-53 majorin hydrauliikasta
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 8:12 pm
- Viesti:
-53 majorin hydrauliikasta
Eli onko tuohon millä konstilla mahdollista saada jatkuva paine muuten kuin kipin kautta. Tarkoitus olisi pyörittää klapi koneen kuljettimen hydrauliikka moottoria.
Haulla en löytänyt kuin uudemman majurin hydrauliikkaa. Kiitos jo etukätteen!
Haulla en löytänyt kuin uudemman majurin hydrauliikkaa. Kiitos jo etukätteen!
Fordson Major -53
-
- Viestit: 1733
- Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
- mike
- Viestit: 5311
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Kuvassa olevalla etukannella saa painetta pihalle, sinne on jyrsitty tarvittavat kanavat
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2102019.jpg
Kysäise "asentaja73":lta olisko hänellä tuollaista kantta.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2102019.jpg
Kysäise "asentaja73":lta olisko hänellä tuollaista kantta.
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Yksinkertaisimmillaan letku kipin liittimeen ja pönkää nostolaitteen käyttövivun ylös. Silloin tosin nostolaite nousee ylös, mutta onko vetovarsien pakko olla klapikoneessa kiinni?
(tämä vastaus oli kyllä ihan muuta kuin oikea vastaus kysymykseen)
(tämä vastaus oli kyllä ihan muuta kuin oikea vastaus kysymykseen)
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 8:12 pm
- Viesti:
Sieltä oikean kynkän alapuolelta löytyi nippa. Mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan toimiiko, kun tässä mallissa tahtoo vesittyä nuo öljyt aika pahasti. Niin perän putsaus on vielä meneillään.
PS. Onko tuolle öljyjen vesiytymiselle kukaan keksinyt järkevää syytä. Olen vaihtanut puolen vuoden välein aina öljyt tähän ja aina sama homma. Sedälläni on -62 majuri joka on kohta 20 vuotta seissyt eikä siinä ole perä öljyt vesittynyt.
PS. Onko tuolle öljyjen vesiytymiselle kukaan keksinyt järkevää syytä. Olen vaihtanut puolen vuoden välein aina öljyt tähän ja aina sama homma. Sedälläni on -62 majuri joka on kohta 20 vuotta seissyt eikä siinä ole perä öljyt vesittynyt.
Fordson Major -53
-
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 5:31 pm
- Viesti:
Meille tuli majuri vuonna -81. Vaihdoin peräoljyt pari vuotta sitten (ekan kerran).
Ne oli semmoset tummat, mutta ei tippaakaan vettä. Se on kato ollu aina makasiinissa katon alla, eikä missään ulkona sateessa. Putsasin kyllä peräkotelon
Kyllä se vesi hyvin pitkälle on jotain sadevettä tikun reijästä ja nostokynkistä ehkä.
Toisessa majurissa minkä hiljattain ostin oli peräöljy semmosta kermaa kun se oli enemmän ulkona seissy.
Ne oli semmoset tummat, mutta ei tippaakaan vettä. Se on kato ollu aina makasiinissa katon alla, eikä missään ulkona sateessa. Putsasin kyllä peräkotelon
Kyllä se vesi hyvin pitkälle on jotain sadevettä tikun reijästä ja nostokynkistä ehkä.
Toisessa majurissa minkä hiljattain ostin oli peräöljy semmosta kermaa kun se oli enemmän ulkona seissy.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 8:12 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1733
- Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Jos sen paineen siitä saa napattua,niin tunturipappa tais tehdä jokusia vuosia takaperin siihen täyttökorkin tilalle sopivia korkkeja,joissa valmiina paluuletkulle paikka...Kondenssivettä,ilmatila on niin iso,senämät hikoilee.Sedän majuri taitaa olla eri juttu,jos se on seissyt sen 20v. Kondenssivettä kertyy enemmän,kun ajetaan öljyt kuumaks ja annetaan jäähtyä talven aikana ties kuinka monta kertaa.Lämmin talli majurille poistaa ongelman?Olenko ihan hakoteillä?zero_cool84 kirjoitti:Sieltä oikean kynkän alapuolelta löytyi nippa. Mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan toimiiko, kun tässä mallissa tahtoo vesittyä nuo öljyt aika pahasti. Niin perän putsaus on vielä meneillään.
PS. Onko tuolle öljyjen vesiytymiselle kukaan keksinyt järkevää syytä. Olen vaihtanut puolen vuoden välein aina öljyt tähän ja aina sama homma. Sedälläni on -62 majuri joka on kohta 20 vuotta seissyt eikä siinä ole perä öljyt vesittynyt.
-
- Viestit: 156
- Liittynyt: Ma Loka 18, 2010 11:31 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1733
- Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 8:12 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Huhti 11, 2012 10:16 am
- Viesti:
Hiukan jatkan tuosta alkuperäisestä aiheesta, koska on tulossa työn alle itselläkin tuon "jatkuvan paineen" ulosotto hydraulihalkaisijaa/hydraulista työntövartta varten.
Tarviiko tuohon oikean nostokynkän tyvessä olevasta ropusta otettavaan linjaan asentaa varoventtiili?
Paineenrajoitus venttiilihän on vasta tämän ropun jälkeen nostolaitteen kannessa.
Tarviiko tuohon oikean nostokynkän tyvessä olevasta ropusta otettavaan linjaan asentaa varoventtiili?
Paineenrajoitus venttiilihän on vasta tämän ropun jälkeen nostolaitteen kannessa.
- mike
- Viestit: 5311
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 10:17 pm
- Paikkakunta: Hanko
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Google [Bot], jarppik, Paalari ja 54 vierailijaa