RVS öljyn lisäaine

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

RVS öljyn lisäaine. Toimiiko?

Humpuukia
16
27%
Toimii
31
53%
-
12
20%
 
Ääniä yhteensä: 59

spark

RVS öljyn lisäaine

Viesti Kirjoittaja spark »

Onkos masinisteilla kokemuksia RVS lisäaineesta? Kyseessä on siis lisäaine, joka täyttää vaurioituneita metallipintoja vähentäen kitkaa.
Ei hiota vaan rakennetaan uutta!
RVS-käsittelyllä kasvatetaan metallikeraamista pintaa (vihreä alue) kaikille niille kitkapinnoille, jotka ovat kosketuksissa öljyn kanssa. Käsittelyssä yksinkertaisesti lisätään öljyyn RVS-ainetta ja annetaan kyseisen laitteen toimia kuten tavallisesti. Joidenkin tuntien käytön jälkeen käsittely on suoritettu.

Öljy ja sen mukana RVS-hiukkaset kiertävät koko laitteessa, mutta metallikeraaminen pinta muodostuu vain niille alueille, joissa on kitkaa ja sitä myötä hioutuminen tapahtuu vain näillä alueilla, joissa on rikkoutuvia pinnanhuippuja ja sitä myötä lämmönkehitystä. RVS-käsittely on kemiallinen prosessi, joka vaatii lämpöenergiaa.

Pinnoista tulee erittäin kovia – huomattavasti kovempia kuin suurin osa terässeoksista, ja sitä paitsi niistä tulee melkein täydellisen tasaisia. Eikä siinä vielä kaikki – synnytetty kerros kompensoi kuluneisuutta ja optimoi koneenosien koot parhaaseen mahdolliseen arvoon.
Prosessi säätelee itse itseään ja pysähtyy, kun pinnan epätasaisuudet ovat kokonaan metallikeraamin peittämiä. Kun jäljellä ei ole enää mitään hajoavia huippuja, lakkaa myös prosessin tarvitseman lämpöenergian läsnäolo ja uuden pinnan muodostuminen pysähtyy. Pintaa ei siis voi koskaan syntyä liikaa.
http://www.rvs.fi/

Puskurissa testasivat ainetta ajamalla sierralla ilman öljyä 160km.
http://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0

Tämä ei siis ole mitään Motor Up tyyppistä ainetta, vaan toimii ihan toisella periaatteella ja tämä ilmeisesti jopa toimii. Ainakin paljon positiivisia kommenttaja tuntuu löytyvän. Moni on palstoilla kehunut tehon lisäystä ja polttoaineen kulutuksen laskua. Käsittelyn pitäisi suojata moottoria yli 100 000km. On tuo jopa jollottavia laatikoita ja periä hiljentänyt toisilla.
RVS Technology® Engine Protection & Restoration SUOJAA tehokkaasti kulumiselta, KUNNOSTAA jo kuluneita osia ja OPTIMOI niiden koot parhaaseen mahdolliseen arvoon, mikäli koneen osat ovat kuluneita, mutteivät rikki tai muulla tavalla vaurioituneita.
RVS-teknologialla voidaan kunnostaa moottoreita, joiden tehosta on jäljellä vähintään puolet alkuperäisestä, ja käyttöarvot voidaan palauttaa valmistajan ilmoittamiin lukuihin.
Suolaisen hintaista litku ainakin on. 6l dieselmoottorille käsittely maksaa 161€ :shock:

Kuva
http://www.rvs.fi/products/page8.html

Edit.
Tuossa vielä video, missä toimintaa selitetään:
http://www.youtube.com/watch?v=qDJTkc2wir8
Viimeksi muokannut spark, To Maalis 15, 2012 11:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer »

--
Viimeksi muokannut meizer, Su Elo 14, 2016 12:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sohvi
Viestit: 4575
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 3:19 pm
Paikkakunta: vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sohvi »

On sitä laitettu joihinkin vehkeisiin, mm Subarun perään. Toimii kyllä. Ja kuulemma rallipiireissä laittavat ihan uusiinkin moottoreihin sitä (ei varma tieto, vaan näin on kerrottu)
www.sohvinkulma.fi
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
Jiitek
Viestit: 5877
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Käytössä on. Maksaa itsensä polttoainelaskussa takaisin ja bonuksena muut hyödyt.
Anagonda67
Viestit: 12
Liittynyt: To Maalis 08, 2012 11:24 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Toimii, huutavaan, lakerivikaseen, takatuuppari Skodan laatikkoon laitoin öljynvaihdon yhteydessä ja hiljeni huomattavasti ynnä vaihteet rupesi löytymään paremmin takertelun vähentyessä.

