Citroen Jympy
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:01 pm
- Paikkakunta: Härmä
- Viesti:
Citroen Jympy
Auton vaihtoa suunnittelen Tuommosta Citikkaa 2.0 HDI koneella vm-06 olen kattellut Onko kenelläkään mitään kokemuksia minkälainen auto tuo olis?
-
- Viestit: 1691
- Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
työkaverilla ollut -04 mallinen uudesta asti, ja ei ole mitään ihmeempiä vikoja ollut.
normaalit huollot.
parilla muulla on fiatin scudot ja hekin on olleet tyytyväisiä.
normaalit huollot.
parilla muulla on fiatin scudot ja hekin on olleet tyytyväisiä.
ford 4000 -75
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 243
- Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 9:06 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Kokemusta on Citikan sisarmallista vm -03 (kone 1,9d DW8 ).
Auto on mielestäni pelannut yllättävän hyvin, ajettu nyt n.190t/km.
Ollut minulla uudesta saakka.
Korjattuja kohteita tähän mennessä:
- vasen etupyörän laakeri.
- lämmityslaitteen puhallinmoottori (meni takuuseen)
- takaoven lukkosolenoidi ( ´´ )
- etujarrupalat
- hehkutulpat
Hdi malleihin on jouduttu vaihtelemaan polttoaineen siirtopumppuja (huoltomiehen mukaan).
Ostaisin varmaan vieläkin samanlaisen, jos olisi ajankohtaista.
Auto on mielestäni pelannut yllättävän hyvin, ajettu nyt n.190t/km.
Ollut minulla uudesta saakka.
Korjattuja kohteita tähän mennessä:
- vasen etupyörän laakeri.
- lämmityslaitteen puhallinmoottori (meni takuuseen)
- takaoven lukkosolenoidi ( ´´ )
- etujarrupalat
- hehkutulpat
Hdi malleihin on jouduttu vaihtelemaan polttoaineen siirtopumppuja (huoltomiehen mukaan).
Ostaisin varmaan vieläkin samanlaisen, jos olisi ajankohtaista.
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Virtalukko voi ruveta oireilemaan, ei kovin yleinen vika mut jonkun olen vaihtanu "pomppijaan"
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:01 pm
- Paikkakunta: Härmä
- Viesti:
Onko tuo 1.9 kone minkälainen verattuna 2.0:aan?jormawilliam kirjoitti:Kokemusta on Citikan sisarmallista vm -03 (kone 1,9d DW8 ).
Auto on mielestäni pelannut yllättävän hyvin, ajettu nyt n.190t/km.
Ollut minulla uudesta saakka.
Korjattuja kohteita tähän mennessä:
- vasen etupyörän laakeri.
- lämmityslaitteen puhallinmoottori (meni takuuseen)
- takaoven lukkosolenoidi ( ´´ )
- etujarrupalat
- hehkutulpat
Hdi malleihin on jouduttu vaihtelemaan polttoaineen siirtopumppuja (huoltomiehen mukaan).
Ostaisin varmaan vieläkin samanlaisen, jos olisi ajankohtaista.
Ilman turboa,kestävämpi/laiskempi?
Pärjää varmaan kuitenkin normaalissa liikenteessä
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:01 pm
- Paikkakunta: Härmä
- Viesti:
Fiat Scudo2.0 JTD -05
Tuli nyt sitten tommonen ostettua,ja heti vikaa!! Lämmityslaitteen puhaltimen pyörintänopeuden liukusäädin ei muuta letin pyörintänopeutta ollenkaan,pyörii kyllä kun auto käy ja aika kovalla nopeudella.Moottori sammutettuna ja virta päällä ei pyöri ollenkaan,onko kukaan törmännyt vastaavaan.Autossa on manuaali ilmastointi joka toimii kyllä,puhalusta vaan olis hyvä saada säädettyä.Mistähän vikaa kannattas lähteä ettimään,säätimen olen puhaltanut puhtaaksi ja voidellut mutta ei mitään vaikutusta?Missähän se vastus paketti noissa on?
