Kanssa-autoilijan rangaistus

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Eversti

Kanssa-autoilijan rangaistus

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Lähdin tuolla Transporterilla käymään viinakaupassa tänään puoliltapäivin. Tulin kolmion takaa ja odotin jonosta isoimman välin, johon änkesin ja reippaasti kiihdytin, että auto, jonka eteen käännyin, ei edes saavuttanut minua.
No tämä Ruotsin kilvillä oleva Citikka C kiihdyttää perseeseeni ja painaa ohi, kun vielä hieman väistin pientareelle. Autoja tuli vastaan koko ajan ja tilanne oli tosi vaarallinen ohittajalle. Vastaantulevien ja minun välistäni tämä suurten ikäluokkien mies sitten kylkeäni hipoen painoi ohi ja alkoi hidastella reilusti alle sallitun.
Siinä mentiin sitten hänen vauhtiaan pari kilometriä, kunnes tuli risteys, josta hän kääntyi oikealle. Kun olin rinnalla, hän nosti kättään ja tyytyväisenä meni menojaan.
Olin saanut rangaistuksen kanssa-autoilijalta, mutta mistä hyvästä?
aaretti
Viestit: 877
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 8:44 am
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aaretti »

No kun "uskalsit" mennä pakulla henkilöauton eteen. Sehän on hirveä rikos! Valitettavasti tällaista ilmenee joskus. Omalle kohdallekin on sattunut näin.
Ari
tuulen

Viesti Kirjoittaja tuulen »

Suomessa ei kolmion takaa tultaessa tarvitse välittää etuoikeutetu tien liikenteestä, jos Ruotsissa kolmion takaa tuleva väistää eihä häiritse etuajooikeutetun tien liikennettä.

Joulun jälkeen oli tiukka paikka kun kolmion takaa käänsi auto perävaunullisen kuormatun traktorini eteen. Kuski oli iältään koululainen, jotta opit autokoulusta olivat tuoreet. Samoin jos joku vastaantuleva päättää kääntyä edestäsi koulun pihaan on suoraanajavan väistettävä. Tähän on tultu liikenneopetuksessa.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Mutta älä missään nimessä tee tuota isolla kalustolla, siellä pauhaa torvet, välkkyy valot ja hyvässä lykyssä muutaman kilometrin päässä on virkavalta puhalluttamassa, kun ei kai se voi olla ku kännissä ku mun eteen uskaltaa tulla.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
-VJ-
Viestit: 477
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2010 12:24 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -VJ- »

aaretti kirjoitti:No kun "uskalsit" mennä pakulla henkilöauton eteen. Sehän on hirveä rikos! Valitettavasti tällaista ilmenee joskus. Omalle kohdallekin on sattunut näin.
Kun umpipaketilla ajelin tällaista sattui yllättävän usein. Tyypilinen tilanne oli että edessä satasen alueella joku körötteli 75-85 vauhtia. Kun sitten menin ohi ja ajelin E2200:lla hiukan reilua satasta niin pian se ohitettu auto ampaisi ohi ja pudotti taas edessä vauhtinsa siihen kahdeksankympin tuntumaan. Ja sitten sama uudestaan!
jiipee
Viestit: 10655
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Tosinkin päin käy, onneksi.

Tänään olin menossa lumihommiin traktorilla ja yksi Focus roikkui Valmetin perässä toista kilometriä. Ehdin näyttää vilkulla ja käsimerkillä monesti paikkaa, missä olisi turvallista mennä ohi. Niissä olisi ohittanut vaikka kuorma-autolla. Focuksen kuljettaja ei kumminkaan halunnut tai uskaltanut niissä paikoissa ohittaa. Kun tuli ainoa pidempi suora sillä tiellä, näytin taas, että mene vaan ohi. Siinä sitten Focus meni ohi ja kuljettaja kiitti kädellä morjestaen. Vilautin vastauksen ja hommasta jäi hyvä mieli varmasti kummallekin.
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 »