Ja KaasutinExpertiltä saatava Resurs, halvempaa, toimii myös hyvin. Hävisi nostimien lotina, ei pyöritä tyhjäkäynnillä flektiä lähes heti ja suorituskyky palasi 3.8 V6 mottiin.

Ja muinoin tota MotorUppia kokeilin Fiat TC mottiin, käyntilämpö laski siinäkin.
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cardaani »

Joskus (taas) olin itseäni viisaammassa seurassa, kun näitä lisäaineita pohdittiin.

Tultiin siihen loppuarvioon, että jos lisäaineet todella olisivat niin hyviä, kuin niitä mainostetaan, niin öljy-yhtiötkin käyttäisivät niitä omissa tuotteissaan. Sehän olisi todellinen kilpailuetu muiden valmistajien tuotteisiin nähden!

Näin ei kuitenkaan ole. Eikä se ole kiinni tuotekehitysresursseista ja rahasta.

Uskonvahvistusta, sanon minä.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
KK70
Viestit: 487
Liittynyt: Su Elo 24, 2008 7:21 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KK70 »

Olen tästä joskus aikaisemminkin kirjoitellut(ehkä).
Laitoin koemielessä rvs satsin 450tkm.ajetun hiacen perään,joka oli aivan paska-kardaanin stefasta tullu öljyt pihalle ajettu kuivana ties kuinka kauan ja ääni sen mukainen.Ei kun uutta stefaa,öljyt ja rvs tuubi sekaan.
Kyllä se perä siitä pikkuhiljaa hiljeni,lopulta liki äänettömäksi.
Tiedä sitte kuinka kauan tuo vaikutus kesti,mutta puolisen vuotta se oli tuon jälkeen ajossa ja ei ongelmia.
Joku neekeri sillä afrikassa nykyään suhaa menemään,joten nykytilasta ei tietoa.
Mutta mielestäni aikas käypästä kamaa.
Customi
Viestit: 2625
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Customi »

Varsinkin 1950 ja vielä 1960- luvullakin autotrokarien paljon käyttämä lisäaine perä- ja vaihteistomelun pienentämiseen oli kotimainen luonnontuote sahanpuru! Tuskin lienee kenellekään epäselvää, että ainakin riittävästi annosteltuna on pakko olla jo vaikutustakin! :lol:
herra majuri
Viestit: 584
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 8:58 pm
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja herra majuri »

Eikös suurin osa näistä öljyjen lisäaineista synny ihan itsekseen öljyjen jalostamisessa,näin muistelen joskus lukeneeni.Paremman katteen ne saa erikseen myytynä ja kilpaöljyinä.
Kalliit kilpaöljythän sisältää näitä juuri.

Eräässä kilpaöljyssä lukee,että sisäänajo suoritettava "tavallisella" öljyllä,on liian liukasta kamaa siihen hommaan.

Ite käytän koneremonttien yhteydessä,kasaamisessa stp-tuotetta ölppään sekoitettuna,ja parissa kireessä koneessa myös öljyn seassa.
-Kubota l2550-87
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

RVS asioista olen jo noin 5 vuotta seurannut keskustelua. Googlettamalla löytyy myös kokemuksia.

Homma toimii ilmeisesti, mutta mitään remontteja ihmemömmöt ei koskaan korvaa jos vaurio on tullut.

Moni vierastaa noita myös siksi että ei halua ostaa mömmöillä myyntifiksattua konetta.

Tuo on hiukan ontuvaa ajatella miksi öljy-yhtiöt ei lisää noita tuotteisiinsa.

