Transit kardaanin korjaus

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
maximus
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 06, 2011 9:52 pm
Paikkakunta: 03
Viesti:

Transit kardaanin korjaus

Viesti Kirjoittaja maximus »

Transsiittin kartaani ajettu kieroon. Missähän ton vois pirkanmaalla korjauttaa/tasapainottaa :?: :?:
jusape
Viestit: 3497
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Mikä lienee vm? ja malli tarkemmin?
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
maximus
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 06, 2011 9:52 pm
Paikkakunta: 03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maximus »

-90 mallin paripyörä avolava
jusape
Viestit: 3497
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Jaa, no sit siihen voi olla käytettyy vaikee löytääppi.
Putken vaihto siinä kaiketi on edessä jos mutkalle ajettu.
Pirkanmaalta en korjaamoa tiedä joka tekis, varsinais-suomes kun vaikutan.
Turus on kai yks paikka jossa tekevät (jos vielä tekevät) ja hesas on kans joitain tekijöitä
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
KK70
Viestit: 487
Liittynyt: Su Elo 24, 2008 7:21 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KK70 »

Pääkaupunkiseudulla ainakin Ko-Met espoossa ja hardy Spicer helsingissä touhuavat noitten kardaanien parissa,molemmissa on aikanaan tullu asioitua ja tuntuu hommat hoituvan.
Mistrall
Viestit: 347
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 8:20 pm
Paikkakunta: Pohjois-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mistrall »

jos ei ole pahasti kiero niin viet sen jollekkin kyläsepälle jolla on prässi,porakone ja pari tuurnaa :wink:
ransetin kardaanin tasapainoitus tuskin tarvitsee olla huippuluokkaa jos pysytään lain sallimissa nopeuksissa :roll:
mekaanikko
Viestit: 669
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko »

Tammerdieselissä tasapainottaavat Mutta mitä muuta joutuu
sitä ennen tekeen oikaseen?? putken vaihtaan????
maximus
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 06, 2011 9:52 pm
Paikkakunta: 03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maximus »

Lommo putkessa. Eli putki vaihtoon vai pala väliin :wink: .
MTZ
Viestit: 1215
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
Paikkakunta: Nyby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Helpompi vaihtaa putki.
Ajomies
Viestit: 22576
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Juu uusi putki ja uudet nivelet, niin ja laipatkin voisi uusia, sitten olisi kuin entisen miehen suku kirves, hyvä kirves ollu, terä vaihdettu kahdesti ja varsi viisi kertaa, mutta ei mitään muuta vikaa ole ilmenny.....
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
laukula
Viestit: 167
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:18 pm
Paikkakunta: sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laukula »

Kyllä ensin lähtisin kartottamaan missä malleissa samanlainen ja josko löytyis hyvä käytetty.
Ilman konetta ihminen on orja,kone vapauttaa ihmisen. Henry Ford
TKH
Viestit: 2608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

http://www.luettelomedia.com/metallisor ... re-179607/

Toi paja lyhentää kardaaneja...ja myös korjaa aluvanteita, ihan tiedoksi.
-voisivat vaihtaa putken...
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
kalvaana
Viestit: 6743
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Taitaa tulla halvemmaksi ettiä "uusi" käytetty tilalle.
ParipyöräTransittia oli kahdella akselivälillä. Pitkässä taitaa olla tukilaakeri vielä matkan varrella.
Käytettyynkin kannattaa laittaa uudet ristikot, niin eipähän tartte sitten enää ikinä koskea tuohon.
Auto-Lehtinen Salossa tulee ensimmäiseksi mieleen näillä kulmilla, kun pakettiautojen osista puhutaan.
Ja Virtasen Moottori Salossa vaihtaa ristikoita ja tasapainottelee kartaaneja.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Tasapainottaminen on vähän sellainen temppu jolla piilotetaan mokat. Jos kardaanista tekee suoran, vaatii vähän osamista, niin ei täristä eikä vapise.

Tasapainotuskaan ei korjaa muita kuin pieniä heittoja. Jos vähän enemmän heittoa niin ei enää saa hyvää.
jusape
Viestit: 3497
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Joskus yhdistin GM:n kartaanin etuosan Datsunin (280C) kardaaniin,
ja kaveri vei sen painotettavaksi....
Tuumasivat ensin siellä "että saakohan tuosta mitään aikaiseksi.... jne"
Sit kun meni hakemaan, olivat sanoneet "ei ennen noin hyvin painoissa ja suorassa olevaa, omatekoista kartaania ole nähneet...."
Painoja tais olla jotain 5-10g toisessa päässä vain.
Auto (kaverille tein) siis vanha 280C Datsun, johon joskus -97 laitoin Buickin 3.8L V-6 koneen ja TH350 automaatin, alkuperäisten 2.8D:n ja tomaatin tilalle...
Kyllä Ratsuni liikus... kolmosel viel kosteel asvaltil oli pito-ongelmia....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
jusape
Viestit: 3497
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

kalvaana kirjoitti:Taitaa tulla halvemmaksi ettiä "uusi" käytetty tilalle.
ParipyöräTransittia oli kahdella akselivälillä. Pitkässä taitaa olla tukilaakeri vielä matkan varrella.
Käytettyynkin kannattaa laittaa uudet ristikot, niin eipähän tartte sitten enää ikinä koskea tuohon.
Auto-Lehtinen Salossa tulee ensimmäiseksi mieleen näillä kulmilla, kun pakettiautojen osista puhutaan.
Ja Virtasen Moottori Salossa vaihtaa ristikoita ja tasapainottelee kartaaneja.
Mahtaneeko esim. 100L mallin ransiitis olla sama? Kun meinaan tuo mein ransvaattori (-86) on siis pitkä/korkea ja siten siis myös samalla taka-akselilla kuin paripyöräiset, ja kardaani on 2-osainen, välissä ristikko ja kannatinlaakeri
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
maximus
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 06, 2011 9:52 pm
Paikkakunta: 03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maximus »

TKH kirjoitti:http://www.luettelomedia.com/metallisor ... re-179607/

Toi paja lyhentää kardaaneja...ja myös korjaa aluvanteita, ihan tiedoksi.
-voisivat vaihtaa putken...
Tuollahan se onnistu. Thanks!
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa