nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
-
- Viestit: 298
- Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 8:21 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Höpö höpö
6700 ja 7700 on sisaruksia. Molemmat tasalattialla ja sivukepeillä. 7700 turbo koneella. 6600 7600 ovat keskikepeillä eikä tasalattialla.
6700 ja 7700 on sisaruksia. Molemmat tasalattialla ja sivukepeillä. 7700 turbo koneella. 6600 7600 ovat keskikepeillä eikä tasalattialla.
-
- Viestit: 705
- Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Juu mutta vaihdekeppien sijaintia lukuunottamatta teknisesti samoja vehkeitäantti ahti kirjoitti: ↑To Elo 19, 2021 9:17 pm Höpö höpö
6700 ja 7700 on sisaruksia. Molemmat tasalattialla ja sivukepeillä. 7700 turbo koneella. 6600 7600 ovat keskikepeillä eikä tasalattialla.
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Ei vaan 5600 ja 5700 ovat siskokset, 6600 ja 6700 ja sitten 7600 ja 7700 ovat kukin lähes identtiset kaksoset, vaikka ohjaus, vaihdekepit ja nostolaitevivut tai polkimet ovat erilaiset ja eri paikassa, kontakti sinne peruskoneeseen on aivan samasta paikasta. Moottori, kytkin, vaihdelaatikko, perä, hydrauliikka, käytännössä vaihtokelpoiset osat.antti ahti kirjoitti: ↑To Elo 19, 2021 9:17 pm Höpö höpö
6700 ja 7700 on sisaruksia. Molemmat tasalattialla ja sivukepeillä. 7700 turbo koneella. 6600 7600 ovat keskikepeillä eikä tasalattialla.
On ihmeellistä kuinka jopa alan harrastajat eivät aikanaan nähneet, että sama kone 600 ja 700 - mallisarja, ainoastaan apulaitteet ja hallintalaitteet ovat erilaisella mitoituksella, ja etukehto. 700-sarjassa on hydrauliohjaus, 600- sarjassa simpukkaohjaus jne. Eräs sukulainen hankki 6700 mallin, ajatteli, että oli suurikokoinen ja pitkäakselivälinen, näytti suuremman kokoluokan traktorilta kuin 6600. Valitteli sitten yllättyneensä, että täysin voimaton. Niinpä, painoa ja varsinkin ulkomittoja enemmän, mutta vaivaiset runsaat 75 hevosvoimaa, ja korkeutta kolme metriä !
-SS-
-
- Viestit: 298
- Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 8:21 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Olkoon vaikka veljiä keskenään ,niin 6700 7700 hytti pesee mennen tullen noi siskonsa. Ja jos joku ostaa traktorin ulkonaisen koon mukaan eikä katso lukemia paperilta niin oma moka.
-
- Viestit: 802
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Muistan hyvin naapurin pikkupoikien järkyttyneet Ilmeet kun lavetti toi matalan Ford 7810 silver jubileen heidän kartanolle ja 7700 lähti lavetin kyydissä pois.
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Koskaan ymmärtäny 700 sarjaa mikä on idea, miksi pitää olla ulkoisesti iso jos teknistä dataa ei löydy. Tollanen on enemmän mörkö kuin mörkö majori itse.
Taannoin tarjottiin 6700 toimiva kone halvalla ei montaa tonnia olis maksanu, eihän tollasella tee mitään, 7600 olis jo kiinnostanu, ketterä takatuuppari 100hv.
En jaksanu alkaa 6700 tornia kaupittelee pari tonnia silmissä.
Taannoin tarjottiin 6700 toimiva kone halvalla ei montaa tonnia olis maksanu, eihän tollasella tee mitään, 7600 olis jo kiinnostanu, ketterä takatuuppari 100hv.
En jaksanu alkaa 6700 tornia kaupittelee pari tonnia silmissä.
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Puhutkin nyt hytistä, joka ei muuta identtistä peruskonetta siellä alla mitenkään. Noita kumpiakin, 600- ja 700- sarjan Fordeja on itse asiassa ollut enemmät puolet maailmalla hytittöminä tai pelkällä katoksella. 700-sarja on siinäkin tapauksessa tasalattiainen ja 600-sarja keskikeppinen.antti ahti kirjoitti: ↑Pe Elo 20, 2021 9:50 pm Olkoon vaikka veljiä keskenään ,niin 6700 7700 hytti pesee mennen tullen noi siskonsa. Ja jos joku ostaa traktorin ulkonaisen koon mukaan eikä katso lukemia paperilta niin oma moka.
