903<-612d onko toivoa

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

ht35gte
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 10:06 am
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

903<-612d onko toivoa

Viesti Kirjoittaja ht35gte »

Eli Kertokaas onko joku laittanu 612 koneen 903:seen

yritin haulla etsiä mutten löytänyt yhtään
kalvaana
Viestit: 7330
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Katoppas jostain 1102:n kuvia kutoskoneella. Eikös se kytkinkaaveli on sama nuissa kuitenkin ?
Taitaa tosin 903:n peräpää olla helposti vainaa tuon koneen kanssa :twisted:
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Leukkumies
Viestit: 761
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leukkumies »

Joo, neloskoneenkin tehot riittää tekemään tuon linkin kuvien mukaista jälkeä vaihdeaskissa: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... d394ec3de9 Just samoja ja samankuntoisia rattaita ja laakereita pyörii muuten omankin hallin lattialla vieläkin, kun joskus moista hammaspeikkoa rempattiin :evil:
ht35gte
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 10:06 am
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

612

Viesti Kirjoittaja ht35gte »

No nyt on kone kärryllä ja kotia kohoren.pitää laittaa kaasuraudan väliin kummirenksu jos vaikka estäis hammaspeikon.
Eikös siinä nelos konees oo kuitenkin yli 100hv ja täs 140hv
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Onneksi ei ole sentään Sisussa käytetty turboversio, siinä 230 hv ja joku 800nm vääntöä.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

-79-80 903moses oli 94hv, -80-83 97hv.
Ensimmäisis vääntö 320, jälkimmäisis 335 Nm, 1500rpm
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Kefeidi
Viestit: 120
Liittynyt: Pe Loka 01, 2010 7:59 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kefeidi »

Isäukko laitto jo joskus 90-luvun alkupuolella 1102:seen 611:sen koneen ja laatikko rupes kestämään paremmin loppujen lopuks, kun ei tarvinnu enää "repiä" ku voimaa löytyy tarvittaessa ja laatikon tappaa maantie ei pelto.
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

1102= tehty -79-80, nelosturbo, 411CS, (sama kuin 903 mallis), 107hv, 370Nm
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Ripel
Viestit: 2506
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ripel »

Sanoivat jotka noita ihan rahasta "rassaavat", että 702S on riskimpi, kun 903 vaikka pitäisi olla "sama kampe" :roll: 903:sta en tiedä millainen vetäjä se on, kun en ole ajanut sellaisella, mutta ainakin ajamassani 702:ssa ässässä tuntui menohalut olevan kohillaan. Pito siitä loppui ennen, kun voima eikä kärrin kulkukaan tuntunut mikään ongelma olevan :)
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Sama värkki 903 on kuin 702S, paitsi kirkkaampi keltainen väri ja hi-trac eli vaihteita on 16+4 - 702S on 8+2 tosin moottori on vain 4,18 litrainen, ja teho vain 91hv, eli iskun pituus 114mm vs. 903sen 120mm eli 4,4 litrainen pata, poraus molemmis sama 108mm
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
jiipee
Viestit: 10655
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Koskaan ei ole 702S:n voimat loppuneet kesken. Pito loppuu paljon ennen kuin voima. Ei ole pumppu tosin enää ihan tehtaan säädöissä :wink:

Voiman vuoksi ei tulisi mieleenkään laittaa kutoskonetta 411BS:n tilalle. Tästä kiukaasta lähtee löylyä ihan tarpeeksi rikkomaan muun traktorin paljon ennen kuin tulisi rajat koneen kanssa vastaan. Mutta jos haluaa kutosen äänet ja ahtamattoman isomman koneen paremman alakierrosväännön, niin sitten ymmärrän suunnitelmat.
1337
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 5:07 pm
Paikkakunta: varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1337 »

joo,mulla 903-4 vm.1981 eli sitä "isompaa" sarjaa,meno halut kohillaan ja muut vehkeet särkyy kyllä ensiks kun ite kone,ei tunnu tällein "harrastelija" käytössä 4 metrin äes missään tolla möröllä vetäessä,metässä on kyllä ihan omaa luokkaansa,voin verrata ukon setkaan ja valmetilla ajon jälkeen ei voi sanoo muuta kuin että on hikinen konese setku(7245).....
on helppo tehdä mitä vaan - ei tarvitse kuin osata. Ne tekköö, jotka ossoo -jotka ee ossoo, ne arvostelloo!
Valtra 6800, Valmet 903-4, Massey Ferguson 675-2 Massey Ferguson 168
ht35gte
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 10:06 am
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

