Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Tumppi 865 kirjoitti: Ke Syys 08, 2021 11:40 pm Ei. Momentinmuunnin toimii öljyllä mitä olet sinne kaatanut, ja sehän luistaa aina vedossa, ettei tarvi olla huolissaa sen luistamisesta. :wink:
Kiitos tieto vie huolen pois. Olen tykästynyt täyttämään kuorma-auton lavan juurikin etukuormaimella, tuntuu mukavalta kun saa etukauhan kukkuralleen täyteen ja saa pudottaa sen lavalle. Huomaavaisena valutan lavan pohjalle pehmikehiekat ensin varovasti ja vasta myöhemmät tiputan korkealta kerralla niin ei mene hiekkalava isoista kivistä lommoille. Youtubesta ammennettuja vinkkejä :D
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Onko porukalla tietoa 580G -mallin "lämppärin puhaltimen" päälle laittamisesta?

Pähkäilin oheisesta kuvasta, että voisko nappi olla no.30 ja ehkä sijaita ratin oikealla puolen ja oikean polven lähettyvillä - tavallaan kojetaulun alapuolella?
https://avspare.com/catalog/case/56624/43332/991543/

Koetin sitä nappia ja mielestäni mitään ei tapahdu.

Epäselvää myöskin on, että onko lämppäri "on-off" ainoastaan, ja onko sen toiminta puhaltimesta erillinen... siis puhaltaako puhallin raitista ilmaa (viileää, ulko-ilmaa) jos lämppäri ei ole päällä.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Ei muista miten nuo säätimet oli, mut kait siinä kaksnopeuksine puhallin oli, ja lämmönsäätö jollain nupilla/vivulla?! :roll:

Jos puhallin ollu pitkää käyttämättä, niin voihan se olla jumissa, tai ennemmin hajonnu ettei suostu pyörimää. Ensin tarkistaa sulake 40, ja mittailee tuleeko virtaa katkasijalle ja sieltä puhallinmoottorille?!
Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Tumppi 865 kirjoitti: La Syys 11, 2021 11:34 pm Jos puhallin ollu pitkää käyttämättä, niin voihan se olla jumissa, tai ennemmin hajonnu ettei suostu pyörimää. Ensin tarkistaa sulake 40, ja mittailee tuleeko virtaa katkasijalle ja sieltä puhallinmoottorille?!
Kiitos sulaketiedosta ja puhaltimen vinkeistä.

Löytyisköhän sulakkeiden kuvauksia jostain netistä? (Linkkiä?) Tai mistä niitä katsotte? Mulla on tämän puhaltimen selvityksen kanssa, ja myös valojen toiminnan selvityksen kanssa isona haasteena, että ei oikein löydy lähtötiedot, dokumentaatio mm. sulakkeista.

Minulla on PDF -formaatissa Workshop manual:eja (580D) ja Operators manual (580F, 580K), mutta niissä on 580G -malliin vastaamattomuutta ja muutenkin tuntuu tieto ei osu silmään.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Mmm... uusi tilanne täällä, viime päivinä Case 580G on toiminut hyvin. Kaivuri on aika paljon ollut tyhjäkäynnillä käynnissä, samalla kun on tullut tehtyä käsillä jotain muuta.

Mutta nyt kaivuri sammui käynnistä... oli tyhjäkäynnillä, olin hieman takakauhalla haravoimassa maasta roskia (ihan kevyttä). Tuota sammumista edelsi ehkä 30 sekuntia tai 60 sekuntia ennen mielestäni kierrokset hieman laskivat, mihin kiinnitin huomiota.

Koetin käynnistää kaivurin uudestaan, moottori pyörii iloisesti starttimoottorilla. Pakoputkesta ei tule yhtään savua, mikä viittaisi ehkä että polttoainetta ei tule moottoriin.

Koetan nyt pähkäillä miten eteenpäin. Ilmeisesti jotenkin pitäisi katsoa tuleeko polttoainetta. Raotin hieman "sakkakulhoa" ja ainakin siellä oli polttoainetta. Vinkit olisi nyt kullan arvoisia, miten pitäisi toimia. Voiko moottori mennä "hydrolock:iin" jos sitä koettaa aina välillä käynnistää? Miten määrittelen että polttoainetta tulee (esimerkiksi polttoainesuodattien jälkeen)?

Onko Case 580G:ssa sähköinen polttoainepumppu, vai joku mekaaninen? Mitä avaan nyt ensimmäisenä?

Onko jostain mahdollista katsoa perusasiat, että ajoitus toimii? Mietin voiko jotain mennä niin perusteellisesti rikki, ajoitus olisi pielessä? Mitään erityisiä kolinoita ei kuulunut, moottori sammui ikäänkuin avaimesta kääntämällä.

