Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 11:38 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Noi venttiilin vivustot on todennäköisesti tuumaisia, joten motonetin pallot ei varmaan suoraan käy. Täytisi rakentaa koko vivustot uusiksi.
Valmet 602T
Case 580F
Hyster H60F
Case 580F
Hyster H60F
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Heh, siinä on suojamaa kunnossa!Deippa kirjoitti:Onhan tuossa se hyvää että on käytetty oikein suojamaata (ke-vi) korjaukseen
Tietääkö joku onko toi ilmansuodatin semmoinen kaksiosainen?
Tänään ainakin yritän olla räpeltämättä koneen parissa tai pajalla yleensäkin. Pitänee antaa ton peukun olla rauhassa.
Vivuston osia saattaisi olla fintractorilla saatavilla, ainakin jonkinlainen kuva tuli sieltä. Katsotaan.. Jos ei muuta niin virittelen sitten siihen jotain meikäläis-standardin mukaisia.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 11:38 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Nivellaakereita tai noita pallopäitä ja tekee tangot, toiseen päähän vasuri kierre, niin tulee säädettävät.
Muistaa vaan toiseen päähän ottaa vasenkätiset nivelet.
http://www.kentso.fi/prebeo/group/nivel ... ivelet/423
http://www.ebay.com/bhp/rod-end-bearing
Muistaa vaan toiseen päähän ottaa vasenkätiset nivelet.
http://www.kentso.fi/prebeo/group/nivel ... ivelet/423
http://www.ebay.com/bhp/rod-end-bearing
Valmet 602T
Case 580F
Hyster H60F
Case 580F
Hyster H60F
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Pyysin tarjousta noista alkuperäisistä, saapa nähdä että pitääkö istua niittenkin hintoja lueskellessa..Mähis kirjoitti:Nivellaakereita tai noita pallopäitä ja tekee tangot, toiseen päähän vasuri kierre, niin tulee säädettävät.
Muistaa vaan toiseen päähän ottaa vasenkätiset nivelet.
http://www.kentso.fi/prebeo/group/nivel ... ivelet/423
http://www.ebay.com/bhp/rod-end-bearing
Noita nivelpäitä saa tosiaan ulkomailta aika edullisesti. Oliko sulla ajatuksena siis että vanha tanko poikki ja siihen tilalle joku naaraskierre ja väliin säätötanko? Ja pitäähän noihin sitten nivelpäihin varmaan uutta tappia olla myös sisään laittaa.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
En tiedä, onko seuraava linkki ollut esillä:
http://partstore.casece.com/us/index.ht ... ton=Search
Linkissä eri mallien varaosakuvat osanumeroineen. Sitten vain googlaamaan osien tarjontaa maailmalla.
http://partstore.casece.com/us/index.ht ... ton=Search
Linkissä eri mallien varaosakuvat osanumeroineen. Sitten vain googlaamaan osien tarjontaa maailmalla.
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Meikäläiselle ei pitäisi kyllä rälläkkää näköjään antaa. Hydesuihkun arvoitus ratkesi kun avasin takalattian, rälläkkä oli osunut yhteen letkuun hitsauksia , voi pentele
Noh, uutta letkua etsimään. On muuten aika veemäistä pujotella rikkinäisellä kädellä paksua letkua ahtaisiin paikkoihin (eikä oo edes karvoja ympärillä ).
No onneksi tuo letku on lyhyt, jota on sitten jatkettu siitä puomin tienoilta. Jatkokappale pitää ostaa myös, on näet ruosteessa. Ilmeisesti on letkuja ennenkin tuohon vaihdettu.
Riksun seudulta letkua haen, varmaan Mankinen ja Etra on ne mitkä kannattaa käväistä. Etrasta joskus kävinkin hakemassa pienempään vehkeeseen ja ei ollut kovin kallista.
Noh, uutta letkua etsimään. On muuten aika veemäistä pujotella rikkinäisellä kädellä paksua letkua ahtaisiin paikkoihin (eikä oo edes karvoja ympärillä ).
