Kuormainta pukkaa!

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

mutterisorvi
Viestit: 129
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 1:24 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mutterisorvi »

Tämä linkki kannattanee katsoa kuin myös lukea kyseinen Koneviesti, voipi saada ideoita tahi mielipiteilleen vahvistusta:
http://www.koneviesti.fi/lisamateriaali ... eravaunut/

tuota linkin sivua alaspäin selailemalla löytyy vaunujen mittapiirroksia
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

mutterisorvi kirjoitti:Tämä linkki kannattanee katsoa kuin myös lukea kyseinen Koneviesti, voipi saada ideoita tahi mielipiteilleen vahvistusta:
http://www.koneviesti.fi/lisamateriaali ... eravaunut/

tuota linkin sivua alaspäin selailemalla löytyy vaunujen mittapiirroksia
Jep!
Lehti ja lisämateriaali on tutkittu, jo aiemmin olin katsellut "sillä silmällä" tuota FARMI 101 kärryä ja testikin sen totesi hyväksi. Vertailua oon tehny nuihin ruattalaisiin, näyttää oleva isotkin kärryt monesti 1-palkkisia. Noista jun jonkulaisen ristisiitoksen värkkää, nii sitte nähhään. :?:

Mauri
juhani008
Viestit: 5124
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhani008 »

Mitähän tänne kuuluu nykyään :) , vai kuuluuko mitään ?
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Samaa minäkin miettyny kun Mauri hiljaa on ollut.
Joko kärryrojekti on alkanut/alkamassa??
Odottelemme kovin... :D
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Ajomies
Viestit: 28135
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Antakaa miehelle nyt hetki rauhaa.......ettei pukkaa ressin puolelle :D
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Moro!
Tuli tilapäinen lajinvaihto, kun hommattiin "lihakarjaa"(pari lemmikki kania).
Pitänyt iltakauet olla timpurin roolissa että sais nuille rusakoille talveksi kämpän. Kyllä tuo kärryprojektikin kypsyy tuolla "pururadalla". Ja sokerina pohjalla kauhia rattorikuume :shock:
Mauri
juhani008
Viestit: 5124
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhani008 »

rekkamauri kirjoitti:Moro!
Kyllä tuo kärryprojektikin kypsyy tuolla "pururadalla".
No se on hyvä juttu.
rekkamauri kirjoitti:Ja sokerina pohjalla kauhia rattorikuume :shock:
Juu...tuo on ihan normaalia. :) Saman lajin kuumetta aina joskus itselläkin.
Timukka
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timukka »

rekkamauri kirjoitti: kauhia rattorikuume :shock: Mauri
Siihen vaivaan löytyy onneksi lääkkeet.. :wink:
Ripel
Viestit: 2506
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ripel »

^Joo :)
Liekkö vaihto vai kaluston lisäyskuume? :wink:
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Ei kai nyt vaihtoa kun just kuormainrojektin valluun saanut tehtyä.
Oliskohan jokin lumikoneen hankinta polttelemassa mielessä nytten..... :D
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
2xford4000
Viestit: 6517
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

täytyyhän joka miehel olla vähintään kaks traktoria :lol: vaikka yhdelläkin kai pärjäis...
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Morjensta !
Mikähän tuossa on kun ei näytä menevän kaupaksi.
http://www.keminmaantraktori.fi/nayta_t ... php?id=347
Tuli tässä illan hämyssä vähän hitsailtua ja rälläköityä, ihan jotain pientä...? :shock:
Maurtsio
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Jaaha---- vai jotain pientä :roll:
Kuvia odotellessa - mitäköhän sieltä tulee, taivas varjele... :shock: :shock:
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