612

Viesti Kirjoittaja ht35gte »

Joo kyllä varmaan siinä 411 turbos voima piisaa mutta ku tulevas projektis on tullu kolmosen veivi kyljestä läpi
ja tuli vastaan sopivasti semmonen kuus mukinen nii kokeellaan mikälainen siitä tuloo
onko kellään tietoa mistä sais siihen 612:seen sellasen jakopään mis olis tilat pumpuille kun tar mallis ei mitään paikkaa
Kefeidi
Viestit: 120
Liittynyt: Pe Loka 01, 2010 7:59 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kefeidi »

helpompi vaihtoehto lienee 611 koneen sovittaminen sinne, siihenhän sopii suoraan sen 411:sen jakopää
ht35gte
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 10:06 am
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

612

Viesti Kirjoittaja ht35gte »

No tohon 612:seenko ei käy 411:sen jakopään osat
plaanari
Viestit: 342
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plaanari »

Ei liity mitenkään asiaan, mutta olisin kiinnostunut ostaan siitä nelkusta syöttöpumpun. Siinä sitä ei varmaan enää tarvita, jos kone muuten seulana.

Sama pätee myös muille, jos on sattunut jäämään nurkkiin kunnostuskelpoisia valmetin rivipumppeleita. Myös pal import ja bosch pumput kiinnostaa.

040 5001762 Sami
Asentaja
Viestit: 742
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:33 pm
Paikkakunta: hämeestä
Viesti:

Re: 612

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

ht35gte kirjoitti:No tohon 612:seenko ei käy 411:sen jakopään osat
Käy siihenkin. 612 DSB kone on isolla etupäällä, ja Bosch P-pumpulla. Semmoista etupäätä ei ole 411 moottoreissa. 612 (DS) koneita on myös pienellä etupäällä, ja Bosch A-pumpulla. Sellaisia etupäitä on 411 D-sarjan pannuissa.

612 kone on 40 mm korkeampi kuin 611. Ero on lohkon korkeudessa. Lohkon taka-, ja etupää on sama kuin 311/411/611 koneisa. Samoin kannet ja öljypohja käy ristiin 611-612.
Asentaja
Viestit: 742
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:33 pm
Paikkakunta: hämeestä
Viesti:

Re: 612

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

ht35gte kirjoitti:No nyt on kone kärryllä ja kotia kohoren.pitää laittaa kaasuraudan väliin kummirenksu jos vaikka estäis hammaspeikon.
Eikös siinä nelos konees oo kuitenkin yli 100hv ja täs 140hv
Mistä löydät vapaasti hengittävän 612 D:n? Ne on melko harvinaisia. Yleensä näissä oli ahdin kyljessä, ja parhaimmissa vielä välijäähdytin. Puimureissa käytettiin 350 hv versiota.

Massikoita oli 140hv/520Nm 612 D koneella, se on pienimmästä päästä.

Edit: Olet siis löytänyt jo... :wink:
mikkopik
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 1:09 pm
Paikkakunta: Siikalatva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkopik »

eikö se ole sama laittaa kolmi mukinen, niin kestää voimansiirto ja saa lyhytkeulasen piharattorin.
mikkopik(ät)gmail.com
ht35gte
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 10:06 am
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

hammaspeikko

Viesti Kirjoittaja ht35gte »

Soittelin sellaselle äijälle joka ajoi aikanaan niitä mäkiveto kisoja 702s
kyselin kuinka ne sai laatikot kestämään meinas että jos laatikko kunnos nii ei ongelmia,ja niistäkin valluista penkitettiin parhaimmillaan yli 250hp
kuulosti kyllä vähän liioitellulta ku kehui että ne veto kärryt painoi yli 20t
ja että lähdössä 4 vaihde ja yli 3000rpm ja sitten löysät pois.
Ja näitä 702:sia oli Lapualla 2kpl ja kuulemma kummastakaan ei mennyt laatikkoa kertaakaan
sen vinkki oli et laatikkoon uudet laakerit ja perästä liiat välykset pois
TIEDÄ SITTEN JA TÄMÄ KUULTUA
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: allu-85, Google [Bot], jäähdyttelijä, korsteeni, Mika 82, mtuitto, Vääpeli ja 48 vierailijaa