Vallu 605 sähkövika?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
nyhoyn
Viestit: 16
Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 8:39 pm
Viesti:

Vallu 605 sähkövika?

Viesti Kirjoittaja nyhoyn »

Tervehdys kaikille

Laite siis Valmet 605 -86
Osaako kukaan neuova mistä on kysymys kun vaihdelaatikon öljynpainevalo ja yleisvaroitusvalo molemmat vilkkuvat kerran joka kertaa kun nostaa kytkintä. Olen aika vakuuttunut että vaihdelaatikon voitelussa ei ole puutetta ja ohjauksessa ei ole ollut mitään häriöitä jotka viittaisi huonoon ölynkiertoon. Kysymys on luultavasti sähköongelmasta, ts kyseiset varoitusvalot saavat hetkellisesti maata muuta kautta. En ole vielä avannut mitään paikkoja. Pääsen vasta ensi viikonloppuna katsomaan asiaa uudelleen. Jos jollain on ajatuksia tai kokemuksia tästä ilmiöstä olisin kiitollinen.
:D
tono
Viestit: 2140
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tono »

Ottaiskohan maata kytkimen kautta. Suojakuori nirhaantunut puhki kytkimen kohtaan.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
Hanski
Viestit: 353
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hanski »

Onko pikavaihteellinen vallu?
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Saat varmaankin saman ilmiön aikaan pikavaihdetta napsauttelemalla tyhjäkäynnillä. Noissahan on sellainen sähkökytkentä, että pikavaihde menee nopealle tai hitaalle kytkin pohjassa (en muista kummalle) ja tuo varoitusvalon välähdys johtuu hetkellisestä öljynpaineen laskusta. On mielestäni yleinen ominaisuus 05-sarjassa, eikä haitallinen.
nyhoyn
Viestit: 16
Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 8:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nyhoyn »

Hanski kirjoitti:Onko pikavaihteellinen vallu?
On kyllä pikavaihteinen malli

T:
nyhoyn
nyhoyn
Viestit: 16
Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 8:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nyhoyn »

Velu kirjoitti:Saat varmaankin saman ilmiön aikaan pikavaihdetta napsauttelemalla tyhjäkäynnillä. Noissahan on sellainen sähkökytkentä, että pikavaihde menee nopealle tai hitaalle kytkin pohjassa (en muista kummalle) ja tuo varoitusvalon välähdys johtuu hetkellisestä öljynpaineen laskusta. On mielestäni yleinen ominaisuus 05-sarjassa, eikä haitallinen.
Kiitos tuo kuulosti järkevältä, täytyy kokeilla kun pääsee taas viikonlopun viettoon.

T:
nyhoyn
timoraimo

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Jos stoppi valo vilkkuu sen vilkkumiseen vaikuttaa kaikkien antureiden häiriö palaako ne täysin kirkkaaksi vaiko häämöttää kone kuuma vaiko kylmä päästele yksitellen johto löysälle anturista niin saat paikallistettua mikä anturi juonittelee.
Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Kaikki on kunnossa jos valo vilkahtaa. Monissa on se pikavaihdetta vaihtava kytkin kytkinpolkimessa rikki ja silloin ei meinaa mennä vaihde päälle kun pikavaihde on päällä.
Hanski
Viestit: 353
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hanski »

No sieltähän sitä tietoa jo tulikin.Eli pikavaihteellisessa mallissa kytkinpoljinta painettaessa (pohjaan asti) pikavaihde käväisee hitaalla puolella helpottaen kuulemma vaihteensiirtoa,ja koska moinen toimenpide aiheuttaa magneettiventtiilin avautumisen kautta öljynpaineen hetkellisen laskun, merkkivalo vilahtaa.
Mutta jos valo vilahtaa kylmillä öljyillä on syytä muistella edellisen öljynvaihdon ajankohtaa.
nyhoyn
Viestit: 16
Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 8:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nyhoyn »

Hanski kirjoitti:No sieltähän sitä tietoa jo tulikin.Eli pikavaihteellisessa mallissa kytkinpoljinta painettaessa (pohjaan asti) pikavaihde käväisee hitaalla puolella helpottaen kuulemma vaihteensiirtoa,ja koska moinen toimenpide aiheuttaa magneettiventtiilin avautumisen kautta öljynpaineen hetkellisen laskun, merkkivalo vilahtaa.
Mutta jos valo vilahtaa kylmillä öljyillä on syytä muistella edellisen öljynvaihdon ajankohtaa.
Joo, en ole huomannut tätä ilmiötä kylmällä koneella, tämä taisi olla eka kerta kun olen tehnyt tuolla vähän raskaampaa yhtäjaksoista nosto ja "puskutyötä". Ilmiö lienee siis ominaisuus. Vaikka tuo Vallu on 20v se edustaa silti hyppäystä "hitech" kauteen verrattuna Volvo BM 400:seen.

Kiitos vastauksesta.
Nyhoyn :D
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 36 vierailijaa