No onneksi tuo letku on lyhyt, jota on sitten jatkettu siitä puomin tienoilta. Jatkokappale pitää ostaa myös, on näet ruosteessa. Ilmeisesti on letkuja ennenkin tuohon vaihdettu.
Riksun seudulta letkua haen, varmaan Mankinen ja Etra on ne mitkä kannattaa käväistä. Etrasta joskus kävinkin hakemassa pienempään vehkeeseen ja ei ollut kovin kallista.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Jos pyörät heiluu akseliin nähden niin olkalaakerit on kypsät, kannattaa vaihtaa vielä kun laakerikoolit on olemassa... Mulla on lähteny jo pala etuakselistakin kun tappi on sitä jonkun aikaa hangannut. Tästä kokonaisuudesta siis kyse: (kuvassa näemmä uudemman mallinen etuakseli yhdellä ohjaussylinterillä ilman raidetankoa, huomaa tapin kiilauran sijainti keskilinjan alapuolella)
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 10:00 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Nykyäänhän karvoja ei tarvita eikä kirkkoveneessä ei ole airoja.deadliestcatch kirjoitti: Noh, uutta letkua etsimään. On muuten aika veemäistä pujotella rikkinäisellä kädellä paksua letkua ahtaisiin paikkoihin (eikä oo edes karvoja ympärillä ).
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Pihkamäki saattaisi olla edullisin. Suomen Tehdaspalvelu Oy on myös varteenotettava vaihtoehto.deadliestcatch kirjoitti:Riksun seudulta letkua haen, varmaan Mankinen ja Etra on ne mitkä kannattaa käväistä. Etrasta joskus kävinkin hakemassa pienempään vehkeeseen ja ei ollut kovin kallista.
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Kaippa se on tuohonkin huomiota kiinnitettävä. Tänään vähän heiluttelin ja totesin että pelkkä keskitapin vaihto ei vielä tee kesää, mutta auttaa sekin jo. Täytyy nyt tutkia vaikka jonkun räjäytyskuvan kanssa tuota että tietää mistä puhutaan. Mullahan siis hetkuu renkaat ennemminkin kääntyillen, olisko se nyt niin kuin heiluen sivusuunnassa se termi. Vähemmän on akselin suuntaista heiluntaa jos ollenkaan (tai vähän tietysti ainakin on).Garde72 kirjoitti:Jos pyörät heiluu akseliin nähden niin olkalaakerit on kypsät, kannattaa vaihtaa vielä kun laakerikoolit on olemassa... Mulla on lähteny jo pala etuakselistakin kun tappi on sitä jonkun aikaa hangannut. Tästä kokonaisuudesta siis kyse: (kuvassa näemmä uudemman mallinen etuakseli yhdellä ohjaussylinterillä ilman raidetankoa, huomaa tapin kiilauran sijainti keskilinjan alapuolella)
Hydeletku löytyi Mankiselta, hintaa tuli 56€ josta taisi olla se 12 euroa väliholkin hinta (jos muistan oikein). Kyselin myös suodattimia ja mahdollisesti löytyisi kaikki suodattimet hydrauliöljyn suodatinta lukuunottamatta, eikä hinta ollut kovin montaa kymppiä.
Öljyt sen sijaan on kyllä kalliita IKH:lla, 426 taisi olla nelisen euroa litra. Kallista on
Täytynee soitella voitelukeskukselle vaikka. Voisin ajatella ottavani vaikka tynnyrillisen jos tulee järkevän määrän edullisemmaksi niin litrahinnaltaan.
Mutta.. mahtaiskohan onnistua sorvilla tehdä itse nuo olkatapit? Jollain sinne on tuo ura tietysti tehtävä, meniskö vingulla, koneviilalla tai pylväsporakoneella ja ristisyöttöpenkillä?
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Ei taida kannattaa olkatappeja itte sorvata, se kun on laakeripinta. (ei sisäkoolia laakereissa) Onpa kumma juttu tuo IKH:n hinnoittelu, mulle tuli vasta mainoslehti jossa aikas kohtuuhintaiset öljyt, esim. 46:n hyde 445,-/205 litraa ja Universal 10W-30 485,-/205 litraa ja tynnyrit rahtivapaasti. Näin siis Kouvolan IKH eli Agri-Kymi. P. 020-7432044
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Jahas, no sitten en tee tosiaan itse noita olkatappeja, joku oli jonkun hitsausvirityksen sinne tehnyt. Tutkitaan kun keritään..
