Ford77 kirjoitti: ↑La Joulu 03, 2022 8:46 pm
En kyllä ymmärrä tuota vinkumista valmettien hinnoista. Eikö nuo varsinki huutokaupoissa mene markkinahintojen mukaan? Jos on nii perseauki että ei ole varaa valmettia hommata ni ostaa jonkun muun merkin sitten halvemmalla ja jättää sen hinnasta vinkumisen karkkikauppaan. Itellä ei valmettia ole eikä tule, mutta kai niilläkin hommat hoituu siinä missä muillakin merkeillä.
Mutta kun meillä on ollu omia Valmetteja ja täytyy ihmelellä kuinka joku viittii vieläkin niistä noin paljon maksaa.
Laatu ja ominaisuudet maksaa, tämän totesi tuttu jolla on 3060 massikka, josta laatikko ollut auki ja metsässä onneton peli.
Totesi vain kun saisi tuollaisen 605;n.
Itse ihmettelen, että joku noita massikoita ostaa, ei niissä oikein mitään hyvää oo vielä löytynyt muualla kuin helteisellä pellolla..
Miten niin metsässä onneton peli? Ei ainakaan tankki hajoa ja oikelle sivustalle saa pohjapanssarin. Näihinhän sai oikein metsäohjaamonkin aikanaan jota ei tainnu muihin ulkomaisiin saada. Ei toki 05-Mezzo veroinen. Ja laatikoita on auottu näistä kotimaisistakin ihan riittävästi.
Metsäkäyttöön nuo Valmet/Valtrat on parhaita, mutta ei niissä muuten oo mitään sellaista millä noita hintoja vois perustella. Miten muissa maissa mahtaa olla?
Ford77 kirjoitti: ↑La Joulu 03, 2022 8:46 pm
En kyllä ymmärrä tuota vinkumista valmettien hinnoista. Eikö nuo varsinki huutokaupoissa mene markkinahintojen mukaan? Jos on nii perseauki että ei ole varaa valmettia hommata ni ostaa jonkun muun merkin sitten halvemmalla ja jättää sen hinnasta vinkumisen karkkikauppaan. Itellä ei valmettia ole eikä tule, mutta kai niilläkin hommat hoituu siinä missä muillakin merkeillä.
Mutta kun meillä on ollu omia Valmetteja ja täytyy ihmelellä kuinka joku viittii vieläkin niistä noin paljon maksaa.
Laatu ja ominaisuudet maksaa, tämän totesi tuttu jolla on 3060 massikka, josta laatikko ollut auki ja metsässä onneton peli.
Totesi vain kun saisi tuollaisen 605;n.
Itse ihmettelen, että joku noita massikoita ostaa, ei niissä oikein mitään hyvää oo vielä löytynyt muualla kuin helteisellä pellolla..
Miten niin metsässä onneton peli? Ei ainakaan tankki hajoa ja oikelle sivustalle saa pohjapanssarin. Näihinhän sai oikein metsäohjaamonkin aikanaan jota ei tainnu muihin ulkomaisiin saada. Ei toki 05-Mezzo veroinen. Ja laatikoita on auottu näistä kotimaisistakin ihan riittävästi.
Metsäkäyttöön nuo Valmet/Valtrat on parhaita, mutta ei niissä muuten oo mitään sellaista millä noita hintoja vois perustella. Miten muissa maissa mahtaa olla?
No ainakin siinä 3060;ssa oli onneton MAAVARA, jokainen kanto josta itse ajoin yli piti sahailla reilusti lyhyemmäksi, siinä ei ollut metsäohjaamoa tai kääntyvää penkkiä, näkyvyys huono, ainakin kuskin mielestä (ikkunat huurussa, huono ilmanvaihto).Noita nyt aluksi..
Ford77 kirjoitti: ↑La Joulu 03, 2022 8:46 pm
En kyllä ymmärrä tuota vinkumista valmettien hinnoista. Eikö nuo varsinki huutokaupoissa mene markkinahintojen mukaan? Jos on nii perseauki että ei ole varaa valmettia hommata ni ostaa jonkun muun merkin sitten halvemmalla ja jättää sen hinnasta vinkumisen karkkikauppaan. Itellä ei valmettia ole eikä tule, mutta kai niilläkin hommat hoituu siinä missä muillakin merkeillä.
Mutta kun meillä on ollu omia Valmetteja ja täytyy ihmelellä kuinka joku viittii vieläkin niistä noin paljon maksaa.
Laatu ja ominaisuudet maksaa, tämän totesi tuttu jolla on 3060 massikka, josta laatikko ollut auki ja metsässä onneton peli.
Totesi vain kun saisi tuollaisen 605;n.
Itse ihmettelen, että joku noita massikoita ostaa, ei niissä oikein mitään hyvää oo vielä löytynyt muualla kuin helteisellä pellolla..
Miten niin metsässä onneton peli? Ei ainakaan tankki hajoa ja oikelle sivustalle saa pohjapanssarin. Näihinhän sai oikein metsäohjaamonkin aikanaan jota ei tainnu muihin ulkomaisiin saada. Ei toki 05-Mezzo veroinen. Ja laatikoita on auottu näistä kotimaisistakin ihan riittävästi.
Metsäkäyttöön nuo Valmet/Valtrat on parhaita, mutta ei niissä muuten oo mitään sellaista millä noita hintoja vois perustella. Miten muissa maissa mahtaa olla?
No ainakin siinä 3060;ssa oli onneton MAAVARA, jokainen kanto josta itse ajoin yli piti sahailla reilusti lyhyemmäksi, siinä ei ollut metsäohjaamoa tai kääntyvää penkkiä, näkyvyys huono, ainakin kuskin mielestä (ikkunat huurussa, huono ilmanvaihto).Noita nyt aluksi..
Melkoisia kantoja jätetty! 24"/34" pyöräkoolla ei juuri tuon kummempaa saa kuin jollain portaalipyörästöllä. Ei siellä massikan mahan alla mikään oo erityisesti tyrkyllä. Vetokoukku alimpana. Ja lasit huurtui Valmetissa mikä ennen oli, ihan samoin, ellei jopa pahemmin. Pitäis olla takalasille puhallus tai lämmitys.
Liian tiivis ohjaamo huurtuu. Siitä syystä autoihinkin aikanaan tuli semmoinen poistoventtiili, "läpivirtaustuuletukseksi" kutsuttiin sitä. Tiiviydestä on hyötyä kevättöissä, pöly pysyy poissa.
-SS- kirjoitti: ↑Ti Joulu 06, 2022 9:08 pm
Liian tiivis ohjaamo huurtuu. Siitä syystä autoihinkin aikanaan tuli semmoinen poistoventtiili, "läpivirtaustuuletukseksi" kutsuttiin sitä. Tiiviydestä on hyötyä kevättöissä, pöly pysyy poissa.
-SS-
Tuo on totta. Mun metsätraktorin hytti ei oo tiiviydellä pilattu, mutta ei kyllä huurrukaan. Edellisellä omistajalla ei ollu edes lämmityslaitetta siinä.
Ford77 kirjoitti: ↑La Joulu 03, 2022 8:46 pm
En kyllä ymmärrä tuota vinkumista valmettien hinnoista. Eikö nuo varsinki huutokaupoissa mene markkinahintojen mukaan? Jos on nii perseauki että ei ole varaa valmettia hommata ni ostaa jonkun muun merkin sitten halvemmalla ja jättää sen hinnasta vinkumisen karkkikauppaan. Itellä ei valmettia ole eikä tule, mutta kai niilläkin hommat hoituu siinä missä muillakin merkeillä.
Mutta kun meillä on ollu omia Valmetteja ja täytyy ihmelellä kuinka joku viittii vieläkin niistä noin paljon maksaa.
Laatu ja ominaisuudet maksaa, tämän totesi tuttu jolla on 3060 massikka, josta laatikko ollut auki ja metsässä onneton peli.
Totesi vain kun saisi tuollaisen 605;n.
Itse ihmettelen, että joku noita massikoita ostaa, ei niissä oikein mitään hyvää oo vielä löytynyt muualla kuin helteisellä pellolla..
Miten niin metsässä onneton peli? Ei ainakaan tankki hajoa ja oikelle sivustalle saa pohjapanssarin. Näihinhän sai oikein metsäohjaamonkin aikanaan jota ei tainnu muihin ulkomaisiin saada. Ei toki 05-Mezzo veroinen. Ja laatikoita on auottu näistä kotimaisistakin ihan riittävästi.
Metsäkäyttöön nuo Valmet/Valtrat on parhaita, mutta ei niissä muuten oo mitään sellaista millä noita hintoja vois perustella. Miten muissa maissa mahtaa olla?
No ainakin siinä 3060;ssa oli onneton MAAVARA, jokainen kanto josta itse ajoin yli piti sahailla reilusti lyhyemmäksi, siinä ei ollut metsäohjaamoa tai kääntyvää penkkiä, näkyvyys huono, ainakin kuskin mielestä (ikkunat huurussa, huono ilmanvaihto).Noita nyt aluksi..
Melkoisia kantoja jätetty! 24"/34" pyöräkoolla ei juuri tuon kummempaa saa kuin jollain portaalipyörästöllä. Ei siellä massikan mahan alla mikään oo erityisesti tyrkyllä. Vetokoukku alimpana. Ja lasit huurtui Valmetissa mikä ennen oli, ihan samoin, ellei jopa pahemmin. Pitäis olla takalasille puhallus tai lämmitys.
