Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
JackOAT
Viestit: 1408
Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja JackOAT »

Garde72 kirjoitti:
deadliestcatch kirjoitti: Joo, lienee sitten vaan yksi. Liekö sitten jotensakin muunlaisia nuo 580f:t joissa on kaksi.. vai liekö sitten suodatin johonkin muuhun, kuten ohjaustehostimeen taikka toiselle pumpulle tms..
Minkä näkönen suodatin sulla pyörii ylimääräisenä? Ohjaustehostimen filsu on tällainen ja lymyilee pumpun/säiliön sisällä:

Kuva
Mulla ei vielä pyöri mikään suodatin ylimääräisenä kun ei ole noita suodattimia hankittuna vielä. Hankintaa varten olen niitä tutkinutkin, että tulee varmasti oikeat. Tuota hydesuodatintakaan ei taida Suomesta saada mistään, vaan menee tilaustavaraksi.

Mikäs tuo ohjaustehostimen suodatin on tyypiltään? Kuvan "s-l400" ei oikein tuottanut hakutuloksia.

Tätä kun kattelee: http://partstore.casece.com/us/parts-se ... 60ar690720

..Niin voisin päätellä että tuo ohjaustehostimen suodatin löytyy pumpun kotelosta sieltä edestä. Pitää ryömiä sinne tänään, avata ja katsoa.

Oliko sulla samanlainen Case 580F? Eli kaksivetoinen ja vm 88 tienoilla tehty? Onko sulla kaksi hydesuodatinta? HF6011 ja HF35052. Mulla vaikuttaisi olevan vain yksi ja se löytyy tuosta rintapellistä tankin verran eteenpäin konehuoneen puolelta oikealta, ihan tankin vierestä ja olisi tyypiltään tuo HF6011. Tuo HF35052 on sen verta iso, että kyllä sen paikan pitäisi helposti löytyä.

Mutta edelleen mua hämää tuo, että olisi kaksi suodatinta. Voisiko olla että eri vuotisessa tai nelivetomallissa on tuo HF35052 jollekin järjestelmälle filsuna ja mulla ei tota löydykään?
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
JackOAT
Viestit: 1408
Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja JackOAT »

Tyypiltään tuo ohjaustehostimen suodatin vaikuttaisi olevan P183. Eikä sitäkään tietysti googlen perusteella Suomessa :evil:
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
JackOAT
Viestit: 1408
Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja JackOAT »

No nyt on ohjaustehostimen pumppu irti ja sen suodatin myös.

Ohjaustehostimen suodattimen mitat oli: Ulkohalkaisija n 103mm, sisähalkaisija n 26mm, korkeus n 32mm. Suodatin on samanlainen molemmin puolin.

Kuva

Vaikuttaisi että on hieman matala ja hieman korkeampikin tuonne mahtuu. Eli olettaisin että se P183 on oikea suodatin tuon tilalle?

Ja vihdoin ehkä löysin sen toisen hydesuodattimen sijainnin.. vaan onko oikea:
Kuva

Mutta ei perke*e auennut. On niin hankala paikka vääntää, ettei vaan suostunut aukeamaan. Onko vinkkejä? Lenkkiavain mahtuu just tuosta edestä moottorin ja rungon välistä tuonne. Altapäin voisi ehkä päästä muutoin vääntämään, mutta sitten ei saa voimaa nimeksikään sinne. Kokeilin laittaa isoa lenkkiavainta momentinmuuntimeksi, vaan ei lähde kun ei oikean mahdu avaimet kääntymään riittävästi.

Mutta, onko tuo HF35052:n sijainti??

Korkeus ei mätsää, mutta voihan se suodatin olla osin tuolla sisälläkin. Pohjassa lienee joku veden/sakan poistohana, sitäkin auoin, ihan pikkuisen suostui jotain tiputtamaan harvakseltaan siitä.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
casee
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2016 3:47 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja casee »

toi suunnanvaihtimen kyljessä oleva möykky on vedonirroittimen magneetti älä irroita ja tankin alla oleva patti on roska/vesitila pitää joskus tyhjentää alla olevasta hanasta casessa on vain yksi hydr.suod aina ollut caseja vuodesta -81 ropannut
JackOAT
Viestit: 1408
Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja JackOAT »

casee kirjoitti:toi suunnanvaihtimen kyljessä oleva möykky on vedonirroittimen magneetti älä irroita ja tankin alla oleva patti on roska/vesitila pitää joskus tyhjentää alla olevasta hanasta casessa on vain yksi hydr.suod aina ollut caseja vuodesta -81 ropannut
No kiitos tästä tiedosta. Mutta mihinkäs toi hf35052 suodatin sitten kuuluisi? Minkä järjestelmän suodatin se voisi olla ja missä.