Tehtyjä asioita:
[x] tarkistin onko polttoainetta - kyllä on - kaadoin varmuudeksi 20L tankkiin

Kiitos!
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Siirtopumppu on siinä missä on sakkakuppikin, ja sen alapinnassa on lirputin jolla käsikäytetää pumppua ilmaukseen. Ei välttämättä toimi kaikissa moottorin asennoissa, ja sillon tartilla vähän konetta pyöräyttämällä saa tehokkaamman toiminta asennon pumppauksee. :wink:
Siihen sakkakupille pitäs tankista tulla aine omalla painollaa, ja siitä eteenpän suodattimelle, jossa ensimmäinen ilmaruuvi. Syöttöpumpun sivussa ala ja ylä ilmaruuvit 8mm kannalla. Avaa suodattimen ilmaruuvia, ja pumppaa käsipumpulla että tuleeko siihen saakka ainetta. Ruuvi suljetaa kun tulee puhasta ilmatonta ainetta, ja jatketaa syöttöpumpun ilmaruuveilla sama homma.

Jos sammunu aineen saantiongelmaa, niin pitää puhallella linjat auki tankkiin asti, ja yks suutinputki löysälle suuttimen luota ennen käynnistys yritystä! Kun kone käynnistyy kierretää suutinputki kiinni.
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Ennen kun teet mitään muuta niin vaihda polttoainesuodattimet. Sitten ilmaus ja käyntiin. Jos ei lähde niin sitten perus asioiden ääreen.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Tumppi 865 kirjoitti: Su Syys 19, 2021 4:00 pm Siirtopumppu on siinä missä on sakkakuppikin, ja sen alapinnassa on lirputin jolla käsikäytetää pumppua ilmaukseen.
Löysin käsikäyttöisen lirputtimen.
Tehtyjä asioita:
[x] tarkistin onko polttoainetta - kyllä on - kaadoin varmuudeksi 20L tankkiin
[x] lirputtimen yläpuolelta sakkakulholta kun avaa, polttoainetta valuu tankista painovoimaisesti - tulkitsen on ok
[x] vaihdoin molemmat polttoainesuodattimet
- lirputtimella kun pumppaa polttoainetta, polttoaine alkaa tulla pian suodattimille.
- kokeilin tulee ensimmäiselle suodattimelle, jonka jälkeen suljin 1. suodattimen -> polttoaine tulee lisäpumppauksella myös 2. suodattimelle
Tumppi 865 kirjoitti: Su Syys 19, 2021 4:00 pm Ei välttämättä toimi kaikissa moottorin asennoissa, ja sillon tartilla vähän konetta pyöräyttämällä saa tehokkaamman toiminta asennon pumppauksee. :wink:
Siihen sakkakupille pitäs tankista tulla aine omalla painollaa, ja siitä eteenpän suodattimelle, jossa ensimmäinen ilmaruuvi. Syöttöpumpun sivussa ala ja ylä ilmaruuvit 8mm kannalla. Avaa suodattimen ilmaruuvia, ja pumppaa käsipumpulla että tuleeko siihen saakka ainetta. Ruuvi suljetaa kun tulee puhasta ilmatonta ainetta, ja jatketaa syöttöpumpun ilmaruuveilla sama homma.

Jos sammunu aineen saantiongelmaa, niin pitää puhallella linjat auki tankkiin asti, ja yks suutinputki löysälle suuttimen luota ennen käynnistys yritystä! Kun kone käynnistyy kierretää suutinputki kiinni.
Avasin myös "syöttöpumpulle" tulevan linjan, sieltäkin tulee polttoainetta käsipumpulla/lirputtimella.

Sen sijaan ilmausruuveista ei tule juuri mitään, ylemmästä tulee hieman enemmän. Kuva ehkä havainnollistaa, löysin netistä kuvan jota muokkasin vähän
https://ibb.co/vcbwYRW

Suuttimelta avasin linjan myöskin, ja koetin pitkään startata, mutta sieltä ei tule kuin yksittäinen tippa silloin tällöin.

Mua mietityttää onkohan syöttöpumppu rikki tai tukossa.

