Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
jpeltoma

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Mulla ei tosiaan tuo palautus ole ikinä pelannu. Mulla on 10/1982 painettu Konekeskon suomenkielinen ohjekirja. Siinä on vähän epäselvästi kerrottu näin; " aseta kuormaimen hallintavipu kaivuuasentoon ja kelluntaan. Kuormainkauha kääntyy silloin taaksenpäin". Tästä olen päätelly että aisat kelluu.

Edit: Kovin kokeilemassa oikeen :D : Minun koneessa vipu ei jää vasemmalle ääriasentoon muutakuin kellunnassa, voi toki olla jotain viallakin.
Construction King
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

jpeltoma kirjoitti: La Huhti 04, 2020 12:05 am G:ssä on alunperin ollut varusteena myös kauhanpalautus. Oikeallapuolella aisassa on rajakytkin kauhalla joka ohjaa kuormaajan venttiilipaketissa olevaa soleinoidia.
Mielenkiintoista, en tiennytkään tällaisesta toiminnosta. Joku "ylimääräinen johto" oikeanpuoleisella aisalla kulkee.
Case580F kirjoitti: La Huhti 04, 2020 10:27 am Talvella float toimintoa tuli testailtua lumitöitä tehdessä. Etupyörät tosiaan nousee irti maasta.
Tänään jäi käynnistämättä 580G, niin en päässyt kokeilemaan float / kellunta -toimintoa. Hieman yllättää, että etupyörät nousee, toisaalta takana on painoa paljon. Koetan huomenna päästä kokeilemaan.

----
Täällä: laitoin etumaskin takaisin paikoilleen. Neljä "jousimutteria" vaihdoin
- kuvassa näkyy yksi uusi jousimutteri. Ihan hyvin ne meni paikoilleen, vaikka ne on max 4.5mm paksulle pellille, kun pelti tässä tapauksessa on 5mm paksua. Näissä on hieman pienempi pultti kuin alkuperäisissä jousimuttereissa.
- Jäähdyttimen puhaltelin paineilmalla puhtaaksi, siinä oil hieman sammalta parissa kohtaa, ja hiekkaa hieman, puhdistin jotta korroosio ei niin vaikuttaisi.
- maski takaisin paikoillaan, alimmat 4 kiinnikettä ovat uudempia, huomaa pienemmästä pultista.

- Etuakselin "king-pin":it rasvasin oikealta ja vasemmalta eturenkaalta. Avasin rasvanipat sekä ylä, että alapäästä. Alkuun oli haasteita saada rasvaa menemään, mutta lopulta sain puristettua rasvaa aika paljon alakautta ja kuva - rasva alkoi purkautua yläpuolelta. Olin jo aiemmin koettanut rasvata näitä "king-pinnejä", mutta jäi epäilys, että rasvaa ei mennyt perille saakka, siksi tein tämän uudestaan. Tää Youtube- 580C kingpin -vaihto -video motivoi varmistamaan rasvaus tulee tehtyä kunnolla, käsittämätön määrä klappia tuossa videon etuakselissa. Työläältä muutenkin vaikuttaa korjaus.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Construction King
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Sunnuntain aamupäivän päivitys 580G -yhdistelmäkaivurista:

1) Takapyörien / akselin laakerien rasvanipat löysin koneen alta etsimällä
Kuvassa nippa 25
Omasta kaivurista nipan kuva - näkyy kuvan keskivaiheilla keltaisen alueen oikeassa reunassa - kuva apukuskin puoleisen takapyörän juuresta - pyörän takapuolelta.

Näihin meni aika paljon rasvaa, alkuun oli täysi 400g tuubi ja alkoi tuntua 3/4 tuubista meni yhteensä molempiin takapyöriin ja enemmänkin olisi mennyt. En uskaltanut laittaa enempää ettei mene mitään rikki, tiedä sitten onko siellä mitään rikkimenevää.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Garde72
Viestit: 853
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Garde72 »

Construction King kirjoitti: La Huhti 04, 2020 11:02 pm
jpeltoma kirjoitti: La Huhti 04, 2020 12:05 am G:ssä on alunperin ollut varusteena myös kauhanpalautus. Oikeallapuolella aisassa on rajakytkin kauhalla joka ohjaa kuormaajan venttiilipaketissa olevaa soleinoidia.
Mielenkiintoista, en tiennytkään tällaisesta toiminnosta. Joku "ylimääräinen johto" oikeanpuoleisella aisalla kulkee.
Case580F kirjoitti: La Huhti 04, 2020 10:27 am Talvella float toimintoa tuli testailtua lumitöitä tehdessä. Etupyörät tosiaan nousee irti maasta.
Tänään jäi käynnistämättä 580G, niin en päässyt kokeilemaan float / kellunta -toimintoa. Hieman yllättää, että etupyörät nousee, toisaalta takana on painoa paljon. Koetan huomenna päästä kokeilemaan.