Vai eikö mun koneessa sellaista kenties olekaan? Hmm.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
casee
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2016 3:47 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja casee »

hydr.suodattimia on ollut erilaisia että se on jompi kumpi niistä (toinen pitkä toinen lyhyt) mutta koneessa on vain yksi suodatin
Garde72
Viestit: 853
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Garde72 »

Ebay:stä mää noita olen hakenu esim: "Case 580C power steering filter" tai "Case 580C filter kit" Tyyppi 580C näyttäisi aika tarkkaan vastaavan tätä meidän FS-mallia. Ohjaamossa ja kaivulaitteen runkosovitteessa on eroja, mutta perustekniikka samaa.
JackOAT
Viestit: 1408
Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja JackOAT »

Ohjaustehostimen filtterikin löytyi. Eli luultavasti nyt on kaikki suodattimet tiedossa/tilattuna. Tosiaan tuolla aiemmassa keskustelussa oli mainittu kaksi hydesuodatinta, niin siitä ja aiemmista konekokemuksista päättelin että pakkohan tässäkin varmaan on se kaksi suodatinta olla.

Konekeskolta löytyy HF6011 hyllystä ja samoin tuo ohjaustehostimen P183. Vaan arvaatte varmaan että hinta on hirveä. Käyn tinkaamassa sieltä yhden molempia että saan koneen taas nippuun. Lisää näit suodattimia sitten voitelukeskuksen kautta, valitettavasti on nyt tilaustavaraa ja tulee jälkitoimituksena.

Öljyksi tilasin tynnyrillisen universal 10W-30:stä, joka varmaan on hyvä ratkaisu kun täytyy parikin oljanvaihtoa tehdä. Tohon nuhviinkin voin tuota laittaa moottoriöljyksi ja toki caseen myös ja peräöljyä löytyy omasta takaa. Hukassa on vielä ATF220, mutta sitä nyt löytyy hyllystä mistä vain. Halvalla kun vielä saisi.

Näköjään ilmansuodattimen kanssa useimmat käyttävät vain ulointa suodatinta. Itse nyt tilasin molemmat, ei siitä haittaakaan ole.

Ja momentinmuuntimella ja suunnanvaihtajalla on yhteiset öljyt, mutta vähän oudolta kuulostaa tämä:
"Remove te drain plug from the left hand side of the pan, and remove oil from the shuttle. Remove the rubber drain plug from the bottom of the housing of the flywheel. Turn the engine until the drain plug of the converter is in alignment with the hole. Then remove the drain plug of the converter. After you remove the oil, install the drain plugs again."

Ihmettelen vaan että miten sinne muuntimelle menee öljyä jos on eri poistoreikäkin sille, vai onko se vaan sen takia että tyhjenee sieltäkin öljyt, jota sinne on voinut jäädä ja yhteiset öljyt menevät muuntimeenkin kun samassa soosissa lilluvat.

Tuohan voi näyttää aika hauskalta, poistorööri poistoröörin sisällä.. vähän kuin kloaakki :D
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
jpeltoma

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Tuolta voi katsella Warnerin suunnanvaihtajan sielunelämää:

http://case580g.e-monsite.com/pages/dep ... rseur.html

Pumppu painaa öljyn muuntimeen, eikä sitä öljyä muuten saa täysin vaihdettua ellei ropusta tyhjää limppua. Eli kytkinkopasta tulppa auki ja konetta pyöritellään kunnes muuntimen proppu näkyvillä.

Öljyn tasohan tarkistetaan lämpimänä tyhjäkäynnillä. Mulla tuo suunnanvaihdin syö hiukan öljyä, meno alkaa hiipua jollei seuraa öljyn määrää. Litran pari silloin tällöin lisäillyt.
Garde72
Viestit: 853
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Garde72 »

Samoja harrasteita, öljyt alas moottorista ja suunnanvaihtajasta. Ihmettelin kanssa tuota ohjetta poistotulpan avaamisesta poistotulpan sisältä... Onkos se sisempi tulppa sitten jossain tuolla kuvan oikeassa yläkulmassa näkyvän reiän sisällä? Jos oikein älysin, niin tuo pyöreäkuorinen (ylempi) isompi jööti on momentinmuunnin ja alempana on suunnanvaihtaja. Tuon kulmikkaamman kotelon ruuvasin irti ja sieltä löytyi suodatinsihti kuten pitikin. Öljyt vaikutti kirkkailta eikä kotelon pohjallakaan ollut kuin muutama pieni murunen (metallia?) Putsailin sihdin ja leikkelen paperitiivisteen väliin silikonien sijasta.
Kuva