Bj Andy kirjoitti: Su Syys 19, 2021 6:19 pm Ennen kun teet mitään muuta niin vaihda polttoainesuodattimet. Sitten ilmaus ja käyntiin. Jos ei lähde niin sitten perus asioiden ääreen.
Toinen asia mikä mietityttää,
Tumppi 865 kirjoitti: Su Syys 19, 2021 4:00 pm Siirtopumppu on siinä missä on sakkakuppikin
... niin onko tässä koneessa joku sähköllä toimiva syöttöpumppu, vai tarkoitatko se lirputin on syöttöpumppu? Pitäisikö jostain tulle reilusti polttoainetta kun koettaa startata (esimerkiksi jos avaa suodattimilta, niin tuleeko silloin "siirtopumpulta" pumppaamalla polttoainetta, vai onko toi lirputin se ainoa?
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Pieni päivitys:
- polttoaineen saantia selvittääkseni, avasin kaikkien injektorien putkien liittimet. Polttoainetta tulee silloin startatessa 1. suuttimesta (keulan suunnalta katsoen) noin 2 tippaa per sekunti
- Polttoainetankin pohjassa oleva hana ... se vuotaa tiputtaen, riippuen kuinka paljon se on auki. Ehkä 1 tippa kahdessa sekunnissa. Suljin sen jotta tankki ei valu tyhjiin. Tämä oli aiemminkin havaitsemani haaste. Hana on tuo "siipimutterin näköinen" kuvassa melko keskellä. Mietin se(kin) voi olla osa haasteesta
https://ibb.co/pQM4986
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Lisäkysymys, ilmataanko "syöttöpumppu" konetta startilla pyörittämällä, vai sakkasihdin luona olevalla käsipumpulla / lirputtimella?

Kiitos
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Ja olisko vinkkejä mitä koittaisin seuraavaksi? Uskaltaako puhaltaa paineilmaa esimerkiksi moottorin oikealta puolen sakkakulhosta eteenpäin - polttoainesuodattimien suuntaan - ja syöttöpumpun toinen ilmausruuvi auki? Kumpi - ylempi vai alempi?
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Ilmaus alkaen ensin suotimet, sitten syöttö pumpun kammio, eli syöttöpumpun ilmaruuvista, sitten suutinputki auki, vasta suutinputkelta ilmatessa startataan.

Se lirpuke on se siirtopumppu. Toimii samoin kuin muinoin kaasari bensakoneissa, eli vipu liikuttaa kalvoa.

Jos se käsineen toimii muttei startilla niin siitä voi olla käyttövipu poikki. Eli uusi pumppu.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Jos polttoainetta tulee, niin ei ilmaa mihinkään. Turhaa työtä.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Bj Andy kirjoitti: Su Syys 19, 2021 8:48 pm Ilmaus alkaen ensin suotimet, sitten syöttö pumpun kammio, eli syöttöpumpun ilmaruuvista, sitten suutinputki auki, vasta suutinputkelta ilmatessa startataan.
Kiitos tarkennuksesta. Eli startista pyörittämällä ilmataan vasta suutinputkesta, muut paikat menevät "lirpuke-käsipumpulla"

Siirtopumpun toiminta, tai missä se ylipäänsäkään on, on mulle vielä epäselvä, että toimiiko se mekaanisesti. Kävin ottamassa kuvia kaivurista pimeässä, ja laitoin tekstejä kuvaan:
https://ibb.co/z8T1rYv

Mietityttää edelleenkin, onkohan tuolla joku tukos. Kun "lirpukkeella" pumppaa aika nopeasti, tyyliin 1 kerta sekunnissa, sinne tulee kuplia (mistäköhän) kun vetää lirpukkeesta ylöspäin - ja kun päästää alas - jousi työntää lirpukkeen alas - silloin tulee polttoainetta esimerkiksi polttoainesuodattimelta (jos sen liitos on irroitettu toiselta puolen moottoria). Polttoainetta ei kuitenkaan tule kovin paljoa, reilusti tiputtamalla, mutta ei ehkä ihan kuten odottaisin. Haaste on kun ei ole mitään hajua miten paljon sieltä pitäisi tulla polttoainetta, mikä on normaalia.

Jotain haastetta jossain kyllä on, kun suuttumilta tulee parhaimmilaankin vain 1 tippa per sekunti startatessa.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Moottori käyttää siirtopumpun mekaanisesti pyöriessää, ja se lirputin tekee ihan saman asian kun käsin sitä käyttää.

Putkista pitää tulla ainetta ihan putken täydeltä, kun käsipumpulla tai startilla konetta pyörittää.
Ainakin startilla pyörittäessä syöttöpumpun ilmaruuveista pitää aine lentää kunnon kaaressa, ja jos ei tule, on joku paikka tukossa.
Syöttöpumpun paluu putki lähtee sieltä jakopään puolelta, avaa sitä liitosta, ja varmista että sieltä tulee ainetta.

