Olihan joskus aikanaan RKP:n pienemmiski nostureis alapuolella ja siinä oli sellanen joku suojaki, mutta onhan se aras paikas. Toinen huono puoli on se, että liikeradat jää "vajaaksi", sama ilmiö on toki yläpuolisella sylinterillä ilman laajakulmaa. Tämä tulee ongelmaksi jos kuotrmain on aisalla ja haluaa tehdä korkean kuorman. Tuppisovitteessa se tuskin on ongelma.
rkp:n taitossa oli woimaa. liikeradat oli surkeat, ei saanu läheltä otettua mitään. tuos nosturissa oli muitakin omintakeisia ja ihan hyviä ratkaisuja.
Olihan joskus aikanaan RKP:n pienemmiski nostureis alapuolella ja siinä oli sellanen joku suojaki, mutta onhan se aras paikas. Toinen huono puoli on se, että liikeradat jää "vajaaksi", sama ilmiö on toki yläpuolisella sylinterillä ilman laajakulmaa. Tämä tulee ongelmaksi jos kuotrmain on aisalla ja haluaa tehdä korkean kuorman. Tuppisovitteessa se tuskin on ongelma.
Mulla on semmonen RKP kärryn aisalla ja sillähän juuri pystyy
korkeita kuormia tekemään kun nostopuomissakin on jatko
Ojista kaadettuja pajuja ja leppiä vein oksineen päivineen
korkeita kuormia
Olihan joskus aikanaan RKP:n pienemmiski nostureis alapuolella ja siinä oli sellanen joku suojaki, mutta onhan se aras paikas. Toinen huono puoli on se, että liikeradat jää "vajaaksi", sama ilmiö on toki yläpuolisella sylinterillä ilman laajakulmaa. Tämä tulee ongelmaksi jos kuotrmain on aisalla ja haluaa tehdä korkean kuorman. Tuppisovitteessa se tuskin on ongelma.
Edit: Näköjään jäi viesti pois. Eihän nois pienemmis RKP:n nostureis oo tos pääpuomis jatkoo, niin ei saa korkeeta kuormaa.
Varmaan tolla jossa on pääpuomiski jatko mutta pienemmäs vaihtoehdos ei oo.
Mulla on semmonen RKP kärryn aisalla ja sillähän juuri pystyy
korkeita kuormia tekemään kun nostopuomissakin on jatko
Ojista kaadettuja pajuja ja leppiä vein oksineen päivineen
korkeita kuormia
Viimeksi muokannut Valmettimies, Pe Marras 04, 2011 8:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
No!
Kärry "kypsyy" edelleen tuolla "pururadan" mutkissa, oon tuohon valmetin ruppanaan verhoilua uusinu ja työvaloja lähinnä nyt värkkäilly. Alan sitte kärryä työstään ku saan muut alta pois.
Mauri
No!
Kärry "kypsyy" edelleen tuolla "pururadan" mutkissa, oon tuohon valmetin ruppanaan verhoilua uusinu ja työvaloja lähinnä nyt värkkäilly. Alan sitte kärryä työstään ku saan muut alta pois.
Mauri
Isot pyörät reilu telin keinuma vara ja taitto aisa niin siittä se hyvä
kärry lähtee valmistuun
Mitkä kappaletavaranosturit on mielestänne parhaita aihioita puutavara kuormaimeksi? Sanotaan näin että alle 2000 € luokassa. Sellasia missä olisi järkevän kokoiset sylinterit traktorin hydrauliikalle ja ulottuvuutta vähintään 5m. Itse en miellellään puomia hirveästi kyllä rupeaisi muuttamaan kun ei välttämättä taidot/aika/rahat riitä, mutta sellaista pientä näpräystä kuten tukijalkojen muokkausta, kouran letkutusta, tai vaikka kylmän jatkon muutos hydrauliseksi ym. voisi tehdä. Tai oikeastaan se ei ihan pelkästään puun nosteluun tulisi vaan yleisperäkärryyn jotta mahdollisesti voisi klapeja kuormata ja vaikka sorakasaa kahmarilla hämmentää.
Itse olen yhden Hiabin löytäny joka ainakin tuntuisi äkkiseltään mieluisalta, joskin tietysti sais olla vähän enempi ulottuvuutta. ----> http://www.nettikone.com/hiab/030/996871
Maerko kirjoitti:
Itse olen yhden Hiabin löytäny joka ainakin tuntuisi äkkiseltään mieluisalta, joskin tietysti sais olla vähän enempi ulottuvuutta. ----> http://www.nettikone.com/hiab/030/996871
Ihan kehityskelpoinen aihio, nostopuomia kun jatkaa pari metriä niin alkaa olla ulottuvuudet sopivissa raameissa.
Maerko kirjoitti:
Itse olen yhden Hiabin löytäny joka ainakin tuntuisi äkkiseltään mieluisalta, joskin tietysti sais olla vähän enempi ulottuvuutta. ----> http://www.nettikone.com/hiab/030/996871
Ihan kehityskelpoinen aihio, nostopuomia kun jatkaa pari metriä niin alkaa olla ulottuvuudet sopivissa raameissa.
tuostahan tosiaan hyvä kuormain tulisi jos sais nostopuomin jatkettua parimetriä pitemmäks tai tehtyä kokonaan uuden pitempänä. Samalla taiton sylinteri puomin päälle ja laajakulma nivel..
