http://www.rvs.fi/Ei hiota vaan rakennetaan uutta!
RVS-käsittelyllä kasvatetaan metallikeraamista pintaa (vihreä alue) kaikille niille kitkapinnoille, jotka ovat kosketuksissa öljyn kanssa. Käsittelyssä yksinkertaisesti lisätään öljyyn RVS-ainetta ja annetaan kyseisen laitteen toimia kuten tavallisesti. Joidenkin tuntien käytön jälkeen käsittely on suoritettu.
Öljy ja sen mukana RVS-hiukkaset kiertävät koko laitteessa, mutta metallikeraaminen pinta muodostuu vain niille alueille, joissa on kitkaa ja sitä myötä hioutuminen tapahtuu vain näillä alueilla, joissa on rikkoutuvia pinnanhuippuja ja sitä myötä lämmönkehitystä. RVS-käsittely on kemiallinen prosessi, joka vaatii lämpöenergiaa.
Pinnoista tulee erittäin kovia – huomattavasti kovempia kuin suurin osa terässeoksista, ja sitä paitsi niistä tulee melkein täydellisen tasaisia. Eikä siinä vielä kaikki – synnytetty kerros kompensoi kuluneisuutta ja optimoi koneenosien koot parhaaseen mahdolliseen arvoon.
Prosessi säätelee itse itseään ja pysähtyy, kun pinnan epätasaisuudet ovat kokonaan metallikeraamin peittämiä. Kun jäljellä ei ole enää mitään hajoavia huippuja, lakkaa myös prosessin tarvitseman lämpöenergian läsnäolo ja uuden pinnan muodostuminen pysähtyy. Pintaa ei siis voi koskaan syntyä liikaa.
Puskurissa testasivat ainetta ajamalla sierralla ilman öljyä 160km.
http://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0
Tämä ei siis ole mitään Motor Up tyyppistä ainetta, vaan toimii ihan toisella periaatteella ja tämä ilmeisesti jopa toimii. Ainakin paljon positiivisia kommenttaja tuntuu löytyvän. Moni on palstoilla kehunut tehon lisäystä ja polttoaineen kulutuksen laskua. Käsittelyn pitäisi suojata moottoria yli 100 000km. On tuo jopa jollottavia laatikoita ja periä hiljentänyt toisilla.
Suolaisen hintaista litku ainakin on. 6l dieselmoottorille käsittely maksaa 161€RVS Technology® Engine Protection & Restoration SUOJAA tehokkaasti kulumiselta, KUNNOSTAA jo kuluneita osia ja OPTIMOI niiden koot parhaaseen mahdolliseen arvoon, mikäli koneen osat ovat kuluneita, mutteivät rikki tai muulla tavalla vaurioituneita.
RVS-teknologialla voidaan kunnostaa moottoreita, joiden tehosta on jäljellä vähintään puolet alkuperäisestä, ja käyttöarvot voidaan palauttaa valmistajan ilmoittamiin lukuihin.
http://www.rvs.fi/products/page8.html
Edit.
Tuossa vielä video, missä toimintaa selitetään:
http://www.youtube.com/watch?v=qDJTkc2wir8