Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
Jaa, no sit siihen voi olla käytettyy vaikee löytääppi.
Putken vaihto siinä kaiketi on edessä jos mutkalle ajettu.
Pirkanmaalta en korjaamoa tiedä joka tekis, varsinais-suomes kun vaikutan.
Turus on kai yks paikka jossa tekevät (jos vielä tekevät) ja hesas on kans joitain tekijöitä
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
Pääkaupunkiseudulla ainakin Ko-Met espoossa ja hardy Spicer helsingissä touhuavat noitten kardaanien parissa,molemmissa on aikanaan tullu asioitua ja tuntuu hommat hoituvan.
jos ei ole pahasti kiero niin viet sen jollekkin kyläsepälle jolla on prässi,porakone ja pari tuurnaa
ransetin kardaanin tasapainoitus tuskin tarvitsee olla huippuluokkaa jos pysytään lain sallimissa nopeuksissa
Juu uusi putki ja uudet nivelet, niin ja laipatkin voisi uusia, sitten olisi kuin entisen miehen suku kirves, hyvä kirves ollu, terä vaihdettu kahdesti ja varsi viisi kertaa, mutta ei mitään muuta vikaa ole ilmenny.....
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Taitaa tulla halvemmaksi ettiä "uusi" käytetty tilalle.
ParipyöräTransittia oli kahdella akselivälillä. Pitkässä taitaa olla tukilaakeri vielä matkan varrella.
Käytettyynkin kannattaa laittaa uudet ristikot, niin eipähän tartte sitten enää ikinä koskea tuohon.
Auto-Lehtinen Salossa tulee ensimmäiseksi mieleen näillä kulmilla, kun pakettiautojen osista puhutaan.
Ja Virtasen Moottori Salossa vaihtaa ristikoita ja tasapainottelee kartaaneja.
Joskus yhdistin GM:n kartaanin etuosan Datsunin (280C) kardaaniin,
ja kaveri vei sen painotettavaksi....
Tuumasivat ensin siellä "että saakohan tuosta mitään aikaiseksi.... jne"
Sit kun meni hakemaan, olivat sanoneet "ei ennen noin hyvin painoissa ja suorassa olevaa, omatekoista kartaania ole nähneet...."
Painoja tais olla jotain 5-10g toisessa päässä vain.
Auto (kaverille tein) siis vanha 280C Datsun, johon joskus -97 laitoin Buickin 3.8L V-6 koneen ja TH350 automaatin, alkuperäisten 2.8D:n ja tomaatin tilalle...
Kyllä Ratsuni liikus... kolmosel viel kosteel asvaltil oli pito-ongelmia....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
kalvaana kirjoitti:Taitaa tulla halvemmaksi ettiä "uusi" käytetty tilalle.
ParipyöräTransittia oli kahdella akselivälillä. Pitkässä taitaa olla tukilaakeri vielä matkan varrella.
Käytettyynkin kannattaa laittaa uudet ristikot, niin eipähän tartte sitten enää ikinä koskea tuohon.
Auto-Lehtinen Salossa tulee ensimmäiseksi mieleen näillä kulmilla, kun pakettiautojen osista puhutaan.
Ja Virtasen Moottori Salossa vaihtaa ristikoita ja tasapainottelee kartaaneja.
Mahtaneeko esim. 100L mallin ransiitis olla sama? Kun meinaan tuo mein ransvaattori (-86) on siis pitkä/korkea ja siten siis myös samalla taka-akselilla kuin paripyöräiset, ja kardaani on 2-osainen, välissä ristikko ja kannatinlaakeri
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta