Cabe - piennarmurskaimen laakerit ja mistä terät?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
imppu
Viestit: 8741
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Cabe - piennarmurskaimen laakerit ja mistä terät?

Viesti Kirjoittaja imppu »

Tommosen porukkakoneen remppa lankes tässä taasen.

Aukoilin laakerit siitä murskainrummusta ja hihnapyöränpuoleinen oli hyljänny laakerirullansa peltoon , sisäkooli tallessa yms muuta sököä.

Koneistajaa joutuu vaivaamaan.

Onkos kukaan soveltanut tulalle normilaakeripukkia?
Tuo genuine-malli kun on sorvailtu niin , että stefat on akselia vasten , eikä laakerilla.
Viimeksi muokannut imppu, Pe Loka 07, 2011 12:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sampo10
Viestit: 824
Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
Paikkakunta: Kanta Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sampo10 »

Ei oo muita laakereita menny cabesta kuin tukirullasta, toki niitä on vaihdettu useampaan kertaa.....
imppu
Viestit: 8741
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja imppu »

edellisellä remonttikerralla piti just tuo tukirullan toinen pää tehdä kokonaan uusiksi..

mistä edulliset terät?
imppu
Viestit: 8741
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja imppu »

sampo10 kirjoitti:Ei oo muita laakereita menny cabesta kuin tukirullasta, toki niitä on vaihdettu useampaan kertaa.....
panittako merkille ,miten päin-perin oli/on suojastefa?

Alkuperäisiltään on ikkääniiko nurinpäin,kuppipuoli paskisateeseen eikä rasvaanpain.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
imppu
Viestit: 8741
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja imppu »

mikähän etiäinen,takiainen vai satiainen tässäkin? Nyt on taas murskaimen laakeri levinny :evil:
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
imppu
Viestit: 8741
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja imppu »

tänä kesänä uusittu samaan koneeseen taas tukirullan laakerit ja murskaimen laakerit.
Ja taas meni murskaimen laakeri.
-> kun nyt puretaan , viedään rulla tasapainotettavaksi.
Ilman teriä ja joka terä vielä punnittava vissiin ja täsmättävä...

Ei kuulu olevan uutenakaan tasapainossa , saati , kun terät kuluvat.
Laakerit pitäs olla jotain kaivinkoneen vetorullan laakerin kokoa , silloin vois kestää vähän epäpalanssia.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
jkl
Viestit: 502
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 9:58 pm
Paikkakunta: 39810
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkl »

Kyseisestä masiinasta ei kokemusta, mutta kaikennäköisten roottorien , valssien ja rumpujen valmistus aika tuttua.

Epätasapaino ei laakereita tapa, vaan yleensä väärä akseli.

Vanhojen laakeririkkojen jäljet akselissa lyhentää laakerin elinikää, sovite ei ole enää toleranssissa eikä pyöreä.
sampomiäs
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sampomiäs »

Viimekesänä ostin käytetyn 2.5 metrisen caben, piti olla kunnossa, mutta ravisti aikalailla, roottori oli 5mm kaareva, ajettu johonkin kiveen, runkokin oli revennyt parista paikasta, myyjä toimitti takuuseen kuitenkin uuden täydellisen roottorin, terineen ja laakereineen, osat tulivat pirttiseltä ja olivat kai alkuperäsiä, hitsasin rungon repeämät ja laitoin uuden roottorin niin nyt kone käy tosi nätisti , ei helise enää ne etureunan peltilipareetkaan, pelkkä tasainen humina vaan kuuluu. Tässäkin oli ne stefat "väärinpäin" laitoin uudet samalla lailla, agrimarketissa sanoivat että se akselinnysä taipuu johon laakeri asennetaan jos kiville ajetaan, se kannattaa tarkistaa.
Tuttavan uusi samanlainen cabe ei kestäny päivääkään kun käyttivät sitä 140 hv traktorin 1000 kierroksen perällä ilmeisesti ylikerroksilla.
imppu
Viestit: 8741
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja imppu »

jkl kirjoitti:Kyseisestä masiinasta ei kokemusta, mutta kaikennäköisten roottorien , valssien ja rumpujen valmistus aika tuttua.

Epätasapaino ei laakereita tapa, vaan yleensä väärä akseli.

Vanhojen laakeririkkojen jäljet akselissa lyhentää laakerin elinikää, sovite ei ole enää toleranssissa eikä pyöreä.
miiitä sie hörpötät?
"Epätasapaino ei laakereista tapa , vaan väärä akseli"
Jos akseli on väärä , on se ja kans epätasapainossa , ihan varpilla... :)

Eipä sikäli , ihan naapurissa on firma , joka osaa oikoa ja tasapainottaa:
http://www.ikpoy.com/index.html
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
jkl
Viestit: 502
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 9:58 pm
Paikkakunta: 39810
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkl »

Joo mutta epätasapainoa voi olla silloinkin kun akseli on suora.

Ne naapurit varmasti osaa tuon homman. :lol:
imppu
Viestit: 8741
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja imppu »

jkl kirjoitti:Joo mutta epätasapainoa voi olla silloinkin kun akseli on suora.

Ne naapurit varmasti osaa tuon homman. :lol:
niiiihä mie sanon ja näinhän se on. :)
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
sampomiäs
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sampomiäs »

Mitähän tuon roottorin oikaisu ja tasapainotus kustantaa?? meille jäi se vanha liiterin nurkalle, jos siitä sais vielä tehtyä varaosan, uuden hinta taisi olla A-marketissa yli 3500 €, jollen väärin muista.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jussi77, mh jkl, riude ja 20 vierailijaa