Diesel Transporter starttaa pitkään

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Masseyman
Viestit: 424
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2011 7:01 am
Viesti:

Diesel Transporter starttaa pitkään

Viesti Kirjoittaja Masseyman »

Täälä tuntuu löytyvän tietoa tai hyviä ajatuksia, niin jaan pohdittavaksi yhden aiheen lisää.
T4 2.4 vapaasti hengittävä diesel antaa pyörittää 5-10 s pienellä pakkasella, että ennen kuin starttaa ja enemmän pakkasta tietää vaikeuksia. Vaihdoin kaikkiin sylintereihin uudet hehkut kahden pimenneen tilalle, mutta ei ollut mitään apua.
Onko pumppu menossa harvaksi tai jokin muu laskee ilmaa läpi?
Yksi epäilys oli tankin huohotusputken jäätyminen, mutta sekään ei tule kyseeseen.
Jotain tyyppivikaa kellään mielessä.
timoraimo

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Valuisko polttoaine seisoessa tankkiin.
KK70
Viestit: 487
Liittynyt: Su Elo 24, 2008 7:21 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KK70 »

Onko kaasuvivun akselin ympäristö märänoloinen??Siitä pääsee seistessä ilmaa järjestelmään.
Yleinen vika ja osaset maksaneen jokusen euron.
Express Van
Viestit: 366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 6:08 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Express Van »

Oletkos muistanut käyttää sitä kojelaudassa olevaa kylmäkäynnistys vipua?
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 »

Express Van kirjoitti:Oletkos muistanut käyttää sitä kojelaudassa olevaa kylmäkäynnistys vipua?
Tuo on yksi...sitten toinen, kaveri starttaamaan ja itse katsomaan meneekö suodattimelta pumpulle letkussa ilmakuplia. Jos menee, tähän väliin tarvileliikkeestä takaiskuventtiili ensiavuksi, heti suotimen jälkeen.
Siinä on ollut vikoina mm. suodattimen päällä olevan paluuletkuhässäkän ilmavuoto, pumpun ilmavuoto, itsellä oli suuttimen ylivuotoletkun nipan ilmavuoto....
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

timoraimo kirjoitti:Valuisko polttoaine seisoessa tankkiin.
Tää on se yleisin vika. Ja korjausohjeita näkyi jo tulevan.
Takaiskuventtiili maksaa vitosen luokkaan eikä ole turhin sijoitus.
Yleensä vuotaa ne suuttimien paluuletkut että ne kannattaa vaihtaa.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Ilmavuoto joko suodatinpatruunassa, paluuletkussa moottorista tai liitoksissa. Noiden suuttimien ylivuotoletkujen kanssa syytä olla tarkkana. Jos naftaa pääsee valumaan vesiletkulle, niin hetkessä niin hapera että voi sormilla nyppiä paloja siitä. Eli se leikki ei jatku pitkään.

Ilmavuotona pidän. Silloin vaeltaa yleensä ilmakuplia läpinäkyvässä paluu tai jo tuloputkessa. Siirtopumppu alkaa temppuilemaan jos hammashihna kiristetty kuin bensakoneessa. Ensin tuhoaa pumpun laakerit ja sitten siirtopumpun. Niittaa roottorilevyt.
Masseyman
Viestit: 424
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2011 7:01 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masseyman »

Express Van kirjoitti:Oletkos muistanut käyttää sitä kojelaudassa olevaa kylmäkäynnistys vipua?
Olen koittanut senkin kanssa, mutta mielestäni starttaa huonommin sen ns. ryypyn kanssa.
Tuo takaiskun laittaminen helpoimpana varmaan mielekkäin toimenpide, kun ei näy polttoainetta vuotavan mistään. Nafta ei haise nenään.
Polttoaineletkut mustia, niin ei näe kupliiko.
Hazuu
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2010 12:06 pm
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hazuu »

Mulla oli mennyt hehkun etusulake, autto aika paljon kun sen uusi :)

Lähti kyllä käyntii mutta piti sahata aikalailla. olisko ollut 10 astetta pakkasta kun ei enää akku piisannut... hain ensin uuden polttoainesuodattimen mutta ei ollut apuja, huomas sitä asentaessa että perkule toi sulakeahan on poikki...
Hazuu
______________________________________
2.8t Unkauf kumitelakaivuri
Superdextaaja
Viestit: 9837
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Yksi Diesel volkkareita töikseen korjaillut tuttuni sanoi olleen hyvin yleinen vika pumpun akselin hihnapyörän päädyn stefan kuluminen ja ilmavuoto siitä. Osa 5,-e luokkaa ja laskua asiakkaalle parin tunnin työstä. Itselläni LT-40 kuutoskone ja siinä startilla sahhuutusongelma kanssa. Aikomus korjata kevväämmällä, kun otan taas liikenteeseen ja laittaa takaiskuventtiili myös suodattimen ja pumpun välimaastoon.
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 »