Ohjaustehostimen pumppu/suodatin näyttää mielenkiintoiselta irrotettavalta, tarviiko purkaa polttoainepumppu tieltä pois että mahtuu aukeamaan?
Kuva

Sitten toinen puoli koneesta, näyttääkö dedliestcatch tutulta? :D Polttoainesuotimet on jotenkin tutun näköisiä, onko nämä niitä 296 CAV:eja?
Kuva

Öljynsuodatin ja ilmanputsari näyttää sitten tältä: Voi luoja että oli mustat öljyt. Vissin ihan äsken ei oltu vaihdettu. Ilmanputsari n. 29 cm korkea ja halkaisija vajaa 13 cm.
Kuva

Mikähän se tämä sitten on? Tankin oikealla puolella olevan pyöreän peltikannen alla; T-haara jossa tulppa päässä. Ohjeesta en ottanut vielä muuta tolkkua, kun että joku huohotin se mahtaa olla ja liuottimella pitäisi 500 h välein putsata... Kuvassa oikea reuna koneen keulaan päin.
Kuva
Garde72
Viestit: 853
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Garde72 »

Oliko sulla dedliestcatch mittoja tuosta hydrauliikan suodattimesta? Tässä olisi yksi vaihtoehto; (Englannista)

Kuva

Mitat: kork.=185,7 mm ulkohalk.=66,7 mm sisäreikä=31,8 mm
JackOAT
Viestit: 1408
Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja JackOAT »

Garde72 kirjoitti:Samoja harrasteita, öljyt alas moottorista ja suunnanvaihtajasta. Ihmettelin kanssa tuota ohjetta poistotulpan avaamisesta poistotulpan sisältä... Onkos se sisempi tulppa sitten jossain tuolla kuvan oikeassa yläkulmassa näkyvän reiän sisällä? Jos oikein älysin, niin tuo pyöreäkuorinen (ylempi) isompi jööti on momentinmuunnin ja alempana on suunnanvaihtaja. Tuon kulmikkaamman kotelon ruuvasin irti ja sieltä löytyi suodatinsihti kuten pitikin. Öljyt vaikutti kirkkailta eikä kotelon pohjallakaan ollut kuin muutama pieni murunen (metallia?) Putsailin sihdin ja leikkelen paperitiivisteen väliin silikonien sijasta.
Njooh, siis mulla on tuo vielä edessä. Raportoin jahka pääsen siihen saakka.
Ohjaustehostimen pumppu/suodatin näyttää mielenkiintoiselta irrotettavalta, tarviiko purkaa polttoainepumppu tieltä pois että mahtuu aukeamaan?
Sulla on erilainen kone kuin mulla. Mutta joo, siis pitää tuo pa-pumppu purkaa edestä pois. Eli ensin polttoainetankin hana kiinni (mulla on koneen vasemmalla puolella ja löytyy seuraamalla tuosta pumpusta lähtevää putkea), polttoaineputket irti tuosta ja sitten pari pulttia irti joilla kiinni koneessa. Mulla tuo on irti, mutta en ole vielä takaisin laittanut kun odottelen ohjaustehostimen suodatinta.

Ja tuo ohjaustehostimen pumppu on kiinni kahdella mutterilla. Ekana kannattaa kyllä irroittaa ne hydrauliletkut ja siirtää tieltä pois. Sitten pitää irroitella akkulaturi jotta saat pumpun irti. Laturi siis nousee ylös riittävästi, eli ei kokonaan irti..

Mutta huomaa että mulla on erilainen kone.. suurin osa varmaan samanlaisia osia..

Sitten toinen puoli koneesta, näyttääkö dedliestcatch tutulta? :D Polttoainesuotimet on jotenkin tutun näköisiä, onko nämä niitä 296 CAV:eja?
Jep, justiinsa noita löytyy multa (olettaisin).
Öljynsuodatin ja ilmanputsari näyttää sitten tältä: Voi luoja että oli mustat öljyt. Vissin ihan äsken ei oltu vaihdettu. Ilmanputsari n. 29 cm korkea ja halkaisija vajaa 13 cm.
En tullut ilmanputsaria mitanneeksi, mutta joo, tuota luokkaa voisi olla. Mulla kanssa ihan mustat öljyt. Dieseleissä kyllä melkein aina mustat öljyt.
Mikähän se tämä sitten on? Tankin oikealla puolella olevan pyöreän peltikannen alla; T-haara jossa tulppa päässä. Ohjeesta en ottanut vielä muuta tolkkua, kun että joku huohotin se mahtaa olla ja liuottimella pitäisi 500 h välein putsata... Kuvassa oikea reuna koneen keulaan päin.
Mulla on ihan samanlainen, en oo avannut tuota. Pitäisi kai tarkistaa. Joku huohotin se lienee.
Oliko sulla dedliestcatch mittoja tuosta hydrauliikan suodattimesta? Tässä olisi yksi vaihtoehto; (Englannista)

Mitat: kork.=185,7 mm ulkohalk.=66,7 mm sisäreikä=31,8 mm
Jaa-a, mä mittasin ton suodattimen korkeudeksi n 182mm, ulkohalkaisijaksi 72mm ja sisähalkaisijaksi 32mm. Väittäisin että on sama suodatin ja perusteena se, että ulkohalkaisijalla ei niin merkitystä, korkeuden mittasin ilman sitä sisäreiän "koroketta". Sisähalkaisija on samam kuin mulla.