-
- Viestit: 309
- Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 1:09 pm
- Paikkakunta: Siikalatva
- Viesti:
Re: Fiat Scudo2.0 JTD -05
Vieläkö tuon ikäisessä on vastuksilla säätö. ettei jossakin ole pwm säädin.diisseli kirjoitti:Tuli nyt sitten tommonen ostettua,ja heti vikaa!! Lämmityslaitteen puhaltimen pyörintänopeuden liukusäädin ei muuta letin pyörintänopeutta ollenkaan,pyörii kyllä kun auto käy ja aika kovalla nopeudella.Moottori sammutettuna ja virta päällä ei pyöri ollenkaan,onko kukaan törmännyt vastaavaan.Autossa on manuaali ilmastointi joka toimii kyllä,puhalusta vaan olis hyvä saada säädettyä.Mistähän vikaa kannattas lähteä ettimään,säätimen olen puhaltanut puhtaaksi ja voidellut mutta ei mitään vaikutusta?Missähän se vastus paketti noissa on?
mikkopik(ät)gmail.com
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
http://citroen-foorumi.com/index.php/board,37.0.html
Eiköhän korjausohje löydy tuolta hakutoiminnolla tai kysymällä.
Eiköhän korjausohje löydy tuolta hakutoiminnolla tai kysymällä.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 1733
- Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Re: Fiat Scudo2.0 JTD -05
Se vastus löytyy puhallinmoottorista.Ei kuulukkaan puhaltaa.kun auto ei käy.diisseli kirjoitti:Tuli nyt sitten tommonen ostettua,ja heti vikaa!! Lämmityslaitteen puhaltimen pyörintänopeuden liukusäädin ei muuta letin pyörintänopeutta ollenkaan,pyörii kyllä kun auto käy ja aika kovalla nopeudella.Moottori sammutettuna ja virta päällä ei pyöri ollenkaan,onko kukaan törmännyt vastaavaan.Autossa on manuaali ilmastointi joka toimii kyllä,puhalusta vaan olis hyvä saada säädettyä.Mistähän vikaa kannattas lähteä ettimään,säätimen olen puhaltanut puhtaaksi ja voidellut mutta ei mitään vaikutusta?Missähän se vastus paketti noissa on?
-
- Viestit: 1733
- Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
No ei sillä turbottomalla 1,9-koneella kyllä tahdo saada moottoritielle tarpeeksi vauhtia,jos ramppi on ylämäkeen...Imuventtiilit alkaa kantamaan,ja ei lähde enää kylmästä käymään.Palasäätö,ja täytyy purkaa nokka-akseli pois säätöpaloja vaihtaessa.Itte ottaisin HDI-koneisen.diisseli kirjoitti:Onko tuo 1.9 kone minkälainen verattuna 2.0:aan?jormawilliam kirjoitti:Kokemusta on Citikan sisarmallista vm -03 (kone 1,9d DW8 ).
Auto on mielestäni pelannut yllättävän hyvin, ajettu nyt n.190t/km.
Ollut minulla uudesta saakka.
Korjattuja kohteita tähän mennessä:
- vasen etupyörän laakeri.
- lämmityslaitteen puhallinmoottori (meni takuuseen)
- takaoven lukkosolenoidi ( ´´ )
- etujarrupalat
- hehkutulpat
Hdi malleihin on jouduttu vaihtelemaan polttoaineen siirtopumppuja (huoltomiehen mukaan).
Ostaisin varmaan vieläkin samanlaisen, jos olisi ajankohtaista.
Ilman turboa,kestävämpi/laiskempi?
Pärjää varmaan kuitenkin normaalissa liikenteessä
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Imuvettiilien kantamista saattaa tosiaan tulla ajan mittaan 1.9:ssä, mutta ilmeisesti ei kovin usein tai kaikissa moottoriyksilöissä: 430 000 km ajon jälkeen tuolla samalla moottorityypillä ja yhä tehtaan säädöillä mennään.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 243
- Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 9:06 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Autoilu vaatii oikeaa asennetta, eihän tuo olekaan mikään "raketti". Mutta kyllä tuolla on hyvin ehtinyt.
1,9d dW8-koneen imuventtiilit alkavat yleensä kantamaan n.120t jälkeen.
Ongelman aiheuttaa pakokaasujen uudelleen kierrätys (EGR). Sen voi eliminoida sulkemalla toisen kumiletkuista tarpeen mukaan. Ainakin vähentää imuventtiilien/vastinpintojen kulumista, sekä imusarjan pikeentymistä.
