Valmet 702 nelikon lukko
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 10:44 pm
- Paikkakunta: Enonkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 5:07 pm
- Paikkakunta: varkaus
- Viesti:
-
- Viestit: 777
- Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 2:07 pm
- Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1502
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Valmet 702 nelikon lukko
Vähän vanhempi juttu, mutta kun remontti täsmää tähän ja hyviä kuviakin aiheesta on laitettu, niin ajattelin jatkaa samaan.
Mulla on tuossa taka-akselin poisto meneillään 812M peräpuolesta ja siinä on samat kalut vaihteiston jatkeena kuin näissä isommissa 02 malleissa. Tuo napa-akseliputki mulla jo roikkuukin moottorinostimen varassa vähän irrallaan, mutta tuo tasauspyörästön lukko hieman arveluttaa. Vetoakseli haluaisi tulla kepeästi napa-akselikotelon mukana pihalle, mutta tippuuko tuolta nyt jotain tasauspyörästön lukon kytkentäosia laatikon pohjalle, vai tuleeko kaikki siististi mukana ulos? Tuo lukon kytkentämekanismin holkit kun ovat tuossa vetoakselin päällä. Alennuksen hammaspyörä kun on niin iso, ettei sen taakse näe ennen kuin mahdollinen vahinko ehtii ulosvetäessä tapahtua, niin sillä kyselen. Tuossa napa-akselin kotelossa on myös vetoakselin laakerointi joka vetää akselia nyt mukana.
Ja varsinainen remontin syyhän on alennusvaihteen kotelossa oleva pieni alkava murtuma, josta tiputtelee öljyä.
Edit.
Joo ajattelin, että ei kai siinä muuta kuin rohkeasti kokeilemaan ja ei sieltä sitten mitään mukana tullut. Tuo tasauspyörästön kytkentäholkki menee tasauspyörästön kotelon sisään ja on sitä kautta tuettuna. Katselin, että öljytilojen välissä on vain o-rengas vai löytyykö sieltä vielä parempaa akselitiivistettä?
Mulla on tuossa taka-akselin poisto meneillään 812M peräpuolesta ja siinä on samat kalut vaihteiston jatkeena kuin näissä isommissa 02 malleissa. Tuo napa-akseliputki mulla jo roikkuukin moottorinostimen varassa vähän irrallaan, mutta tuo tasauspyörästön lukko hieman arveluttaa. Vetoakseli haluaisi tulla kepeästi napa-akselikotelon mukana pihalle, mutta tippuuko tuolta nyt jotain tasauspyörästön lukon kytkentäosia laatikon pohjalle, vai tuleeko kaikki siististi mukana ulos? Tuo lukon kytkentämekanismin holkit kun ovat tuossa vetoakselin päällä. Alennuksen hammaspyörä kun on niin iso, ettei sen taakse näe ennen kuin mahdollinen vahinko ehtii ulosvetäessä tapahtua, niin sillä kyselen. Tuossa napa-akselin kotelossa on myös vetoakselin laakerointi joka vetää akselia nyt mukana.
Ja varsinainen remontin syyhän on alennusvaihteen kotelossa oleva pieni alkava murtuma, josta tiputtelee öljyä.
Edit.
Joo ajattelin, että ei kai siinä muuta kuin rohkeasti kokeilemaan ja ei sieltä sitten mitään mukana tullut. Tuo tasauspyörästön kytkentäholkki menee tasauspyörästön kotelon sisään ja on sitä kautta tuettuna. Katselin, että öljytilojen välissä on vain o-rengas vai löytyykö sieltä vielä parempaa akselitiivistettä?
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re:
No kyllä niistä alkuperäisistäkin saa ihan riittävän hyvät normikäyttöön uusilla kitkapinnoilla ja sylintereillä tai tiivisteillä osien kunnosta riippuen.Kefeidi kirjoitti: ↑Su Maalis 04, 2012 8:47 pmno samalla sitte rakentaa jarrut uusiksipajs kirjoitti: ps. keväällä avataan sitten jarrut
http://www.pottupellossa.fi/gallery/dis ... ?pid=16302
tuossa isäukon näkemys valmetin jarruiksi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jarikos, jjracing, Leinonen4, Semrush [Bot], Vinguttaja ja 40 vierailijaa