5600 ulosotto luistaa

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

limonmies
Viestit: 20
Liittynyt: La Huhti 23, 2011 7:49 pm
Viesti:

5600 ulosotto luistaa

Viesti Kirjoittaja limonmies »

tänään lapukone perään ja puita pilkkomaan ,3varttia ja rupesi hiipumaan aivan kuin ulosotto luistaisi kierroksia kun lisää taas pyörii ,mutta eikö noitten lapukoneiden pitäisi pyöriä aika matalilla kierroksilla ,pikkukannen välistä vuotaa jonkun verran öljyä vaikuttaako se ulosoton pakan toinintaan asiasta täysin tietämätön kiitos jo etukäteen
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Hyrauliikan pitää toimia, koska sen paine pitää monilevykytkimen vedon päällä. Jos paine on alhainen niin kytkin luistaa, vaikka olisi muuten kunnossa. Todennäköisesti pakka loppuun kulunut, tai vuoto ulosoton putkissa tai pakassa, jos nostolaitteet pelaa ja paineita on. Mun koneessa on jo vähän huono pumppu, eikä pidä pakka tyhjäkäynnillä kun paineet mittarin mukaan alhaalla ja kun laittaa kierroksia niin jaksaa pyörittää. Painemittari olis ensin hyvä käyttää hydrauliikan ulostuloventtiilissä ja katsoa onko paineita ja jos on niin se kytkin on uusissa puissa.
Viimeksi muokannut masankp, Pe Helmi 17, 2012 8:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Peräöljyn laatu ja lämpötila.

Pumpun väsyminen.

Suodattimen tukkoisuus (ulkopuolella tuossa mallissa)

Paineenmittaus saattaisi olla mahdollista koneen ulkopuolela, pitää tarkistaa....

-SS-
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

masankp kirjoitti:Painemittari olis ensin hyvä käyttää hydrauliikan ulostuloventtiilissä ja katsoa onko paineita ja jos on niin se kytkin on uusissa puissa.
Mut se voimanottoakselin kytkentäpaine on vain osa tuosta 180 bar nostolaitepaineesta, jotain 15 - 20bar, eli jousikuormitteinen paineensäätöventtiili on siinä voimanottakselin kytkimen venttiilissä mukana.

Käsittääkseni pumpussa on toinen pesä hammaspyörineen voimanottoakselin paineistusta varten.

-SS-
2xford4000
Viestit: 6523
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

onko öljyä tarpeeks jos kerran vuotaakin? oisko paluusuodattimen vaihto aika ja öljyjen myös..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

On muuten mahdollista et öljyt on vähissä ! 5600 saattaa olla kierto vaihdelaatikon kautta perään laatikko täyttyy viimeisenä mut ylivuotoa ei tule enää perään !

Pumppu haukkaa tyhjää jos perässä on vähemmän kuin 10 litraa. Kaltevassa paikassa ryyppää ilmoja jo aikaisemmin. Ainakin nokka alespäin on vähiten käytettävissä.

Mittatikkua pitäs kattella, on varmaankin voimanottoakselin kytkinvivun takana jossakin.

Kokonaisöljymäärä vaihdossa 56 litraa, tai vaihteisto 11 ja perä 45.

-SS-
limonmies
Viestit: 20
Liittynyt: La Huhti 23, 2011 7:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja limonmies »