Tärkeysjärjestyksessä päällimmäisenä on mulla nyt tuo nesteitten ja suodattimien vaihto. Kun se huolto on rahoitettu niin sitten muuta (näyttäisi tulevan kalliiksi). Ja tänään huomasin ettei laturi lataa akkua, pöh. No pikkujuttuja..
Voisikos joku mulle vääntää rautalangasta, että mistä kaikkialta ne suodattimet löytää? Erityisesti että missä on hydraulisuodatin? Ja missä se ilmansuodatin on? Tartteeko konepelti availla että nää näkyy? En nimittäin ole vielä katteita sieltä paljon raotellut.
Ja sitten ne öljyt. Tuolla aiemmin suositeltiin:
Aiemmissa vehkeissä on ollut perusoljat, ISO VG46 ja 10-30 moottoriin.
Ja tässä ilmeisesti on sitten pätevät tiedot joilla löytyy suodatinta:
IKH:lta (Mankiselta) sain siis seuraavat tarjottuna:
DFP770181 Ilmansuodatin sisempi MF, CIH 3595519M1 hinta 21,77
DFP771563 Ilmansuodatin ulompi CIH 3125199R2, hinta 31,86
DFP550588 P-A Suodatin, hinta 9,68
DFP553004 Polttoainesuodatin, hinta 7,26
DFP550719 Öljynsuodatin, hinta 9,27
Ja sitten oli tarjottu ATF220 öljyä, 86€/20l ja Mobilfluid 426 4 x 20l pönikkä yht 264,52€
Nyt kun tietäisi että nuo suodattimet IKH:lta on oikeat, niin voisin tilata ne IKH:lta ja hydesuodattime(t/n) voitelukeskukselta ja öljyt jostain, niin olisi paletti kasassa.
Muuten, passaakohan noita panossuodattimia käyttää irti mallin ja koon varmistamiseksi?
Tärkeysjärjestyksessä päällimmäisenä on mulla nyt tuo nesteitten ja suodattimien vaihto. Kun se huolto on rahoitettu niin sitten muuta (näyttäisi tulevan kalliiksi). Ja tänään huomasin ettei laturi lataa akkua, pöh. No pikkujuttuja..
Voisikos joku mulle vääntää rautalangasta, että mistä kaikkialta ne suodattimet löytää? Erityisesti että missä on hydraulisuodatin? Ja missä se ilmansuodatin on? Tartteeko konepelti availla että nää näkyy? En nimittäin ole vielä katteita sieltä paljon raotellut.
Ja sitten ne öljyt. Tuolla aiemmin suositeltiin:
Ja noille kyselin hintaa IKH:lta (Mankiselta) rixusta. Tosin mulla itselläni on onneksi riittävästi tuota 80w-90 oljaa, mutta muut pitää hankkia. Tuotapa tuotapa, tuo 426 on kallista, eikö sitä voisi korvata muulla tai onko jotain vastaavaa? Ja mites tuo ATF 220?Ohjaus:
Mobil ATF 220
Hydrauliikka:
Mobifluid 426
Momentinmuunnin:
Mobil ATF 220
Vaihteisto ja "Final drivet"
Mobilube HD 80w-90
Aiemmissa vehkeissä on ollut perusoljat, ISO VG46 ja 10-30 moottoriin.
