Lähes masinisti vehkeitä

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Kari W.
Viestit: 190
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:33 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Lähes masinisti vehkeitä

Viesti Kirjoittaja Kari W. »

Pisti tuossa muutama myynti ilmoitus silmään. Suomen Telakone myy Lännen M 216 C -90 hintaan 13 000+alv tai sitten Valmet 8000 -88 hintaan 21 000+alv. Mikä ihme näissä yhdistelmä koneissa oikein maksaa?
Oikein helmikin on tontilla ;-)

http://www.telakone.fi/vaihtokoneet/nay ... koneid=801
http://www.telakone.fi/vaihtokoneet/nay ... koneid=802
http://www.telakone.fi/vaihtokoneet/nay ... koneid=871
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

Pyöräalustaisen maastokelpoisuus on . . . . :(
Yhdisteläkone on monipuolisempi,eli niitä saa helpommin myytyä vaikkapa maatiloille,markkina-arvo korkeampi.
Mistähän noin alkuperäiskuntoinen keltainen lokomo on löytynytkään :o
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
raktoripiru
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:52 pm
Paikkakunta: Kuakarinummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raktoripiru »

Ajankohtainen keskusteluaihe. Minä olen miettinyt ensiviikolla Kalkussa pidettävää huutokauppaa ja siellä olevia vanhoja yhdistelmäkoneita. Missähän hinnoissa aikaisemmat koneet ovat olleet? Itseäni kiinnostaise etenkin tuo Lännen C-100. Näyttää vaan olevan aikas roheissa hinnoissa, kuten mascuksen ja muiden sivuilta olen havainnoinut.
raktoripiru
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:52 pm
Paikkakunta: Kuakarinummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raktoripiru »

heh... bongasin tälläisen.

http://www.hat.fi/index.php?id=114&kone=696&kuva=0&s=kk

Nuffield fanit huomio. Ukkomestari nuffieldin rungolla..... tällä istuttaa monta jorininjuurta vielä emännälle ja naapurille kaivaa autotallin pohjaa nopeammin, kuin fiskarsilaisella kaurakaivurilla
Kari W.
Viestit: 190
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:33 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari W. »

Juu, kyllähän se on totta että tr-kaivurilla on enemmän käyttökohteita kuin ympäripyörivällä ja pyöräalustaisella ei paljon pehmeässä liikuta.

Miten muuten tuollaisen vanhan rohjakkeen ostaessa sitä saa pidettyä ja huollettua? Onhan siinä tekniikkaa jonnin verroin enemmän kuin tarktorin päälle kasatussa lusikkahaarukassa? Osien hinta/saanti mahtaa olla arvokasta...

En siksi kysellyt että olisin vaihtamassa Valmettia pois, ehei! Siihen on uhrattu niin paljon aikaa, rahaa ja ennen kaikkea tunnesiteitä! :D
Olen aina sanonut niin että kun alan rikastua köyhtymisen sijaan, ostan/vaihdan valmetin pieneen tela-alustaiseen ympäripyörivään taittopuomilla ja kauhan pyörittäjällä, heh :)

Löysin taas yhden "tähti vaihdokin"
http://personal.inet.fi/yritys/konemyyn ... G_0274.JPG
http://personal.inet.fi/yritys/konemyynti/
raktoripiru
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:52 pm
Paikkakunta: Kuakarinummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raktoripiru »

pirun siisti laite päältä. Nuissa nuo ajomoottorit kuulemma maksaa jos hajoaa. Ja nuo jarrupannat on varmaan hinnoissa.

Vähän epäillen noihin Setälän konekauppoihin suhtautuisin. On vaan kaks tuttua ostaneeet sieltä laitteen ja ei niin tyytyväisiä loppujenlopuksi hinta/laatusuhteeseen.
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

...ainakin ovat maalattu uusiksi,eli todellinen kunto voi olla "fixattu" paremmaksi kuten kokolailla kaikille vaihtoautoille tehdään....
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Kyllä yhdistelmä on hyvä, lähes joka päivä johonkin hommaan sitä tarttee, miten oon ennen tullu ollenkaan toimeen?!? :shock:
Valtra 900
raktoripiru
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:52 pm
Paikkakunta: Kuakarinummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raktoripiru »

Meillä kävi eilen asiakkaan yks herra joka on valmistanut kolme itsetehtyä kaivuria. Tämä kolmas kuulemma on jo erittäin toimivia ja todennäköisesti sais muunnettua raktorin peräänkin. Paino tuollaiset 1200 kg perässävedettävänä mallina ja ympäripyörivänä. Ympäripyörivä ja peräkärrynrunko pois painais jottain alle tonnin. Ulottovuus syvyydessä n. 3 metriä ja nosto samat. Ajattelin vähän miettiä jos vaikka tälläistä soveltais rattorinperään. Maksaa kuulemma hänen vehkeensä joku 5-6 tonnia ja tehoa enemmän kun 1800 kg tela-alustaisissa. Oli testannut kun pojalla oli bobcatti kumiteloilla lainassa.

mielenkiintoista.....
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 33 vierailijaa