öljyt vaihdettu tänään ja suodatin ,mutta ulos ei tullut kun noin 40l,en tiedä mihin loput jäi tikun mukaan kuitenkin piti olla tarpeeksi öljyä pitääkö purkaa koko värkki,ja siitä nostolaitteesta se kyllä toimii
Viimeksi muokannut limonmies, Pe Helmi 17, 2012 9:06 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Ei oo paluusuodatinta, on vain imusuodatin, eikä vaikuta tähän jos nostolaittet pelaa. Kokonaisöljymäärä 55l, vaihdelaatikko ja perä samassa, niiden väliseinässä melko tilavat aukot että öljy ei pakkaannu vaidelaatikon puolelle.
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Etkö laskenut vaihdelaatikon pohjassa olevasta propusta, kaikki ei tuu perän propusta, vaan sinne jää viitisentoista litraa.
Ei sitä koko värkkiä tartte purkaa, nostolaitekansi vaan pois, niin siinähän se kytkin jo näkyy. Muista ottaa ensin oikealta puolelta suodatin auki ja sieltä suodattimen kannasta iso mutteri irti, koska sillä on imuputki kiinni
Viimeksi muokannut masankp, Pe Helmi 17, 2012 9:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

limonmies kirjoitti:öljyt vaihdettu tänään ja suodatin ,mutta olos ei tullut kun noin 40l,en tiedä mihin loput jäi tikun mukaan kuitenkin piti olla tarpeeksi öljyä pitääkö purkaa koko värkki
Siin on varmaankín yhteinen öljy jos vaihdat niin myös vaihteiston ropppu pitää avata, on perän ja vaihteiston sauman paikkeilla.

Jos kytkinkopan oikealla puolella siinä sivulla menee putki ja jos menee putkipari moottorin oikeaa puolta pitkin syylärille, niin silloin ainakin on yhteinen öljy.

Voimanottakselin kytkin on peräkopassa. Nostolaitekansi pitää nostaa pois, jotta sen kytkimen saa pois.

Sitä ennen kyllä voisi ehkä tsekata paineenmittauksen ihan hydrauliikalle. Siellä pitäs olla paikka josta voi sen voimanottoakselin paineen tarkistaa. Mut pitää katsoa jostakin kun ei itellä ole 600-sarjan konetta.

-SS-
limonmies
Viestit: 20
Liittynyt: La Huhti 23, 2011 7:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja limonmies »

vaihdelaatikon alta otin ropun pois, kun en perästä poistoroppua löytänyt
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Pohjasassa koukun alla , (muistin ensin väärin ja korjasin) Molemmat pitää aukasta muuten ei tuu tyhjäks.
Viimeksi muokannut masankp, Pe Helmi 17, 2012 9:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Olisko perän puolella peräti kaks proppua, vetokoukun rakenteet peittävät tehokkaasti.

Juu se 10 litraa jää helposti kun perän pohjalla on koloja ja poikittaisia harjoja, jos vaan siitä vaihteiston laakerilaatasta perästä eteenpäin laittaa öljyn valumaan.

Ja kaikki vesi ja lika on siä tasauspyörästön kohdalla !

-SS-
limonmies
Viestit: 20
Liittynyt: La Huhti 23, 2011 7:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja limonmies »

tuntuisi kyllä että jos 40 litraa on uutta öljyä, että sen puolesta pitäisi pelittää onko se että öljy lämpiää että lakkaa pyörimästä vai onko siellä jotain oikein rikki
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Ei varmaankaan oo öljyssä vika. Pakka se varmaan kulunu loppuun.
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

limonmies kirjoitti:tuntuisi kyllä että jos 40 litraa on uutta öljyä, että sen puolesta pitäisi pelittää onko se että öljy lämpiää että lakkaa pyörimästä vai onko siellä jotain oikein rikki
No öljyn kuumuessa kulunut pumppu ei enää jaksa pistää painetta. Onko sulla jokin jatkuva hydrauliikkakierto päällä esim. ne ulkopuoliset venttiilit, ettei vaan työnnä täysiä paineita varoa vasten. Onko sulla pikkukansi modifioitu ulkopuolisten sylinterien käyttöön, entäs jos siellä on liian ahdas reikä jossakin.

Voimanottakselin kytkinpakan kitkalevyt tosiaan voivat olla loppuunkuluneet tai se rengasmännän tiiviste rikki. Tai sitten ne metalliset männänrenkaan näköiset poikki , siis ne, jotka ottavat sen öljynpaineen sinne kytkimeen sisään siitä "kourasta" tai voimanottakselin kytkimen venttiilin karan O-renkaat rikki tai paineensäätöventtiilin kuulan välissä roska tai jousi poikki tai tai tai...