----
Täällä: laitoin etumaskin takaisin paikoilleen. Neljä "jousimutteria" vaihdoin
- kuvassa näkyy yksi uusi jousimutteri. Ihan hyvin ne meni paikoilleen, vaikka ne on max 4.5mm paksulle pellille, kun pelti tässä tapauksessa on 5mm paksua. Näissä on hieman pienempi pultti kuin alkuperäisissä jousimuttereissa.
- Jäähdyttimen puhaltelin paineilmalla puhtaaksi, siinä oil hieman sammalta parissa kohtaa, ja hiekkaa hieman, puhdistin jotta korroosio ei niin vaikuttaisi.
- maski takaisin paikoillaan, alimmat 4 kiinnikettä ovat uudempia, huomaa pienemmästä pultista.

- Etuakselin "king-pin":it rasvasin oikealta ja vasemmalta eturenkaalta. Avasin rasvanipat sekä ylä, että alapäästä. Alkuun oli haasteita saada rasvaa menemään, mutta lopulta sain puristettua rasvaa aika paljon alakautta ja kuva - rasva alkoi purkautua yläpuolelta. Olin jo aiemmin koettanut rasvata näitä "king-pinnejä", mutta jäi epäilys, että rasvaa ei mennyt perille saakka, siksi tein tämän uudestaan. Tää Youtube- 580C kingpin -vaihto -video motivoi varmistamaan rasvaus tulee tehtyä kunnolla, käsittämätön määrä klappia tuossa videon etuakselissa. Työläältä muutenkin vaikuttaa korjaus.
Mulla oli päässy niin pahaksi, että laakerikoolitkin oli hävinny ja kolme reikää neljästä vaati täyttöhitsauksen ja aarporauksen. Koneistamon lasku reilun tonnin+tappisarjat Ameriikoista. Niinkun muuten olis tarvinu videon akselikin... Ei tule kestämään laakerit jos soikeaan reikään laitetaan.
Construction King
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Kai tuollainen kuluminen vaatii vuosien käytön ilman huoltoa (rasvausta).

Täällä 580G vuosien huoltamattomuus näkyy siinä että suurin osa rasvanipoista ei ota rasvaa, siitä syystä että rasva on muumioitunut ja jämähtänyt tappien koloon.

Iltapäivän usean tunnin puhde sai vain yhden rasvanipan rasvattua: 4-in-1 kauhan ohjauskepin nivel. Se ei suostunut ottamaan rasvaa, joten jouduin sitä varten irroittamaan ensin suojapeltejä, ja sitten itse kauhan kepin, jotta pääsin purkamaan osat.

- Kuvat kertoo missä on oltu. kuoret irti, kuoret irti 2, toinenkin kuori irti ja 4-in-1 keppi irti , yksi nippa rasvattuna

Melkoista ähertämistä on ollut tänään, etenemä on hidasta.

EDIT 2020-04-06 09:25 ::: Laitoin yleiselle alueelle kysymyksen tästä tiivisteestä::
- Uusina pikkuosina tarvitsisin hydraulitukkiin pölysuojat . Olisiko porukalla hajua, mistä kannattaisi etsiä? IKH? Joku yleismallin osa? Nämä osat ovat muovia, ja ovat rikki, eivät olleet kunnolla paikoillaan.
Viimeksi muokannut Construction King, Ma Huhti 06, 2020 9:31 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
kawatus
Viestit: 171
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 6:24 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja kawatus »

https://www.ikh.fi/fi/rasvauslinjan-ava ... u-kab36300
Tuommosella työkalulla voi avata rasvalinjat. Tein ite tuommosen akselin pätkästä johon porasin sopivalle akselille reijän johon o-rengas tiivisteeksi ja päähän rasvaprässin nokka/putkea. Sisään polttoöljyä ja vasaralla iskuja niin kohta linja aukesi.
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja NH »

Kellunta ( kauha seuraa korkeussuunnassa maan pintaa ) on tasattaessa todella hyödyllinen toiminto ja yleensä, kuten edellä on mainittukin, pienen pykälän takana.