Jää se vetokoukustakin kantoon kiinni.
En tiedä, Valmetissa on 50cm tilaa mahan ja siinä ferkussa jotain luokka 35cm tuolla 34" rengastuksella.
LasseE kirjoitti: ↑Ti Joulu 06, 2022 10:36 pm
Jää se vetokoukustakin kantoon kiinni.
En tiedä, Valmetissa on 50cm tilaa mahan ja siinä ferkussa jotain luokka 35cm tuolla 34" rengastuksella.
Jaaha.
Meillä oli 903 vallu niin 18,4-34 renkailla oli koukun alla tilaa 48 cm ja 705:ssa samoilla takarenkailla alle 45 cm.
Ford77 kirjoitti: ↑La Joulu 03, 2022 8:46 pm
En kyllä ymmärrä tuota vinkumista valmettien hinnoista. Eikö nuo varsinki huutokaupoissa mene markkinahintojen mukaan? Jos on nii perseauki että ei ole varaa valmettia hommata ni ostaa jonkun muun merkin sitten halvemmalla ja jättää sen hinnasta vinkumisen karkkikauppaan. Itellä ei valmettia ole eikä tule, mutta kai niilläkin hommat hoituu siinä missä muillakin merkeillä.
Mutta kun meillä on ollu omia Valmetteja ja täytyy ihmelellä kuinka joku viittii vieläkin niistä noin paljon maksaa.
Laatu ja ominaisuudet maksaa, tämän totesi tuttu jolla on 3060 massikka, josta laatikko ollut auki ja metsässä onneton peli.
Totesi vain kun saisi tuollaisen 605;n.
Itse ihmettelen, että joku noita massikoita ostaa, ei niissä oikein mitään hyvää oo vielä löytynyt muualla kuin helteisellä pellolla..
Meillä on ollut yhtä aikaa Valmet 805 ja MF 3060. Metsäkäytössä noista luonnollisesti Valmetti oli, mutta oikeastaan kaikessa muussa Verku oli parempi/mieluisampi. Sangen vähäisillä remonteilla molemmat meni, joku vetoakseli Valmettiin oli pitänyt vaihtaa.. 805 seuraajassa 6850 Valmetissa on vuotanut katto uudesta asti, sekö on sitä "laatua" eikä siihen vajaa kolme vuotta sitten löytynyt varaosista sellaista sähköpoksia mikä olisi tarvittu, eli varaosasaatavuuskaan 1999 malliseen vehkeeseen ei ole kunnossa. Kaikesta huolimatta sillä tänäänkin hieman ajettiin, tekisi mieli laittaa se jo vaihtoon. Ei vaan just nyt ole siihen mahdollisuutta ja uudemmissa metsäominaisuudet on mitä on Valmetissakin, vaikkei metsäajoa aina kovin paljoa olekkaan niin kyllä penkki pitää kääntyä.
Ford77 kirjoitti: ↑La Joulu 03, 2022 8:46 pm
En kyllä ymmärrä tuota vinkumista valmettien hinnoista. Eikö nuo varsinki huutokaupoissa mene markkinahintojen mukaan? Jos on nii perseauki että ei ole varaa valmettia hommata ni ostaa jonkun muun merkin sitten halvemmalla ja jättää sen hinnasta vinkumisen karkkikauppaan. Itellä ei valmettia ole eikä tule, mutta kai niilläkin hommat hoituu siinä missä muillakin merkeillä.
LasseE kirjoitti: ↑Ti Joulu 06, 2022 10:36 pm
Jää se vetokoukustakin kantoon kiinni.
En tiedä, Valmetissa on 50cm tilaa mahan ja siinä ferkussa jotain luokka 35cm tuolla 34" rengastuksella.
Jaaha.
Meillä oli 903 vallu niin 18,4-34 renkailla oli koukun alla tilaa 48 cm ja 705:ssa samoilla takarenkailla alle 45 cm.
Vähän faktaa tähän ketjuun.
No lisää faktaa. Piti käydä oikeen mittaalemas. 3060 on sorapohjaises tallis ja pyörät vähä syvemmällä ku maha, joten sentit ei ihan tarkkoja: Matalimmat kohdat on etuperä ja kardaanin lähtö joiden alla on n. 44-45 cm ja kardaanin suojan alla n. 50cm. Vetokoukkku ei ollutkaan se alin kohta, tehty fiksummin kuin vanhan liiton massikat. Tuossa siis 14,9 ja 18,4 renkaat jotka vähä vakiota korkeammat.
Että eiköhän nyt laiteta tälle PISTE.