Citroen Jympy

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
diisseli
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:01 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Citroen Jympy

Viesti Kirjoittaja diisseli »

Auton vaihtoa suunnittelen Tuommosta Citikkaa 2.0 HDI koneella vm-06 olen kattellut Onko kenelläkään mitään kokemuksia minkälainen auto tuo olis?
ripa luisu
Viestit: 1691
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripa luisu »

työkaverilla ollut -04 mallinen uudesta asti, ja ei ole mitään ihmeempiä vikoja ollut.
normaalit huollot.

parilla muulla on fiatin scudot ja hekin on olleet tyytyväisiä.
ford 4000 -75
Konekansa.fi
jormawilliam
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jormawilliam »

Kokemusta on Citikan sisarmallista vm -03 (kone 1,9d DW8 ).
Auto on mielestäni pelannut yllättävän hyvin, ajettu nyt n.190t/km.
Ollut minulla uudesta saakka.
Korjattuja kohteita tähän mennessä:
- vasen etupyörän laakeri.
- lämmityslaitteen puhallinmoottori (meni takuuseen)
- takaoven lukkosolenoidi ( ´´ )
- etujarrupalat
- hehkutulpat
Hdi malleihin on jouduttu vaihtelemaan polttoaineen siirtopumppuja (huoltomiehen mukaan).
Ostaisin varmaan vieläkin samanlaisen, jos olisi ajankohtaista.
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Virtalukko voi ruveta oireilemaan, ei kovin yleinen vika mut jonkun olen vaihtanu "pomppijaan"
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
diisseli
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:01 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja diisseli »

jormawilliam kirjoitti:Kokemusta on Citikan sisarmallista vm -03 (kone 1,9d DW8 ).
Auto on mielestäni pelannut yllättävän hyvin, ajettu nyt n.190t/km.
Ollut minulla uudesta saakka.
Korjattuja kohteita tähän mennessä:
- vasen etupyörän laakeri.
- lämmityslaitteen puhallinmoottori (meni takuuseen)
- takaoven lukkosolenoidi ( ´´ )
- etujarrupalat
- hehkutulpat
Hdi malleihin on jouduttu vaihtelemaan polttoaineen siirtopumppuja (huoltomiehen mukaan).
Ostaisin varmaan vieläkin samanlaisen, jos olisi ajankohtaista.
Onko tuo 1.9 kone minkälainen verattuna 2.0:aan?
Ilman turboa,kestävämpi/laiskempi?
Pärjää varmaan kuitenkin normaalissa liikenteessä
diisseli
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:01 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Fiat Scudo2.0 JTD -05

Viesti Kirjoittaja diisseli »

Tuli nyt sitten tommonen ostettua,ja heti vikaa!! Lämmityslaitteen puhaltimen pyörintänopeuden liukusäädin ei muuta letin pyörintänopeutta ollenkaan,pyörii kyllä kun auto käy ja aika kovalla nopeudella.Moottori sammutettuna ja virta päällä ei pyöri ollenkaan,onko kukaan törmännyt vastaavaan.Autossa on manuaali ilmastointi joka toimii kyllä,puhalusta vaan olis hyvä saada säädettyä.Mistähän vikaa kannattas lähteä ettimään,säätimen olen puhaltanut puhtaaksi ja voidellut mutta ei mitään vaikutusta?Missähän se vastus paketti noissa on?
mikkopik
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 1:09 pm
Paikkakunta: Siikalatva
Viesti:

Re: Fiat Scudo2.0 JTD -05

Viesti Kirjoittaja mikkopik »

diisseli kirjoitti:Tuli nyt sitten tommonen ostettua,ja heti vikaa!! Lämmityslaitteen puhaltimen pyörintänopeuden liukusäädin ei muuta letin pyörintänopeutta ollenkaan,pyörii kyllä kun auto käy ja aika kovalla nopeudella.Moottori sammutettuna ja virta päällä ei pyöri ollenkaan,onko kukaan törmännyt vastaavaan.Autossa on manuaali ilmastointi joka toimii kyllä,puhalusta vaan olis hyvä saada säädettyä.Mistähän vikaa kannattas lähteä ettimään,säätimen olen puhaltanut puhtaaksi ja voidellut mutta ei mitään vaikutusta?Missähän se vastus paketti noissa on?
Vieläkö tuon ikäisessä on vastuksilla säätö. ettei jossakin ole pwm säädin.
mikkopik(ät)gmail.com
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi »

http://citroen-foorumi.com/index.php/board,37.0.html

Eiköhän korjausohje löydy tuolta hakutoiminnolla tai kysymällä.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
jussi71
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Fiat Scudo2.0 JTD -05

