Piti oikein kuukkeloida mikä kumma tämä Arbos on...
No sehän on omaa sukua kiinalainen Foton-Lovol, mutta ilmeisesti Italiassa suunniteltu ja siellä tehdään kokoonpanoa.
Hinta näkyy tällä hetkellä olevan kun puolisen tuntia on vielä huutokauppaa jäljellä noin 25teur.
Tuo on jo ihan markkinahinta, ainakin melkein, mielenkiintoista nähdä toteutuuko tässä sama kuin monessa muussakin että huudetaan kovia hintoja selvittämättä mihin hintaan noita myydään ihan liikkeestä.
Samanlainen maksaa uutena Saksassa alveineen noin 23teur https://www.fudex.eu/arbos/3055/6533/arbos-3055
Ja Puolassa noin 17500 eur nettohinta https://korbanek.pl/arbos/ciagnik-arbos-3055-1
Joo, hassun korkeeksi hinnat noissa huutokaupoissa välillä hinnat nousee.
Tokihan tuossa huutokaupan Arbosissa on etukuormain mitä ei noissa Saksan ja Puolan hinnoissa ole. Saksan verollinen hinta pompsahtaa n.27k€ etukuormaajalla (eli Suomen alveilla n. 28k€).
Oiskohan tuo "yritys" Anjalan maatalousoppilaitos?
Ei. Ilmoituksessa on osoite jossa voi tavaroihin tutustua.
En muista ton firman nimeä mutta kävin viimekesänä. Tontti täynnä kaikenlaista maatalous roinaa. Ei tuntunut kovin viisaalta touhulta silloin ja hinnat sellasia että ostamatta jäi.
Setto se oli ja nyt romujen myyjänä Kouvolan kaupunki.
Yrjöllä oli vähä liian kova tunneside vanhoihin romuihin ja hinnat ihan utopistisia,jotain uudempia vempaimia sain joskus ostettua ihan järkihintaan,olivat vissiin liian uusia ja siistejä
Tänään ajoin tuosta ohi ja aika tyhjä oli piha jo,oli joku siinä kasailemassa tavaraa paremmalle hollille niin juteltiin,Kymen Tarvemetalli ostanu kaikki romuksi.
Jos jollain tarve Selecto speed Fordille niin sellainen raato oli menossa sulattoon,ilmeisesti 4000nen.
Oiskohan tuo "yritys" Anjalan maatalousoppilaitos?
Ei. Ilmoituksessa on osoite jossa voi tavaroihin tutustua.
En muista ton firman nimeä mutta kävin viimekesänä. Tontti täynnä kaikenlaista maatalous roinaa. Ei tuntunut kovin viisaalta touhulta silloin ja hinnat sellasia että ostamatta jäi.
Setto se oli ja nyt romujen myyjänä Kouvolan kaupunki.
Yrjöllä oli vähä liian kova tunneside vanhoihin romuihin ja hinnat ihan utopistisia,jotain uudempia vempaimia sain joskus ostettua ihan järkihintaan,olivat vissiin liian uusia ja siistejä
Tänään ajoin tuosta ohi ja aika tyhjä oli piha jo,oli joku siinä kasailemassa tavaraa paremmalle hollille niin juteltiin,Kymen Tarvemetalli ostanu kaikki romuksi.
Jos jollain tarve Selecto speed Fordille niin sellainen raato oli menossa sulattoon,ilmeisesti 4000nen.
Tuossa hommassa kävi juuri niin kuin aiemmin arvelinkin,että romufirmoille menee,valitettavasti..
Siitä Matsikalle vähän ajettu mega-valmetti ja melkein kotinurkilta.
Näkyy siellä siisti majorikin olevan vaikka romukasan alla onkin.
Ei edes sisään ajettu ja näyttäisi olevan vielä maltillisen kokoisilla renkailla että metsäänkin tuo käy jos raaskii viedä.
On kyllä käypäiset tunnit. Ja tuo 20000 hintakin vielä kohtuuden rajoissa 25 vuotiaalle vähäisillä varusteilla ja ruikulirenkailla olevalle vehkeelle. Tuohon kun laittaisi kumeikdi 540 eteen ja 650 taakse niin lopettaisi tekemästä uraa kallioon niin kehtaisi viedä kuusikkoonkin.
Heh, eiköhän tuolla kuiten ankkuroida keluvene paikalleen. Just on Metsäkustannuksen uittokirja työn alla. (Ankravee)
Eiköhän tuota ole käytetty 50-luvulla ennemmin enää nuotan vedossa mutta on sen verran jämerää tekoa, että varmasti uittokin onnistunut keluuveneillä. Heitetään siis etumatkassa veneen keulasta järveen ja pitkän köyden päähän kiinni keulaan. Huovataan takaisin päin ja jumitetaan keulaköyden kiristyessä kiinni pohjaan ja aletaan kelaamaan nuottaa tai tukkinippuja takamatkasta veneen luo. Kun valmista nostetaan kuokka varren mutkassa kiinni olevalla köydellä ja uusitaan toimenpide vähän etemmäs soutaen.
Kaikenlaista työtä sitä on ennen ollutkin..