Jos siellä konehuoneessa ei diesel haise, on joku paluupuolen ilmavuoto todennäköisin. Mutta hakeminen on vaikeeta jos mistään ei tuu ainetta pihalle. Takaisku on se helpoin/halvin kokeiltava, tosin se hehkun etusulakekin kantsii tarkistaa....
Kun pumpulla on polttoainetta ja hehkut pelaa niin aika hyvin se käyntiin lähtee, itsellä oli -93 mallinen 2.4 litrainen vapari....ei se pakkasta pelännyt mutta ilmalle pumpussa on tosi ronkeli. Kovemmmalla pakkasella kolme hehkutusta ja kone ronksottamaan....kunnossa ollessa se "kylmäkäynnistysvipu" aikaistaa pumpun ajoitusta.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Minulla oli ilmavuoto suodatinpatruunassa. Selvisi vasta kun vaihdoin uuden suodattimen. Naftat valui takaisin tankkiin kun sai ilmaa suodattimen reunaniittauksesta.
sportswgn
Viestit: 1710
Liittynyt: To Marras 03, 2011 5:58 pm
Paikkakunta: Kyyjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sportswgn »

Onkos syöttöpumpun ajoitusta tarkistettu ettei ole myöhäisellä?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD, Citroen C5
mennyttä kalustoa: kaiken näköstä kulkinetta on ollu alla (jopa to**ta ja o**l)
Masseyman
Viestit: 424
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2011 7:01 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masseyman »

Auto pelasi kohtullisesti aina näihin päiviin. Talven ongelmat helpotti hieman suodattimen vaihdolla LT2:n mallii ja paluulinjan ohitukseen suotimessa.

Pari päivää sitten antoi sahata akun tyhjäksi ja apuvirrastakaan ei ollut hyötyä. Yön yli latasin akkua ja lähtikin heti käyntiin???
Käynistyi sen päivän ajan hyvin lämpöisenä, mutta sen jälestä ei ole taas käyntiin lähtenyt. Elikkäs nyt ilmeisemmin vaihdettava kaikki polttoaineletkut ja siitä lähdetään liikkeelle.
Kummastelen vain miksi se kerran lähtikin todella hyvin käyntiin? Oli aurinko porottanut konepeltiin, että saattoi muutaman asteen olla lämpöisempi konehuone. Vai polttoainepumpussa rattaat jää välilä niin, että ei ilmaa pääse läpi putkiin auton seisoessa?
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Ilmavuodolta vaikuttaa. Jos imupuolella, ei takaiskuventtiilistä ole mitään hyötyä.

Näkyykö ilmakuplia paluuputkessa? Painetta tankkiin, niin jostakin pitäisi alkaa vuotamaan. Jos pumpun stefa vuotaa, hihna ollut liian kireällä, niin ei heti huomaa vuotoa eikä hammashihna pidä naftasta.

Jos ei ole läpinäkyvä letku, se vaihdetta ensimmäiseksi.
T-FORD
Viestit: 637
Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T-FORD »

Hazuu kirjoitti:Mulla oli mennyt hehkun etusulake, autto aika paljon kun sen uusi :)

Lähti kyllä käyntii mutta piti sahata aikalailla. olisko ollut 10 astetta pakkasta kun ei enää akku piisannut... hain ensin uuden polttoainesuodattimen mutta ei ollut apuja, huomas sitä asentaessa että perkule toi sulakeahan on poikki...
Hehkun toiminan näkee lataus tai öljynpainemerkkivalosta. Valo himmenee hieman hehkua käytettäessä. Kokeile vaikka painamalla hehkua päälle pois, niin huomaa valon vilkkumisena. Varma konsti
samiko
Viestit: 1101
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
Paikkakunta: pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiko »

Mulla oli joskus samaa vikaa hetken volkkarissa, mutta teki vain jos olin parkkeerannut vähänkin nokka ylämäkeen. Se valskas syöttöpumpulta.
Ei ollut ikänä ongelmia jos auto oli tasasella tai nokka alaspäin.
jpeltoma

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

..
Viimeksi muokannut jpeltoma, To Heinä 02, 2020 9:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nevalakuru
Viestit: 644
Liittynyt: To Heinä 23, 2009 9:21 am
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nevalakuru »

Siirtolamellit eivät liiku keskipakovoimasta vaan ahdistavat koteloonsa?
Koettaa elää niin, ettei tarvitsisi olla vanhainkodissa pelkkänä kuunteluoppilaana mutta toisaalta niin, että sinne asti selviäisi. Siinä onkin tasapainoilemista.
sameli
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Marras 09, 2011 3:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sameli »

Tuos jo joku ehrottikin, mutta syöttöpumpun ajoitusta asianmukaisilla laitteilla suosittelisin minäkin aivan ensitöiksi, hammashihnat vaihtaa kuka vain, mutta ajoituksen tarkistus jää yleensä tekemättä, tuo boschin VE- pumppu kun kuluessaan menee muutenkin myöhäselle päin, eli ei auta vaikka pumpunpyörällä olis merkki kohrallaan
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 41 vierailijaa