Valmet 702 nelikon lukko

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

RJ86
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 10:44 pm
Paikkakunta: Enonkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RJ86 »

No jopas :D 602-4 kirjassa taas on tuo että ketjuja saa käyttää edessä jos takanakin on ketjut.
1337
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 5:07 pm
Paikkakunta: varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1337 »

:D :D toivottavasti saadaan lisää tietoa miksi etusissa ei saa käyttä ketjuja :lol:
on helppo tehdä mitä vaan - ei tarvitse kuin osata. Ne tekköö, jotka ossoo -jotka ee ossoo, ne arvostelloo!
Valtra 6800, Valmet 903-4, Massey Ferguson 675-2 Massey Ferguson 168
rattorimies
Viestit: 777
Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 2:07 pm
Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rattorimies »

Välityksethän siinä muuttuu kun renkaan kehä suurenee ketjujen laitosta. Yleensä niitä on käytetty jos takasissa on ketjut.
Fiatagri 80-90
MB W204
ch
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Valmet 702 nelikon lukko

Viesti Kirjoittaja ch »

Vähän vanhempi juttu, mutta kun remontti täsmää tähän ja hyviä kuviakin aiheesta on laitettu, niin ajattelin jatkaa samaan.

Mulla on tuossa taka-akselin poisto meneillään 812M peräpuolesta ja siinä on samat kalut vaihteiston jatkeena kuin näissä isommissa 02 malleissa. Tuo napa-akseliputki mulla jo roikkuukin moottorinostimen varassa vähän irrallaan, mutta tuo tasauspyörästön lukko hieman arveluttaa. Vetoakseli haluaisi tulla kepeästi napa-akselikotelon mukana pihalle, mutta tippuuko tuolta nyt jotain tasauspyörästön lukon kytkentäosia laatikon pohjalle, vai tuleeko kaikki siististi mukana ulos? Tuo lukon kytkentämekanismin holkit kun ovat tuossa vetoakselin päällä. Alennuksen hammaspyörä kun on niin iso, ettei sen taakse näe ennen kuin mahdollinen vahinko ehtii ulosvetäessä tapahtua, niin sillä kyselen. Tuossa napa-akselin kotelossa on myös vetoakselin laakerointi joka vetää akselia nyt mukana.

Ja varsinainen remontin syyhän on alennusvaihteen kotelossa oleva pieni alkava murtuma, josta tiputtelee öljyä.

Edit.

Joo ajattelin, että ei kai siinä muuta kuin rohkeasti kokeilemaan ja ei sieltä sitten mitään mukana tullut. Tuo tasauspyörästön kytkentäholkki menee tasauspyörästön kotelon sisään ja on sitä kautta tuettuna. Katselin, että öljytilojen välissä on vain o-rengas vai löytyykö sieltä vielä parempaa akselitiivistettä?
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja SSe »

Kefeidi kirjoitti: Su Maalis 04, 2012 8:47 pm
pajs kirjoitti: ps. keväällä avataan sitten jarrut :D
no samalla sitte rakentaa jarrut uusiksi
http://www.pottupellossa.fi/gallery/dis ... ?pid=16302
tuossa isäukon näkemys valmetin jarruiksi
No kyllä niistä alkuperäisistäkin saa ihan riittävän hyvät normikäyttöön uusilla kitkapinnoilla ja sylintereillä tai tiivisteillä osien kunnosta riippuen.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jarikos, jjracing, Leinonen4, Semrush [Bot], Vinguttaja ja 40 vierailijaa