rekkamauri kirjoitti:Morjensta !
Mikähän tuossa on kun ei näytä menevän kaupaksi.
http://www.keminmaantraktori.fi/nayta_t ... php?id=347
Tuli tässä illan hämyssä vähän hitsailtua ja rälläköityä, ihan jotain pientä...? :shock:
Maurtsio
Aika siistin näkönen noin kuvista, toki ainaki sivupellit on maalattu tai ainaki tarrat vaihdettu kun ne on väärän moiset, ja vääräs paikas, eikä vanhoista tarroista näy jälkiä. Tuntimäärää ei oo kerrottu joten niitä varmaan on kertyny, ja sitte hinta jos tunteja on palijo ja hinta ei sisällä alvia niin kyllä sitä sitte siinä onki. Jos toi on kunnos ja hinnasta viä saa vähä tingittyä niin sitte voi kätellä.
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
vorssoni
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 9:27 am
Paikkakunta: Seinäjoen lakeuksilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vorssoni »

rekkamauri kirjoitti:Morjensta !
Mikähän tuossa on kun ei näytä menevän kaupaksi.
http://www.keminmaantraktori.fi/nayta_t ... php?id=347
Tuli tässä illan hämyssä vähän hitsailtua ja rälläköityä, ihan jotain pientä...? :shock:
Maurtsio
Muistaakseni tämä oli nettikoneessakin joskus, tunteja tais olla jotakin 11000 tai vastaavaa. Moottori on ahdinta lukuunottamatta kovaa rautaa, kansipahvi on tämän ikäiseen jo vaihdettu. laatikossa pikavaihteen pakat ja synkrot varmaan heikointa näissä koneissa. Laatikon avauksen jälkeen toiset 10 000 tuntia. Ja tarrat laittaisin vaihtoon henk koht :lol:

Apropoo, ei se nyt kauhean huonosti pidetty voi olla jos noin siisti ja kuormainkin hitsailematon?
En omista oikein antiikkia, mutten mitään uuttakaan..
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Termos!
Onhan tuo vielä tuolla nettikoneessaki.?
http://www.nettikone.com/valmet/6800/973771
Mitenkähän tämmösissä tuota voimansiirto remonttia olis tarjolla, entä olisko tuosta etukuormaajasta ollu etuakselille kovastikkin harmia. Omassa on kyllä jälkensä jättänyt.
Mauri
Maerko
Viestit: 251
Liittynyt: La Touko 01, 2010 4:25 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maerko »

Kertokaa tyhmälle että miksi puutavara nostureissa on tuo taiton sylinteri yläpuolella ja kappaletavara nostureissa alapuolella? Tai siis että mitä sillä saavutetaan jos on tekemässä kappaletavara nosturista puukuormainta että se sylinteri vaihdetaan toiselle puolelle?
Entäs sitten tuo ketjujatko mitenkä se käytännössä toteutetaan?
HL-Zetor
Viestit: 4723
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
Paikkakunta: VIRRAT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

Sylinteri taittopuomille yläpuolella on "suojassa" kolhuilta.
Jos laajakulmanivel niin voima vakio koko liikeradan.
Voimassa tietty häviää vetävänä. :roll:
Jonsson
Viestit: 302
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 6:18 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonsson »

Juu mielestäni menee kans sillai että voimaa kun tarvitaan oikeesti niin sylinteri alapuolelle,eli niinkuin kappalenostureissa on.

Tosin tässä linkissä puutavanosturissa on alapuolella koska nostelee "hieman"isompia pöllejä.

http://www.markkinointiekivela.fi/?sivu=palfinger
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Jonsson kirjoitti:Juu mielestäni menee kans sillai että voimaa kun tarvitaan oikeesti niin sylinteri alapuolelle,eli niinkuin kappalenostureissa on.

Tosin tässä linkissä puutavanosturissa on alapuolella koska nostelee "hieman"isompia pöllejä.

http://www.markkinointiekivela.fi/?sivu=palfinger
Olihan joskus aikanaan RKP:n pienemmiski nostureis alapuolella ja siinä oli sellanen joku suojaki, mutta onhan se aras paikas. Toinen huono puoli on se, että liikeradat jää "vajaaksi", sama ilmiö on toki yläpuolisella sylinterillä ilman laajakulmaa. Tämä tulee ongelmaksi jos kuotrmain on aisalla ja haluaa tehdä korkean kuorman. Tuppisovitteessa se tuskin on ongelma.
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jarikos, Leinonen4, Semrush [Bot], Vinguttaja ja 37 vierailijaa