Kauhan tasaus yleensä toimii niin, että korkealle kuormatessa ( esim k-auton lavalle ) systeemi käntää kauhan etuosaa hiukan alaspäin, jotta täpötäydessä kauhassa oleva tavara ei putoa koneen päälle.

Järjestelmässä on yleensä sekä mekaaninen vivusto että sähköinen hallinta, joiden kummankin pitää olla kunnossa toiminnon onnistumiseksi.
En ole montaa toimivaa 80- tai 90-lukuisissa nähnyt. Varsin epäluotettava ja usein turhanpäinen ominaisuus.
Construction King
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

kawatus kirjoitti: Ma Huhti 06, 2020 8:59 am https://www.ikh.fi/fi/rasvauslinjan-ava ... u-kab36300
Tuommosella työkalulla voi avata rasvalinjat. Tein ite tuommosen akselin pätkästä johon porasin sopivalle akselille reijän johon o-rengas tiivisteeksi ja päähän rasvaprässin nokka/putkea. Sisään polttoöljyä ja vasaralla iskuja niin kohta linja aukesi.
Kiitos vinkistä. Minulla itseasiassa on jo syksyltä hankittuna samainen IKH -laite.
- Valitettavasti en vielä ole saanut sillä kanavia auki, vaikka on tullut kokeiltua sekä hyde-öljyllä, että ruosteenirroitusöljyllä, ja olen paukuttanut 5kg vasarallakin niin että itse työkalu alkoi vääntymään.
- Sähköporalla, pienellä terällä olen sitten kaivanut linjan auki - vaatii toki tapin irroituksen. Havaintoni on ollut, että yrityksistä huolimatta esimerkiksi ruosteenirroitusöljy ei ollut yhtään tunkeutunut kuivuneeseen rasvaan. Yhdistelmäkaivuri on ollut melko vähällä käytöllä, reilu 4200 tuntia, laite on enimmäkseen seissyt viimeisen 10 vuotta, tiedä sitten milloin viimeksi rasvattu - rasva on monissa paikoin muuttunut kuivaksi, kovaksi ja kiinteäksi, melkein kuin jotain kuivunutta tiukkaa lattiatasoitetta.

Paljon tässä on tullut opittua uutta :lol:

NH:n viestiin - en vielä saanut koetettua toimisiko tässä 80-lukulaisessa kellunta/palautus.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Construction King
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Pari pientä päivitystä 580G -osalta:
1) Yleiselle alueelle laittamani kysymys muovitiivisteistä ratkesi. Kiitos Casee -nimimerkille, hämmästyttää miten paljon porukalla on tietoa täällä foorumilla.

- Poistin ylimääräiset muovisuojat, ja hieman siivosin enimpiä likoja pois siltä puolen millä männät liikkuvat - vasemmalta - kuvassa.
- En uskaltanut alkaa painepesurilla pesemään, arveluttaa jos tulee vahinkoa ja mietin vielä kannattaako pestä vedellä siitä kohden missä on putkihässäkät. Siellä näkyy olevan myös etukauhan solenoidi mistä on ollut puhetta tässä ketjussa. Johdot näyttävät menevät kauhan oikeanpuolimmaiseen aisaan.

2) Sain rasvattua etukauhan ohjaimien vivustot - 4 rasvanippaa : kuva 1 , kuva 2 , kuva 3 , kuva 4
- haasteellinen lopulta oli se yksi ainoa, jossa on rasvanippa tavallaan "tapin päässä" - joka tarkoittaa sitten L-muotoista mutkaa rasvakanavalle. Ne missä rasvanippa on nivelen kyljessä menivät kaikki helposti.

3) Kävin IKH:ssa ja sieltä tarttui mukaan
3.1) Polttoainesuodattimet 2 kpl - CAV296, Alvillinen hinta 2.5 euroa per suodatin, josta vielä pieni alennus. Ei paha.
3.2) Ohjaustehostimen öljynsuodatin - TF5173, Alvillinen hinta 12 euroa josta sain vielä pienen alennuksen.
- mittasin kotona keskireiän, 27.33mm , ulkohalkaisija 100.13mm, paksuus 33.01mm. Mitat on lähellä aiemmin tässä ketjussa, pientä eroa on, ehkä mittaustavasta.

Nämä tuli mukaan myös: 5x400g Shell Gadus -rasvaa ja pari tuubia Mobil XHP 322:ta.