Tuo kahden täyssisaren yhdistelmä ei ollut mikään uusi asia. Ford tonnisarjasta tuli heti tämän 6X - malliston yhteydessä Row-Crop-mallit, joissa näkyy selvästi myöhemmän 1975-tulleen 700-sarjan perusvarustelu: Esimerkkinä laitan Ford 7000:n, RC-mallissa esimerkiksi on hyvin pitkälti nostolaitevivut kuin Ford 8000 mallissa -> ja siitä on vaikutteet tulleet 700-sarjaan yleensäkin, tankki on tuossa Row-Cropissa vielä moottorin takana, mutta isompi neliskanttinen säiliö, 700-sarjaan se tuli moottorin päälle. Huomaa, että konepeltinä käytettiin vielä All-Purpose 7000:n konepeltiä, nokkakoppaan on tehty korotetun konepeittolinjan mukainen jatkos. Rowcrop-malleissa on vielä keskikepit, vaikka on tasalattiaohjaamo, niitä on vain pidennetty sopivasti.
Ford 7000 Row-Crop -malli
Ford 7000 All-Purpose -malli
Moni ajattelee , että Basildon oli ainoa paikka, missä noita Fordeja valmistettiin ja suunniteltiin. Mutta USA:ssa valmistettiin vähintään sama määrä, jollei enemmänkin, ja paljon varustellumpia ja monipuolisempia malleja. Hytit ja valot olivat amerikkalaisissa useimmiten alkeellisemmat, aluksi. 700-sarjan ideointi tulikin alun perin USA:sta, jos on uskominen Ford traktorien historioitsijaa, Stuart Gibbardia.
Sitä ei kukaan voi kiistää, että Euroopassa myydyt GKN Sankeyn hytillä varustetut Ford 700-sarjan "de-luxe" traktorit olivat ergonomisesti aivan kärkiluokkaa. Silti 6600 ja 7600 olivat myynnissä huomattavasti edellä rinnakkaismallejansa 6700 ja 7700, koska 600-malleissa sai pienemmällä rahalla näppärämmän ja monelle tonnisarjaan tottuneelle paremmin käteen sopivan työkoneen, varsinkin kun varustelussa ei tarvinnut tinkiä, lisähydrauliikat, 2-nopeuksinen voimanotto, Load Monitor, ne sai myös 600-sarjaan.
-SS-
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Juu se oli ajomukavuuden korostamisen ja amerikkalaisen suuruuden ihannoinnin tulos. Onhan 700-sarjassa olennaista hydrauliohjaus, säädettävä ohjauspyörä, tasalattia, riippupolkimet (mekaaniset sentään, tietääkseni), pikavaihteen käyttö jalkanapilla, ym. Lisäksi pitkä akseliväli ja painavampi etukehto toi rauhallisuutta ajoon. Merkittävä asia oli tonnisarjan Force-mallien ja 600-sarjan Fordien ilmavirtaa ahdistava roskaritilä, 700-sarjassa keulan ympäri kiertävä verkko ei tukkiudu samalla tavalla, eikä ilmanpuhdistimen pönttö kurista ilmavirtaa, kun ei ole aivan kiinni syylärissä nin kuin tuossa ahtaassa nokkakopassa. Etuakseli taasen oli aika hoikka 600-sarjan akseliin verrattuna, en menisi lykkimään kantoa vasten. 297-303 cm katolle korkea traktori vakiorenkain oli monelle isännälle hieman vastatuulen aihe. Kaikki tilat eivät silloin 1970-luvulla olleet rakentaneet 6 x 4,5 m nosto-ovia halleihin. Tuskin edes oli kehässä tilaa semmoiselle. Ja jos hankki 94 hevosvoiman traktorin, ei se ollut vielä sen ajan suuren tilan kokoluokkaa. Suomessa askelmarappuja oli kolme, ja neljäs askel vielä lattiatasolle päästäkseen, oli aika kiipeilyä.poweri kirjoitti: ↑Pe Elo 20, 2021 10:38 pm Koskaan ymmärtäny 700 sarjaa mikä on idea, miksi pitää olla ulkoisesti iso jos teknistä dataa ei löydy. Tollanen on enemmän mörkö kuin mörkö majori itse.
Taannoin tarjottiin 6700 toimiva kone halvalla ei montaa tonnia olis maksanu, eihän tollasella tee mitään, 7600 olis jo kiinnostanu, ketterä takatuuppari 100hv.
En jaksanu alkaa 6700 tornia kaupittelee pari tonnia silmissä.
Mutta mahtava sieltä ohjaamosta on tarkkailla ympäristöä, 700-sarja on ansainnut nimensä, "peltomajakka".
-SS-
-
- Viestit: 802
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Oliko sitten tuosta etukehdosta johtuvaa kun se kardaani meni sen 30 cm muun pohjan alapuolella?
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Ei se öljypohjasta kovin kaukana ole esim. 7710:ssa. Vanhemmassa 700-sarjassa oli sivukardaani. että se ei tullut koneen alla vaan rungon sivulla.Valmetilla... kirjoitti: ↑Pe Elo 20, 2021 11:12 pm Oliko sitten tuosta etukehdosta johtuvaa kun se kardaani meni sen 30 cm muun pohjan alapuolella?
