kirovetseja

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

kirovetseja

Viesti Kirjoittaja rpk »

Löysin netistä tuollaisen kirovets sivun, harmi vaan ku sen on kirjoitettu ryssäksi.
http://www.kirovets.com/production/
Nuo kirovetsikki alkaa olla aika nykyaikaisia, harmi vaan ku niitä ei tuoda Suomeen :x
ope
Viestit: 10
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:31 pm
Paikkakunta: Nilsiä
Viesti:

Kiro-vitsi

Viesti Kirjoittaja ope »

Siinähän olisi VALTRAn peräpää, joten siltä osin saisi jopa osia Suomesta. Näitä on ollut Saksassa näytillä jo 2003, eli niitä on tehtykin jo jonkin aikaa. Suomessa ei liene ainuttakaan?? :?:
rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpk »

Mitä mää sain siitä kirjoituksesta selvää niin niis on boschin nostolaite ja powershifti. Päälle päin ainaki siistejä koneita. Siinä olis jolleki hyvä "yritysidea" ruveta maahantuomaan nuota kirovetseja. Se varaosa ja huoltopuolikin voisi toimia perän puolesta jos niis on kerta valtran perä. Moottorina näytti olevan aika iso reutsin tekemä moottori ja etuaksilana carraro.
Viimeksi muokannut rpk, Su Tammi 08, 2006 1:13 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jouni
Viestit: 16
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:05 pm
Paikkakunta: Valkeala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouni »

Eestissä näkyy niitä myytävän.
http://www.agroturg.ee/?pg=0&spg=0&id=1683
Jouni
ope
Viestit: 10
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:31 pm
Paikkakunta: Nilsiä
Viesti:

Valtran perä

Viesti Kirjoittaja ope »

Niissä Kirovitseissä, joita tuolla nettisivulla esitellään, siis ON Valtran perä. Agritechnicassa niitä on jo kaksi kertaa katseltu. Esitekin muistaakseni otettiin 2003. Moottori muistaakseni Deutz eli länsitavarasta on kasattu itätraktori.
ope
Viestit: 10
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:31 pm
Paikkakunta: Nilsiä
Viesti:

esitteet löytyi

Viesti Kirjoittaja ope »

Kyllä ne tiedot, mitä tuossa annoin, pitää paikkansa. Valtran perä ja Deutsin moottori. Isommassa 5000-mallisarjassa on myös Deutzin koneet, mutta ZF:n laatikko (/peräpää?).
Valtran nostolaitehan on Boschin tekemä ja se mitä siellä puhutaan powershiftistä, niin se tarkoittaa Valtran kolmea pikavaihdetta eli heidän kielessään "osapowershiftiä", mikä on aika kökkö ilmaisu, kun yleisesti kuitenkin puhutaan pikavaihteista.
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

mielenkiinto laantuu kun näkee hintalapun. valtra voimansiirrolla varustetut alkaen 70 000e eli kalliimpia kun valtra.

linkut maksaa deutsi ja bossi höysteillä semmoset 120 000+euroa.

näitäkin saa deutsin koneella. belaruksen merkillä tuotyu uutena suomeenkin. linkku olis aika juppi laite :-) http://www.kharkov.ukrbiz.net/



noista powersifteistä vielä. eikös ne kaikki merkit käytä powersift sanaa jossain muodossa myyntiesitteissää, oli pikavaihdepykäliä sitten 2 tai 18.

180-90 fiiattiakin myytiin aikoinaan powersiftinä. eihän siinä ole kuitenkaan kun 4 portainen pikavaihde :-)
ope
Viestit: 10
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:31 pm
Paikkakunta: Nilsiä
Viesti:

powershifteistä

Viesti Kirjoittaja ope »

Kyllähän Retku on oikeassa, että onhan ne pikavaihteetkin "powershifteja". Samalla tekniikallahan ne pelaa. Minusta kuitenkin vaihteisto on powershift silloin, kun kaikki pykälät on valittavissa napista ilman kytkintä, kuten esim. New Holland TM:n power command ja muut vastaavat.
rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpk »

Se powershift on kyllä aika laaja käsite nykypäivänä.
9240
Viestit: 144
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 8:22 pm
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9240 »

Noissa vanhemmissa Kirovets T150 malleissa ollut paljon ongelmia kansipahvin kestävyyden suhteen, ainakin jos kone seisoo vähänkin pidempään. Isäukolla oli noita kaksi, mutta tarinoitsi ettei kestänyt takalisto ajaa niin epätaloudellisilla laitteilla :)
Ripel
Viestit: 2506
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ripel »

Tuon näköistäkö tarkoitat? Kirovets ja Harkov jota tänne on myyty Belaruksena ovat käsittääkseni eri asia. Kumpi siis oli kyseessä vaikkaan, että varmaan tuo Harkov? :roll: Oisiko kuvia ja oliko suollako vai ihan maat. käytössä?
Oulaisissa oli viimekesänä mahdollisuus nähdä kumpikin eli Kirovets ja Harkovi miten lie nyt :wink:
9240
Viestit: 144
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 8:22 pm
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9240 »

Tuollaista juurikin. Harkovhan tuo taitaa olla mutta eestin maalla noita aika yleisesti kirovetseiksikin sanovat.
Kuvia ei valitettavasti ole sähköisessä muodossa. Maatalouskäyttöön isäukko sitä ajatteli, kunnes tosiaan heräsi tuohon jäätävään polttoaineen kulutukseen.
Meinasi vielä asentaa sinne jonkun scanian vinkkelikoneen, mutta ikä alkoi painaa eikä jaksanut enää alkaa.

Muistaakseni tuota tehtiin vielä maantielaatikollakin jolloin kulki ~70?

Alkuperäinen käyttötarkoitus jäänyt vähän epäselväksi. Neuvostoaikaisia ohjuslavetin vetäjiä?

Sen verran vielä että jos tuollaista havittelee, niin myyvät Eestissä melkein uloskantohintaan. Suomessa helppoheikit vetää välistä aika jäätäviä summia.
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 »

9240 kirjoitti:
Alkuperäinen käyttötarkoitus jäänyt vähän epäselväksi. Neuvostoaikaisia ohjuslavetin vetäjiä?
Tykinvetäjä alunperin. Säilyi kuskien ajo- ja remonttitaito kun sama kalusto oli siviilikäytössä. Eikä tarvinnut varastoida kun tykit.
8400
Viestit: 9799
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

retku kirjoitti:mielenkiinto laantuu kun näkee hintalapun. valtra voimansiirrolla varustetut alkaen 70 000e eli kalliimpia kun valtra.

linkut maksaa deutsi ja bossi höysteillä semmoset 120 000+euroa.

näitäkin saa deutsin koneella. belaruksen merkillä tuotyu uutena suomeenkin. linkku olis aika juppi laite :-) http://www.kharkov.ukrbiz.net/



noista powersifteistä vielä. eikös ne kaikki merkit käytä powersift sanaa jossain muodossa myyntiesitteissää, oli pikavaihdepykäliä sitten 2 tai 18.

180-90 fiiattiakin myytiin aikoinaan powersiftinä. eihän siinä ole kuitenkaan kun 4 portainen pikavaihde :-)
On niitä 130-140 ja 160:näkin. Harvinaisen kökkö ajettava :D
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: hevyvani, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] ja 42 vierailijaa