Kuormainta pukkaa!
-
- Viestit: 921
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:46 pm
- Viesti:
Tiedän miten vaikeaa on tuollaisten pitkien U-palkien särmäys mittatarkoiksi, jotta reunat kävisivät nätisti vastakkain. Lujemmissa teräksissä takasin jousto iso, onko särmärissä alaterän bompeeraus. Muuten päistä menee kulmat yli ja keskeltä jää auki, sitten saa päistä takoa pajavasaralla ylimennyttä kulmaa auki.
Itse tein kansa 640 optiumista nelimetrisen nostopuomin ja uuden pystytolpan, vaikka oli hyvin taivutettu, mut silti piti vasaroida ja pikkasen pulteilla reunat pakottaa kohdille. Laitoin 5mm latan juurituveksi liitossauman alle, se helpotti paljon hitsausta.
Hieno nosturi tulossa Hyvin olet tarpeet saanut hommttua, monesti tahtoo tulla teräksille ja tarpeillekin hintaa....
Aikoinaan tein vastaavanlaisen rojektin, oli aihio 80 patruuna nosturin romu, lopulta jäi vain jatkeen putket, kääntöpesä, muutama sylinteri,kourankääntäjä ja loppu meni romuksi. Kaikki muu tulikin uutta, puomistokin virui 9metriseksi, puomistosta tuli Z-versio, eli taitopuomi taipuu nostopuomin selkään pieneksi paketiksi. Kaikki puomiston reijät koneistin hitsauksen jälkeen aarporalla, poulenpuuman putkitus, ihan hitsatuilla päillä. Logliftin tapaan samaa laatua yritin jäljitellä
Itse tein kansa 640 optiumista nelimetrisen nostopuomin ja uuden pystytolpan, vaikka oli hyvin taivutettu, mut silti piti vasaroida ja pikkasen pulteilla reunat pakottaa kohdille. Laitoin 5mm latan juurituveksi liitossauman alle, se helpotti paljon hitsausta.
Hieno nosturi tulossa Hyvin olet tarpeet saanut hommttua, monesti tahtoo tulla teräksille ja tarpeillekin hintaa....
Aikoinaan tein vastaavanlaisen rojektin, oli aihio 80 patruuna nosturin romu, lopulta jäi vain jatkeen putket, kääntöpesä, muutama sylinteri,kourankääntäjä ja loppu meni romuksi. Kaikki muu tulikin uutta, puomistokin virui 9metriseksi, puomistosta tuli Z-versio, eli taitopuomi taipuu nostopuomin selkään pieneksi paketiksi. Kaikki puomiston reijät koneistin hitsauksen jälkeen aarporalla, poulenpuuman putkitus, ihan hitsatuilla päillä. Logliftin tapaan samaa laatua yritin jäljitellä
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
Jep Jep! olihan tuossa "mukavasti"haastetta, mutta rekkaria ja koiria käyttämällä sain nuista puomeista ihan kohtalaiset. Laakeri pesistä hitsauksen jälkeen tarvittaessa krympit hiomalla mittoihin. Puomit taipuu mulla alle aivan pääpuomin mahaan kiinni, ja ojentuu yli suunnilleen 25 astetta. PS: Ja kun muistetaan vielä että harrastuskäyttöön tehdään, niin ei tarvi olla aivan justiinsa, tokihan se on aina plussaa jos sattuu priimaa tulemaan?zape kirjoitti:Tiedän miten vaikeaa on tuollaisten pitkien U-palkien särmäys mittatarkoiksi, jotta reunat kävisivät nätisti vastakkain. Lujemmissa teräksissä takasin jousto iso, onko särmärissä alaterän bompeeraus. Muuten päistä menee kulmat yli ja keskeltä jää auki, sitten saa päistä takoa pajavasaralla ylimennyttä kulmaa auki.
Itse tein kansa 640 optiumista nelimetrisen nostopuomin ja uuden pystytolpan, vaikka oli hyvin taivutettu, mut silti piti vasaroida ja pikkasen pulteilla reunat pakottaa kohdille. Laitoin 5mm latan juurituveksi liitossauman alle, se helpotti paljon hitsausta.
Hieno nosturi tulossa Hyvin olet tarpeet saanut hommttua, monesti tahtoo tulla teräksille ja tarpeillekin hintaa....
Aikoinaan tein vastaavanlaisen rojektin, oli aihio 80 patruuna nosturin romu, lopulta jäi vain jatkeen putket, kääntöpesä, muutama sylinteri,kourankääntäjä ja loppu meni romuksi. Kaikki muu tulikin uutta, puomistokin virui 9metriseksi, puomistosta tuli Z-versio, eli taitopuomi taipuu nostopuomin selkään pieneksi paketiksi. Kaikki puomiston reijät koneistin hitsauksen jälkeen aarporalla, poulenpuuman putkitus, ihan hitsatuilla päillä. Logliftin tapaan samaa laatua yritin jäljitellä
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
Lisäsin muutaman kuvan tuonne tuppisovite aihioista, on se vaan aika haastava tuo valmetin takasillan ylitys, mutta yritetään, yritetään. Sitten olis ohjelmassa vanteiden ruiskumaalaus, ennen renkaiden neste painotusta, olisko arvon masininisteillä hyviä konsteja kumien suojauksesta vanteita maalilla töhriessä.
http://kuvablogi.com/blog/32576/1/
http://kuvablogi.com/blog/32576/1/
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 921
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:46 pm
- Viesti:
leveä maalarinteippi ja sanomalehti...