Maerko kirjoitti:Mitkä kappaletavaranosturit on mielestänne parhaita aihioita puutavara kuormaimeksi? Sanotaan näin että alle 2000 € luokassa. Sellasia missä olisi järkevän kokoiset sylinterit traktorin hydrauliikalle ja ulottuvuutta vähintään 5m. Itse en miellellään puomia hirveästi kyllä rupeaisi muuttamaan kun ei välttämättä taidot/aika/rahat riitä, mutta sellaista pientä näpräystä kuten tukijalkojen muokkausta, kouran letkutusta, tai vaikka kylmän jatkon muutos hydrauliseksi ym. voisi tehdä. Tai oikeastaan se ei ihan pelkästään puun nosteluun tulisi vaan yleisperäkärryyn jotta mahdollisesti voisi klapeja kuormata ja vaikka sorakasaa kahmarilla hämmentää.
Itse olen yhden Hiabin löytäny joka ainakin tuntuisi äkkiseltään mieluisalta, joskin tietysti sais olla vähän enempi ulottuvuutta. ----> http://www.nettikone.com/hiab/030/996871
Aihiosta ei kannattane maksaa paria tonnia, kun valmiita puutavarakuormaimia saa kolmella tonnilla jos toi 5 m riittää, jotain Lokomosta tms. purettua Ösaa saa varmaan parilla tonnilla kun vaan sattuu kohdalle, tai ei niistä ainakaa sen enempää kannata maksaa. Joskus on ollu jopa Logliftin 71 3000 ja 4000 välillä myynnis.
Valmettimies kirjoitti:Tos oli juttua nosta RKP:n kuormaimista, mutta pienemmis ei oo tätä pääpuomin jatkoo, joten niillä niillä ei oikeen korkeeta kuormaa tehdä.
Valmettimies kirjoitti:Tos oli juttua nosta RKP:n kuormaimista, mutta pienemmis ei oo tätä pääpuomin jatkoo, joten niillä niillä ei oikeen korkeeta kuormaa tehdä.
Maerko kirjoitti:Mitkä kappaletavaranosturit on mielestänne parhaita aihioita puutavara kuormaimeksi? Sanotaan näin että alle 2000 € luokassa. Sellasia missä olisi järkevän kokoiset sylinterit traktorin hydrauliikalle ja ulottuvuutta vähintään 5m. Itse en miellellään puomia hirveästi kyllä rupeaisi muuttamaan kun ei välttämättä taidot/aika/rahat riitä, mutta sellaista pientä näpräystä kuten tukijalkojen muokkausta, kouran letkutusta, tai vaikka kylmän jatkon muutos hydrauliseksi ym. voisi tehdä. Tai oikeastaan se ei ihan pelkästään puun nosteluun tulisi vaan yleisperäkärryyn jotta mahdollisesti voisi klapeja kuormata ja vaikka sorakasaa kahmarilla hämmentää.
Itse olen yhden Hiabin löytäny joka ainakin tuntuisi äkkiseltään mieluisalta, joskin tietysti sais olla vähän enempi ulottuvuutta. ----> http://www.nettikone.com/hiab/030/996871
Aihiosta ei kannattane maksaa paria tonnia, kun valmiita puutavarakuormaimia saa kolmella tonnilla jos toi 5 m riittää, jotain Lokomosta tms. purettua Ösaa saa varmaan parilla tonnilla kun vaan sattuu kohdalle, tai ei niistä ainakaa sen enempää kannata maksaa. Joskus on ollu jopa Logliftin 71 3000 ja 4000 välillä myynnis.
Kappaletavara nosturit on hidasliikkeisiä johtuen käytöstä sekä isoilla sylintereillä. Tosiaan, kun 3 tonniin on valmiita kuormaimia tarjolla niin katselisin sellaisen tai ainakin tuota aihion max. hintaa pudottaisin jotta kannattaa rakentaa
Tosiaan jos 3tonnin luokkaan löyttyy muutakin kuin noita hakin tain muun vastaavan pilkkejä niin tottakai sellaisen ostaisin, mutta jos oikea hintataso on tosiaan tuo mitä esim. nettikoneessa on tarjolla niin siihen 3T€ luokkaan ei juuri saa muuta puutavarakuormainta kuin jonkun vanhan jonsredin mikä on jostain puu autosta päästetty irti. Enkä todellakaan hauku nyt mitenkään hakkia tai muita pienempiä nostureita, olisin ihan tyytyväinen sellaiseenkin, mutta hinnat on mielestäni kohtuuttomat.
Esimerkiksi tuo edellisen viestin RKP näyttää tosi hyvältä kuormaimelta, kestäisi varmaan sen soran kahmaroinninkin, ja kai tuossa kahmari hommassa saisi olla hiukan painoakin kuormaajalla.