Eli vika voi olla pumpussa, voimanottakselin kytkimen väliputkessa tai itse voimanottakselin kytkimessä. Ei se homma sinänsä mikään ihme ole, pumppua vaihtaa ja voimanottoakselin kytkintä remontoida. On vaan se hytti siinä kiusa varmaankin. Pitänee hiukan nostaa takareunasta tunkilla mut ei niin paljon et tuulilasi särkyy, sitten irrottaa nostolaitekansi ja vetää se sieltä hytin alta pois, samalla nostaa sillä se nostosylinteri tärröttää vinosti alaspäin. Ja loppuhomma onkin jossakin raossa mahallaan kurkottelua.

-SS-
2xford4000
Viestit: 6523
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

mulla tos toises 4000 millä linkoan pakka täysin loppu ja jarrukin.. nyt ku laitoin kunnon kierukal olevan lingon perään ni kauhee rutina ku laittaa pyörimään.. tänään oli lunta täys ni ei edes lähteny pyörii.. mut sit kun pyörii ei kyl luista.. paitsi jos ajaa jonku kiven tai pöllin linkoon.. mut yleensä sammuu traktori.. ja tiedän pitäis olla levykytkin.. mut pointti oli se et vaikka pakka loppu ei se hevil luista lämpösilläkään öljyil.. mullakin remontti tekemättä ku tuo hytti pahast tiellä.. ja menee siin rahaakin ku täytyy jarrut ja kaikki stefat vaihtaa sit samal.. tuol 4000 suodatin keskustelus on kuvia.. 5600 varmasti enemmän tilaa touhuta.. mut paineet nyt varmaan hukkuu jostakin.. joko pakalta vuotaa tai ohjaus venttiili.. kansi auki vaan..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

2xford4000 kirjoitti:mulla tos toises 4000 millä linkoan pakka täysin loppu ja jarrukin.. nyt ku laitoin kunnon kierukal olevan lingon perään ni kauhee rutina ku laittaa pyörimään.. tänään oli lunta täys ni ei edes lähteny pyörii.. mut sit kun pyörii ei kyl luista.. paitsi jos ajaa jonku kiven tai pöllin linkoon.. mut yleensä sammuu traktori.. ja tiedän pitäis olla levykytkin.. mut pointti oli se et vaikka pakka loppu ei se hevil luista lämpösilläkään öljyil.. mullakin remontti tekemättä ku tuo hytti pahast tiellä.. ja menee siin rahaakin ku täytyy jarrut ja kaikki stefat vaihtaa sit samal.. tuol 4000 suodatin keskustelus on kuvia.. 5600 varmasti enemmän tilaa touhuta.. mut paineet nyt varmaan hukkuu jostakin.. joko pakalta vuotaa tai ohjaus venttiili.. kansi auki vaan..
Taitaa muuten nelitonnisen pakka pelata toisinpäin, elikkä irrottaa paineella ja jousivoimalla pitää, jos nyt oikein muistan.
limonmies
Viestit: 20
Liittynyt: La Huhti 23, 2011 7:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja limonmies »

ihan vaan ajatuksena että jos ranka puree terään kiini niin pitäisikö koneen sammua vai kytkimen luistaa tässä koneessa ainakin kone käy ja kytkin luistaa joskus vallulla 361 kiljotiini koneella puita tein ja kone hyyty heti kun nakeliin jäi
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Kunnossa oleva kone sammuu, mutta jos huono hydrauliikkapumppu tai kulunut ulosottopakka, niin voi jäädä käymään pienillä kiekoilla.
Vallussa ei oo hydraulista kytkintä.
Viimeksi muokannut masankp, Pe Helmi 17, 2012 10:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], JP2112, Paalari, Petrilei, seppo1, tiko ja 68 vierailijaa