Täällä rasvaukset jatkuvat varmaankin takakauhan ohjainvivustoilla, kardaanin nivelten, jarrujen nivelten kanssa. Ison eron teki kauhan vivustojen rasvaus ja haluaisin vastaavan tuntuman muuallekkin. Etukauhan kellunnan haluan testata kanssa, se on viivästynyt johtuen yllätyksistä joihin meni aikaa.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
jpeltoma

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Noitten IKH CAV suotimien kanssa on ollut ongelmia, ovat huonolaatusia. Tiivisteet on kovaa muovia jotka alkaa talvella vuotamaan. Motonet on myynyt MAN OEM laatua:

https://m.motonet.fi/fi/tuote/190323/Di ... eraislaatu

Ilmaus teettää töitä pikkusen niin mieluummin laittaa parempaa.

Vanhojen koneiden pesuun paras on höyrypesuri. Koita saada jostain lainaan. Ja pesee koko koneen samalla kertaa, saa vuosien piet pois. Aiemmin oli puhe niistä pyörän laakereista, niihin ei tarvi laittaa kun muutama painallus.
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja NH »

Nuo IKH:n tarjouslaarin muutaman euron"CAV" -suodattimet eivät käsittääkseni ole missään tekemisissä CAV-tuotemerkin kanssa, vaan ainoastaan sopivat tiettyjen CAV-merkkisten suodattimien tilalle.

En uskaltaisi käyttää, sen verran pieni säästö mahdolliseen riskiin verrattuna. Mann taitaa olla omassa koneessa tällä hetkellä.

Mikäli ostamassasi ohjausjärjestelmän suodattimessa on kumitiiviste liimalla kiinni, niin älä käytä. Opettelin sen yhden tarvikesuodattimen kanssa. Liimattu tiiviste irtosi, mutta ei onneksi aiheuttanut suoria vahinkoja.
Construction King
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Moi kiitokset näkökulmista, alkaa tuntua siltä, että masinisti on kokenut kaiken. Tai jos yksi ei ole kokenut kaikkea, niin ainakin joku on kokeillut :lol:
1) Polttoaineensuodatin on itse asiassa merkiltään Agrifilter S.1296 - tämän näköinen pakkaus ja sisältö
- korissa oli sekä IKH-sivuilla näytettyä CAV -suodatinta, että Agrifilter. Valinta oli melkein sattumanvarainen, otin samasta korista erilaiset pakkaukset käsiin, ruskea Agrifilter -pakkaus oli vahvan ja hyvän tuntuinen ja otin sen sitten.

2) Ohjaustehostimen suodatin
NH kirjoitti: Ti Huhti 07, 2020 4:33 pm Kumitiiviste liimalla kiinni
Tarkistin asian, ja kyllä se on liimattu.
- Mietin, että olisiko liiman tarkoitus vain pitää tiiviste paikoillaan asennuksen ajan. En tunne pumpun rakennetta, mietin tulisiko tiiviste reiän kohdalle joku pieni uloke joka pitäisi tiivisteen sitten paikoillaan. Toivon, että olisi niin ja tiiviste pysyisi. Vastaava ajattelu riskeistä minulla, kannattaa välttää.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja NH »

Liimattu tiiviste oli ajan mukaan karannut välistä ja lillui irallisena, ei varmaankaan takoituksellista!
CNH merkkiosassa tiivistys oli hoidettu ilman liimarakennetta.
Construction King
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Täällä 580G -rasvaukset etenee, ja vuorossa on "powershuttle" vivusto ja jarrupoljin.

1) Jarrupolkimelta löysin "kojelaudan" alta 2 rasvanippaa - piiroksessa ylempi pieni nuoli osoittaa sinne.
- minulla on 580G:ssa kaksi jarrupoljinta, mutta ei ole kytkinpoljinta.
- en löytänyt muita rasvanippoja jarrupolkimeen liittyen

2) Power -shuttlesta ohje sanoo, että neljä rasvanippaa pitäisi löytyä.
- pitäisi ohjeen mukaan (ylempänä linkitetty) löytyä kojelaudan takaa, avaamalla joku "ellipsi/ovaalinmuotoinen) luukku
- Olisiko vinkkejä, mistä rasvanippoja kannattaisi etsiä? Kojelaudassa ei näy mitään luukkuja. Mulla näyttää ohjaamossa tältä: kuva 1 , kuva 2 , kuva 3, kuva 4
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
jpeltoma

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Mun G:ssä ei ole suunnanvaihtimen vivuissa nippoja, läpivienneissä on nuo kumi tms puslat mitkä näkyy sun kuvassa. Alapuolella konetta on muistaakseeni joku koiranluu pienillä pallonivelillä.
Construction King
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Kiitos, päättelen mullakaan ei ole suunnanvaihtimen vivuissa nippoja. Ja alapuolella tosiaan on joku pieni koiranluu.

