1.9 tdi:n turbo natikkaan? asennettu garret vnt20..video
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
- Viesti:
1.9 tdi:n turbo natikkaan? asennettu garret vnt20..video
taitaa olla liian pieni 533 natikkaan,vai onko? Natikan litratilavuus 2,4. Olis tollanen hukkaportillinen garretti tossa,ni arvelin voisko ton heittää natikkaan. Mitään suuria tehoja ei olis tarkotus ottaa. Olishan se vaan niin mukavaa se vihellys.vai laitanko sen 25 setkaan.
Viimeksi muokannut intikka533tdi96, To Joulu 18, 2014 1:09 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Setori on ainoa rattori maalimassa, joka tulee sontatunkiolta pois sammutin päällä.
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Auton moottorin kierrokset voi olla yli 4000, natikas 2tonnin luokkaa.
Et sen mukaan tuo riittäis 3.5-4 litraselle koneelle, näillä traktorinkierroksilla
Et sen mukaan tuo riittäis 3.5-4 litraselle koneelle, näillä traktorinkierroksilla
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Pe Marras 05, 2010 10:52 pm
- Paikkakunta: vihti
- Viesti:
tjurbo
no mikä ettei !.voihan sen vaihtaa sit isompaan jos liian pieneksi osottautuu .pienemmällä turbolla herää aikasemmin mutta katso sitten paljonko on pakopaineet eli vastapaine putkessa ei saa olla yli yksi bar noin se ainaskin autoissa menee.toisaalta rakkorissa yleensä suora putki no kokeile kerro mulle miten kävi.niin ja ahtopaine ei saa olla liian kuumaa se tappaa moottorin .
meni syteen tahi saveen mut näpit pitää saada rasvaseksi!
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 7:12 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
-
- Viestit: 1147
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 7:05 pm
- Viesti:
Arvailuja helpottais jos tietäis mistä Tdi koneesta ko turbo tarkemmin on tai mikä garretti tarkemmin? Voi olla että on jopa liian iso eikä sillä saa riittävästi ahtoja alakierroksille? Syöttöä pitää ainakin ruuvata lissä joniinverran. Sopivan syötön voi ettiä ihan pakopaineiden ja savutuksen perusteella.
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 156
- Liittynyt: Ma Loka 18, 2010 11:31 am
- Viesti:
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: La Maalis 24, 2007 9:30 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Itse yksinkertaisen miehenä järkeilisin asiaa näin:
1,9l kone "tuottaa pakokaasua" 1800k/min saman verran kuin 4l kone 855 kierroksella. Asiaan vaikuttanee joku muukin tekijä, kuten polttoaineen määrä, joka varmaankin palaessaa laajenee ja lisää tuota pakokaasun määrää, mutta eiköhän tuo nykyaikainen 1,9 kuitenkin ole pihimpi kuin 4l traktorin kone, eli sekin voisi vaikuttaa niin että tuo heräämiskierrosluku on vielä alhaisempi traktorissa...
Viisaammat kumotkaa tällainen ajattelu hyvillä argumenteilla, niin tieto lisääntyy
1,9l kone "tuottaa pakokaasua" 1800k/min saman verran kuin 4l kone 855 kierroksella. Asiaan vaikuttanee joku muukin tekijä, kuten polttoaineen määrä, joka varmaankin palaessaa laajenee ja lisää tuota pakokaasun määrää, mutta eiköhän tuo nykyaikainen 1,9 kuitenkin ole pihimpi kuin 4l traktorin kone, eli sekin voisi vaikuttaa niin että tuo heräämiskierrosluku on vielä alhaisempi traktorissa...
Viisaammat kumotkaa tällainen ajattelu hyvillä argumenteilla, niin tieto lisääntyy
Vauhti korvaa puuttuvan taidon ja pieni humala puuttuvat välineet!
https://www.youtube.com/channel/UC27pkc ... 9nSSImsdPA
https://www.youtube.com/channel/UC27pkc ... 9nSSImsdPA
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Turboahdintekniikan tuntemuksesi ei taida olla ihan riittävällä tasolla. No ei se ole minullakaan. Asiaan.Manuel kirjoitti:TDI'n turbo herää n. 1800 kmin. Sellainen löytyy pihasta. Siitä vain kokeilemaan. Lopputuloksen tiedän etukäteen.
GT15 garretti on PIENI. Noita 1,9 tdi koneita on kymmeniä erilaisia. Tollanen pilleri ahtaa puolta kiloa jo varmaan jossain 1500 kierroksen paikkeilla, 1,9 koneessa. Näin ollen vois ajatella että tollanen ahdin heräilis natikassa jo tuhannen kierroksen paikkeilla. Ja ahtojakaan ei tarvitse paljoa tuota puolta kiloa enempää. Voi olla todella sopiva turbo tuohon Ja muista, ne käärmeenpesät on bensa juttuja, pakosarjasta niin lyhyt kuin mahdollista. http://www.xtremediesel.com/images/prod ... fold.1.jpg
Tohon tyyliin
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Minun mielestä ainakin ihan oikein päätelty. Kysymys on pakokaasun massavirrasta, koska siitä se ahdinta pyörittävä energia tulee. Pieni kone tarvitsee enemmän kierroksia saman kaasumassan tuottamiseksi kuin isompi, joten isommassa sama ahdin herää kutakuinkin sylinteritilavuuden suhteessa alemmilla kierroksilla.630 S kirjoitti:1,9l kone "tuottaa pakokaasua" 1800k/min saman verran kuin 4l kone 855 kierroksella. Asiaan vaikuttanee joku muukin tekijä, kuten polttoaineen määrä, joka varmaankin palaessaa laajenee ja lisää tuota pakokaasun määrää, mutta eiköhän tuo nykyaikainen 1,9 kuitenkin ole pihimpi kuin 4l traktorin kone, eli sekin voisi vaikuttaa niin että tuo heräämiskierrosluku on vielä alhaisempi traktorissa...
Käärmeenpesät siis vapaastihengittävissä, missä on merkitystä pakopulssien toiminnalla putkessa ja siksi pakosarjan haarojen on oltava saman mittaiset. Ahdin muuttaa tilannetta niin paljon helpommaksi, että lyhyt pakosarja eri mittaisin ensiöputkin toimii hyvin.8400 kirjoitti:Ja muista, ne käärmeenpesät on bensa juttuja, pakosarjasta niin lyhyt kuin mahdollista.
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 156
- Liittynyt: Ma Loka 18, 2010 11:31 am
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 39 vierailijaa