vito hyytyi polttoainepulan takia

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
kimble
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
Viesti:

vito hyytyi polttoainepulan takia

Viesti Kirjoittaja kimble »

isäukon vito hyytyi,arvelin että suodattimessa vettä ja vaihoin sen,mutta ei lähe käyntiin vaikka kuinka sahaa,ilmojen pitäs lähtee starttaamalla tai ainakin joskus olin sen ohjekirjasta lukevinaan.käytin myös suutinputkea auki eikä sieltäkään tullu ainetta,voiko siellä nyt olla löpöputki jäässä tankin ja konehuoneen väliltä...suodatin siinä on sellasen pienen kahvikupin kokonen ilman vesitulppaa että on tainnu espanjalainen insinööri arvella sen olevan keräämättä vettä siellä etelässä. auto on vm-99 ja ilman cdi:Tä
Ajomies
Viestit: 21284
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Saakos siitä puhallettua suodattimen letkusta tankkiin päin, jos sinne menee ilma, on ainakin linja auki sinne asti.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
kimble
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimble »

tuota vois kyllä koittaa jos sais putken jostain liitoksesta auki ,taidan jättää maanantaille jos kelit vähän lämpeis,voi olla melko haurasta se muoviputki -30 asteen pakkasessa...siirto pumppu tuossa ymmärtääkseni on korkeapainepumpun kyljessä joten pitäis siinä suora putki tankkiin olla,vai olisiko siinä takaiskua,kait sitä jollain vois imeäkin :roll:
severi2
Viestit: 2336
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi2 »

Todennäköisesti polttoaineputkissa kovettuneet o-renkaat. Noihin ja varsinkin noihin cdi moottoreihin kun vaihtaa polttoaine suodattimen niin kannattaa laittaa suodatin täyteen polttoainetta. Lähtee suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin normaalisti. Olen joskus startannut tyhjällä suodattimella kaksi akkua tyhjäksi ohjeista huolimatta ja ei lähtenyt käyntiin.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63
karir
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

ilmaus

Viesti Kirjoittaja karir »

ford 8210 tuli vaihdettua lopo suodatin ja siirtopumppu. Ei meinannut nostaa lopoa millaan. sitten keksin imea bilteman vaihteisto oljyn imupumpulla. Semmoinen rasvaprassin nakoinen.

t Kari
jylhä
Viestit: 2824
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 11:21 pm
Paikkakunta: sadonmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jylhä »

Vastaavasti voi pistää kompurasta hiukan painetta tankkiin samalla kun on suodattimen ilmaruuvi auki. Säästää akkua ja starttia.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
kimble
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimble »

jylhä kirjoitti:Vastaavasti voi pistää kompurasta hiukan painetta tankkiin samalla kun on suodattimen ilmaruuvi auki. Säästää akkua ja starttia.
Se mikä tässä on erikoisinta niin tässä ei ole ollenkaan ilmaus ruuveja vaikka perinteinen diesel onkin ilman commonraileja,oikea insinöörien taidonnäyte koko vito...
Ajomies
Viestit: 21284
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

kimble kirjoitti:
jylhä kirjoitti:Vastaavasti voi pistää kompurasta hiukan painetta tankkiin samalla kun on suodattimen ilmaruuvi auki. Säästää akkua ja starttia.
Se mikä tässä on erikoisinta niin tässä ei ole ollenkaan ilmaus ruuveja vaikka perinteinen diesel onkin ilman commonraileja,oikea insinöörien taidonnäyte koko vito...
Taitaa jo useammasta kiisselistä nuo ilmausruuvit puuttua, silloin vielä (kauan sitten) wolkkareiden kanssa tuli tapeltua, ennen kuin oppi niiden tavoille.
Sitten vielä nämä uudemmat missä niitä nippoja on, pitää muistaa laittaa virrat päälle ilmatessa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jussi71
Viestit: 1732
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi71 »