Mulla on seuraavana suunnitelmissa viisi toimenpidettä ja tässä järjestyksessä:

1. Polttoainesuodattimien vaihto
2. Ohjaustehostimen suodattimen vaihto
- ja samassa yhteydessä polttoaineen jonkun sakka-kupin tyhjennys - kuvassa "B-kirjaimella osoitettu"
3. Tankin veden tyhjennys pohjaventtiilistä (jos siellä on jotain - todennäköisesti on)
4. Polttoainejärjestelmän ilmaus
5. Polttoaineen lisäys tankkiin. (tankissa on ennen toimenpiteitä arviolta 10L polttoainetta)

Kysymyksiäkin olisi:
- Onko järjestys oikein?
- Onko merkitystä miten nopeasti suodattimet vaihtaa, oletan tankki ei valu edellisissä toimissa kuitenkaan tyhjäksi?
- Onko näissä odotettavissa haasteita, sellaista että liittimet jäävät vuotamaan, tai liittimiä hajoaa tms? Mietin kun toiveenani olisi ensiviikolla hieman käyttää kaivuria, että kannattaisiko nämä toimet jättää sen jälkeiseen aikaan?

Kiitos
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
jpeltoma

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Tankin lähdössä on hana, ei sieltä pääse vuotamaan ainetta kun suodattimen vaihtaa. Sakkakupin kumi tiiviste voi olla korppu, melkeen kannattaa hakea uusi valmiiksi. Ilmaaminen tapahtuu ilmausruuveista. Avaa ensi suodattimen ilmaruuvit 2 kpl pumppaa pumpulta kunnes tulee ilmatonta. Sitten ruiskutuspumpulta ylä ja alaruuvi auki. Pumppaa pumpulla ilmat pois. Sitten suuttimilta putket auki. Starttaa kunnes ainetta alkaa tulla. Suuttimet kiinni ja pyöritystä. Akku kannattaa ensin ladata täyteen jos on seissy.
Construction King
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Päivityksenä:
- Aloitin ohjaustehostimen suodattimen vaihdon. Ohjeistuksessa olen 3. kohdassa - irroittamassa polttoaine-sakkakuppia -
- Haasteena on, kun irroitan sakkakupille tulevan putken, tankista alkaa valua diesel-öljyä. Kuva 1 missä ollaan ja kuva 2
- En ole löytänyt vielä hanaa mistä sen voisi sulkea.
- Onko se hana aiemmin ketjussa linkitetystä kuvasta, tuo no. 8 alapuolella oleva "siipimutteri"? Haasteena on, että tuonne tankin alareunaan on huono näkyvyys, alakautta ja sivuilta olen koettanut nähdä.
Case580F kirjoitti: La Marras 09, 2019 7:55 pm Taitanee tuosta F:stä myös löytyä tankin vesitys. Kärpäsen paskan kokoinen osa 10 on varaosaluettelossa englanniksi fitting=sovite ja saksaksi hahn=hana :D Jos tuota nyt oikein tarkasti katsoo, niin onko tankissa vielä tuollainen tissi pohjassa mikä kerää veden? Jos oikeasti noin tehty sovellutus, niin tuohan on suorastaan loistava :D Kuva
Kiitos
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Siellä se hana on, ja käyttö vaatii notkeutta ja näppäryyttä.
Construction King
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Hana löytyi kiitos, tavallaan "kuljettajan puolelta" kardaania kun katselee, läheltä rappusia koneen alapuolelta kun katselee.

Koetin sulkea siitä kääntämällä myötäpäivään - "kiinni" tavallaan, siipi kääntyy ehkä 90-180 -astetta myötäpäivään, mutta ei tuki polttoaineen tuloa.

Koetin toiseen suuntaan (vastapäivään kiertää) useita kierroksia, mutta sekään ei sulje polttoainetta. En uskaltanut kiertää enempää kun tuntui ruuvi ehkä voi tippua pois. Polttoainetta tuntui valuvan ihan yhtä nopeasti riippumatta mihin suuntaan käänsi.

Olisiko vinkkejä kumpaan suuntaan pitää kääntää?
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 50 vierailijaa