Lisäaineet vaikuttaa auton päästöihin, katalysaattorin ikään, lisäksi tietyt öljyt käy myös märkäkytkimellisiin vaihdelaatikkoihin esim moottoripyörissä joissa sama öljy laatikossa ja moottorissa: Lisäaineistus pitää olla semmoinen että tietty kitka saavutetaan että kytkin yms pitävät.
Suomi kuuluu länsimaihin
aphn
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Marras 06, 2009 8:25 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aphn »

Kyllähän tuo toimii siinä missä muutkin pintaan adsorboituvat eli "tarttuvat" lisäaineet. Se, miksi sitä ei lisätä öljy-yhtiöiden perustuotteisiin on sama, kuin sen toimintaperiaate; se aktivoituu sitten kun voitelukalvo on romahtamassa ja tullaan rajavoitelualueelle. Se, että onko siitä sitten rahaa vastaavaa hyötyä, jääköön itse kunkin harkittavaksi. Jos tarkkoja ollaan, niin itse asiassa sen kaltaisia aineita kyllä lisätään öljyihin, nimittäin etenkin mm. vaihde- ja peräöljyissä on AW- ja EP-lisäaineita, joiden toiminta perustuu osittain samaan ilmiöön.

Olen nähnyt erään tutkimuksen, jossa RVS-lisäaine nosti kaikkien verrokkiöljyjen kiinnileikkautumiskuormaa huomattavasti. Tuota lisäainetta oli tutkittu siinä toivossa, että eräiden vaikeasti huollettavien teollisuusvaihdelaatikoiden öljyjä ei tarvitsisi koneen käyttöiän aikana ollenkaan vaihtaa. Käsittääkseni usko projektiin loppui jossain vaiheessa, ja öljyjen lutrailua ko. käyttökohteessa harrastetaan yhä.
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cardaani »

Jotten ihan vastarannankiiskeksi leimautuisi, niin kokeilen kesällä tuotetta hypoidisiirtymällä varustetussa vetopyörästössä. Siinä sen pitäisi olla omimmillaan.

Opiskeluaikana testattiin harjoitustyönä näitä polttoaineen kulutukseen vaikuttavia (alentavia) apuvälineitä, aineita ja metodeja. Yksi niistä toimikin. Se oli jäykkä pesusieni. Sen kun laittoi kaasupolkimen alle, niin kulutus pieneni... Joten avoimin mielin tutustun.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
KK70
Viestit: 487
Liittynyt: Su Elo 24, 2008 7:21 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KK70 »

jos tuohon alkupräiseen aiheeseen,niin tuon rvs aineen ovat keksineet itänaapurimme,puoli vahingossa(vodka).Kehittäessään syvämaa kairaukseen käytettäviä teriä/voitelua.
näin väitti itäinen työkaverini,mutta muistaisin jostain vastaavaa lukeneeni.
masina
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 9:42 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masina »

Muistan lukeneeni jutun, jossa eräs aseseppä kokeili tuota rvs -käsittelyä väljäksi ammuttuun rynkyn piippuun. Huolellisen puhdistuksen jälkeen muistaakseni hinkkasi puhdistuspuikolla ja tupolla (jossa tuota rvs -litkua) jonkinmoisen ajan, ja sen jälkeen ampui tuohon litkuun kastetuilla luodeilla muutamia - kymmeniä kertoja. Aseen käynti muistaakseni parantui.
jip59
Viestit: 2880
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jip59 »

masina kirjoitti:Muistan lukeneeni jutun, jossa eräs aseseppä kokeili tuota rvs -käsittelyä väljäksi ammuttuun rynkyn piippuun. Huolellisen puhdistuksen jälkeen muistaakseni hinkkasi puhdistuspuikolla ja tupolla (jossa tuota rvs -litkua) jonkinmoisen ajan, ja sen jälkeen ampui tuohon litkuun kastetuilla luodeilla muutamia - kymmeniä kertoja. Aseen käynti muistaakseni parantui.
Nyt pitäisi olla vertailukohteena täysin samanlainen ase jossa tarkalleen samat rituaalit on tehty esim. normi aseöljyn kanssa ja mitkä ovat tulokset. Mieluummin useamman kymmennen aseen kanssa testattuna. Yksittäistestit kuten yhden auton käyttäjien kokemukset ko. aineen kanssa eivät ole "todistusvoimaisia". :roll:

En lainkaan kiellä että tuollaiset lisäaineet eivät voisi toimia mutta ottaa päähän nuo litkujen myyjien mainospuheet. Kertovat kuinka paljon löytyy "tyytyväisiä" käyttäjiä. Muista ei sitten mainitakkaan. Ja kaikki ovat yleensä yksittäiskäyttäjiä joten noilla "kokemuksilla" ei ole paljoakaan arvoa.