Jarrunesteimurilla tai vastaavalla on tullu imastua putsari täyteen noissa missä ei ole tankkipumppua,eikä ole tarvinnu tapella,yhtään.
Schimanski
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 6:32 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

Kuva

Saas nähä lähteekö tulille tänään, -31 astetta pakkasta ja Espanjan ihme on kököttäny tuossa ajamatta yli 2 viikkoo :)
Ajomies
Viestit: 21284
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Hyvin on peli kunnossa jos seisokin jälkeen on valmis palvelukseen. Oma rotisko ilmoitti virran puutteesta , vaikka seisoi vain 6 vrk. No parituntia virtaa akkuun niin kyllä se sitten oli halukas yhteistyöhön.
Piti kuitenkin äkillesemmän lähtötarpeen vuoksi hakea sellainen booster laturin. Saapi sitten noita rattoreitakin latailtua äkkisemmin tarvittaessa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Schimanski
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 6:32 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

Toissa kesänä on akut uusittu ja lohkolämppärin yhteydessä on akkulaturi eli hieman fuskataan. Pari tuntia ollut roikassa ja Webaston pistin äsken pörisemään sekä kiinnitin koko talven tallin hyllyllä olleen Vehon kehittämän muovisen maskisuojan paikoilleen :)

Kuva
Schimanski
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 6:32 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

Webasto pöhisi 40 minuuttia, sitten starttausta, startti pyöri hyvin, mutta cdi-motti ei luvannutkaan. Ei muuta kuin 20 minsaa vielä lohkolämmitintä ilman webastoa ja uusi yritys nii johan löi tulille ja matka kohti alkoa alkoi :)

Seuraavan seisokin varalta kävin tankkaamassa tankin piri pintaan.
kimble
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimble »

taas toimii tämäkin vito,käytin suotimen irti ja täytin polttoaineella ja sitten minuutin verran starttausta täyteen ladatulla akulla kaasupohjassa,ilmakin oli reilu 20 astetta lämpimämpi.
8400
Viestit: 7431
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

kimble kirjoitti:tuota vois kyllä koittaa jos sais putken jostain liitoksesta auki ,taidan jättää maanantaille jos kelit vähän lämpeis,voi olla melko haurasta se muoviputki -30 asteen pakkasessa...siirto pumppu tuossa ymmärtääkseni on korkeapainepumpun kyljessä joten pitäis siinä suora putki tankkiin olla,vai olisiko siinä takaiskua,kait sitä jollain vois imeäkin :roll:
Ompa ihme vito kun ei oo cdi:tä mutta korkeapainepumppu löytyy?
kimble
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimble »

siis syöttöpumppua tarkoitin
drafter
Viestit: 552
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
Paikkakunta: padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja drafter »

Cummins tässä syksyllä polttoaineen loputtua aiheutti pään vaivaa. 60l ainetta tankkiin ja sahaten akut miltei sipiks. Lopulta vanha sisukuski neuvo et suodatin vaan täyteen ja tarttaa nii lähtee ja pysyy käynnissä. Toimihan se . Suodattimen irrottaminen vaan oli muuton haasteellisempi tehtävä kun hyttiä ei saanu kaadettua.......
mahtuhan se eilenki..........
aniemi
Viestit: 3332
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aniemi »

Rivipumpullisessa vitossa on myös karkeasuodatin siinä hienosuodattimen vieressä, ja se pitää myös vaihtaa... ja se kumitiiviste myös. (esisuodattimen tiiviste)

Ainakin tuossa 110D:ssa on ihan oikeen kokoinen suodatin, eikä mitään kahvikuppeja...

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 27808/1409

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /index/768#
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
kimble
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimble »

tässä 108D:ssä on vain yksi suodatin joka on pieni verrattuna esim hiacen "tuoppiin"
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, 3207305, Bing [Bot], J-A, m_kane, Steelhead, trantor, zukka ja 72 vierailijaa