Lämmitys laitteen moottorissa on elektroninen säädin ,jota ohjataan sillä liukusäätimellä. Omassani oli vikana ko.ongelmaan lämmityslaitteen moottori, joka vaihdettiin takuuseen. Olen voidellut niitä liukulaakereita, kun alkaa kuulumaan ylimääräistä ääntä siitä moottorista.
1,9d dW8-koneen imuventtiilit alkavat yleensä kantamaan n.120t jälkeen.
Ongelman aiheuttaa pakokaasujen uudelleen kierrätys (EGR). Sen voi eliminoida sulkemalla toisen kumiletkuista tarpeen mukaan. Ainakin vähentää imuventtiilien/vastinpintojen kulumista, sekä imusarjan pikeentymistä.
Lämmitys laitteen moottorissa on elektroninen säädin ,jota ohjataan sillä liukusäätimellä. Omassani oli vikana ko.ongelmaan lämmityslaitteen moottori, joka vaihdettiin takuuseen. Olen voidellut niitä liukulaakereita, kun alkaa kuulumaan ylimääräistä ääntä siitä moottorista.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:01 pm
- Paikkakunta: Härmä
- Viesti:
Kiitoksia vastauksista! Elikkä onkos nyt niin että tuon säätimen rikkoutuessa puhallin pyörii aina täydellä nopeudella ?Aika loogista jos noin on niin silloin ei auta muutakuin säädin kauppaan ostamaan uusi,kuulosti aika kalliilta kun vähän kyselin hintaa n.100 euroa.Tuo on myös aika erikoinen juttu että puhallin ei pyöri vasta kun auto käy,eihän se toisaalta mitään haittaa kun siihen tottuu Näillä tiedoilla taas eteenpäin
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: To Joulu 02, 2010 2:51 pm
- Viesti:
Mulla Fiat Scudosta hajosi puhaltimen säädin,puhalsi täysillä kokoajan.Syypäänä oli puhaltimen säätimen fet-transistorien palaminen,vaihdoin 2 kpl fettiä,a' 2,68€/kpl(Elfasta).
http://www.fiatforum.com/scudo/69654-he ... ull-2.html
Lähetin Fiatforumille kuvan ja muuta tietoa.[/img]
http://www.fiatforum.com/scudo/69654-he ... ull-2.html
Lähetin Fiatforumille kuvan ja muuta tietoa.[/img]
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ajoin edellisellä Peugeot Expert 2.0 Hdi mallilla 420 tuhatta.
Vakioviat, jos niitä vioiksi voi kutsua tulee 100-150 tuhannen välein.
-polttoaineen siirtopumppu tankissa
-kampiakselin vulkanoitu hihnapyörä
-puhaltimen transistori, joskus itse puhallinkin
-etupyörän laakerit
Jonkin verran satunnaisia vikoja polttoainejärjestelmässä. Polttoaineen säädin ja paineen tunnistin saattavat temppuilla.
Moottori itsessään on kestävä, samoin kun korikin hyvin korroosiota kestävä.
Turbotonta konetta en hankkisi. On melko tehoton. Nykyisin käytössä Scudo 1.6 Multijet. Pelaa hyvin, mutta tehoa saisi olla enemmän.
Vakioviat, jos niitä vioiksi voi kutsua tulee 100-150 tuhannen välein.
-polttoaineen siirtopumppu tankissa
-kampiakselin vulkanoitu hihnapyörä
-puhaltimen transistori, joskus itse puhallinkin
-etupyörän laakerit
Jonkin verran satunnaisia vikoja polttoainejärjestelmässä. Polttoaineen säädin ja paineen tunnistin saattavat temppuilla.
Moottori itsessään on kestävä, samoin kun korikin hyvin korroosiota kestävä.
Turbotonta konetta en hankkisi. On melko tehoton. Nykyisin käytössä Scudo 1.6 Multijet. Pelaa hyvin, mutta tehoa saisi olla enemmän.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 8:01 pm
- Paikkakunta: Härmä
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ari, Fordmies, Semrush [Bot], toyotacorolla ja 48 vierailijaa