Vasta siinä vaiheessa kun riittävän iso täysin puolueeton testauslaitos antaa kattavan lausunnon siitä että aine todella vaikuttaa kuten mainosmiehet lupaavat niin "maaima pelastuu" jos polttoaineen kuluja saa oikeasti noin paljon putoamaan.
Toisaalta kauanhan noita olisi jo kaikki autonvalmistajat ym. käyttäneet jos nuo noin hyviä oikeasti ovat
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
spark

Viesti Kirjoittaja spark »

jip59 kirjoitti:
masina kirjoitti:Muistan lukeneeni jutun, jossa eräs aseseppä kokeili tuota rvs -käsittelyä väljäksi ammuttuun rynkyn piippuun. Huolellisen puhdistuksen jälkeen muistaakseni hinkkasi puhdistuspuikolla ja tupolla (jossa tuota rvs -litkua) jonkinmoisen ajan, ja sen jälkeen ampui tuohon litkuun kastetuilla luodeilla muutamia - kymmeniä kertoja. Aseen käynti muistaakseni parantui.
Nyt pitäisi olla vertailukohteena täysin samanlainen ase jossa tarkalleen samat rituaalit on tehty esim. normi aseöljyn kanssa ja mitkä ovat tulokset. Mieluummin useamman kymmennen aseen kanssa testattuna. Yksittäistestit kuten yhden auton käyttäjien kokemukset ko. aineen kanssa eivät ole "todistusvoimaisia". :roll:

En lainkaan kiellä että tuollaiset lisäaineet eivät voisi toimia mutta ottaa päähän nuo litkujen myyjien mainospuheet. Kertovat kuinka paljon löytyy "tyytyväisiä" käyttäjiä. Muista ei sitten mainitakkaan. Ja kaikki ovat yleensä yksittäiskäyttäjiä joten noilla "kokemuksilla" ei ole paljoakaan arvoa.

Vasta siinä vaiheessa kun riittävän iso täysin puolueeton testauslaitos antaa kattavan lausunnon siitä että aine todella vaikuttaa kuten mainosmiehet lupaavat niin "maaima pelastuu" jos polttoaineen kuluja saa oikeasti noin paljon putoamaan.
Toisaalta kauanhan noita olisi jo kaikki autonvalmistajat ym. käyttäneet jos nuo noin hyviä oikeasti ovat
Jossain toisella foorumilla tuosta asejutusta oli tarinaa, ja siellä kerrottiin tuon testatun armeijan asesepällä tjs. Olivat jollain väljällä romulla ampuneet tauluun ja oli hyvin hajanainen kasa tullut. Sitten käsittelivät piipun tuolla litkulla, ja oli tarkkuus parantunut huomattavasti. Tarina ei kertonut, että oliko ase jossain telineessä vai miten ampuivat.

Tuossa on TÜV:n testiraportti kyseisestä litkusta. Pitäisi olla puolueeton ja tunnettu laitos.
http://www.rvs.fi/pdf/20100901_lehdistotiedote.pdf
Moni tuotteista ilahtunut käyttäjä on esittänyt Grönroosille kysymyksen, miksi kaikki suuret yhtiöt eivät
tarjoa tätä tuotetta tai mikseivät tehtaat käsittele jo uutena moottoreita ja vaihteistoja näillä aineilla?
Grönroos on joutunut pohtimaan asiaa tuotteiden kehitystyön aikana, joten vastaus on muotoutunut hyvin
selkeäksi: ”Suomessa on valtava määrä erinomaisia innovaatioita, jotka jäävät tuntemattomiksi tai
hyödyntämättä maamme pienuuden ja syrjäisyyden ja eritoten rahoituksen puutteen takia.”
Uudessa autossa tuosta ei liene niin suurta hyötyä, kun moottori on muutenkin tikissään. Vanhemmiten moottorin kuluessa ja kulutuksen kasvaessa voi sitten jo ollakin. Auton valmistajille riittää, että moottori kestää takuun ohi. Siitä eteenpäin tehtävät korjaukset on puhdasta voittoa. Moottori ja loota kestää nykyautoissa oikein käytettyinä ja huollettuina helposti sen +300Tkm, joten tuommoisen litkun tuomilla lisäkilometreillä ei ole valmistajille hyötyä. Lähinnä haittaa, kun ei uusien kauppa käy. Eikä tuo ilmaista ole auto tai öljyvalmistajillekaan. Eiköhän tuosta patentit ole tehty, ettei sitä niin vain kopioidakaan.