Ja tässä ilmeisesti on sitten pätevät tiedot joilla löytyy suodatinta:
Siis onko hydraulifilttereitä kaksi?Voitelukeskukselta tuli hytikkafiltterit itselle 580F:ään
Fleetquard
HF35052 ja HF6011
IKH:lta ilmafiltteri
Ilmafiltteri IKH 21002
IKH:lta (Mankiselta) sain siis seuraavat tarjottuna:
DFP770181 Ilmansuodatin sisempi MF, CIH 3595519M1 hinta 21,77
DFP771563 Ilmansuodatin ulompi CIH 3125199R2, hinta 31,86
DFP550588 P-A Suodatin, hinta 9,68
DFP553004 Polttoainesuodatin, hinta 7,26
DFP550719 Öljynsuodatin, hinta 9,27
Ja sitten oli tarjottu ATF220 öljyä, 86€/20l ja Mobilfluid 426 4 x 20l pönikkä yht 264,52€
Nyt kun tietäisi että nuo suodattimet IKH:lta on oikeat, niin voisin tilata ne IKH:lta ja hydesuodattime(t/n) voitelukeskukselta ja öljyt jostain, niin olisi paletti kasassa.
Muuten, passaakohan noita panossuodattimia käyttää irti mallin ja koon varmistamiseksi?
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Joo, löytyyhän ne suodattimien paikat tuosta käsikirjasta (huonot kuvat tosin). Tulosteestani uupui olennaisia sivuja, prkl! Huomenna pitää katsella paikat päivänvalon aikaan ja irroitella katsottavaksi ne mitä uskaltaa.
Käsikirjassa näytti olevan myös suositeltuja öljyjä. Pitääkin katsoa josko vastineita nykyöljyistä löytyy.
Käsikirjassa näytti olevan myös suositeltuja öljyjä. Pitääkin katsoa josko vastineita nykyöljyistä löytyy.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Noniin, nyt on enää yksi suodatin hukassa. Toinen hytikkasuodatin ei löytynyt..
Mutta herrantähden mitä kamaa tuolla hytikkasysteemissä pyörii. Huolto on siis kiireellisesti tehtävä.
Tämmöistä:
Että semmoista. Hytikkasuodattimen kuoren pohjalla oli melkoista töhkää.
Mutta tässä nyt muutama kuva, joilla suodattimia voi tunnistaa ja illan ratoksi katsoa muuten vaan. Mun mielestä noi IKH:n tarjoamat ei kyllä käy tähän koneeseen..
Ilmansuodatin:
Ilmansuodatin sivusta:
Moottoriöljynsuodatin:
Polttoaineensuodatin (ja näitä samanlaisia 2 kappaletta):
Missä lie se toinen hytikkasuodatin..
Mutta herrantähden mitä kamaa tuolla hytikkasysteemissä pyörii. Huolto on siis kiireellisesti tehtävä.
Tämmöistä:
Että semmoista. Hytikkasuodattimen kuoren pohjalla oli melkoista töhkää.
Mutta tässä nyt muutama kuva, joilla suodattimia voi tunnistaa ja illan ratoksi katsoa muuten vaan. Mun mielestä noi IKH:n tarjoamat ei kyllä käy tähän koneeseen..
Ilmansuodatin:
Ilmansuodatin sivusta:
Moottoriöljynsuodatin:
Polttoaineensuodatin (ja näitä samanlaisia 2 kappaletta):
Missä lie se toinen hytikkasuodatin..
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
vettä päässyt hyde öljyjen joukkoon. hydrauliikkaan käy varmasti hydrauli öljy 32 tai 46 näitähän on joka valmistajal. nyt ku löytys joku maanrankentaja jolla olis tynnyri käytettyä puhtaampaa hyde öljyä niin laittasit sitä sinne ja ajelisit sylinterejä edes takasin. meinaan tuo kerma ei ihan yhel öljyn vaihdol häviä. vaatii pari kolme vaihto kertaa ainakin. menee uudet öljyt heti hukkaan. eiks toi löpö suodatin oo se yleisin cav.. kaikis vanhemmis traktoreis sama. 2e alkaa hinnat. cav 296 tyypillä ku kyselee ni sattuu oikea.
