Valmetin moottori
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Loka 13, 2011 3:09 pm
- Paikkakunta: Paltamo
- Viesti:
Valmetin moottori
Osaisko joku sanoa mikä olis menny rikki?
Kun kesken ajon leikkas moottori kiinni.
Joku aika sen jälkeen käynistettiin, nii kolisi moottori.
Alle 700 tuntia sitten korjattu moottori.
Kun kesken ajon leikkas moottori kiinni.
Joku aika sen jälkeen käynistettiin, nii kolisi moottori.
Alle 700 tuntia sitten korjattu moottori.
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Hiuka tarkempia tietoja?
Todennäköisesti tarvii laakerit ja putket+männät renkaineen?
Öljynkierrossa joku ongelma kenties.
Akselikin voi vaatia toiminpiteitä, samoin joku kiertokankikin
Todennäköisesti tarvii laakerit ja putket+männät renkaineen?
Öljynkierrossa joku ongelma kenties.
Akselikin voi vaatia toiminpiteitä, samoin joku kiertokankikin
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 10722
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Loka 13, 2011 3:09 pm
- Paikkakunta: Paltamo
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
No sitten menee niihin, senverran uudempiin malleihin,
joista mulla ei ole juurikaan remontti kokemusta, joten en ala sen enempää arpomaan
joista mulla ei ole juurikaan remontti kokemusta, joten en ala sen enempää arpomaan
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Loka 13, 2011 3:09 pm
- Paikkakunta: Paltamo
- Viesti:
-
- Viestit: 2875
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
- Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
- Viesti:
Re: Valmetin moottori
Jokin oleellinen kohta on jäänyt korjaamatta tai jossain kohtaa on tullut virhe.vKar kirjoitti: Alle 700 tuntia sitten korjattu moottori.
Ennenkuin mottori on täydellisesti purettu ja tarkkaan tutkittu on vaikea sanoa mitään järkevää...
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Loka 13, 2011 3:09 pm
- Paikkakunta: Paltamo
- Viesti:
Re: Valmetin moottori
Oisko virhe ollu laittaa ikh:n korjaussarja?jip59 kirjoitti:Jokin oleellinen kohta on jäänyt korjaamatta tai jossain kohtaa on tullut virhe.vKar kirjoitti: Alle 700 tuntia sitten korjattu moottori.
Ennenkuin mottori on täydellisesti purettu ja tarkkaan tutkittu on vaikea sanoa mitään järkevää...
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Kyllä tuolta joku viisampi mua, näiden kanssa, varmaan jotain vinkkiä laittaa vielä.
Mut jos kiinni leikannut niin aukomiseksi todennäköisesti menee, joka tapauksessa.
Ei ne tunnit edellisen rempan jälkeen välttämättä todista yhtään mitään.
Itte ajellu tossa puita puoltoistaviikkoa 836 vallulla, jossa mittarissa n.28100h,
ja kone on nyk omistajalla 2kertaa leikannu kiinni, ei syö öljyä eikä huohota, edes kansipahvia tai turboa siihen ei ole vaihdettu vieläkään
Mut jos kiinni leikannut niin aukomiseksi todennäköisesti menee, joka tapauksessa.
Ei ne tunnit edellisen rempan jälkeen välttämättä todista yhtään mitään.
Itte ajellu tossa puita puoltoistaviikkoa 836 vallulla, jossa mittarissa n.28100h,
ja kone on nyk omistajalla 2kertaa leikannu kiinni, ei syö öljyä eikä huohota, edes kansipahvia tai turboa siihen ei ole vaihdettu vieläkään
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 1654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Lämpöleikkauma männässä tekee noin. Huomaa tosiaan kolisevasta käynnista ja reilusta huohotuksesta, kunhan koneen saa käyntiin.
Tuollainen iski kerran 900h ajettuun 6000 sarjalaiseen massikkaan. Takimmainen pytty leipoi kiinni täydestä vauhdista maantiellä. Ajamalla se tuli korjattavaksi, kolisi ja huohotti vain.
Laakerin leikkautuminen kuulostaa jokseenkin samalta, mutta huohotusta ei ole ja öljynpainevalo voi alkaa vilkkua koneen lämmetessä. Laakerivika on näistä se paha, siinä kun voi mennä uusiksi kiertokanki tai kampiakseli tai lohko.
Tuollainen iski kerran 900h ajettuun 6000 sarjalaiseen massikkaan. Takimmainen pytty leipoi kiinni täydestä vauhdista maantiellä. Ajamalla se tuli korjattavaksi, kolisi ja huohotti vain.
Laakerin leikkautuminen kuulostaa jokseenkin samalta, mutta huohotusta ei ole ja öljynpainevalo voi alkaa vilkkua koneen lämmetessä. Laakerivika on näistä se paha, siinä kun voi mennä uusiksi kiertokanki tai kampiakseli tai lohko.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Re: Valmetin moottori
Leikkasiko männästä vai kangesta?vKar kirjoitti:Osaisko joku sanoa mikä olis menny rikki?
Kun kesken ajon leikkas moottori kiinni.
Joku aika sen jälkeen käynistettiin, nii kolisi moottori.
Alle 700 tuntia sitten korjattu moottori.
:?:
Jos leikkaa männästä niin yleensä lähtee pyörimään hetken jäähdyttyään, mutta kolisee ja huohottaa. On halvempi ja helpompi korjata kuin laakerista leikanut.