Moottoriöljyissähän on jo nyt kaikenlaisia eksoottisia lisäaineistuksia, joista nyt ei kukaan osaa sanoa, että onko niistä mitään hyötyä. Mistähän syystä moottoriöljyille ei tehdä testejä? Tai en ole ainakaan huomannut. Yksi brittiläinen testi on tullut vastaan ja siinäkin oli todella suppea valikoima öljyjä ja mittaustapaakin moitittiin virheelliseksi. Mobil jäi tuossa testissä häntäpäähän.

Itse alan kyllä vahvasti kallistumaan sille kannalle, että tämä aine toimii. Ainakin mitä muilta palstoilta olen lukenut, niin kokeilleet ovat tuota kehuneet ja ainoastaan mutuilijat haukkuneet. Kyllä tuo puskurin testikin jo aika tehokkaasti osoittaa aineen tehon. En usko että sierralla olisi ilman tuota litkua öljyttä 160km lenkkiä tehty ilman moottorivauriota.

Löytyyköhän vastaavaa ainetta edullisemmin muun merkkisenä? Hinnat on kyllä aivan perseestä revityt kyseiselle aineelle.

Uskaltaakohan tuota laittaa kitkalukkoperään? Vai onko vaarana pilata kitkalevyt?
Anagonda67
Viestit: 12
Liittynyt: To Maalis 08, 2012 11:24 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

KK70 kirjoitti:jos tuohon alkupräiseen aiheeseen,niin tuon rvs aineen ovat keksineet itänaapurimme,puoli vahingossa(vodka).Kehittäessään syvämaa kairaukseen käytettäviä teriä/voitelua.
näin väitti itäinen työkaverini,mutta muistaisin jostain vastaavaa lukeneeni.
Eikös se Itänaapurin aine ollu Resurs... Halvempaaki ku RVS. Kaasutinexpertti myy ja posti tuo.
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NH »

Spark kysyi:
"Mistähän syystä moottoriöljyille ei tehdä testejä?"

Ongelma lienee siinä, että tuoreilla öljyillä, jotka ovat testimoottoreihin sopivia, erot ovat merkityksettömän pienet. Tilastollinen virhe on helposti suurempi, kuin öljyjen väliset todelliset erot. Öljyjen vanhentuessa erot muuttuvat suuriksi, mutta testiöljyjen ( ja moottoreiden ) luotettava ja tasapuolinen vanhentaminen on niin hankalaa ( kallista ) etteivät esimerkiksi auto- ja moottorilehdet sitä yleensä tee. Pohjoisien olosuhteiden omat piirteet, eli öljyn toimivuus kylmänä, ilmenee kohtuullisella tarkkuudella kylmäviskositeetti- ja pumpattavuusarvoista, joten testejä kyseisistä arvoista ei kovin usein näe. Kotimainen autolehdistö näyttää joskus tekevän "öljytestejä", jotka käytännössä tuntuvat olevan helposti mitattavien kylmäarvojen mittaamista. Eivät lopputulokset ole taineet suurestikaan poiketa valmistajien ilmoittamista mitta-arvoista.

Ihmeaineiden kohdalla lienee kysymys painotuksesta. Ominaisuuksissa painotetaan toimivuutta ylisuurten välysten ja kulumien yhteydessä. Pienillä toleransseilla rakennetussa uudessa tekniikassa lopputulos saattaa olla vastakkainen; nopeampi kuluminen. Jotkin öljyvalmistajat, markkinoivat tiettyjä öljyjään kuluneisiin moottoreihin, joten asia ei ole mitenkään tuntematon isoille öljy-yhtiöillekään. Ilmeisesti usein hirmukalliiden erikoisöljyjen kysyntä elinkaarensa loppupuolella oleviin kulkuvälineisiin on sen verran vähäistä, että tarjonta on kuitenkin suhteellisen vähäistä.
Alfons
Viestit: 1317
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:27 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfons »

Onko kokemuksia kertynyt?
tsiihvi

Viesti Kirjoittaja tsiihvi »

Entäs tuo. Sitäkin on kehuttu jossakin.

http://www.x1r.fi/
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], boxer2000, korsteeni, Mazaman, tane II, zukka ja 53 vierailijaa