Toi kysymys näytti ensin ihan joltakin muulta, tai sitten se vaan mielikuvitus temppuilee....HL-Zetor kirjoitti:Nousiko Vallun keula jos nosti takaapäin jatkot ulkona?
Kuormainta pukkaa!
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
Päivää!
Nostokykyä on nyt testailtu: nosto voiman mittasin puomi vaaterissa 3m.korkeudella maasta, taitto voiman pääpuomi ylävinkkeliin ja siitä taitolla virtuaalisen pinon päälle virtuaaliset rangat. Jatkeet ulkona mittaus ei oikeen skulannu, kun nosto sylinterin kara alkoi päästäämään läpi. Kuumeniko öljyt vai mikähän lie, tutkitaan asiaa... enivei. nostolle sain pitkänä n. 4-500 kilon ja taitolle +600kiloa mittarivirhe on huomioitu.
En saanu kuvattua , en kerenny kopista ulos ku tuo pääpuomin v....tu ehti veltostua, vaakan painoa en huomionut 27kg. voi noihin lisätä. Koura ja pyörittäjä oli paikoillaan 55+16 kg. Kuvissa oleviin lukemiin voitte lisätä 100 kiloa mittariviheestä johtuen ja vaakan painon 27kg , niin ollaa jo aika liki tottuutta. Mutta testaillaan vielä....
http://kuvablogi.com/nayta/3231202/
http://kuvablogi.com/nayta/3231203/
http://kuvablogi.com/nayta/3231204/
Mauri
Nostokykyä on nyt testailtu: nosto voiman mittasin puomi vaaterissa 3m.korkeudella maasta, taitto voiman pääpuomi ylävinkkeliin ja siitä taitolla virtuaalisen pinon päälle virtuaaliset rangat. Jatkeet ulkona mittaus ei oikeen skulannu, kun nosto sylinterin kara alkoi päästäämään läpi. Kuumeniko öljyt vai mikähän lie, tutkitaan asiaa... enivei. nostolle sain pitkänä n. 4-500 kilon ja taitolle +600kiloa mittarivirhe on huomioitu.
En saanu kuvattua , en kerenny kopista ulos ku tuo pääpuomin v....tu ehti veltostua, vaakan painoa en huomionut 27kg. voi noihin lisätä. Koura ja pyörittäjä oli paikoillaan 55+16 kg. Kuvissa oleviin lukemiin voitte lisätä 100 kiloa mittariviheestä johtuen ja vaakan painon 27kg , niin ollaa jo aika liki tottuutta. Mutta testaillaan vielä....
http://kuvablogi.com/nayta/3231202/
http://kuvablogi.com/nayta/3231203/
http://kuvablogi.com/nayta/3231204/
Mauri
Viimeksi muokannut rekkamauri, La Syys 03, 2011 6:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Ihan kelpo lukemia nuo ovatten. Ei kaikki tehtaalaiset pärjää tuolle
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Nivelpisteiden suhteet toisiinsa? Siis pääpuomin/nostosylinterin nivelissä??
Pitää kattoo nuo sun kuvat viel läpittes et näkee mittasuhteet
Pitää kattoo nuo sun kuvat viel läpittes et näkee mittasuhteet
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
JUU!
Elikkäs tilanne on tämmönen: koeveto vaiheessa kun rääkkäsin tuota nostovoimaa alkoi nuo em. oireet tuolla nostosylint. karalla. Siis kuormain oli edelleen samassa asennossa hirtettynä puntarin kanssa pöllipinon alus tukkiin eli ei päässyt nousemaan ts. vipusuhteet pysyivät koko ajan optimissa. Karassahan on 175bar shokit ja takaisku(load check walve) jos tuo sellainen on ,
Mauritsiooni
Elikkäs tilanne on tämmönen: koeveto vaiheessa kun rääkkäsin tuota nostovoimaa alkoi nuo em. oireet tuolla nostosylint. karalla. Siis kuormain oli edelleen samassa asennossa hirtettynä puntarin kanssa pöllipinon alus tukkiin eli ei päässyt nousemaan ts. vipusuhteet pysyivät koko ajan optimissa. Karassahan on 175bar shokit ja takaisku(load check walve) jos tuo sellainen on ,
Mauritsiooni
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
-
- Viestit: 313
- Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
-
- Viestit: 313
- Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
No juu ja urakalla tekee piiittkääään kärryn ja sitten pätkäsee mieleisestä kohtaa poikki.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1387
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
Jep!Valmettimies kirjoitti:Millanen kärry tulee? Hydraulinen aisanohjaus varmaan ainakin? Ootko ajatellu vetoo tai hydraulisesti jatkuvaa aisaa parantamaan etenemiskykyä?
Hyd.aisanohjaus tulee, veto ratkaisua pitää vielä miettiä(ehkä robsonit)2 moottoria on hyllyssä. Joissain näkyy olevan hydr.siirrettävä sermi+1.pankko, mutta itte ajateltuna hydr.siirtyvä teli ja sen mukana 2paria pankkoja olis ehkä toimivampi. Lyhyellä tavaralla ajttaessa myös vaunun ketteryys paranis kun ajelis telin eteen??!
Mauri
-
- Viestit: 4723
- Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
- Paikkakunta: VIRRAT
- Viesti:
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
Tais olla farmassa, weimerissä ja olikohan tuossa kiressä tuolla kauempana. Kyllähän tuollanen pitkä aisa tarpeeksi paljon kääntyessään poikkeuttaa kärryä ajolinjalta enenpi kuin lyhyt.HL-Zetor kirjoitti:Mitä mieltä jos aisan nivelpiste kauempana kärryn alla mallia Köntys ja
oli joku muu merkkikin?
Paranisko pujottelukyky?
Mauri
-
- Viestit: 5124
- Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
-
- Viestit: 1387
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
- Viesti:
Köntykses on tosiaan pitkä aisa ja nivelpiste kärryn alla, vastapainoksi muistaakseni kuitenkin köntyksen aisa kääntyy vain +-30 astetta, kun taas "normaalisti" ne kääntyy +-45 astettas. Siis pienemmällä kulmalla saadaan sama poikkeama.HL-Zetor kirjoitti:Mitä mieltä jos aisan nivelpiste kauempana kärryn alla mallia Köntys ja
oli joku muu merkkikin?
Paranisko pujottelukyky?
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 34 vierailijaa