Kuormainta pukkaa!

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Ajomies
Viestit: 28094
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

HL-Zetor kirjoitti:Nousiko Vallun keula jos nosti takaapäin jatkot ulkona? :roll:
Toi kysymys näytti ensin ihan joltakin muulta, tai sitten se vaan mielikuvitus temppuilee.... :D
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Ajomies kirjoitti:
HL-Zetor kirjoitti:Nousiko Vallun keula jos nosti takaapäin jatkot ulkona? :roll:
Toi kysymys näytti ensin ihan joltakin muulta, tai sitten se vaan mielikuvitus temppuilee.... :D
Jees!
Kyllähän se väkisinkin keulii, kun "juhlakuntoisella" takkaapäin otetaan. :shock:
Mauri
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Päivää!
Nostokykyä on nyt testailtu: nosto voiman mittasin puomi vaaterissa 3m.korkeudella maasta, taitto voiman pääpuomi ylävinkkeliin ja siitä taitolla virtuaalisen pinon päälle virtuaaliset rangat. Jatkeet ulkona mittaus ei oikeen skulannu, kun nosto sylinterin kara alkoi päästäämään läpi. Kuumeniko öljyt vai mikähän lie, tutkitaan asiaa... enivei. nostolle sain pitkänä n. 4-500 kilon ja taitolle +600kiloa mittarivirhe on huomioitu.
En saanu kuvattua , en kerenny kopista ulos ku tuo pääpuomin v....tu ehti veltostua, vaakan painoa en huomionut 27kg. voi noihin lisätä. Koura ja pyörittäjä oli paikoillaan 55+16 kg. Kuvissa oleviin lukemiin voitte lisätä 100 kiloa mittariviheestä johtuen ja vaakan painon 27kg , niin ollaa jo aika liki tottuutta. Mutta testaillaan vielä.... :shock:
http://kuvablogi.com/nayta/3231202/
http://kuvablogi.com/nayta/3231203/
http://kuvablogi.com/nayta/3231204/
Mauri
Viimeksi muokannut rekkamauri, La Syys 03, 2011 6:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Ihan kelpo lukemia nuo ovatten. Ei kaikki tehtaalaiset pärjää tuolle
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

jusape kirjoitti:Ihan kelpo lukemia nuo ovatten. Ei kaikki tehtaalaiset pärjää tuolle
Moro!
Mitä luulisit syyksi tuolle pääpuomin valumiselle, lämpöisillä öljyillä vetää vaakaan iha ok lukemat, mutta kun pidän nostolikkeen vielä päällä niin alkaa voima tippumaan ?
Mauritius!
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Nivelpisteiden suhteet toisiinsa? Siis pääpuomin/nostosylinterin nivelissä??
Pitää kattoo nuo sun kuvat viel läpittes et näkee mittasuhteet
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
mekaanikko
Viestit: 673
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko »

Sanoisin varoventtiilin toiminta avautuessaan korkeampi paine
mitä sulkeutuu virtauksessa.
koita painemittarilla samanaikaisesti ei ehkä isoja eroja???
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

JUU!
Elikkäs tilanne on tämmönen: koeveto vaiheessa kun rääkkäsin tuota nostovoimaa alkoi nuo em. oireet tuolla nostosylint. karalla. Siis kuormain oli edelleen samassa asennossa hirtettynä puntarin kanssa pöllipinon alus tukkiin eli ei päässyt nousemaan ts. vipusuhteet pysyivät koko ajan optimissa. Karassahan on 175bar shokit ja takaisku(load check walve) jos tuo sellainen on , :o

Mauritsiooni
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Huomenta!

Tämmösiä ilmestyny yön aikana pihalle :?: :?
http://kuvablogi.com/nayta/3233547/

Mauri
jore
Viestit: 313
Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jore »

Huomenta vaan.
Ompahan Karikat tullu, :?
Kärryprojekti lähtee siis etenemään.
Täytyy kyllä sanoa,että virtaa sulla Mauri kyllä näkyy riittävän :D
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Jep!
Jos tekis heti 2 kärryä kerralla :shock:
Mauri
jore
Viestit: 313
Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jore »

Ok,siinähän ne samalla tulee :?
Ajomies
Viestit: 28094
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

No juu ja urakalla tekee piiittkääään kärryn ja sitten pätkäsee mieleisestä kohtaa poikki. :D :idea: :wink:
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Millanen kärry tulee? Hydraulinen aisanohjaus varmaan ainakin? Ootko ajatellu vetoo tai hydraulisesti jatkuvaa aisaa parantamaan etenemiskykyä?
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Valmettimies kirjoitti:Millanen kärry tulee? Hydraulinen aisanohjaus varmaan ainakin? Ootko ajatellu vetoo tai hydraulisesti jatkuvaa aisaa parantamaan etenemiskykyä?
Jep!
Hyd.aisanohjaus tulee, veto ratkaisua pitää vielä miettiä(ehkä robsonit)2 moottoria on hyllyssä. Joissain näkyy olevan hydr.siirrettävä sermi+1.pankko, mutta itte ajateltuna hydr.siirtyvä teli ja sen mukana 2paria pankkoja olis ehkä toimivampi. Lyhyellä tavaralla ajttaessa myös vaunun ketteryys paranis kun ajelis telin eteen??!

Mauri
HL-Zetor
Viestit: 4723
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
Paikkakunta: VIRRAT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

Mitä mieltä jos aisan nivelpiste kauempana kärryn alla mallia Köntys ja
oli joku muu merkkikin?
Paranisko pujottelukyky? :roll:
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

HL-Zetor kirjoitti:Mitä mieltä jos aisan nivelpiste kauempana kärryn alla mallia Köntys ja
oli joku muu merkkikin?
Paranisko pujottelukyky? :roll:
Tais olla farmassa, weimerissä ja olikohan tuossa kiressä tuolla kauempana. Kyllähän tuollanen pitkä aisa tarpeeksi paljon kääntyessään poikkeuttaa kärryä ajolinjalta enenpi kuin lyhyt.
Mauri
juhani008
Viestit: 5124
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhani008 »

Niin...juu :? ...ei vaan sullahan on jo renkaat ja vanteet olemassa, sitten löytyy ropssonnit ja karikoita niin maan perusteellisesti, ja muutakin sälää on ihan taatusti, jotta tuo ensimmäinen kärryhän alkaa valmistumaan ihan käsiin näillä hetkillä, maalausta vaille valmiiksi. :)
Aki
Viestit: 472
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aki »

Pitkällä aisalla kärry siirtyy vähemmällä kulmalla enemmän sivuun.. toisinsanoen ei ota takapyöriin aisa niin nopsaan kiinni.

Teet kyllä tosi asiallista jälkeä!

:!: ISO peukku :!: :D
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

HL-Zetor kirjoitti:Mitä mieltä jos aisan nivelpiste kauempana kärryn alla mallia Köntys ja
oli joku muu merkkikin?
Paranisko pujottelukyky? :roll:
Köntykses on tosiaan pitkä aisa ja nivelpiste kärryn alla, vastapainoksi muistaakseni kuitenkin köntyksen aisa kääntyy vain +-30 astetta, kun taas "normaalisti" ne kääntyy +-45 astettas. Siis pienemmällä kulmalla saadaan sama poikkeama.
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: mhaanpaa, sannaari, Sumi ja 42 vierailijaa