-SS-
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Pe Elo 20, 2021 8:16 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Enemmän yhteistä on 6700 ja 7700 mallien välillä, eli kyllä ne ovat enemmin niitä identtisiä kaksosia. Enemmän eroja löydän 6600 ja 6700 väliltä, vaikka tekniikka on identistä. Massoissa ei ole mitään suuria eroja mikäli konedataan on luottamista, esimerkiksi 6600 ja 6700 välinen massa ero on prosentuaalisesti n. 10% luokkaa.Ei vaan 5600 ja 5700 ovat siskokset, 6600 ja 6700 ja sitten 7600 ja 7700 ovat kukin lähes identtiset kaksoset, vaikka ohjaus, vaihdekepit ja nostolaitevivut tai polkimet ovat erilaiset ja eri paikassa, kontakti sinne peruskoneeseen on aivan samasta paikasta. Moottori, kytkin, vaihdelaatikko, perä, hydrauliikka, käytännössä vaihtokelpoiset osat.
On ihmeellistä kuinka jopa alan harrastajat eivät aikanaan nähneet, että sama kone 600 ja 700 - mallisarja, ainoastaan apulaitteet ja hallintalaitteet ovat erilaisella mitoituksella, ja etukehto. 700-sarjassa on hydrauliohjaus, 600- sarjassa simpukkaohjaus jne. Eräs sukulainen hankki 6700 mallin, ajatteli, että oli suurikokoinen ja pitkäakselivälinen, näytti suuremman kokoluokan traktorilta kuin 6600. Valitteli sitten yllättyneensä, että täysin voimaton. Niinpä, painoa ja varsinkin ulkomittoja enemmän, mutta vaivaiset runsaat 75 hevosvoimaa, ja korkeutta kolme metriä !
-SS-
-
- Viestit: 2142
- Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Mikäs Volvo tämän pälkäneläisen fuusiolaitoksen takaosasto on, kun on nostolaitteetkin varsin integroidun näköiset?
https://www.nettikone.com/volvo/15/2076729
t. Kauko Ollila
https://www.nettikone.com/volvo/15/2076729
t. Kauko Ollila
-
- Viestit: 4381
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Ompa nätti kone.jouto kirjoitti: ↑Su Elo 22, 2021 7:32 am Mikäs Volvo tämän pälkäneläisen fuusiolaitoksen takaosasto on, kun on nostolaitteetkin varsin integroidun näköiset?
https://www.nettikone.com/volvo/15/2076729
t. Kauko Ollila
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 7536
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Onkohan se nuoruudessaan ollut kyrsävalametti? Ja tuo konepeltikin on vaarin puimurista.
-
- Viestit: 7813
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Ikään kuin,olisin joskus aikaisemminkin tuollasita katsonut,jos tuo vaan toimii,niin vois olla passeli piha käyttöön.Juho M-P kirjoitti: ↑Su Elo 22, 2021 9:28 amOmpa nätti kone.jouto kirjoitti: ↑Su Elo 22, 2021 7:32 am Mikäs Volvo tämän pälkäneläisen fuusiolaitoksen takaosasto on, kun on nostolaitteetkin varsin integroidun näköiset?
https://www.nettikone.com/volvo/15/2076729
t. Kauko Ollila
Ei tuo,minun mielestä ole pikku-valmetti,voisko olla ollut farh merkkinen traktori jo alunperinkin,farh puimureissa kuulemma oli mersun moottoreita.
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Ei taida Fahr traktoreissa olla ollut mitään tuon tyylistä tai kokoista mallia, että en usko siihen merkkiin aihiona. Erikoisen traktorin on Hanski kyllä löytänyt. Tosi nätti on, melkeinpä herättää omistamisen halua!
-
- Viestit: 7813
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Sulla ei olis pitkä matka pälkäneelle kaupoille.....
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
No ei tohon pihaan taida paljon kymmentä kilometriä pisemmälti olla
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
https://m.tori.fi/vi/87634605.htm mikähän se tämä on? Ei ole 2140 Jontikka tuon näköinen, vanhemmalta vaikuttaa, ehkä joku 1960-1970 luvun vaihteen laite, mutta laitettua 2140:n etuvetoakseli ja ehkä konekin? Kuinkahan tuollaisen vanhemman mallin laatikosta on kardaanilähtö otettu? Vai olisiko peräti 2140 mikä on palanut tms. ja laitettu vanhemmasta hytti ja pellit, erikoinen laite.
-
- Viestit: 298
- Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 8:21 pm
- Viesti:
Re: nettikoneesta bongattua (ei huijausilmoituksia!)
Volvo t-24 perältä näyttää. Takalokarit eivät ole volvosta. Konepelti ja moottori kai fahr mdl puimurista.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 23 vierailijaa