Jos on leikannut männästä, niin se on yleensä jäähdytysnesteen puute. Jos on käynnistetty pilotilla, niin saattaa olla mäntä rikki ja tietysti putkikin samalla.
Jos on leikannut laakerista, niin silloin on ollut puutteellinen voitelu.
Onko nyt aivan varma, että remontissa on tullut oikeat laakeripesäkkeet oikeisiin kankiin tai oikeat runkolaakeripukit oikeille paikoilleen?
Jos on laakerista leikannut, niin saattaa myös olla epähygieenisyydestä kyse on jäänyt öljykanavat puhdistamatta tai laakeripesäkkeitä laneineen ei ole puhdistettu.
Minkä vuoksi koneremontti tehtiin aiemmin?
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Marras 13, 2011 8:53 pm
- Viesti:
valmetin kone
vika voi olla öljypumpussa tai jos siinä oli öljy vähissä
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Loka 13, 2011 3:09 pm
- Paikkakunta: Paltamo
- Viesti:
Re: Valmetin moottori
Kun huohotti paljon ja tuli öljyä putkesta.konemies1 kirjoitti:Leikkasiko männästä vai kangesta?vKar kirjoitti:Osaisko joku sanoa mikä olis menny rikki?
Kun kesken ajon leikkas moottori kiinni.
Joku aika sen jälkeen käynistettiin, nii kolisi moottori.
Alle 700 tuntia sitten korjattu moottori.
Jos leikkaa männästä niin yleensä lähtee pyörimään hetken jäähdyttyään, mutta kolisee ja huohottaa. On halvempi ja helpompi korjata kuin laakerista leikanut.
Jos on leikannut männästä, niin se on yleensä jäähdytysnesteen puute. Jos on käynnistetty pilotilla, niin saattaa olla mäntä rikki ja tietysti putkikin samalla.
Jos on leikannut laakerista, niin silloin on ollut puutteellinen voitelu.
Onko nyt aivan varma, että remontissa on tullut oikeat laakeripesäkkeet oikeisiin kankiin tai oikeat runkolaakeripukit oikeille paikoilleen?
Jos on laakerista leikannut, niin saattaa myös olla epähygieenisyydestä kyse on jäänyt öljykanavat puhdistamatta tai laakeripesäkkeitä laneineen ei ole puhdistettu.
Minkä vuoksi koneremontti tehtiin aiemmin?
Oli yhessä männästä lähteny palanen.
Vettä oli ja öljyä.
Yht´äkkiä vaan lämmöt nous ja sitten leikkas kii.
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Jossain joltain joskus kuulin, et jotkin (tarvike?) männät "murenee" ja irtoo palasia, jopa suht vähillä ajetuilla tunneilla
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 417
- Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 9:37 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Kannattais kysyä Linnavuoresta, Siurosta, siellä on Valmetin moottorikorjaamo, jossa tiedetään kaikki temput mitä Valmetti on tehnyt. Ostin sieltä 13v sitten 620 DS:n, josta tein venemoottorin, sain hyviä neuvoja, kun korjasin moottorin, johon oli tullut uuden koneen vika. Se on vahinko, kun enää sieltä ei saa ostaa särkyneitä koneita, jotkut luikurit ostivat moottoreita, sitten myytiin eteenpäin tehdaskorjattuina tms., aate oli hyvä, mut jätkät pilasivat, niin kuin monta muutakin juttua.
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Sellainen toiminta on hetken kannattavaa, mutta aiheuttaa monelle syyttömälle sitten taas hallaa ja vaikeuksia
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Re: Valmetin moottori
Vastauksesi on epäselvä. Siis aikaisempi remonttiko tehtiin sen vuoksi.että männästä oli lähtenyt palanen ja huohottimesta tuli öljyä?vKar kirjoitti:Kun huohotti paljon ja tuli öljyä putkesta.konemies1 kirjoitti:Leikkasiko männästä vai kangesta?vKar kirjoitti:Osaisko joku sanoa mikä olis menny rikki?
Kun kesken ajon leikkas moottori kiinni.
Joku aika sen jälkeen käynistettiin, nii kolisi moottori.
Alle 700 tuntia sitten korjattu moottori.
:?:
Jos leikkaa männästä niin yleensä lähtee pyörimään hetken jäähdyttyään, mutta kolisee ja huohottaa. On halvempi ja helpompi korjata kuin laakerista leikanut.
Jos on leikannut männästä, niin se on yleensä jäähdytysnesteen puute. Jos on käynnistetty pilotilla, niin saattaa olla mäntä rikki ja tietysti putkikin samalla.
Jos on leikannut laakerista, niin silloin on ollut puutteellinen voitelu.
Onko nyt aivan varma, että remontissa on tullut oikeat laakeripesäkkeet oikeisiin kankiin tai oikeat runkolaakeripukit oikeille paikoilleen?
Jos on laakerista leikannut, niin saattaa myös olla epähygieenisyydestä kyse on jäänyt öljykanavat puhdistamatta tai laakeripesäkkeitä laneineen ei ole puhdistettu.
Minkä vuoksi koneremontti tehtiin aiemmin?
Oli yhessä männästä lähteny palanen.
Vettä oli ja öljyä.
Yht´äkkiä vaan lämmöt nous ja sitten leikkas kii.
Vaiko tämänkertainen vaurion syy oli, että männästä lähti palanen?
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 8:13 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Loka 13, 2011 3:09 pm
- Paikkakunta: Paltamo
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: antabus, roopenpoika, teemu272 ja 41 vierailijaa