akku kiehuu kuivaksi ja lamput ei kestä. ja eikait siitä tykkää soittimet ja muut puolijohde kapistukset..
Ja merkittävin ero 10€ yleismittarilla ja 200€ flukella on hintalappu, ja teksti kyljessä, ja fluken laajemmat mitta-asteikot. viisarimittarit on pareet unohtaa hyllylle pölyttymään. Mittaustulos epämääräinen, iso, epäkäytännöllinen. Museoarvoa.
Nii, siihen ongelmaan: Uusi diodisilta maksaa älyttömästi, enkä muista ulkoo onko tuossa vaihdettavia diodeita. Kenttädiodeita varmaan saa, päädiodit voi olla enemmän jo hakusessa. Mahdolliseltahan tuo kenttädiodin kärähtäminen on, mutta kuitenkin syyttäisin jännitteensäädintä. tosin ihan mutu perusteella... usein hajonnut kenttädiodi tekee sen tempun että moottori vaatii vähän kierroksia ennenkuin merkkivalo sammuu, taikka sitte se latauksen valo jää hehkumaan.
Ihmeelliseltä va tuntuu, että kaksi generaattoria hajoaa samalla tavalla. Oliskohan se seuraus jostain muusta? Jotain tarvii tehdä, 12 V akun latausjänniteen ehdoton maksimi on 15V, niin minulle on opetettu. Eli 2.5V per kenno, eli 6*2,5. Akku kiehuu kuivaksi ja lamput ei kestä. ja eikait siitä tykkää soittimet ja muut puolijohde kapistukset..
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
-
- Viestit: 762
- Liittynyt: To Tammi 26, 2006 8:06 pm
- Paikkakunta: kainuu
- Viesti:
Kenttädiodit ovat samassa diodi sillassa kuin päävirta dioditkin, eli yleensä vaihdettava koko diodisilta, näppärä mies saa joistain tinattua osat irti( jos haluaa yhdistellä käytettyjä osia, yleensä kannattaa laittaa uusi silta tai vaihtolaturi). Tällöin johdettava tinauksesta syntyvä liika kuumuus itse diodista esim pihtien avulla pois koska liika kuumuus tuhoaa diodit. Kenttädiodit tulevat yleensä D+ navalle(eurooppalaiset) ja laturin sisältä säätimelle Esim Primera. Monissa aidoissa Japani autoissa säätöjännitteen tunnistus otetaan suoraan akulta. Kun diodit halutaan mitata on staattorikäämi ensin tinattava irti diodisillasta. Diodisilta on kapistus joka muuttaa vaihtojännitteen tasajännitteeksi eli diodit päästävät virtaa vain yhteen suuntaan. Onnistuu esim akun ja kopulampun avulla jos ei ole mittaria jolla diodin kynnysjännitteen voi mitata.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, harza, hevyvani, zukka ja 42 vierailijaa