-VJ- kirjoitti:
aaretti kirjoitti:No kun "uskalsit" mennä pakulla henkilöauton eteen. Sehän on hirveä rikos! Valitettavasti tällaista ilmenee joskus. Omalle kohdallekin on sattunut näin.
Kun umpipaketilla ajelin tällaista sattui yllättävän usein. Tyypilinen tilanne oli että edessä satasen alueella joku körötteli 75-85 vauhtia. Kun sitten menin ohi ja ajelin E2200:lla hiukan reilua satasta niin pian se ohitettu auto ampaisi ohi ja pudotti taas edessä vauhtinsa siihen kahdeksankympin tuntumaan. Ja sitten sama uudestaan!
Tällaista sattui itsellekin muutaman kerran. Ekoja kertoja kun näin sattui, oli allani 2.1 litraisella bensaruiskulla oleva volkkari....siis T3 mallinen. Pirtee peli, bensaakin kyllä kului.
Edessä ollut, kerran ohitettu kuski alkoi tekemään kiusaa, mutkaosuuksilla ja kun tuli muita vastaan, vauhti oli 40-60 kmh, suorilla sitten liki sata ja keskellä tietä.
No onneks sitten pakusta näki vähän paremmin, vauhti oli taas jotain viidenkympin korvilla ja näin edessä olöevan yli, ettei sieltä ketään tuu nyppylän takaa. Riittävän pieni pykälä ja ei ehtinyt tehdä mitään kun liipaisin ohi....ja sen jälkeen ajoin just rajoitusten mukaan sillä tiellä, siellä oli 40, 60 ja 80 rajoitusta.....sen pidin huolen ettei se takana tuleva päässyt ohi, ajoin sen verran keskellä. Torvet soi ja valot vilkkui....jossain vaiheessa tuli jonoon kolmaskin auto, sitten olikin risteys jossa sinivalkoinen auto lamput katolla pysäytti, ei minua vaan sen takan olevan, se kolmas pysähtyi siihen ihan itse ja jotain siellä seliteltiin...
OIU
Viestit: 3001
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OIU »

Eikö ole hiukan manumaista hommaa tuo toisten kiusaaminen ja varsinkin muiden autoilutavoista provosoituminen? Tavoitteena autoilussa kuitenkin on päästä itse perille ehjänä. Antaa koheltajien touhuta, oppirahoja makselevat ennenpitkää kuitenkin. Toivottavasti kuitenkaan syyttömille ei sattuisi mitään.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
Reppana
Viestit: 327
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reppana »

Viimeviikolla ajelin moottoritielle ja turbo v70 perässäni. Heti moottoritiellä se volvo painoi ohitseni ja jäi eteeni junnaamaan n.90km/h. Mä pistin vilkun ja lähdin ohittaa sitä no eihän tuo mulkku ohi päästänyt vaan kiihdytti vauhtia. Ajeltiin rinnakkain 120km/h n.4km jonka jälkeen tuo lisäsi vauhtia ja ajoi eteeni vasemmalle kaistalle ja taas hiljensi vauhtia. Mitä v...ua tuollaisten mulkkujen päässä liikkuu :evil: :evil: :evil:
Suomalainen mies karjuu yhteen ja yrjöö kahteen...
sohvi
Viestit: 4568
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 3:19 pm
Paikkakunta: vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sohvi »

Ei näistä tiedä, mitä lie liikennekiusaajia. Paree vaan keskittyä ommaan ajosuoritukseen. Vaikka joskus kyllä annan itseni provosoitua, jos on otollinen paikka. Linttaan kaasun pohjaan, ja sit katotaan, kenellä on enemmän henkistä sairautta :twisted: , kele. Mut jos ei oo sopiva paikka, niin köröttelen sitte perässä ja laulelen epävireisiä lauluja.
www.sohvinkulma.fi
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Oon huomannut ainakin täälläpäin yleistyneen tavan, jossa edellä ajava auto otetaan pimeän aikaan ikäänkuin hirvipuskuriksi. Ajetaan niin lähellä edelläajavaa, että valot kiusaa. Ohi ei lähdetä vaikka hiljentäsi vauhdin vaikka 50 km/h. Tai jos itse kiihdyttää vauhtia jopa yli sallitun, niin kohta on taas sama varjostaja persiessä kiinni. Olenkin itse aina tälläisen tapausen kohdilla ajanut linja-autopysäkille ja pakottanut näin takana olevan ajamaan ohi. Vaikeeta näyttää joilekin tuo pimeässä ajaminen olevan, hyvä etteivät tule sinne pysäkille perässä :shock:
Reppana
Viestit: 327
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reppana »

n.15 vuotta sitten ajoin vanhalla hiacella suht uuden mersun eteen joka oli n.100m päässä ja rajoitus 50km/h. äijä ajoi viereeni, paineli torvea ja näytti nyrkkiä. Moottoritielle päästiin niin tämä "herra" alkoi vielä siellä kiusaamaan ja puimaan lisää nyrkkiä :shock:
No eihän tuo minunkaan vieteri loputtomiin kestä, joten loppumatkan mersu näytti suunnan ja minä vauhdin. Ekassa punaisessa liikennevalossa hyppäsinkin autosta ulos ja meinasin repiä ukon autosta mut ukko painoikin kaasua. Pääsin vielä perään ja ajeltiin jyväskylän seppälässä peräkkäin kunnes se lopulta ajoi erään Kiitolinjan rekan perävaunun taakse piiloon. Mä ajoin viereen ja hyppäsin taas autosta ulos mutta mersukuski ei ollut "juttutuulella" ja kaasutti pakoon :lol:

Olis kiva nähdä se ajo videolta :lol:

Että tällaista täällä keski-suomessa :D
Suomalainen mies karjuu yhteen ja yrjöö kahteen...
Customi
Viestit: 2625
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Customi »

Ei itteäni niinkään häiritse takana ajelevat vaan tämä nykyinen tapa tulla sivuteiltä ja kolmioitten takaa aivan eteen ja jäädä siihen kuppaamaan sitä kuuttakymppiä! Joskus painotettiin autokouluissakin, että sitten, kun mennään päätielle taikka etuajo-oikeutetulle tielle jne. sovitetaan ajonopeus mahdollisimman pian siellä olevan liikenteen rytmin mukaiseksi! Välillä tuntuu, että ilmeisesti kolmion takaa tulevat luulevat olevansa jo vahvoilla esim. peräänajon syyllisyyden suhteen, jos kerkiävät juuri ja juuri saavan autonsa käännettyä muun liikenteen sekaan. :(
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Huh, huh. Olenkin päässyt vähällä.
Leyland 262 mies
Viestit: 4704
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leyland 262 mies »

"Siinä mentiin sitten hänen vauhtiaan pari kilometriä"

Kova oli kiire Everstillä kotiin maistamaan juomiaan. No, kapiaiset
ovat joko urheilioita tai juoppoja.
ch
Viestit: 1499
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ch »

Ikävimpiä ovat nämä, jotka tulevat eteen ja ajavat sitten vaan muutaman sata metriä siinä edessä kääntyen hetikohta pois. Ei ikäänkuin pidetä sitä köröttelyä pahana asiana, kun ollaan vaan hetki tiellä.

Nykyään mua vaan naurattaa mitä enemmän jotkut sankarit koittavat kouluttaa muuta liikennettä. Ja muistakaa, että siellä "hullun" perässä on itselle turvallisin paikka. Voi pitää rakoa ja vahtia tilannetta, ettei tule peräänajon saumaa. Paljon enemmän harmittaa, jos tuollainen sekopää tulee takana 1.5m turvavälillä.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Tänään jouduin jarruttamaan hirven takia. Asiassa ei mitään ongelmaa, näin hirven kaukaa ja olisin kerinnyt pysähtymäänkin vaikka nopeutta oli reilusti yli sallitun.

Mutta, Perässä tuli suht lähellä Audin "maasturi", joka ilmeisesti meinasi ajaa perääni jarrutuksen seurauksena. Soitti torvea ja vetäisi hienon ohituksen, jossa meinasi osua hirveen. Ohituksen jälkeen se alkoi jarruttamaan, niin että jouduin lähes pysähtymään, tämän jälkeen kiihdytti pois.
Audin perässä oli sitten tullut 306 pösö, joka myös lähti ohittamaan kun olin jo itsekkin uudelleen lähes sallitussa vauhdissa. Pösö "meinasi" lähteä keskipenkan paluu ylityksessä kuskin lapasesta ja muutaman vastaheiton jälkeen oli todella lähellä törmätä vastaan tulevaan rekkaan.

Tällaista tänään :evil:
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferkku
Viestit: 5102
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Jaa, näitä rankaisijoita näköjään riittää muuallakin. Mullekin pari kertaa tuommoinen osunut kohdalle. Mitä *ittua noiden päässä liikkuu. :?:
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012021 ... 0_uu.shtml

On näitä....eikä taida loppua ikinä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
imppu
Viestit: 8699
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja imppu »

Leyland 262 mies kirjoitti:"Siinä mentiin sitten hänen vauhtiaan pari kilometriä"

Kova oli kiire Everstillä kotiin maistamaan juomiaan. No, kapiaiset
ovat joko urheilioita tai juoppoja.

:D

kohta helisee !

:shock:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], JiiSPee, sköne ja 27 vierailijaa