Hetken aikaa näitä telikärryjen ilmoituksia seuraillut niin solmuun ajetuista ruosteen raiskaamista pyydetään samoja summia, ja silti nämä siistit kärrytkin makaa myynissä jopa kuukausitolkulla
Oon joskus käyttänyt tuollaisia, yhtä siistejä kärryjä.
Laidat on ihmeelliset paukutteet, kuopissa ajelee niin pauke kuuluu.
Noissa Tuhdeissa on käsittämättömän vetelä lava.
Olisin silti ne Tuhdit voinut ostaa….mutta omistaja teki ihmetempun eikä myynytkään.
Minulla on tuossa lainassa 7,5t harmaat telituhdit. Niillä soraa ajanut nyt muutamia kymmeniä tonneja. Siinä käytössä ainakin passelit pikkuDeutzin perässä. Ei ainakaan ilman lisälaitoja pauku. Liekkö uudemmat punaiset sitten vetelämpiä
Tuossa 85:ssa paukkui. Syykin selvisi kun matkustin 8 km lavalla istuskellen. Laidat pompotti ilmaan joka kuopassa.
Viimeaikoina oon käyttänyt harmaita isoja Tuhdin täyttökärryjä, niiden laidat ei pauku ja on aika tukevat laidat muutenkin. Ihmeen vetelä lava on siinäkin kun Kipaan ja Velsoihin vertaa.
Mulla on viimeisimpiä harmaita tuhteja olevat telikärryt, olisko 80luvun loppua vai 90luvun alkua. Kantavuutta en muista, mutta aivan vetkula kärry, maakuormia hirvittää kipata, kun lava elää niin paljon. Laidat ei kylläkään kolise. Toinen kärry on yks akselinen 7t tuhti, jostain 70luvulta. Siinä lava tehty heti paksummasta levystä, eikä rimpuile kipatessa, tuota oon käyttänyt maanajoon jos vaan kestää yksi akselisella ajaa.
Bongasin männä viikolla pyöräkirmaillessa harmaan telituhdin, siitä olisi saanut nätin potkurin lentämyskoneeseen.
Kiinostaisi tietää mitä sille oli tapahtunut, runko suora mutta lava aivan rupeli.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051 Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
'Ollut viimeiset 10 vuotta Ok talon lumentyöntimenä, sitä ennen saaressa mökkitraktorina'
Perinteinen.
Autojahan legendan mukaan myytiin samalla kaavalla. Saaressa leskirouvalla kirkkokulkupelinä . . .
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Juice kirjoitti: ↑To Syys 29, 2022 2:01 pm
Saariakin on niin monen kokoisia eli tottahan se voi hyvinkin olla
Ja moneen saareen ja sieltä pois pääsee ihan siltoja pitkin.
Noin on. Kotisaareeni johtaa kuusi siltaa joista kaksi moottoritiesiltoja. Henkilöautoja oli liikennekäytössä syyskuussa 8660, joista täyssähkö- tai hybridiautoja yli 1000. Traktoreista ei havaintoa paitsi huoltoyhtiöiden Kramer'it tai vastaavat.
On niitä saaritraktoreitakin. Tuo mun 5000 viety saareen 80-luvun puolenvälin paikkeilla ja siellä ollut perunamaan myllääjänä ja hieman lumitöissä alle 2Ha tontilla. Yhteysaluksella piti hakea pois
Tuo saariargumentti on vähän hassu jos miettii minkälaisella säteellä normaali koneenkäyttäjä traktorilla ajelee. Ei ole montaa kilometriä jonka sisällä pysytään, etenkin harrastekoneissa.
Samat tunnit tulee pyöriikö sirkkeli saaressa vai mantereella.
Viimeksi muokannut Juice, Pe Syys 30, 2022 9:53 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nii on hassu. Itekin pörränny viimeset sata tuntia 500m säteellä kotipihasta, lukuunottamatta yhtä kylällä käyntiä ja tankkausmatkoja.
Autoissa se sokean mummon saariauto on toki löytö, mutta rattoreissa ei niinkään
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
Deippa kirjoitti: ↑Pe Syys 30, 2022 9:09 am
Nii on hassu. Itekin pörränny viimeset sata tuntia 500m säteellä kotipihasta, lukuunottamatta yhtä kylällä käyntiä ja tankkausmatkoja.
Autoissa se sokean mummon saariauto on toki löytö, mutta rattoreissa ei niinkään
Toisinaan tulee käyttötunteja vaikka koneella ei ajettaisi lainkaan, esim. kuulemma meidänkin Power Major on aikanaan viettänyt useamman vuoden pyörittäen samassa paikassa kenttäsirkkeliä. Taitaa olla nykyisinkin niin, että enemmän siihen tulee vuodessa tunteja klapisirkkeliä pyörittäessä kuin ajaessa.
Todennäköisesti saaressa huollot ja muut siihen liittyvät toimet jää vähäisemmiksi. Öljyt ja suotimet pitää viedä sinne veneellä ja vastaavasti vanhat tuoda. Kuinka moni lykkää huoltotoimia sen takia. Traktori monesti myös taivasalla saaressa. Sikäli en siis ymmärrä, että tämä on joku myyntiargumentti, ainakaan hinnan nostoa ajatellen.