Jos aineen tulo tyssää syöttöpumpun sisäänmeno liittimen kohalle, niin pumpussa on siinä 24mm mutterin alla vielä sihti, joka voi olla tukossa!? Sen alla on jo pieniä osia/venttiili, jotka pitää olla oikeassa järjestyksessä, että kone suostuu käymään. :wink:
ch
Viestit: 1499
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja ch »

Construction King kirjoitti: Su Syys 19, 2021 9:10 pm
Siirtopumpun toiminta, tai missä se ylipäänsäkään on, on mulle vielä epäselvä, että toimiiko se mekaanisesti.
Siirtopumppu toimii mekaanisesti ja se on juuri se sama sakkakuppi-käsipumppu koneen oikealla puolella. Tuossa siirtopumpun takana lohkon sisällä on moottorin nokka-akseli ja siinä on pumpulle oma nokkansa. Siinä on semmoinen lyhyt tanko voimanvälittäjänä nokka-akselin ja pumpun välillä. Ajan kanssa tuo tanko saattaa kulua ja pumppausliike ei ole niin tehokas enää. Yksi juttu liittyen tuohon käsivipuun vielä, niin moottori saattaa joskus pysähtyä sellaiseen asentoon, että tuo siirtopumpun käyttötappi on työntöasennossa ja silloin käsipumppu tuntuu veltolta eikä toimi. Silloin pitää hieman pyöräyttää startilla tai kampiakselin päästä konetta, että pumppu "vapautuu".

Yksi ilmanvetelypaikka on juuri tuo sakkakuppi. Sitä on välillä vaikea saada tiiviiksi. Voi olla niinkin, ettei nestettä vuoda ulospäin, mutta ilmaa menee sisään.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Kiitos, nyt ymmärrän miten siirtopumppu toimii.

Youtubesta löysin tällaisen David Brown -videon, ja tein sen perusteella lisätestejä
https://www.youtube.com/watch?v=IubKG8aIGnM

...ja tein samat testit mitä siinä
# Lirputtimella - mielestäni minulla tulee ehkä suurinpiirtein samoin
http://www.youtube.com/watch?v=IubKG8aIGnM&t=1m51s


# Syöttöpumpun alemmasta ruuvista - ja starttaamalla moottoria - en ole ihan varma tuleeko minulla yhtäpaljoa nestettä, mutta kyllä ruuvista lentää nestettä.
http://www.youtube.com/watch?v=IubKG8aIGnM&t=2m05s

# Syöttöpumpun ylemmästä ruuvista - videolla pissii heikosti - ja starttaamalla moottoria - minulla ei tule mitään.
http://www.youtube.com/watch?v=IubKG8aIGnM&t=2m17s

# Suuttimelta - videolla ruiskii tahdissa - minulla tulee 1 tippa kahdessa sekunnissa.
http://www.youtube.com/watch?v=IubKG8aIGnM&t=2m31s

Olisiko vinkkejä mitä seuraavaksi?

Kiitos!
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Construction King
Viestit: 542
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Tumppi 865 kirjoitti: Su Syys 19, 2021 9:25 pm Ainakin startilla pyörittäessä syöttöpumpun ilmaruuveista pitää aine lentää kunnon kaaressa, ja jos ei tule, on joku paikka tukossa.
Syöttöpumpun paluu putki lähtee sieltä jakopään puolelta, avaa sitä liitosta, ja varmista että sieltä tulee ainetta.

Jos aineen tulo tyssää syöttöpumpun sisäänmeno liittimen kohalle, niin pumpussa on siinä 24mm mutterin alla vielä sihti, joka voi olla tukossa!? Sen alla on jo pieniä osia/venttiili, jotka pitää olla oikeassa järjestyksessä, että kone suostuu käymään. :wink:
Niin tosiaan alemmasta ilmausruuvista lentää ainetta startilla pyöritettäessä. Ylemmästä ei tule mitään.

Koetan huomenna katsoa syöttöpumpun paluuputkea.

Mutta voiko siitä sanoa mitään, kun alemmasta ilmausruuvista tulee polttoainetta startilla pyöritettäessä, mutta ylemmästä ei tule?

Case 580G on moottorin käynniltään ollut kuin sveitsiläinen kello, joten tämä tilanne tuntuu ... hmmm... epämukavalta ja odottamattomalta.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Avatar
Rh-
Viestit: 1034
Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Rh- »

En tunne pumppua, mikä siellä majailee, ja Google ei auttanut.

Mutta kun alemmalta ruuvilta alka aine juosta, niin se kiinni.

Sen jälkeen jatkat liputtamista kunnes ylemmästäkin juoksee.
Ruuvi kii, ja suuttimien ilmaus ja käyntiin.


Tämä olettain että tarkastit pumpun tulevan sihdin.
Jos polttoainelinjasto on sen mallinen että aine menee mielummin paluun kautta tankkiin, kuin painaa ilman ulo, voi pumpun paluuputken tulpata liputuksen ajaksi, startilla ilmausta en tuolloin suosittele.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
proto
Viestit: 400
Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 10:02 am
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja proto »

Sammuttimen solenoidi, tuleeko virtalukolta 12v ja pelaako.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Jaritapani, timberi ja 31 vierailijaa