Viesti Kirjoittaja jussi71 »

diisseli kirjoitti:Tuli nyt sitten tommonen ostettua,ja heti vikaa!! Lämmityslaitteen puhaltimen pyörintänopeuden liukusäädin ei muuta letin pyörintänopeutta ollenkaan,pyörii kyllä kun auto käy ja aika kovalla nopeudella.Moottori sammutettuna ja virta päällä ei pyöri ollenkaan,onko kukaan törmännyt vastaavaan.Autossa on manuaali ilmastointi joka toimii kyllä,puhalusta vaan olis hyvä saada säädettyä.Mistähän vikaa kannattas lähteä ettimään,säätimen olen puhaltanut puhtaaksi ja voidellut mutta ei mitään vaikutusta?Missähän se vastus paketti noissa on?
Se vastus löytyy puhallinmoottorista.Ei kuulukkaan puhaltaa.kun auto ei käy.
jussi71
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi71 »

diisseli kirjoitti:
jormawilliam kirjoitti:Kokemusta on Citikan sisarmallista vm -03 (kone 1,9d DW8 ).
Auto on mielestäni pelannut yllättävän hyvin, ajettu nyt n.190t/km.
Ollut minulla uudesta saakka.
Korjattuja kohteita tähän mennessä:
- vasen etupyörän laakeri.
- lämmityslaitteen puhallinmoottori (meni takuuseen)
- takaoven lukkosolenoidi ( ´´ )
- etujarrupalat
- hehkutulpat
Hdi malleihin on jouduttu vaihtelemaan polttoaineen siirtopumppuja (huoltomiehen mukaan).
Ostaisin varmaan vieläkin samanlaisen, jos olisi ajankohtaista.
Onko tuo 1.9 kone minkälainen verattuna 2.0:aan?
Ilman turboa,kestävämpi/laiskempi?
Pärjää varmaan kuitenkin normaalissa liikenteessä
No ei sillä turbottomalla 1,9-koneella kyllä tahdo saada moottoritielle tarpeeksi vauhtia,jos ramppi on ylämäkeen...Imuventtiilit alkaa kantamaan,ja ei lähde enää kylmästä käymään.Palasäätö,ja täytyy purkaa nokka-akseli pois säätöpaloja vaihtaessa.Itte ottaisin HDI-koneisen.
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi »

Imuvettiilien kantamista saattaa tosiaan tulla ajan mittaan 1.9:ssä, mutta ilmeisesti ei kovin usein tai kaikissa moottoriyksilöissä: 430 000 km ajon jälkeen tuolla samalla moottorityypillä ja yhä tehtaan säädöillä mennään.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
jormawilliam
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jormawilliam »

Autoilu vaatii oikeaa asennetta, eihän tuo olekaan mikään "raketti". Mutta kyllä tuolla on hyvin ehtinyt.
1,9d dW8-koneen imuventtiilit alkavat yleensä kantamaan n.120t jälkeen.
Ongelman aiheuttaa pakokaasujen uudelleen kierrätys (EGR). Sen voi eliminoida sulkemalla toisen kumiletkuista tarpeen mukaan. Ainakin vähentää imuventtiilien/vastinpintojen kulumista, sekä imusarjan pikeentymistä.

Lämmitys laitteen moottorissa on elektroninen säädin ,jota ohjataan sillä liukusäätimellä. Omassani oli vikana ko.ongelmaan lämmityslaitteen moottori, joka vaihdettiin takuuseen. Olen voidellut niitä liukulaakereita, kun alkaa kuulumaan ylimääräistä ääntä siitä moottorista.
diisseli
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:01 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja diisseli »

Kiitoksia vastauksista! Elikkä onkos nyt niin että tuon säätimen rikkoutuessa puhallin pyörii aina täydellä nopeudella ?Aika loogista jos noin on niin silloin ei auta muutakuin säädin kauppaan ostamaan uusi,kuulosti aika kalliilta kun vähän kyselin hintaa n.100 euroa.Tuo on myös aika erikoinen juttu että puhallin ei pyöri vasta kun auto käy,eihän se toisaalta mitään haittaa kun siihen tottuu :wink: Näillä tiedoilla taas eteenpäin
Viilaaja
Viestit: 102
Liittynyt: To Joulu 02, 2010 2:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viilaaja »

Mulla Fiat Scudosta hajosi puhaltimen säädin,puhalsi täysillä kokoajan.Syypäänä oli puhaltimen säätimen fet-transistorien palaminen,vaihdoin 2 kpl fettiä,a' 2,68€/kpl(Elfasta).
http://www.fiatforum.com/scudo/69654-he ... ull-2.html
Lähetin Fiatforumille kuvan ja muuta tietoa.[/img]
Avatar
Aakku
Viestit: 8296
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Ajoin edellisellä Peugeot Expert 2.0 Hdi mallilla 420 tuhatta.
Vakioviat, jos niitä vioiksi voi kutsua tulee 100-150 tuhannen välein.

-polttoaineen siirtopumppu tankissa
-kampiakselin vulkanoitu hihnapyörä
-puhaltimen transistori, joskus itse puhallinkin
-etupyörän laakerit

Jonkin verran satunnaisia vikoja polttoainejärjestelmässä. Polttoaineen säädin ja paineen tunnistin saattavat temppuilla.

Moottori itsessään on kestävä, samoin kun korikin hyvin korroosiota kestävä.

Turbotonta konetta en hankkisi. On melko tehoton. Nykyisin käytössä Scudo 1.6 Multijet. Pelaa hyvin, mutta tehoa saisi olla enemmän.
diisseli
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:01 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja diisseli »

Kiitoksia kaikille vastauksista ja neuvoista,jos en noilla ohjeilla saa puhallinta kuntoon saa joku muu yrittää.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ari, Fordmies, Semrush [Bot], toyotacorolla ja 48 vierailijaa