Massey ferguson 185 multipowerin löpötankin irroitus

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

ottis
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2012 2:44 pm
Viesti:

Massey ferguson 185 multipowerin löpötankin irroitus

Viesti Kirjoittaja ottis »

Päivää arvon massikkaholistit ja muut kone tietäjät.

minulla on ongelmana se että fergun tankkiin on kertynyt kymmenien vuosien saatossa melkoisesti kaikenlaista moskaa ja isompaakin roskaa. polttoainehanan päässä ei ole enää aikoihin ollut mitään suodatinta. Nyt sitten viimeaikoina ongelmaksi on muodostunut juuri ne isommat roskat jotka tukkivat polttoainehanan niin pahasti ettei löpö pääse enää virtaamaan. Ja kaikkihan massikan omistajat tietävät miten "kivaa" koneen ilmaus on..
Miten saisin tankin putsattua helpoiten?
Helpointa olisi varmaan irroittaa tankki.
Tankin irroitus ei liene mikään ongelma, mutta miten ihmeessä sen konepellin saa ensin sen tieltä pois? Siihen ei enää minun järkeni riitä.
tapsa
Viestit: 3886
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa »

olen jonkun kerran ottanut, mutta en muista tarkalleen. konepelti on kuitenkin katkaistu, niin että muutama sentti menee kopin sisään.
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Sama homma ois mullakin edessä, noin 20 kertaa ilmaillut tämän talven lumitöissä. Alkuperäinen sihti tuli ongittua tankin pohjalta talteen. Ostin varmuuden vuoksi vielä uuden hanan, jossa on myös sihti. Jospa tuolla selviäisi tästä talvesta ja pistäisi palasiksi lämpimillä ilmoilla. Tai unohtaisi koko homman ja muistaisi ensi talvena kun ilmat on sopivan kylmät remonttiin...
MOP
Viestit: 7532
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Se vähän riippuu nyt siitä, millä synakookalla veljien verkut on. Jos on Palmu 5 sarjan synakookalla, on kopin etureuna irroitettava ja sitä on nostettava ylöspäin sen verran, että konepelti sopii tulemaan sieltä etureunan alta pois. Reilu 10 senttiä. Jos on sillä akvaariokopilla, eli Palmu 12 sarjan synakookalla, niin siitä kopin etureunan kohdalta konepelti voi olla katkaistu. Pultit irti sieltä edestä ja vedätte konepellin pois. Se sauma voi olla näkymättömissä siinä kopin etureunan alla. Katsokaa. Ja jos kerran polttoainetankin irroitatte, niin tarkistakaa venttiilien säätö samalla ja punnitkaa suuttimet.
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Mulla toi on vm -78, sillä vähän isommalla kopilla. Venttiilivälyksien tarkastamisessa ei lienee mitään erikoista. Tuo suuttimien punnitseminen on lienee dieselpajan hommia?
MOP
Viestit: 7532
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Joo, venttiilien tarkistus on ihan normihomma, mutta ei onnistu, jos polttoainetankki on paikoillaan. Ja suuttimet voi punnita myös korjaamolla, jolla on se testeri. No dieselpajalla se on varmasti. Minä sillä vaan, kun se tankki on jo irroitettu.
MP
Viestit: 658
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 8:09 pm
Paikkakunta: rannikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MP »

Vaihda myös termostaatti samalla ja laita keskolta alkuperäinen,muuten käy kylmänä.
John Deere B
IH Farmall M
IH Farmall FC-C
MH 744 D6
Ferguson TEF20
Ferguson 35
MF 35X
MF 65
MF 65 MP
MF 65 MP
MF 135
MF 135 MP
MF 185 MP
MF 690
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], hiksi, mh jkl, Osmo_, SPS1975, valtsu864 ja 70 vierailijaa