Nuista tuppisovitteista, mihin valmettiin aijot sovitella... tee mielumin etuakselille hydraulijäykistys ja unohda suolavedet...! Itse tein kansa tupet, mutta jätin sisäänmenevän raunan kummallekin puolen ainakin 10mm tyhjää, muuten liijan tarka asentaa ja ottaa nosturi pois, siitä huolimata piti ravistella irti enne jalkojen varaan jättämistä.
Nuista tuppisovitteista, mihin valmettiin aijot sovitella... tee mielumin etuakselille hydraulijäykistys ja unohda suolavedet...! Itse tein kansa tupet, mutta jätin sisäänmenevän raunan kummallekin puolen ainakin 10mm tyhjää, muuten liijan tarka asentaa ja ottaa nosturi pois, siitä huolimata piti ravistella irti enne jalkojen varaan jättämistä.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 7:36 pm
- Viesti:
Pensselillä vaseliinia renkaan kylkiin ja eikun maalaamaan,ei tartu maali ja vaseliinit lähtee pikku ajon jälkeen itsekseen pois Itse suojasin näin ja hyvä tulirekkamauri kirjoitti:Lisäsin muutaman kuvan tuonne tuppisovite aihioista, on se vaan aika haastava tuo valmetin takasillan ylitys, mutta yritetään, yritetään. Sitten olis ohjelmassa vanteiden ruiskumaalaus, ennen renkaiden neste painotusta, olisko arvon masininisteillä hyviä konsteja kumien suojauksesta vanteita maalilla töhriessä.
http://kuvablogi.com/blog/32576/1/
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
604 nelikkoon , etuakselille on toki tulossa jäykistys, en laita suolavettä renkaisiin, vaan 1.34 ominaispainoltaan olevaa syövyttämätöntä/-60 kestävää "lientä". Rattorissa on valtra vl 1304 etukuormain löytyisiköhän mistään ton kuormaajan painoa? Olis mukava tietää vähän mihin tämän "laukaisualustan"(vallun) lopullinen kokonaispaino toppaa kun saan kaikki rojektit siihen kiinni.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Su Loka 10, 2010 9:58 pm
- Paikkakunta: 39810
- Viesti:
Tuohon takasiltakiinnitykseen oli muistaakseni Joutsalla oma patentti.
Mielestäni paljon parempi kuin nuo tuppisovitukset niin kiinnityksen kuin tukevuudenkin kannalta. Ja pyörän ja lokasuojan välissä ei ole käytännössä mitään. Eikä haittaa nostolaitteiden käyttöä sen enempää kun tuppikiinnityskään.
Siinä oli lokasuojan takareunojen paikkeilla pystyssä u-profiilit, joiden päissä läpitapit, joiden varaan nosturin kiinnitysrunko ripustettiin.
Vaikee systeemi selittää näin, mutta mistään en löytänyt kuvaa.
Mielestäni paljon parempi kuin nuo tuppisovitukset niin kiinnityksen kuin tukevuudenkin kannalta. Ja pyörän ja lokasuojan välissä ei ole käytännössä mitään. Eikä haittaa nostolaitteiden käyttöä sen enempää kun tuppikiinnityskään.
Siinä oli lokasuojan takareunojen paikkeilla pystyssä u-profiilit, joiden päissä läpitapit, joiden varaan nosturin kiinnitysrunko ripustettiin.
Vaikee systeemi selittää näin, mutta mistään en löytänyt kuvaa.
-
- Viestit: 1691
- Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
minä olen tavannut käyttää maalarin teippiä ja paperia.rekkamauri kirjoitti:Lisäsin muutaman kuvan tuonne tuppisovite aihioista, on se vaan aika haastava tuo valmetin takasillan ylitys, mutta yritetään, yritetään. Sitten olis ohjelmassa vanteiden ruiskumaalaus, ennen renkaiden neste painotusta, olisko arvon masininisteillä hyviä konsteja kumien suojauksesta vanteita maalilla töhriessä.
http://kuvablogi.com/blog/32576/1/
viimeksi meni aikaa kahden traktorinrenkaan täys suojaamiseen noin 20min.
siis vanteet maalasin molemmin puolin.
ei pitäisi olla mikään ylitsepääsemätön ongelma tuo alle puolituntia.
traktorin vanne on sjo sen verran laajakehäinen että siihen on hyvä pikkuhiljaa taittamalla vetää teippi.
