Ei kai, vaan se 1102:n kuutosproto, joka ei koskaan tullut tuotantoon. Tästä samasta tai toisesta vastaavasta yksilöstä on olemassa kuva jossain maatalousnäyttelyssä uudehkona. Joskus siihe törmäsin netissä seikkaillessa. Ja olikohan olemassa normaaleilla pelleillä ja hytillä varustettu 1102k myös.
Muistelisin sellaisenkin koneen kuvan joskus nähneeni. Tämä kyseinen on ilmoituksen ja trafinkin tietojen mukaan käyttöönotettu 1981 ja 1502:n takavetoversiot taisivat tulla jo -77 tai joskus siihenaikaan. Jollakin tällä palstalla vaikuttavalla taisi olla vastaavanlainen proto "ladon takana" happanemassa. Taisi joskus laittaa kuvankin siitä tänne.
Kyllä minusta oli tavallisillakin pelleillä oleva, vein joskus muutama vuosi sitten perniöön eräälle kartanolle apulantaa joka on ajanut useita valmetin/valtran protoja ja puhui tuosta koneesta ja näytti kuviakin, ja kaipaili kaihoisasti kyseistä konetta
Naxxu kirjoitti: ↑Su Tammi 23, 2022 5:49 pm
Kyllä minusta oli tavallisillakin pelleillä oleva, vein joskus muutama vuosi sitten perniöön eräälle kartanolle apulantaa joka on ajanut useita valmetin/valtran protoja ja puhui tuosta koneesta ja näytti kuviakin, ja kaipaili kaihoisasti kyseistä konetta
Minä olen nähnyt tuommoisen yläkuvan koneen Jyväskylässä. Oli ilmeisesti Rautpohjan tehtaalla ajossa, koska näin sen Keskussairaalan tien ja Rautpohjan kadun kulmassa. Ajoi varmaan jotain tehtaan sisäisiä siirtoja.
Melkoinen säilymä on, mahtaisiko valmistajaa kiinnostaa? Onkohan tunnit oikeat yleiseen habitukseen perustuen...?
Valmistusaika voi olla vaikea määrittää, värin puolesta vanhempi kuin 1979, toisaalta mustat mittarinkehykset tuli vasta valkolakkisiin (mittari vaihdettu?) Minä heittäisin arvion jonnekin 1975 paikkeille.
Tuo proto oli kuvattuna, eräällä naamakirja palstalla, sylinterinkansi auki taivasalla, hylättynä. On näköjään laitettu moottori kasaan ja pellit paikalleen.
Aika karsea viritys loppupeleissä melkein vetää sanattomaksi Taisi olla 02-03 sarja jo aikansa elänyt tuossa vaiheessa. Kyllä -05 sarjaa voi jo sanoa edistysaskeleeksi ...
mike kirjoitti: ↑Su Tammi 23, 2022 9:10 pm
Tuo proto oli kuvattuna, eräällä naamakirja palstalla, sylinterinkansi auki taivasalla, hylättynä. On näköjään laitettu moottori kasaan ja pellit paikalleen.
Mahtaako se kuitenkaan olla tuo sama yksilö , joka nyt on myynnissä. Sen osin puretun ja heikossa kunnossa olleen prototyypin kuvan omistaja laittoi tällekin palstalle joku vuosi takaperin. Yritin sitä viestiketjua hakutoiminnolla hakea, mutten löytänyt.
Kyllä se raato oli Pertunmaalla kuvattu. Löytyi jopa kuva, mutta se kuitenkin on mwm moottorilla. Ja 1502 mainittu tyyppinumeroksi.
( Vanhat Valmetit palsta)
Eli ei ole sama kone.
Valmet 1502 palstalla, on pari kuvaa ehjästä koneesta, eli lieneekö tämä myytävä yksilö.
1302 lienee oikeampi tyyppinumero .
Melkoinen säilymä on, mahtaisiko valmistajaa kiinnostaa? Onkohan tunnit oikeat yleiseen habitukseen perustuen...?
Valmistusaika voi olla vaikea määrittää, värin puolesta vanhempi kuin 1979, toisaalta mustat mittarinkehykset tuli vasta valkolakkisiin (mittari vaihdettu?) Minä heittäisin arvion jonnekin 1975 paikkeille.
Meillä on uudesta asti ollut vm.-79 702S 4WD sinappiväreillä,siihen ei ole mittareita vaihdettu ja siinä on mustat mittarinkehykset.
Voisikohan olla niin,että kun tuon ilmoituksen koneen tuntimittarin ensimmäisestä numerosta puuttuu miltei puolet,niin jospa se numero onkin alkujaan 6 eikä 0,kuusituhatta tuntia selittäisi jo renkaidenkin kulumisen,eivät taitaisi takapyörät olla noin kuluneet kuudellasadalla tunnilla,tosin voihan tuntimittarilla olla jo toinen kierros menossa..
Jossain 80-luvun Koneviestissä oli artikkeli jo tuolloin pitkään jyrsinkylvöä harjoittaneesta tilasta. "Aloitusajan" kuvassa oli kylvöyhdistelmä kuvattuna takaapäin ja veturina oli tuollaisella "lennonjohto-ohjaamolla" varustettu traktori, ei kuitenkaan 1502 (takarenkaiden korkeus ei täsmännyt). Kävinpä miettimään, olisiko se traktori voinut olla tuollainen vai oliko tuollaista hyttityyppiä missään muussa nostolaitteellisessa Valmetissa? Traktorikaivureissahan oli vähän tuon tapaista.
Sammy kirjoitti: ↑Ma Tammi 24, 2022 9:45 pm
Jossain 80-luvun Koneviestissä oli artikkeli jo tuolloin pitkään jyrsinkylvöä harjoittaneesta tilasta. "Aloitusajan" kuvassa oli kylvöyhdistelmä kuvattuna takaapäin ja veturina oli tuollaisella "lennonjohto-ohjaamolla" varustettu traktori, ei kuitenkaan 1502 (takarenkaiden korkeus ei täsmännyt). Kävinpä miettimään, olisiko se traktori voinut olla tuollainen vai oliko tuollaista hyttityyppiä missään muussa nostolaitteellisessa Valmetissa? Traktorikaivureissahan oli vähän tuon tapaista.
Sammy kirjoitti: ↑Ma Tammi 24, 2022 9:45 pm
Jossain 80-luvun Koneviestissä oli artikkeli jo tuolloin pitkään jyrsinkylvöä harjoittaneesta tilasta. "Aloitusajan" kuvassa oli kylvöyhdistelmä kuvattuna takaapäin ja veturina oli tuollaisella "lennonjohto-ohjaamolla" varustettu traktori, ei kuitenkaan 1502 (takarenkaiden korkeus ei täsmännyt). Kävinpä miettimään, olisiko se traktori voinut olla tuollainen vai oliko tuollaista hyttityyppiä missään muussa nostolaitteellisessa Valmetissa? Traktorikaivureissahan oli vähän tuon tapaista.
Vaikka näppäriä pikkunelivetoja ei markkinoilla tungokseen asti olekaan, eikä uusia vastaavia taideta juuri tehdä enää, niin onhan tämän 405 Valmetin hintapyyntö mielestäni aivan käsittämätön:
Onhan tuo siisti kuin sika pienenä ja vähillä tunneilla, mutta jotenkin 26 000€ liki 35 vuotiaasta koneesta tuntuu köyhästä kalliilta. Ensimmäinen numero jos olisi ykkönen, niin saattaisi pyynti olla paremmin kohdillaan.