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Joo, vähän jo tässä meinasinkin että halvempia öljyjä käyttelen alkuun ja teen pari "huuhtelu" vaihtoa. Pyysin jo halpisehdotuksia voitelukeskukselta tähän hommaan. Mutta pitää kattoa noita muitakin paikkoja.2xford4000 kirjoitti:vettä päässyt hyde öljyjen joukkoon. hydrauliikkaan käy varmasti hydrauli öljy 32 tai 46 näitähän on joka valmistajal. nyt ku löytys joku maanrankentaja jolla olis tynnyri käytettyä puhtaampaa hyde öljyä niin laittasit sitä sinne ja ajelisit sylinterejä edes takasin. meinaan tuo kerma ei ihan yhel öljyn vaihdol häviä. vaatii pari kolme vaihto kertaa ainakin. menee uudet öljyt heti hukkaan. eiks toi löpö suodatin oo se yleisin cav.. kaikis vanhemmis traktoreis sama. 2e alkaa hinnat. cav 296 tyypillä ku kyselee ni sattuu oikea.
Ja mä en muuten löydä tästäkään kuvasta toista hydrauliöljyn suodatinta:
http://partstore.casece.com/us/parts-se ... 60ar702506
Että voiko se olla että tuossa on tosiaan vaan yksi hydesuodatin? Eikö tavallisesti ole paluu ja painepuolella omat suodattimet?
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Tavallisesti käytetään vain paluulinjassa suodatinta, ei oikeen kuoret kestä, jos painepuolelle tarjoaa... Ja jos on useampi filtteri niin kyllä ne melkeen samassa paketissa on. Joissain vehkeissä on öljysäiliön imuputkessa joku sihti tai muu kanaverkko joka estää suurimpien kamien päätymisen pumppuun. Lueskelin kanssa aikani kuluksi sen lontoonmurteella kirjoitetun käyttöohjeen läpi eikä minun silmiin osunut yhtä suodatinta enempää.
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Joo, lienee sitten vaan yksi. Liekö sitten jotensakin muunlaisia nuo 580f:t joissa on kaksi.. vai liekö sitten suodatin johonkin muuhun, kuten ohjaustehostimeen taikka toiselle pumpulle tms..Garde72 kirjoitti:Tavallisesti käytetään vain paluulinjassa suodatinta, ei oikeen kuoret kestä, jos painepuolelle tarjoaa... Ja jos on useampi filtteri niin kyllä ne melkeen samassa paketissa on. Joissain vehkeissä on öljysäiliön imuputkessa joku sihti tai muu kanaverkko joka estää suurimpien kamien päätymisen pumppuun. Lueskelin kanssa aikani kuluksi sen lontoonmurteella kirjoitetun käyttöohjeen läpi eikä minun silmiin osunut yhtä suodatinta enempää.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Minkä näkönen suodatin sulla pyörii ylimääräisenä? Ohjaustehostimen filsu on tällainen ja lymyilee pumpun/säiliön sisällä:deadliestcatch kirjoitti: Joo, lienee sitten vaan yksi. Liekö sitten jotensakin muunlaisia nuo 580f:t joissa on kaksi.. vai liekö sitten suodatin johonkin muuhun, kuten ohjaustehostimeen taikka toiselle pumpulle tms..
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Mä en enää suostu laittaa halpoja CAVin filttereitä, enemmän tulee vain murhetta. Niissä kumitiivisteet on korvattu muovitiivisteillä, jotka ei kestä ensimmäistäkään talvea ja alkavat vuotaa. Olen hakenut Valtran marmoritiskiltä AGCOn leimoilla olevia, ovat aivan toista maata kun nuo halvat tarvikkeet.2xford4000 kirjoitti:vettä päässyt hyde öljyjen joukkoon. hydrauliikkaan käy varmasti hydrauli öljy 32 tai 46 näitähän on joka valmistajal. nyt ku löytys joku maanrankentaja jolla olis tynnyri käytettyä puhtaampaa hyde öljyä niin laittasit sitä sinne ja ajelisit sylinterejä edes takasin. meinaan tuo kerma ei ihan yhel öljyn vaihdol häviä. vaatii pari kolme vaihto kertaa ainakin. menee uudet öljyt heti hukkaan. eiks toi löpö suodatin oo se yleisin cav.. kaikis vanhemmis traktoreis sama. 2e alkaa hinnat. cav 296 tyypillä ku kyselee ni sattuu oikea.
Traktorin periä ja hydrauliikoita on huuhdeltu polttoöljyllä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa