-53 majorin hydrauliikasta

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
zero_cool84
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 8:12 pm
Viesti:

-53 majorin hydrauliikasta

Viesti Kirjoittaja zero_cool84 »

Eli onko tuohon millä konstilla mahdollista saada jatkuva paine muuten kuin kipin kautta. Tarkoitus olisi pyörittää klapi koneen kuljettimen hydrauliikka moottoria.

Haulla en löytänyt kuin uudemman majurin hydrauliikkaa. Kiitos jo etukätteen!
Fordson Major -53
jussi71
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi71 »

No ei sulle ny taida viisaammatkaan vastata,niin yritetään edes jotain...Povermajurissa on kai siinä oikeen kynkän alapuolella joku nippa,mihin tulee jatkuva paine,eikä vaikuta nostolaitteisiin,mutta onko tuon ikäsessä moista nippaa?
Avatar
mike
Viestit: 5311
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mike »

Kuvassa olevalla etukannella saa painetta pihalle, sinne on jyrsitty tarvittavat kanavat
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2102019.jpg

Kysäise "asentaja73":lta olisko hänellä tuollaista kantta.
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi »

Yksinkertaisimmillaan letku kipin liittimeen ja pönkää nostolaitteen käyttövivun ylös. :D Silloin tosin nostolaite nousee ylös, mutta onko vetovarsien pakko olla klapikoneessa kiinni?

(tämä vastaus oli kyllä ihan muuta kuin oikea vastaus kysymykseen)
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
zero_cool84
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 8:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zero_cool84 »

Sieltä oikean kynkän alapuolelta löytyi nippa. Mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan toimiiko, kun tässä mallissa tahtoo vesittyä nuo öljyt aika pahasti. Niin perän putsaus on vielä meneillään.

PS. Onko tuolle öljyjen vesiytymiselle kukaan keksinyt järkevää syytä. Olen vaihtanut puolen vuoden välein aina öljyt tähän ja aina sama homma. Sedälläni on -62 majuri joka on kohta 20 vuotta seissyt eikä siinä ole perä öljyt vesittynyt.
Fordson Major -53
-KM-
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 5:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -KM- »

Meille tuli majuri vuonna -81. Vaihdoin peräoljyt pari vuotta sitten (ekan kerran).
Ne oli semmoset tummat, mutta ei tippaakaan vettä. Se on kato ollu aina makasiinissa katon alla, eikä missään ulkona sateessa. Putsasin kyllä peräkotelon
Kyllä se vesi hyvin pitkälle on jotain sadevettä tikun reijästä ja nostokynkistä ehkä.
Toisessa majurissa minkä hiljattain ostin oli peräöljy semmosta kermaa kun se oli enemmän ulkona seissy.
zero_cool84
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 8:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zero_cool84 »

Se mun sedän majuri on seissy sen 20 vuotta pihalla ilman kattoa.
Fordson Major -53
jussi71
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi71 »

zero_cool84 kirjoitti:Sieltä oikean kynkän alapuolelta löytyi nippa. Mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan toimiiko, kun tässä mallissa tahtoo vesittyä nuo öljyt aika pahasti. Niin perän putsaus on vielä meneillään.

PS. Onko tuolle öljyjen vesiytymiselle kukaan keksinyt järkevää syytä. Olen vaihtanut puolen vuoden välein aina öljyt tähän ja aina sama homma. Sedälläni on -62 majuri joka on kohta 20 vuotta seissyt eikä siinä ole perä öljyt vesittynyt.
Jos sen paineen siitä saa napattua,niin tunturipappa tais tehdä jokusia vuosia takaperin siihen täyttökorkin tilalle sopivia korkkeja,joissa valmiina paluuletkulle paikka...Kondenssivettä,ilmatila on niin iso,senämät hikoilee.Sedän majuri taitaa olla eri juttu,jos se on seissyt sen 20v. Kondenssivettä kertyy enemmän,kun ajetaan öljyt kuumaks ja annetaan jäähtyä talven aikana ties kuinka monta kertaa.Lämmin talli majurille poistaa ongelman?Olenko ihan hakoteillä?
Major54
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Loka 18, 2010 11:31 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Major54 »

Kyllä siellä sedän majuristakin vettä löytyy aivan varmasti :D Majuri käyntiin ja ajelet jonku verran, johan on öljy vaaleeta.... Vesi on seistessä painunut pohjalle.
MAJOR54
jussi71
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi71 »

Jos et saa hydraulikytkyjä toimiin,niin osta sedältä se 62 mallin majuri,siitä sen paineen saa helpommin...Kyllä majureita hyvä on kaks olla :lol: Joutilashan se on,kun noin kauan seissy.
zero_cool84
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 8:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zero_cool84 »

Hyvin toimii tuolla vanhallakin. Mutta kysäisin eilen siltä siitä majurista ja 500euroa tuo tahto siitä. Taidanpa ostaa majurin talteen.
Fordson Major -53
teelyy
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2012 10:16 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teelyy »

Hiukan jatkan tuosta alkuperäisestä aiheesta, koska on tulossa työn alle itselläkin tuon "jatkuvan paineen" ulosotto hydraulihalkaisijaa/hydraulista työntövartta varten.

Tarviiko tuohon oikean nostokynkän tyvessä olevasta ropusta otettavaan linjaan asentaa varoventtiili?

Paineenrajoitus venttiilihän on vasta tämän ropun jälkeen nostolaitteen kannessa.
Avatar
mike
Viestit: 5311
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mike »

Paine muodostuu ensin nostolaitekanteen, sitten ulos kynkän alta.Eli ei pitäis tarvita erillistä paineenrajoitinta.
KH
Viestit: 806
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KH »

Ja tuosta kynkän alta otetustakin paineesta nostaa ensin vetovarret ylös ja sitten vasta antaa paineen ulos
jokkeri
Viestit: 72
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 10:17 pm
Paikkakunta: Hanko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkeri »

Mulla on myynnissä tuollainen välikansi...

http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 0b4ce4ddcf
Nuffield M 4 -51
Nuffield Universal-58
Nuffield 460/ Ukkomestari -63
Nuffield 460 KKK -63
Nuffield 10/60-64
Eka-Nuffield 10/60 -67
Nuffield 3/45 -69
Nuffield 4/65 -69
Major Roadless Manuel -59
David Brown 880 -70
Austin WFK 100 -65
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Google [Bot], jarppik, Paalari ja 54 vierailijaa