Mutta en mene sanomaan mitään varmaksi :D

Selvästikin meillä on erilaiset koneet, mulla tuossa sun kuvan PA-pumpun kohdalla on sama, mutta läpinäkyvä sakkakuppi samassa. Sanoisin että meillä on _melkein_ samanlaiset koneet. Mulla siis vuosimalli 88.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
Mähis
Viestit: 551
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 11:38 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Mähis »

Itsellä taas isompi hytikkafiltteri konehuoneenpuolella. Ja sisällä tuo isompi patruuna Fleetguardin HF35052.

Kuva
Valmet 602T
Case 580F
Hyster H60F
Garde72
Viestit: 853
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Garde72 »

deadliestcatch kirjoitti:Selvästikin meillä on erilaiset koneet, mulla tuossa sun kuvan PA-pumpun kohdalla on sama, mutta läpinäkyvä sakkakuppi samassa. Sanoisin että meillä on _melkein_ samanlaiset koneet. Mulla siis vuosimalli 88.
Tämä meikäläisen kampe on vuodelta -84 ja ilmeisen varmasti David Brownin koneella. Mutta kerran vielä Case-tuntijat, löytyykö se muuntimen tyhjennysproppu tuolta kotelon reiän syövereistä? (Kuvassa oikea yläkulma.)

Kuva
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Jos muunnin näkyy tuosta rejästä, niin meisselillä pyörität sitä kierroksen tosta rejästä ronkkien, niin kyllä se tulppa sieltä vastaan tulee jos siellä sellanen on.
Uudemmassa G malllissa oli vähän erinäkönen tuo kytkinkoppa, mut silti tollasesta pienehköstä rejästä se muuntimen tulppa avattii. Itekkin epäilin tulpan avausta, mut hyvin se sieltä näky ja osu takasin paikallee, ettei siinä sen kummempaa.
Garde72
Viestit: 853
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Garde72 »

Thanks! Pitääpä pyöritellä, saiskohan tuosta kardaanista helpommin otetta kääntelyyn.
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Ei taija kartaanista pyöriä. Pyöritä moottorista, muistaakseni ohjeessa oli neuvottu tartilla pyörittämää, ja oli kielletty tunkemasta sormea samalla tuonne reikään! :D
JackOAT
Viestit: 1408
Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja JackOAT »

Tumppi 865 kirjoitti:Ei taija kartaanista pyöriä. Pyöritä moottorista, muistaakseni ohjeessa oli neuvottu tartilla pyörittämää, ja oli kielletty tunkemasta sormea samalla tuonne reikään! :D
Mun netistä ladatussa käsikirjassa on vaan neuvottu että pyöritä moottori sen verran että drain-korkki näkkyy. Ei mitään startilla pyörittämisestä. Veikkaan että yritän pyöritellä vaikka crankshaftin päästä tjsp.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
Talumees
Viestit: 6384
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Garde72 kirjoitti:Oliko sulla dedliestcatch mittoja tuosta hydrauliikan suodattimesta? Tässä olisi yksi vaihtoehto; (Englannista)

Kuva

Mitat: kork.=185,7 mm ulkohalk.=66,7 mm sisäreikä=31,8 mm
Valtran hydr.painesuodatin
http://www.ikh.fi/Valmet_-_Valtra/DFP76 ... KASUODATIN

- pituus 180 mm
- ulkohalkaisija 73 mm
- sisähalkaisija 32 mm
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
Garde72
Viestit: 853
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Garde72 »

Ny rässätää!! :D :D

Kuva

Tartti väkästellä prässikehikko että saadaan siivosti kääntösylinterien laakeriholkit liikkumaan. Sen verran ahtaassa paikassa ettei viitti suotta irrottelemaan ruveta niitä sylkkyjä, prässätään holkit siinä paikallaan. Kakkosnelosenpätkän uhrasin testikäyttöön, komeesti meni tuurna läpi, ei tarvinu edes tunkkiin jatkovartta ettiä :twisted:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Eräilves, Google [Bot], Jiitek ja 64 vierailijaa