kaikki muut on sotkemista
ford 4000 -75
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 10:29 am
- Viesti:
Valmet 604 tuppisovitteet haulla löytyy juttua sovitteista.rekkamauri kirjoitti: aihioistaLisäsin muutaman kuvan tuonne tuppisovite, on se vaan aika haastava tuo valmetin takasillan ylitys, mutta yritetään, yritetään. Sitten olis ohjelmassa vanteiden ruiskumaalaus, ennen renkaiden neste painotusta, olisko arvon masininisteillä hyviä konsteja kumien suojauksesta vanteita maalilla töhriessä.
http://kuvablogi.com/blog/32576/1/
http://kuvablogi.com/blog/26966/1/
http://kuvablogi.com/blog/26966/1/
http://kuvablogi.com/blog/26966/1/
Renkaat kannattaa ottaa pois vanteilta ja hitsata keskiölevyt kiinteästi vannekehän korviin. Samalla tarkastaa/vahvistaa korvien hitsaus vannekehiin.
Jos on etukuormaaja ei muuta painotusta tarvita.
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
Terveeks arvon masinistit!
Rojekti on pikkuhiljaa mennä kitkutellut etiäppäin(toivottavasti).On pitäny välillä vetää happea, ja kypsytellä ajatuksia , en oo oikeen jaksanut nyt urakoida tämän kanssa, mutta kyllä tuo hiljaa kiiruhtamalla joskus valmistuu. Laittelin joitain uusia kuvia "taistelutantereesta" tuonne: http://kuvablogi.com/blog/32576/[/url]
Rojekti on pikkuhiljaa mennä kitkutellut etiäppäin(toivottavasti).On pitäny välillä vetää happea, ja kypsytellä ajatuksia , en oo oikeen jaksanut nyt urakoida tämän kanssa, mutta kyllä tuo hiljaa kiiruhtamalla joskus valmistuu. Laittelin joitain uusia kuvia "taistelutantereesta" tuonne: http://kuvablogi.com/blog/32576/[/url]
-
- Viestit: 6813
- Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
No niin taas on "hullujenhuoneella" vähän värkkätty. Mallailin tuota nosturuin tekelettä rattorin peräpuolelle josko ei tökkäis takavaloihin, ei osu vaikka nosturin oikea kiinnitys paikka on 55 senttiä etempänä. Jokunen hetki myös mennyt tuota "light"mallin poronsarvi ohjausta protoillessa, vivun 3.toiminto tuntuisi pelaavan aivan ok tällaisella yksinkertaisemman meihen välitys vivulla.(on noissa kaupan malleissa turhan monimutkanen systeemi tuolle 3.toiminalle)?? Elekää välittäkö karmivasta työnjäljestä tässä venttilipöydässä se on vaan proto versio
http://kuvablogi.com/nayta/3033096/
http://kuvablogi.com/nayta/3033097/
http://kuvablogi.com/nayta/3033098/
http://kuvablogi.com/nayta/3033099/
http://kuvablogi.com/nayta/3033101/
http://kuvablogi.com/nayta/3033096/
http://kuvablogi.com/nayta/3033097/
http://kuvablogi.com/nayta/3033098/
http://kuvablogi.com/nayta/3033099/
http://kuvablogi.com/nayta/3033101/
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
Morjens!
Projekti etenee...?
http://kuvablogi.com/nayta/3052055/
http://kuvablogi.com/nayta/3052056/
Joo kyllä sitä voi tuommosessa romuläjässäkin töitä tehä...
Projekti etenee...?
http://kuvablogi.com/nayta/3052055/
http://kuvablogi.com/nayta/3052056/
Joo kyllä sitä voi tuommosessa romuläjässäkin töitä tehä...
-
- Viestit: 1654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1691
- Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
kyllä junalauta on hienoa jälkeä.
pitäis nois hymiöis olla vielä hatun nosto, niin sais lisättyä
pitäis nois hymiöis olla vielä hatun nosto, niin sais lisättyä
ford 4000 -75
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
- Viesti:
Tere!
Riittäskö tuommonen suojaus putkille, näin puutarha käytössä?
http://kuvablogi.com/nayta/3068389/
http://kuvablogi.com/nayta/3068390/
+ Etupään kötöstelyä
http://kuvablogi.com/nayta/3068391/
Mauri.
Riittäskö tuommonen suojaus putkille, näin puutarha käytössä?
http://kuvablogi.com/nayta/3068389/
http://kuvablogi.com/nayta/3068390/
+ Etupään kötöstelyä
http://kuvablogi.com/nayta/3068391/
Mauri.
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei voi kun suu auki ihmetellä ja ihailla. Herrajestas mikä tekijä
Ihailtavaa masinismia, vaikka onkin uuden luomista
Ihailtavaa masinismia, vaikka onkin uuden luomista
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 550
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 8:44 am
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ferford, Mönni, Peksu123, zukka ja 68 vierailijaa